21 Eylül 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

21 Eylül 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

SON '_,OSIAİ İ%omı')c Lui Karısına Niçin Kızmış ? Kahkahalar kıralı komik Lui geçenlerde — karısile — bozuşmuş, hatta aralarında müthiş bir ağız kavgası da geçmiştir. Ba dargın- hğın sebebi o kadar tuhaftır. ki katıla katıla gülmemek r kün değildir anlatalım : Lui çocuklarına çok düşkün- dür. Onları görmeden' ve hele her gördükçe bol bol sevip öp- meden duramaz. Kahkahalar kı- ralının bu çocuk düşkünlüğü son zamanlarda âdeta hastalık dere- cesini bıılmuqm;' b Çocuğunun biraz başı ağrısa komik Lui'de derhal kaşlar çatı- hyor ve: “Çocuğuma iyi bakmı- yorsunuz.,, Diye karısına kızmıya bağlıyor. İşte geçenlerde çocuk- larından birinin midesi -bozulmuş ve Lui karısına biraz hiddetlen- miştir. Bunun üzerine karısı da fena halde kızarak Lui'ye çatmıya başlamıştır. Bu yüzden de karı ve koca arasında dargınlığa ka- Plâjdan Stüdyoya Döndüler dar giden bir ağız kavgası baş- | röstermiştir. Bunu duyanlar ortaya veni birdedikodu atmışlardır. Güya Luinin çocuklarına fazla düşkün olmasını karısı çekemiyor, kıska- niyormuş. geee Holivutun Bitpazarı Yıldızların Herşeyini Ora- da Bulmak Mümkündür —— (İnkılâp —— Filminin Flazırlıkları Scvyet sinema rejisörlerinde n M. Zarhbhi'nin iakılâbımıza âit b yük bir senaryo hazırladığım g çenlerde haber vermiştik. Sönar; o üzerindeki tetkikat bitmiş gibid Öğrendiğimize göre, bu filh de rol alacak artistlerin seçilm | sine ve rollerin tevzüne yakın: 1 | başlanacaktır. Öyle tahmin «& , oruzki inkılâp filminde, şimdiy « dar sahneye hiç çıkmamış olan bazı — şahsiyetler mühim roller temsil edeceklerdir. Filimde kadın röllerini temsil etmiye talip olan bazı hanımlar şimdiden müracant- | larda bulunmıya başlamışlardır, | Diğer taraftan bu filmin & : manasile mükemmel olması için elden gelen bütün gayretler sar- fedilecektir. Faaliyete ne zaman başlanacağı henüz bilinememekle beraber filmin bir seneden evvel ikmal — edilemiyeceği de — söyle- | nilmektedir. Nevriâlem Seyahati Holivud'un birinci sımıf kadın ? Bi b —— ” Zakeel B ; : Artık Kaliforniya kumsallarında da pilâj sefalarının sonu geldi. Stüdyolar tekrar işlemiye başlayınca yıldızlar Holivuda döndüler. Oralarda havalar eyi gitmekle beraber stüdyolarda filim faaliyeti yeniden kendini gösterince Koliforniya plâjları boşalı verdi. Bu münasebetle size Minna Gombel'in bir plâj hatırasını takdim ediyoruz. Con Cilbert'in E;ki Bir Çizmesine 200 Liraya Müşteri Çıktı yalnız mıbıuldı bulunmaz - ya.. Holivudun da kendine mahsus bir —Bitpazarı vardır. Fakat buradaki — Bitpazarı — İstanbulun büyük mağazalarından daha mü- kemmeldir, meselâ: Koskoca bir salon. Bu salon geniş bölmelere ayrılmış ve her bir bölmede başka başka eşya teşhir ediliyor. Bir tarafta yüz- lerce balo ve suvare iskarpinleri, öte tarafta binlerce sokak iskar- pini, başka bir bölmede deste deste ipek çoraplar, diğer bir bölmede kadın elbisesi.. Bu çeşit çeşit eşya arasımnda ğezenlerin gözleri kamaşıyor. Çünkü burası öyle mükem- mel ve asri Bitpazarıdır ki bü- ftün eşya gicir. gicir, tertemizdir. İstanbul — Bitpazarındaki — eşyalar gibi kırık dökük değildir. Fakat Şunu da söyleyelim ki koca sa- lonu doldüran - binlerce eşyamn hepsi de müstamel damgalıdır. Diyeceksiniz ki hem kullamlmış, hem de yepyeni.. Bu nasıl olur? Şimdi lütfen beni dinleyiniz: Evvelâ şunu söyleyeyim ki Ho- Kvut Bitpazarındaki eşyaların hepsi yıldızlara aittir, Çünkü — yıldızlar hemen bütün kazançlarını elbise, tuvalet, çorap, — iskarpin — gibi eşyalara yalırırlar. Her — yildız senede on beş, yirmi kat elbise Yaptırmıya, biç olmazsa elli çift iskarpin ve sayısız çorap almıya derhal kaybederler. Yıldızlar sık sık elbise ve ayakkabı değişti- rirler. Burada öyle yıldızlar vardır ki yirmi dolâra yaptırdıkları bir iskarpini ancak bir defa giyerler ve sonra onu tekallde çıkarırlar. İşte Holivuttaki bezirganlar, yıl- dızlardan artakalan bu çeşit çeşit güya kullanılmış elbise, çorap ve iskarpinleri ucuz fiatlerle satın alırlar, onları bitpazarında tekrar satılığa - çıkarırlar. Gerek Holivutta oturan az kazançlılar, gerekse civar kasa- | balardan — gelenler — bitpazarına uğnyarak sinema yıldızlarının kullanılmış eşyalarını satın alırlar. Son zamanlarda iktısadi buhran dolayısile bitpazarının müşterisi hayli ziyadeleşmiştir. Çok para verip yenisini almaktan, az para mukabilinde — kullanılmış — eşya almayı herkes tercih ediyor. Burada meşhur yıldızların bü- yük filimlerde giydikleri elbiseler vesajire de teşhir- edilir. Fakat bunların fiatleri oldukça pahalıdır. Bu gibi eşyayı esasen kolleksiyon meraklıları alırlar. Nitekim geçen gün Norma Şerer'in bir kat tuyaleti bitpazarında üç yüz elli | dolâra satıldı. Eski - yıldızlardan Con Cil- bert'in bir filimde zabit rolü | temsil ederken giymiş olduğu bir çift çizme bir ikolleksiyon merak- hsı tarafından tamamen yüz on sekiz dalâra, yani takriben 200 Mecburdur. Aksi takdirde krediyi | Hraya satm alındı. _İ—Bu Kıyafet Hoşunuza Gitti Mi? Katerin Hesling yeni yıldız- ların en cicilerindendir. Çevirdiği filimlerde ekseriyetle komik roller temsil etmektedir. Güzel yıldızın buradada hoöş kıyafetli bir res- mini görüyorsunuz. Cici Katerinin çevirdiği filimlerden bir kaçını bu sene Beyoğlu sinemalarında seyredeceğiz. Amerika Haydutları Biliyorsunuz ki — Amerika'da haydutluk bilhassa son iki sene- den beri mühim nisbette artmış- tır, Bu haydutların meşhurların- dan bazıları filim yıldızı olmak | için sinema kumpanyalarına müra- caat etmişlerdir. l inema bâ—ı—ı—y-asmg;ın Haberler yıldızlarından — Jan Harlov — bir devryiâlem seyahatine çıkmıya ka- rar vermiştir. Ayrılan Yıldızlar Niçin Joan Kravfort ile küçük Dug- sarfedilen gayretlerden bir netice çıkmamıştır. — Joan barışmamak hususunda ısrar etmektedir. X Bir Fransız sinema kum- panyası tarihi deniz muharebe- sinden birini filme almıya karar vermiştir. Fakat kalyon ve kadır- ga gibi eski harp gemilerinin inşası için çok fazla para harca- mak icap etmektedir. Bu sebep- ledir ki kumpanyanın, bu kara- rından dönmesi ihtimali de ileri sürülüyor. * Fransız erkek yıldızların- dan Alber Prejan çok yorulduğu için uzunca bir müddet istirahat etmiye, bu müddet zarfında filim çevirmemiye karar vermişt r. * Güzel Amerikan yıldızla- rımdan Mirna Loy burnundan ameliyat olacaktır. Çünkü yıldı- zan burnunda bir et tabakası ha- sıl olmuştur. Nefes almasımnı güç- leştirmektedir. 4 Geçenlerde Nevyorkta bir Sozi müsabakası yapılmıştır. Sozi yıldızlara fazla genç kız iştirak etmiş, tet- kik, neticesinde, bunlardan 180 kadarının meşhuür — yıldızlardan Janent Makdonalde — benzediği görülmüştür. * Güzel yıldızlardan Adriyen B Ames geçenlerde mühim bir kaza geçirmiş ve sol kalçası- hafif benzeme — müsabakası | demektir. Müsabakaya 350 den | Tekrar Barışmayor ? .. Anita Paj Bundan Sonra Hiçbir Müsabakaya İştirak Etmiyecek zedelenmiştir. Kaza şöyle olmuş- tur: Cici yıldız hususi otomobilile giderken bir küşöden döndüğü esnada önüne bir köpek çıkmış, bunu çiğnememek için manevra yaparken otomobil duvara çarp- mış ve önündeki cam kırılarak parça parça — olmuştür. Güzel Adriyen bu sademeden korkarak kendisini dışan atmak istemiş, fakat ayağı kayıp yere düştüğü için kalçası zedelenmiştir. — * Meşhur yıldızlardan Ânita Paj bundan sonra artistler ara- sında yapılacak olap müsabaka- lardan hiçbirisine iştirak etmiye- cektir. Çünkü hem masraf olu- yormuş, hem de yoktan yere dedi- kodu çıkıyormuş. »4 Fransız yıldızlarından Süzet Muy, kendisini Holivada çağıran bir Amerika kumpanyasının bu teklifini reddetmiştir. Sokak Köpekleri Amerika — kumpanyalarından biri “ Sokak köpekleri ,, isminde bir filim çevirecektir. Filimde seksen kadar köpek rol alacaktır. Pola Negri Ölünciye kadar evlenmekten ve filim çevirmekten vazgeçmiye- ceğini söyliyen bugünün en yaşlı kadın yıldızlarından meşhur Pola Negri sön zamanlarda kumara fena halde dadanmıştır. Birkaç ün evvel yine bir humar masası ğı'ışındn mübim muüktarda para kaybetmiştir.