24 Eylül 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

24 Eylül 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

Agi e — vak Tren, haylidir yol alıyordu. Yemek zamanı gelmişti. Ahmet Şe fikle ayni vagonda seyahat eden zat, lokanta vagonuna gitmek üze- re ayağa kalktı... Ahmet Şefik, ba- caklarını uzatmış oturuyordu, yo- lu kapamıştı. — Müsaade eder misiniz efen- dim. Ahmet Şefik aldırış etmeyince tekrar etti ,biraz daha hızlı sesle: — Müsaade eder misiniz efen- dim... dedi. Ahmet Şefik irkildi, ürperdi; | “Affedersiniz,, deyip bacaklarını | çekti... Öyle dalgındı ki. . Trene binmeden birkaç sa- at evvel.. Evet, ne garip tesadüf . | tü,. İşinden çıkmıştı.. Yenişehirde | İkbale rasgelmişti, İkbal karısının en iyi dostuydu... Ayak üstü bir iki kelime konuştular, Ahmet Şefik, | gene lâf olsun diye: “Leman pa y zartesi günü geliyor,, dedi. Bu söz üzerine İkbal gülümsedi: “Yok ca. nım ?,, diye sordu, Ne eksik ne fazla, başka bir şey söylenmedi. Fakat içten, yara» dılıştan kıskanç olana bu kadarı kâfidir. İkbal neden gülümsemiş - ti?. Neden: Yok canım?... sormuştu.. diye - İkbal karısının en iyi “Eyi AZI | Fay e m YATAKLI-VAGON Yazan: İzzetoğlu Düşen tabancaydı. Ahmet Şe - fik almak üzere aşağı doğru elini | uzattı ,aşağıda yatan zat, kolunu| kaldırdı. — Affedersiniz.. Bir yerinizi a- cıtmadı ya?. | — Hayır efendim.. — Teşekkür ederim efendim. Tren gidiyor.. Ahmet Şefiğin | aklında hep ayni düşünce: “Onla- | rı geberteceğim., köpek gibi geber teceğim..,, Uyudular, ». Sabah oldu. Pendikte tren durdu. Ahmet Şefiğin yol arkada- $ı camı indirdi: “Bonjur canım!,, dedi. Ahmet Şefik de dışarı baktı. “Canım,, diye hitap eden karısıy- dı.. Lemandı... Bir saniye... Atılacakmış gibi koşan Leman duraladı.. O da koca- sını görmüştü... İki erkek bakıştı. lar. Fakat Ahmet Şefiğin eli kımıl- damadı. Tabancasına dokunama “i dı. Garip bir haleti ruhiye onu| mağlâüp etmişti. Bütün bir günü | bu kadar yakın geçirdiği, beraber soyunup beraber yattığı, bütün ge- ce uyuyan nefesini duyduğu birini | soğuk kanlılıkla öldüremiyecekti... | Hayır, bunu yapamıyacaktı. dostuydu.. Ayrılmak üzere elini uzattı, fakat Ahmet Şefik bırak - madı... Biraz sonra herşeyi öğren- di. Lej recek, kışa, Ankaraya cek, sevgilisiy da kalacaktı... İkbal hanım; — Sakın dedi. Ahmet Sefik <evap vermedi. | Hemen trene tl cebindeydi. m sw Bütün bir gece geçi i ile geçirecekti. Yemeklerini Yiyenler, vagonlarına avdet ediyorlardı. Ahmet Şefiğin vagon arkadaşı da selip kö: | turmuştu. yi | dönmiye- Sılgınlık yapmayın! Biraz sonra garson geldi; ei yapabili Ahmet Şefik: “Yapı: ya; iş söylendi. Fakat aklından giri şeyer geçiyordu: “İkisini de ge - berteceğim.,, Garson yatakları ya. Piyor, Ahmet Şefikle yol arkadaşı kapımın önünde bekliyorlar. Yataklar yapıldı. Girdiler. Ah. met Şefiğin yol arkadaşı, kibarca teklif etti: — Siz yukardaki yatakta yatı- nız... Daha rahat edersiniz. Bence müsayi., Ahmet Şefik pek iyi anlama - dan kabul etti. O, düşünüyordu: “Onların ikisini de geberteceğim... Karşıma çıktıkları o dakikada söz söyletmeden geberteceğim.,, Yataklı vagon büyük değildir. Hele yataklar yapıldıktan sonra bütün bütün darlaşır, İki adam, soyumurlarken biribirlerine deği - yorlar, çarpıyorlar: — Affedersiniz efendim.. Artık yattılar. Biri altta, diğeri üstte. Alttaki zat gazete okuyor Üstteki zat karısını düşünüyordu. Yumruklarını sıkıyor, Tren gidiyor. Zaman geçiyor... Amma çabuk geçmiyor.. Ahmet Şefil: Deli oluyor... Çıldıracak: “Geberteceğim... köpek gibi ge - r miyim? Miki BİFİNİ seriyorila Arkık | marin ki lil gelmiyecekti. Yazı Pendikte geçi- A le beraber İstanbul | temen komünistler tevkif İnist tevkif edilmiştir. Ahmet Şefik yerine oturdu. A- dam indi. Tren Haydarpaşaya doğru yol almıya başlad... Imanyada suikasti olunmıya başlandı Berlin, 23 (Hususi) — Essen civarında hücum kıtaları kuman- danı meçhul bir kurşunla yaralan. mıştır. Bunun üzerine 25 komü- Bundan başka, Hamburgta M. Bruhn ile eski âyan azası M. Sch- mit, on komünist ile beraber ya- kalanmışlardır . Gottingende bin kadar polis bir araştırma aypmışlar 76 komü- nist tevkif etmişlerdir. Wurtemberg polisi 41 münev- | ver genci komünistlik töhmetiyle | yakalamışlardır. Osmanlı borçları | 43 Vi gp zar veli İtilâtn kat'i surette mer- | yete girmesi Paris, 23... Taksi; manlı borçlar; Eği Türk mümessili harpten Türk istikrazları esham ve kupon larmın yüzde ellisinin dekmğiğlii” mak ve tediye olunmak üzere tedi- ye edilmiş — olduğundan itilâfını kati surette meriyet mevkiine gir -| miş olduğunu bildirmiştir. —umn Meşhur bir Fransız edi- binin kemikleri taşınıyor Madrit — Meşhur İspanyol edi. bi M. Blasko İbanezin kemiklerini hükümet Mantondan Madrite nak letmeğe karar vermiştir, Bunun için milli bir merasim hazırlanmıştır. Bahriye nezareti © üç kruvazör edilmiş Os- nezdinde evelki Galatasaray klübünü ziyaret İdman cemiyetleri ittifakı umumi merkez reisi Âzi z Beyle Halit ve Hamdi Emin Beyler klübün vaziyeti hakkında izahat aldılar Umumi merkezde verilen kararlar Galatasaray klübünün geçirdiği buhran malüm. Azda olsa bir kı- sım âzası ayrılıp gittiler, obaşka bir teşekkül vücude getirmek isti yorlar, Memleket sporları ile ya- kından ve candan alâkadar olan İdman Cemiyetleri ittifakı umumi merzek reisi Aziz, ve ikinci resisi Bayazıt meb'usu Halit, ve Futbol fedarasyonu reisi. : Hamdi Emin Beyler Galatasaray klübünü ziya- ek bu ayrılık o hakkında idare heyetinden izahat istemiş - lerdir. İdare heyeti reisi « Ali-Haydar Bey, bu işi bütün tafsilât ve delâ- h etmiş ve futbol. şubesi y n denizcilikte ve atletizmde büyük ve parlak mu. vaffakıyetler, şampiyonluklar ka- zandığını anlatmıştır. . Teşkilât o reisleriyle vaki olan bu mülâkat hakkında kendisiyle ret ed İ görüştüğümüz Ali Haydar Bey bi- ze şunları söyledi: “— Değerli reislerimizin ziya « reti bizi çok sevindirdi. Dertleri « mizi dinlediler. (Sarı — kırmızı) ismiyle bir klüp (yapmak üzere Galatasaraydan ayrılan ve bir mü- essesenin omemurları memnunlardan © ibaret olanların bu faaliyetinin o memlekette'spor disiplinini yıkacak bir hareket ol- duğunu, bunların hattâ cemiyetler kanununa tevfikan izin bile alma- dan ve resmen teşekkül etmeden, İdman ittifakma dahil arkadaşla” rımız ve dostlarımız olması lâzım gelen klüplerle egzersizler yap - tıklarmı, hattâ bu egzersizleri A - nadolu ajansiyle bile ilân ettirdik lerini, bu şekil gayri (kanuni ve gayri nizami o faaliyetlerin spor disiplinini kaltalayacağını izah et- tim. Hakikaten öyledir. Her klüpte, haklı haksız, idare (Oheyetinden gayri memnun olanlar vardır. Onlar, önlerinde böyle bir misal görürlerse klüplerinde kalıp ten « kit suretiyle idare (o heyetini yola gelirmeğe çalışacaklarıma ayrılıp başka bir klüp teşkiline kalkışabi- lirler, Esasen dağnık ve zayif olan klüplerimiz, büsbütün da - ğılır ve zayıflar, Sonra, klüpler da hilinde, disiplin o namma bir şey kalmaz. Çünkü her gayri mem - nun on, on iki kişi ile ayrılıp yeni bir klüp kuracağından emin olur- sa, tabiidir ki kimse kimseyi din - | lemez, , Muhterem reisler, sporcu genç - lik arasında disiplin, nizam ve in » tizamın en hararetli taraftarları oldukları için bu disiplin bahsin - deki hassasiyetimizi gayet makul ve haklı buldular, Kendilerine Galatasaraydan ayrılanların, mevcut — ekseriyetin hilâfına, klübü kendileri idare et- mek istediklerini ve buna muvaf» | fak olamayınca çekildiklerini de. | tahsis etmiştir. Bu kruvazörler Mantona gidip edibin kemiklerini ! erteceğim..,, Birden döndü, aşa - ğiya bir şey kavdı. — Bir şey düşürdünüz galiba? alacaklardır. Merasime Fransa ve Amerika sefirleri davet edilecektir. iller ve vesikalarla isbat © ettim. İş başına geldiğimiz zaman, bu zevatla anlaşmak istediğimiz va- it “siz çekilin ve bizim gösterece- ğimiz namzetlere rey verin!,, gibi ile gayri | Galatasaray klübünü ziyaret eden ve umumi merkezde verilen karar lar hakkında beyanatta bulunan birinci reis Aziz Beyefendi İ ekseriyetin reyi ile ve demokratik prensiplerle idare edilen bir te - şekkülün ruhuna uymıyan, kabul dığımızı gösterdim. Esasen değerli reislerimiz be - nim izahatimden evvel, Galatasa - geçirdiği buhranın © hakiki plerini tetkik etmis ve öğren » miş bulunuyorlardı ,.. da yürümekte devam etmemizi söyliyerek bizi teşvik ve teşci et « tiler. Galatasaraya, sevgili yurdumu - za fedakârane ve sadakatla hiz - aldığımız kuvvet ve iman reisle- rimizin bu teşvik ve teşcii ile büs- bütün arttı, Galatasaray bir miktar âza kaybetmekle maddeten biraz za- yiflemiş olsa bile manen ve disip - lin itibariyle çok kuvvetlenmiştir. Çünkü klüp bünyesni içinden ke - miren bir ikilikten kurtulmuştur. Yurduna manevi rabrtalarla, aşkla merbut olan, yalnız vicdan- larmın sesini dinliyen © yüzlerce hakiki Galatasaraylıdan mürek - kep sağlam ve imanlı ( bir kütle kalmıştır . Muhterem reisler, bize, Galata - saraydan ayrılanlara, sarı kırmızı ismiyle bir klüp teşkiline müsaade edilmiyeceğini ve o başka isimde bir klüp teşkil ettikleri (o takdirde bunun federasyon nizamnamesin- deki eşkâl ve şeriti haiz olmadık- ça federe edilmiyeceğini söyledi - ler. Son sözüm şudur: o Memleket İ sporculuğu, © başımızda o böyle dertlerimizi dinliyen ve çareleri . ni araştıran güzide reisler bulun. | dukça mutlaka yükselezektir.. Umumi merkez dün de toplandı İdinan cemiyetleri umumi mer- kezi Erzurum mebz'usu Aziz Bes yin riyaseti altında içtimalarına i dünde devam etmiştir. | Aziz Bey, İçtimaların maksat ve hedefleri hakkında © Anadolu edilmez teklifler karşısında kal «| Mesaimizi takdir ettiler. Bu yol ! met hususunda Galatasaraylılıtan | Ajansına şu beyanatta bulunmuş « lardır: “— Ruznamemizin ana hatları nı kongreye ve büyük (bayrama hazırlık meseleleri teşkil etmiş » tir. Kongrenin 25 teşrinievvelde Ankarada toplanması takarrür et miştir. Kongre müzakeratınm 28 teşrinievvel öğleden evvel bi - teceğini tahmin ediyoruz. (o Kon- gre âzaları ve 400 kadar (o sporcu bayram merasimine ve resmi ge - çite iştirak edeceklerdir. Bu seneki kongrede teşkilât hizamnamesinin hassatan federas yonlara taallük eden kısmında ve alelümum esas nizamnamelerinde mühim tadilât yapılaması müm » kün olacağını zannediyoruz. İstenilen tadilât lâyihasmı fe - derasyonlar ve Ankaradaki mer- kezi büro 20 teşrinievvelde toplan ması düşünülen umumi merkezde İ müzakere olunmak üzere hazırlı - yacaklardır. Bu tadilâttan istihdaf edilen ga” ye federasyonların hassaten mü « sabaka işlerinde ve saha faaliyet- lerini ihtisaslarına © taallük eden meseleler üzerinde mümkün oldu- ğu kadar tam ve kati selâhiyetlere malık olmalarını temin olduğu gi- bi spor teşkilâtının her kademe « sinde disiplini ve faaliyeti ve yrdu koruma işlerinin bizlerden isted- ği yüksek ruh ve beden kabiliyetle. rinin mutlakz istihsal edilmiş ok masıdır, Ankarada denizcilik hariç, Tür- kiye birincilik müsabakaları mil - li bayramdan evvel ve © bayram günlerinde yapılacak Ankaraya civar mıntakalardan O müteşekkil bir grupun müsabakaları da An - karada yapılacaktır, Sporcular resmi geçite spor mar şını çağırarak geçeceklerdir. Tam sporcu talimatnamesi son bir tetkikten geçirilmiştir, Yakın. da her tarafa gönderilerek o ve sporcularımızın beş (nevi grup spordan imtihanları açılmış olacak tır. İbateleri ve diğer (o masrafları kendilerine ait olmak üzere bü - tün sporcuların Ankaraya gelmesi için mıntakalara salahiyet veril - miştir.,, Atletlerimiz yarın Atinaya hareket ediyorlar Atletizm Federasyonundan: Balkan oyunlarına iştirak et mek veya ihtiyat olmak üzere se « çilmiş stletlerden aşağıda isimleri İ yazılı olanlar bu pazartesi günü (25 Eylül) Romanyanın o Daçya vapuriyle hareket edeceklerdir . O gün eşyaları ile birlikte saat onda Galata yolcu salonunda bu - | lunmaları tebliğ olunur: Semih, Mehmet Ali, Haydar , Cihat, Ömer Besim, Küçük Be - sim, Ziya, Tevfik, Raif, Hakkı, Şevki, Mehmet, Papadopulos, Se. lim, Karakaş, Füruzan ve Hilmi Beyler,