24 Eylül 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

24 Eylül 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

ilıfladı Bir Defa Neşro- luhur. Ve Bütün Dünya “Matbuatını Size Getirir. ——— AlmaAr;;a da Neler Oluyor? ı Gaz Hitler bir kaç gün istirahat etmek için bir dağa çekildi. Orada kamp kuran genç kızlar onu karşıladılar, selâmladılar. Fakat dağa çekilmiş olmak Hitler için rahat etmek demek değildir, Bu istirahat köşesinde bile günlük evrakı imzalıyor. Ya- mındaki genç kıîıbıdu -— | » aa — — —— Dünya Matbuatında Gorduklerımız Hapishaneden Çıkmıyor Amerikada Misuri hapishane- sinde bulunan bir mahpus iki defa affedildiği halde hapishane- den çıkmamayı tercih etmiştir. çll'ıtlıı:ııy,tı!bcı isminde 92 yaşında bir ihtiyardır. kaydihayat şartile hapse mahküm olmuş, fa- kat hükümet tarafından hakkında âki defa hususi af çıktığı halde Talbo hapishaneden çıkmamıştır. Bu yaştan sonra dışarıda daha l1ı hıyıl bulamıyacağını söyle- Blr Bnçılc Senedir Uyuyor Amerikada, ameli isminde on beş yaşlarında bir kız cocuğu, bir gün mektep- ten dönünce uykuya yatmış, Ara- dan bir buçuk sene geçtiği hal- de © gün bugün bu çocuk uyan- mamıştır. Doktorlar — çağrılmış, çocuk muayene edilmiş, uyku hastalığı- na tutulduğu anlaşılmıştır. Çocuk süt ve yumurta ile beslenmek- tedir. Seyyar Bıı Tayyare Karargâhı Bir Tayyare Karargâhı | İngılıılernı meşhur Tayyare sarfile baştan başa tamir edilmiştir. Geminin içinde yüzlerce tay- yare vardır. Tayyareler asansörle güverteye çıkarılır ve oradan Hçar, yine, uçtuğu yere konar ve asansörle anbara indirilir. Bu gemi dünyanın en mükemmel tayyare gemilerinden biridir. gemisi Hermes bır milyon”lira Şikago şehrinde. SON POTSA Dünya Matbuatında GÖRDÜKLERIMIZ Mari Lily ismi etrafında propaganda yapabilmek — için zabıtaya '1 yaptığını ı!ylııılç. fakat sonra hal anlaşılmıştır. Bu sırada merkezi Avrupada, kendilerine Şşöhret ve isim yap- mak, isim ve resimlerini gazete- lerde neşirettirmek için bazı genç kızların garip usuller icat ettik- leri görülmektedir. Bunlardan numune olarak bir kaç vak'a naklediyorur. Bundan bir müddet evvel Budapeşte zabıtası, zengin bir kadından Mmektup alıyor. Kadın, kızının Mari Lily isminde bir kızla tanıştığını, bu kızın Şikago- da kocasını öldürdükten sonra buraya kaçtığını ve saklıyarak zengin bir Macar aile- sinde mürebbiyelik etmekte oldu- ğunu itiraf ettiğini haber ver- mektedir. Mari Lily ismini Laşıyan kızın bulunduğu eve iki taharri me- muru gidiyor. Kızı isticvap edi- yor ve bir az sıkıştırıyorlar. Genç kız bir Alman asılzadesinin kızı olduğu, 40 sene evvel ailesinin Amerikaya hicret ettiğini, orada zengin bir Amerikalı ile evlen- diğini, fakat bir kavga esna- sında kocasını öldürdüğünü, son- ra kardeşinin yardımile bir sahte pasaport tedarik ederek Maca- ristana kaçtığım söylüyor. Fakat kızın itirafatında biri- birini — tutmıyan bazı noktalar görülüyor. Bunun üzerine - tahki- kat derinleştiriliyor. Nihayet an- laşılıyorki, bu kiz - Amerikaya gitmemiş, hiç — evlenmemiş ve adam öldürmeyi aklından bile geçirmemiştir. Fakat genç kız yazdığı hikâ- yeleri gazetelere kabul ettireme- diği için mütcessirdir. Hikâyele- rinden birinde kahraman olarak kullandığı bir tipe yaptırdığı şey- leri kendine atfetmek hevesine kapılıyor. Bu suretle - gazetelerin hikâyelerini alacağını ümit edi- yor. İşin hakikati bundan iba- rettir. » Yine Macaristanda Rose Mel- ler isminde muharrirlik eden bir kadın vardır. Bu kadım Avusturya- de hükümet sigorta — dairesinde çalışmaktadır. Bir gün kadın idarehanenin sa- lonunda yerde baygın olarak bu- lunuyor. Yanında kanlı bir bıçak ve daktilo ile yazılmış bir kartın hüviyetini | Soldar Macar muharriresi, Rese Meller lamlni duyurmak İçin zabıtaya - tecavüze uğradığını bildirmiş, sonra bu İhbarın uydurma olduğu — görülmüştür. üzerinde “ yaşasın hakikf edebi- yat, kahrolsun Naziler , yazısı yazılı. Kadın ayıldıktan sonra polise şu ifadeyi veriyor: İdarehaneye gelen üniformalı bir nazi ansızın üzerime hücum etti ve beni br çakla yaralıyarak yere serdi ve kaçtı, Zabıta faaliyete geçiyor. Kar- tın kadın tarafından kendi maki- nesinde yazıldığı anlaşılıyor. Kız sıkıştırılınca, iki piyes yazdığını, fakat ikisinin de reddedildiğini, kendi kendini yaralıyarak bunu bir başkasına etfettiğini ve mak- sadı efkârınmumiyeyi ikaz oldu- gunu itiraf etmiştir. Kadın bu hareketinden dolayı altı ay hapse mahküm edildi. * Bııkıç hafta evvel Belguuı İngiltere'de, süt ve sütlü mad- deler üzerinde tetkikat ile meşgul olan milli tetkikat müessesesi, sun'i süt yapmak için çalışmaktadır. Burada 40 fen adamı senelerden beri bu işle meşguldürler.; Senede 20 bin İngiliz lirasına mal olan bu tetkikatın gayesi şudur: Sütte mevcut hastalık mik- roplarını izale etmek. Sütü daha kuvvetli yapmak. İneklere İyi süt almak için en çok ne yedirmelidir? Bir inekten alınacak sütün cinsini, evvelden ona verilecek gıda ile tayin mümkün müdür? Bu heyetin yaptığı tetkikat süt meselesinde birçok yeni ha- kikatler meydana — çıkarmıştır. Meselâ azami itina ile iyi yerde yetiştirilen ve en iyi gada ile beslenen ineklerden süt kiymetçe aşağı oluyor, en Bu müessesede bususi kafes- ler içinde yüzlerce fareler vardır. Bu farelere; muhtelif cins süt ve- GÖi al, Sıy'ı 7 Bu Sayfada Dünya Matbuatında Çıkan Meraklı Hikâye, Yazı Ve Makaleleri Bulncaksınıı. etelerde | isimleri Va Resimleri Çıksın Diye Zabıtayı işgal Eden Kızlar Sahnede daha iyi bir İş bulur ümidilü bu. güzel kız, hırsızlar tarafından düğa kaçirıldığını iddia etmiştir. dahi bunlara benzer bir vak'a oldu: Şehrin barlarında dansözlük eden güzel bir artist vardır. Adı Gregoriç'tir. Bir gün bu kızın dağa kaçırıldığı haberi şayi ol- müştur. Zabıta işe karışmış, her tarafı aramış, fakat kızı bulama- miştir. Bir hafta sonra kız üstü başı yırtık ve perişan bir halde polis merkezine — müracaat — etmiştir. Genç kız. kaçırılıp eski bir evde hııpıedıldıyıııı söylemiştir. Fakat Tahkikat bu iddiayı teyit etme- yince, kız hakikati itirafa mecbur olmuştur. Kızı bu yalana sevkeden se, sahnede daha iyi bir iş bulab mesini temindir. —— nn — İngilterede Âlimler Sun'i Süt Yapmıya Çalışıyorlar rilmekte ve neticeleri tetkik edil- mektedir. Farelerin — bazıların — yalmız sütle yaşatılmakta, diğer bazı- larına başka gıdalar da verilmek- tedir. Bu suretle sütün gıdadaki mevki ve ehemmiyetini ölçmeye çalışmaktadırlar. İneklerin yazın kışa nisbetle daha iyi süt verdikleri görül- müştür. Müessese bunun da ilmi sebebini araştırmaktadır. Kışın ineklere hususi bazı gıdalar ver- mek lâzım geldiği anlaşılmıştır. Bu gıda verilirse, inek yazın ver- diği süt gibi mükemmel süt ver- mektedir. Hülâsa müessese süt meselesi etrafında geniş tetkikat yapmak- tadır. Bu tetkikat sütlü hayvanlara verilen Zahire, alınacak sütün cinsi, kıymeti, ve miktarı tesbit edilecek, süt mik- roptan temizlenecek ve tam ma- nasile fenni şartları havi bir süt elde etmek imkânı temin oluna- caktır. neticesinde