21 Eylül 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

21 Eylül 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Bugün Ne Yemek Yapsam! Unlu Pide Tepsinin içersine parmağınızın bir boğumunu örtecek kadar un koyunuz. Ayrıca bir tavada bol miktarda yağı kızdırınız. Yağ kızgın iken unun üÜzerine dökü- nüz. Yağ ile unu iyice oğunuz. Bir fincan et suyu, bir fincan süt bir fincan gül durusu, iki yu- murta, az miktar tuz, bir kaşık beyking pavr koyup tekrar uğuşturunuz. Hamur parlayıncaya kadar yağ ilâve ediniz. Unlu pidenin en büyük hüneri iyice uğulabilmesindedir. Hamur hazırlandıktan — sonra büyük bir bostan patlıcanını pişiriniz. Havanda — dövdükten sonra içerisine az miktar tuz koyunuz. Yarım oökka kıymayı soğanla kavurduktan sonra pat- licanın içerisine karıştırınız. Bu mahlüta iki yumurta ilâve ediniz. Tepsi büyükse kıyma ve patlica- mın miktarını da çoğaltmak lâzım, Hamurun yarışını ayırıp tepsinin altına döşeyiniz. Evvelâ tepsinin altıru yağlamak lâzımdır. Modelde gördüğünüz karyola ve gardırop siyah beyaz lakeden yapılmıştır. Karyolanın kenarları düz siyah, başı ve ayak ucu beyaz üzerine siyah çizgiler lake- den yapılmıştır. Grdırop ta ayni şekildedir. komüdin üzerindeki abajar, tavandaki abajur da siyah beyazdan yapilmiştir. Ya- tak örtüsü ve yastıklar da ” bu modele benzetilirse gayet zarif bir yatak odası mobilesine sahip olursunuz. Fi'e Perdeler Bu vesimde — gösterdi- giniz perdeyi saloma, bir yarıhane odasına, yemek odasına, yatak odasına asa- bilirsiniz. Perdenin ne su- retle işleneceğini gösteren (1) numaralı şekil perdenin motiflerini göstermektedir. (2) numaralı şekil de per- İ denin ortasındaki çiçekleri | göstermektedir . — Motifler parlak coton perl& ile işlen- mektedir. Bu perdeleri m- cak suda yıkamamalıdır. İlik | sabunlu suda yıkamak, göl- gede kurutmak, nem iken | ütülemek lâzımdır. Bunları kurutmak için asmamalı, gererek toplu iğme İle düz bir yere iğnelemeli, bu su- retle kurutmalı, Filesini me- Son Moda Yatak |Ev Kadını Odaları Neler ; 4 Bilmelidir? |Yeni Eldivenleri Nasıl Giymeli ? Yeni eldivenleri ilk dela ele geçirmek güçtür. Yeni eldiven'e- ri giymezden evvel rutubetli iki havlunün arasına — koymalı - bir saat orada brakmalı. Bu rutubet eldivenleri o kadar yumuşatır ki giymete zahmet çekmezsiniz, * Toplu iğne ve gözlü iğneleri Nasıl muhe faza etmzli? Bir deniz dönüşünde bir kü- çük torba kumu beraber getiriniz. Bunu iğne yastığına doldurunuz. :ğııeleri bunun üzerine diziniz. dm iğnelerin parlak ve keskin olmasını temin eder,. * Yün elbise ve paltolardan yağ Lekelerini nası! çık-rmalı ? Yün elbise veya paltoların üzerindeki yağ İekelerini çıkar- mak için, koladan bir merhem yapımz. Bunu İlekelerla üzerine *sürünüz 48 saat böylece terke- diniz, Badehu temiz bir fırça ile fırçalayınız. * Şapkalardakl yağmur Lekelerini nasıl çıkarmalı? Yağmur lekelerini çıkarmzak için kaynamakta olan bir kazan suyün Üzerine tutunuz. | ketler modadır. Modelde leri satenden elbise ve * ce- ördüğünüz elbise Mmü- mmel bir çay elbisesi- dir. Ceketi çıkard.ğınız zaman elbisenin küçük bir pelerini vardır. Ceket gayet aade ve şıktır. ğ:,.ıu da ayni satenden re şeklindedir. Kena- aıada karmızı bir. tüyü vardır. Elbisenin pelerini bir dantel tesiri — yapmaktadır, Kemer — | Siyah beyaz ekuseden slbise. Bu evde giymek için yapıır. Aşağı yukarı bir kimono mahiyetindedir. Beyar buklenden — elbise. “ 24 genç kız elbisesi. Kenarına ge- çen beyaz urgantinden yaka ve kol kapakları elbiseyi bir kat daha zarif göstermektedir. Ur- gantinin kenarlarına mavi iplik- le makine vurulmuştur. Gündüz giymek ve sinemaya gitmek için elbisedir. İsviçre ipeklisi üze- rine benekli elbise. Elbisenin beyar Uf gantinden bir yakası vardır. Eylül günlerin- de giymek için yayet kullanışlıdır.