10 Eylül 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

10 Eylül 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

SON POSTA GÜL HANIM Haçlılar, Mücahitler, Fedailer Arasında Yazan: Ömer Rıza Doğan: Mesrure Beni Seviyor! Esrarkeşler | gerilemekte ve süvariler tarafından şiddetle takip edilmekte idiler. Vaziyetleri ber- battı Atları pek yorgun olduğu için o kaçamıyorlardı. : Fedailer birer birer atlarının üzerinde biçiliyorlardı. Bunların bir kıs- mı, atlarınm Üzerinde bir şey yapamıyacaklarını anlıyarak ye- re “İnmişler, son bir cesaretle döğüşmüşler, ölmüşler, içlerinden yalnız birkaçı esir edilebilmişti. Masyafa diri dönenler yalnız bir- Gar kişi idiler, Kurt hâlâ yerde yatıyordu. Çok geçmeden Doğanın ona doğ- ru döndüğünü gördü. Kılıncından kan damlıyordu. Doğanın yanında üstü başı çok muhteşem, gözleri «lev gibi yanan bir adam geliyordu, Gül, onu görür görmez yerinden sıçradı. O da bemen atından indi ve ona doğru koştu. Gül Hanım bu yabancı adamı kucaklamış, ağlıyordu: — Haydar Bey! Haydar Bey! Sen mi imdadımıza yetiştin? Allah senden razı olsun! Gül Hanım hıçlarıyor, bayılı- yordu. Mesrure hemen yetişerek Gülü yakaladı onun yere düşme- sine imkân vermedi. © Haydar Bey .Gülün o baline baktı: o Uzun saçları perişandı. Yüzü lekeler içinde idi. Fakat sırtında (o Şeyhülcebelin O hediye ii ee elbiseler vardı. ydar Bey diz çöktü Gülü selâmladı. Sonra: — Aliaha çok şükür, Prenses dedi, çünkü doğrusunü isterseniz artık sizi dünya gözile görebile- ceğime inanmıyordum. Haydar Bey askerlerine dön- dü ve emretti: — Ba'lebek emiresi ve Sultan Salâhattin efendimizin hemşire zadesini selâmlayınız! Bütün (askerler, bu saçları perişan, yüzü gözü tozlu, yorgun, itbkin, fakat ber şeye o rağmen şahane kadını, kılıçlarını ve miz- raklarını kaldırarak selâmladılar, Kurt geriden bağırıyordu: — Bu adam, mahut tüccar. Hepimizi uyutan ve seni aşiran adam. Efendi, efendi, © yaptığın fenalıktan dolayı utanmıyormusun? Haydar Bey geri döndü. Yüzü kızarmıştı. Cevap verdi: — Kurt Beyi Hakikati bilme- den acı sözler söyleme | — Acı mı söyliyorum. Fakat ben yemin ettim. Bana içirdiğin afyonlu suyun intikamını senden alacağım. Gül Harim müdahale etti ve: — Kurt! dedi, artık ssl Haydar Bey gerçi beni aşırdı. Fakat ayni sdam, benim halâskâ- rımdır, dostumdur. Senin onu tekdir etmen yakışmaz. Ona te- şekkür etmeliyiz. Kurt sustu. Haydar Bey: — Gül Hanım, dedi, geçirdi- ğiniz macerayı bilmiyorum. Fakat rana lâyık olan birini unutuyor- sunuz. Oda bu asil kadındır. Siz de Haydar Bey, bu kadının fedakârlıkları anladıktan sonra onun ne kadar asil, nekadar alicenap olduğunu anlayacaksınız! Haydar B.: —O halde efendimiz, onu mükâfatlandırır. Dedi ve ilâve etti: — Gül Hanım, kim bilir, siz, benim hakkımda neler düşündü- Düz. Çünkü günün birinde sizi ansızın bırakıp kaçtım. O Sinan denilen mel'un Şeytanın kalesine esir olarak girdikten sonra size yardım edemezdim. Ben sivanın eline düşer düşmez, muhakkak ki beni boğazlardı. Kaçtığım takdir- de size yardım edebileceğimi anladığım için o hain Hacıyı iğ- fale çalıştım, Ona birçok şeyler arasnda Hanedanm &n kıymetli mirası olan mücevherlerimi vaat- ettim. Haydar Bey sarığına takılı duran mücevherleri gösterdi. Son- ra desam etti; — Bundan başka hâin Hacıya üzerimdeki bütün altınları verdim. Hacı bu vaitlere kanarak ellerimi çözdü. Ve altınları alıp saymağa başladı. Ben bu fırsattan istifade ederek hançerimi kalbine sapla- dım ve kaçtım, Bu sabah on bin atlmın başında bu şehre vardım. Vazifem, hedefim sizi kurtarmaktı. Muvaffak olamadığım takdirde intikamınızı alacaktım. oÇünkü elçiler, bize (o vaziyetinizi am lattılar, Bir saat evvel, şeb- rin kulesinde bekliyen muhafızlar dört kişinin iki at üzerinde şeh- re doğru deldiklerini haber ver diler. Ve esrarkeşlerin (o bunları takip ettiklerini anlattılar, Derhal hareket ettim ve köprüyü geçtim. Esrarkeşlerin sizi takip ettiklerini biliyordum. İşin gerisini biliyor sunuz, İntikamınızı almış bulunu- yoruz. Kurt ilâve etti; — İntikamı sonuna kadar var- dırmak mümkündür. Çünkü biz size Cebele giden gizli yolları gösterebiliriz. © zaman siz de Sinamn bütün kalesini Ohâkle yeksan edebilirsiniz. Haydar Bey cevap verdi: — Çok iyi olur. Çünkü Sul tan Salâhaddin bu mel'un şeyta- nn mabvedilmesini ister. Fakat Sultan bu sırada daha başka işlerle meşguldür. Aldığım emir siri kurtarmıya çalışmaktan iba- rettir. Sizi kurtarabildiğimize gö- re şimdilik işimiz“ bitmiştir. Yüz- lerce fedaiyi kesip biçmiş bulu- DUyoruz. Sonra Sinan o > gizli miyecek hale getirmiş ola- caklardır. Onun için bu işi, şimdilik bırakabiliriz. Fakat bun- dan böyle hepiniz dikkat ediniz, Sinanın — fedaileri, (sizi oadım adım takip edecekler, sizi birer birer öldürmek için ellerinden her geleni yapacaklardır. Gözle- rinizi dört açınız. Tahtrevanlar ile arkadaşları Diye Düşündü yapılacaktır. Ben harp sahasındâ dolaştıktan ve vaziyeti anladık- tan sonra size iltihak edeceğim. Sizi şehrin kalesine götüre- cekler orada dinleneceksiniz. Kurt bir teskereye kondu. Doğan, Gül ve Mesrure tahtire- vanlara (yerleştiler. Bir süvari müfrezesi onların oetrafını Oak dı. Hepsi de Köprüden geçe rek Humus şehrine girdiler, doğruca şehrin kalesine götürül- düler. Duhan ile Reyhan da buraya getirilmişlerdi. 4 Arkası var ) Ç MEKTEP İŞLERİ |) Mekteplilerin | Galli yolları, şimdi geçik | Cevaplarım Kadıköy Nemlizade sokak Madam Ester ppartıman, İ Feridun Beye: Evrakmızı gönderdiğiniz Dai- reye bir teahhütlü mektupla veya telgrafla müracaat ederek vazi- yeti bildiriniz, müsbet menfi bir cevap isteyiniz. Olmadığı takdir- de evrakmızı göndersinler. Aksi takdirde mekteplerin kaydı ka- panacaktır. * İstanbnl, Sultanahmet, Nimet Ha- gım veyâ Beys: Mektep idareleri ellerindeki talimatnamelere göre hareket etmek mecburiyetindedirler. Bu itibarla size bir. teshilât yapa- mazlar. Vaziyeti Maarif Vekâle- tine bildiriniz. * Bıkek Lisesi Muhterem Bey: Bip liseden diğer liseye nak- letmek vaziyette bir tebeddül yapmaz. Yeni hukuk bahşetmez. Buradaki vaziyetiniz ne ise orada “o ve) Yüzlerce buyük fılm arasından seçilen YALNIZ. EN BÜYÜK FİLMLER İGAS enes son model WESTERN ELEKTRİK senli makina te'$ bat EN RAHAT KOLTUKLAR YENİ TEZYİNAT vesair bir çok yenilikler ve sürprizlerle 14 EYLÜL PERŞEMBE AÇILIYOR! İlk program: KAHIREDE AŞK GECELERİ Fransızca sözlü büyük UFA süperfilmi. Mümessilleri : Hoş Geldiniz! Yunanlı Misafirlerimiz Dün Öğle Üzeri Piraden Hareket Ettiler, Bu Sabah Çanakkaleden Geçtiler, Şimdi Istanbul Sularındadırlar i Baştarahı 1 inci sayfada ) M. Maksimos İtalyada istirahat o etmekte (bulunduğu Salcia - Maggiore gölünden dün hareket etmiştir. Milanoya gidecek ve oradan Öryant Ekspres ile İstanbula hareket edecektir. Hari- ciye Nazırı M. Maksimos Pazar günü sabahı saat 8,45 de Sirkeci istasyonunda bulunacak ve bir e şehirde a yerme me re darpaşaya 3,5 ta nie el Başve- kili karşılıyacak ve birlikte Anka- raya gidecektir. Atina Gazetelerinin Neşriyatı Pire, 9 (Hususi) — Atina ge zeteleri Yunan ricalinin seyahatini bili kaydüşart memnuniyetle se- lâmlamakta ve Türkiye ile Yuna- nistan arasında aktedilecek olan yeni muahede üzerinde durmak- tadırlar. Bu muahedenin en mü- esası: — İki devletin hudutlarını mi- tekabilen siyanet etmeyi taabhüt altına almalarıdır ki, tedafii bir ittifak demektir. Nasıl Karşılıyacağız? Misafirlerimizi ilk olarak Ça- nakkalede iki torpitomuz karşı- lamış, Tekirdağ açıklarmdada hava filomuz selâmlamıştır. Burada yapılacak olan mera- sime gelince: İstanbul Vali ve Belediye Re- isi Muhiddin, Hariciye Vekâleti hususi kalem müdürü Refik Âmir, ikinci daire birinci şube müdürü Celâl Osman, ve protokol şefi muavini Münir İbrahim Beyler motörle Haydarpaşa açıklarında misafirlerimizi karşılayacaklar ve gamiye çıkarak Cümhuriyet hükü- meti, Başvekil Paşa Hz, Ha- riciye Vekili (onamına beyanı hoş amedi edeceklerdir. Helli kruvazörü Haydarpaşa dalgakıran önünde demir atmadan evvel şehri selâmlıyacak ve buna Selimiye kışlasına konan bir ba- tarya ile mukabele edilecektir.) Kruvazör demirledikten sonra misafirlerimiz motörle Haydarpaşa rıhtımına çıkacak ve askeri me- rasimle karşılanacaklardır. Misa- firlerimize Haydarpaşa rıhtımında merkez kumandanı, vilâyet ve belediye reis muavinleri ve İstan- bul emniyet müdürü beyler tara- fından beyam hoşamedi edile cektir. rumca “safa geldiniz, taşıyan Türk Yunan bayraklarile süslü bir takızafer altından ge- çeceklerdir. Bu sırada rıhtımda askeri muzıka tarafından Yunan edeceklerdir. M. Çaldaris'le Beraber Kimler Gelecek ?. Yunan Başvekili M. Çalda- ris'in refakatinde şu zevat vardır: Hariciye Nazırı M. Maksi mos ve refikası, İktisat (© Nazırı M. Pesmazoğlu zevcesi ve kızı, Hariciye Nezareti kalemi mahsus müdürü M. Rosetti, Hariciye Ne- zareti Türk işleri (müdürü M. Gafos ve refikası, Başvekil ya- veri Yüzbaşı Jinades ve refikası, bazıları, Başvekili M. Çaldaris ve refakat- larnndaki zevat pazartesi günü sabah saat 10,30 buraya gelecek- ler ve iki dost milletin bayrakla rile süslenen İstasyonda Başvekil İsmet Paşa Hz. ve refikaları, Ha- riciye ve İktısat Vekili Beyler Trabzon mebusu Hasan, Cümhu- riyet Halk Fırkası Umumi Kâtibi Kütahya Mebusu Recep, Ankara Vali ve Bele isi, Harici: Vekâleti Bam atibi Biye sair zevat ve askeri müfrezeler tarafından karşılanacaklar, askeri muzika Yunan milli Marşını ça- Müteakiben misafirler Ankara Palasta ibzar edilen dairelerinde istirahat ettikten sonra her iki devlet adamları arasında ziyaret” ler yapılacaktır. Yunanlı Tacirler Ve Sanayiciler Geliyor Atina Ticaret odası Yuna- nistan tacirleri ile Sanayi ve yük- sek ziraat erbabı için Türkiyeye bir seyahat tertip etmiştir. ba Banlı tacirlerin 20 Eylülde Tür- kiyeye gelmek üzere hazırlıkta bulundukları bildirilmektedir. Gelecek tacirlerin üçyüze ya- kın oldukları ve bunlardan seksen kadarının Yunan sanayii ile meş- gul zevattan, diğer 140 kadarının ticari firmalar başında bulunan sermayedarlardan, (o diğerlerinin de yüksek sermayeli ziraatçi, muallim ve müderrislerden ola” cağı tahmin ediliyor. Yunanlılar Türkiyede ticari merkezleri (o gezerek (buralarda tetkikat yapacaklardır. SON POSTA Istanbul BORSASI Para Milana Biüzeni Atlan Canarre 24 Solya hnste dam Mensora 100200 Hisse Senstieri Lira İş Bank.(Namsaj 75 Meme e )1i Camanlı Ban, i3,— Lies (Varlı İnce başibirine alım (Clehriyei) 433) manik; anmak YüŞİİ