24 Eylül 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

24 Eylül 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Küçük itilâf bugün Romanyada mühim bir toplantı yapıyor Tren yolunda çıkan” cıvatalar işinde suikâst yok mu? ME Sayı : S64ğ — Heyetimiz “Yavuzla, Yar Harp tehlikesi nerede ? Birkaç günden beri Londradan gelen haberler ahvali çok karanlık gösteriyor. Ve Avrupa işlerinin tehlikeli bir harbe doğru gittiğini bildiriyor. Filhakika Londra mu-| hitinde son zamanlarda ( yapılan müzakereler bir netice vermemiş- Silâhları azaltma işinde Al- manya uzlaşılamaz bir vaziyet al- mıştır. Bunun için Fransa ile Al- manya arasında bir hadise çıkması ihtimalinden korkuluyor. Dün bu sütunlarda izah ettiği - miz gibi Almanyanın harp için ha- zırlık yaptığına biç şüphe yoktur. Vakıa bu hazırlık mutlak surette bir taarruzi harp için olduğu iddia edilemez. Fakat günün birinde her halde bir cepheden maddi bir taz- yik karşısında kalırsa *“ müdafaaya | imkân bulmak istediği; anlaşılıyor. Bununla beraber sadece tedafüi bir maksat ile de olsa Almanyanın istediği gibi silâhlanması Versay muahedesi abkâmiyle telif edile- mez, Onun için Almanyanın bü- tün gayreti ellerini, ayaklarını bağ lıyan bu muahede zencirlerini çöz- mektir. Silâhlanmakta müsavat davasını ortaya koyduğu günden tir, Yan İşleri Telelonu: 24379 Fransızlar Almanyanın bu va - ziyetini görüyorlar. Bu vaziyeti tehlikeli buluyorlar. Bu halin ö - nüne geçmek için Fransanın dü - Yündüğü çare şudur: Devletler a - rasında silâhları azaltmak imkân-| sız olunca hiç olmazsa yeniden mevcut silâhları arttırmamak hu- susunda beynelmilel bir karar al- mak, bunun tatbikini temin için de üç, beş senelik bir tecrübe dey» | resi kabul ederek silâhları kontrol etmek lâzımdır. İşte şimdi Fransa bu yeni pro- je ile Almanyanın silâhlanmasına mani olmak istiyor. Fakat bu| projeyi Almanyanın kabul etmesi mümkün görünmüyor. | O halde ne olacak? İşte mese- lenin düğüm noktası buradadır. Almanya silâhlanmak hususunda | ısrar edince Fransa kendi haline | bırakacak değildir. Almanyanın | silâblanmak için vakit kazanması” | na meydan vermemeğe çalışacak» bır. Her gün geçtikce daha ziya - de kendisi için büyüyen Alman teh likesinin önüne geçmek için daha evel hareket etmek istiyecektir, Nitekim şimdiden Ren havzası. nın işgal olunması ihtimallerinden bahsolunmaktadır. Malümdur ki Mehmet Asım (Devamı 2 imek sayıladan OLUR MU YA? Nafia Vekâleti yeni bir kanun bayihase | hazırlıyor: Uzun sefer yapan kamyon ve | stobilslerin şartları tayin edilecek. Nihayet bir — talimsiname ie yapılacak | bir iş için kann Yapmak mecburiyeti hasıl | olmuş. o Demek, ki bu gibi işlerde talimat- nameler sivrisinek yerine kun; Saz geliyor. Oldu olacak, o bari şehir içinde — İşliyen | otomobiller, kamyonlar ve otobüsler için de bir kanun yapılsa , Sofya, 23 (A.A.) — Türk — Bulgar bitraflık, uzlaşma hakem ve adli tesviye muahedenamesinin tecdidine ait protokol bugün imza edilmiştir. Hareket Sofya,23 (A.A.) — İsmet Paşa Istanbulda gizlice bir evlenme Emir Faysal evinde ve Lâvrensle başbaşa Merham Londradaki Irak sefareti kâtibi Ata Emin Beyle kral Faysalın kız kardeşi prenses Sara geçenlerde İstanbulda gizlice evlenmişlerdir. Bu evlenme Bağdat krallık hane- danı arasında çok fena tesir yap- muştır, Çünkü Ata Emin Bey, iz- | divacı haber almadan evel, harici | işler umumi müdürlüğüne tayin ©- lunmuştu. İzdivaç haberi Bağ: dada vardıktan sonra bu tayin kal- dırılmış, ve Ata Bey Cide konsolos luğuna ve Mekke maslahatgüzarlı ğına tayin edilmiştir, Son günler de bu tayin de ilga olunmuş, Ata Bey Bağdada çağırılmıştır. Taymi- sin Bağdattan aldığı malümala gö- m PAZAR,24 EYLÜL(9 uncu ay) 1933 Idare Teletönu 94370 Sayısı 5 Kuruş Heyetimiz Yolda Bulgar Kral ve Kraliçesinin hediyeleri: Parlak bir teşyi “SOFYA dai öğe. elçimiz Tevfik Kâmil, Recep Beyler, Ismet Paşa Hz. Bulgar başvekili, diğer tarafta Hazretleriyle Tevfik Rüştü Beye - fendi ve refikaları ve diğer Türk ricali beraberlerinde başvekil | M. Muşanof ve zevcesi, Türkiyenin I sofya ve Bulgaristanın Ankara se- firi ve diğer Bulgar ricali olduğu (Devamı 2 inci sayıfada) Tetkikat neticesi konuşulacak Bir zat mutlaka suikâst yemiyeceğini söylüyo İzmit yolu üstünde demiryo » lunda iki cıvatanın sökülmüş 0- larak bulunmasma ait ilk tah: kikat bitmiştir. Yerinde tahki - katta bulunanlar şehrimize gel mişlerdir. Tetkikat yapanlardan birisin- den aldığımız omalömata gö- re bu tetkiklerin neticesi hak * kında bugün bir toplantı yapı - 8 larak karar verilecektir. Heyet ten birisi iki cıvatanın sökül - mesinde mutlaka bir suikast id- dia olunamıyacağını ve bunun iMbir dikkatsizlik eseri olabileceği kanaatinde olduğunu söylemiş- tir, Aptullah Bey de geldi Dün hâdise mahallinde tet - kikler yapan devlet demiryolla- rr işletme müfettişi Abdullah Bey de şehrimize gelmiştir. re Gazinin en küçük amcası ve İra- kın Türkiye sefiri olan Emir Zeyt İsdivacın ne gibi şerait dahilinde vuku bulduğunu izah için Bağdada davet edilmiştir. ın Geliyor - Müddei umumi haykırıyor: 'likiloeroin, 10 bin kilo © dinamitten o mühliktir “Herkesin, gençliğin, insanlığın sıhha- itine taarruz eden suçlular karşısında..,, Eroin meselesinden dolayı haklarında ta- jkibat açılan ve bir müddettenberi İstan- bul ağır ceza mahke- mesinde muhakeme olunan biri kadın ol- mak üzere dokuz kişi hakkındaki dava, son safhasındadır. Salonda birçok dir leyici hazır bulundu - ğu halde yapılan dün sabahki muhakeme de, mahkemede müd- İdeikumumilik makamı İnı temsil eden Ahmet Muhlis Bey, esas hak- Ahmet Muhlis Bey kında mütaleasını bildirmiş, muha- | saat on buçuğa bırakılmıştır. Haklarında eroin meselesinden (Devam 16 uncu sayıda) keme müdafaalar yapılmak üzere ! on beş teşrinievel salı günü sabahı | Federasyonlar bugün bi- rer heyülâ halindedirler! Anadolu ajansı umumi müdü - rü ve memleketin en ileri 2 klübün- den birisi olan Fenerbahçenin re- islerinden Muvaffak Bey, spor iş- lerimiz üzerinde bihakkin çalış - mış, muhtelif zamanlarda fede - rasyon reisliklerinde bulunmuş ve bilhassa gençlerden mürekkep bir milli takım kadrosu kurmak i- çin senelerce uğrşamıştır. “Spor,, bahsindeki tecrübe ve ih tisasmı gösteren bir kat'iyetle sor. gularımıza derhal cevap verdi: Spor işlerimiz nasıl düzelir ? “—— Spor işlerimizin yürümediği hakkında (bazı arkadaşlarımın mütalealarma ben ancak bir kayt altında olarak iştirak edebilirim . (Devamı 2 inci sayıfada) — Tamam, hava iyi olursa gelmem, fena olursa İ bekle'!diyor..