9 Nisan 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

9 Nisan 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Kıyafet Tebdili nema muharriri, SON POSTA En çok kıyajet değiştirenler şüphesiz ki sinema yıldızları- dr.Her filim için türlü şekl! ve kıyafetlere giren bu gildiz- ların en cazip kıyafetleri nasıldır? Bu suali soran bir si- cevabını yine kendisi veriyor ve diyor ki: Yidızlar için en mükemmel kıyafet işte bu resimlerde gördüklerinizgi- ÜŞ bidir. Solda yuldızlardan Janet Kendley. Şehrımıze Geldi “Dünyayı dolaşan şarkı,, fili- minin başlıca — mümessillerinden maruf artist Jozef it şehrimize gelmiş ve bir gün kalarak ayrıl- mıştır. Bu meşhur artisti gördük ve kendisile kısaca görüşerek yeni yaptığı filimler hakkında malü- mat istedik. ğuf Şmit bize kısaca de- “— E son yaptığım filimin yakında şehrinize gelmesi mukar- rerdir. Son filmimin gösterilmek imtiyazını büyük sinemalarınızdan Sumer sineması almıştır.,, Staviski Sinema Kumpanyalarının İşine Çok Yaradı Fransadaki Staviski rezaleti ve onu takip eden esrarengiz Prens cinayeti, sinema için mükemmel bir mevzu olmuştur. Bu sahada Paramunt kumpanyası çok uğraş- mış, bu rezalete ve cinayete ait mühim safhaları filme çekmiştir. Kumpanya, maruf İngıl.ıı polis hafiyelerinden ikisini angaje ede- rek gerek rezalete, gerekse ci- nayete ait —muhtelif safbaları bunların yardımı ile filme almış- tır. Vensley ve Kollis ismindeki bu polis hafiyeleri şimdi de bir Fransız gazetesinin hizmetine gir- mişlerdir. Şarl Lavton Geçen sene Amerikadan İngil- tereye geçen ve bir sene müd- detle Londra stüdyolarında — filim çevirmekle meşgul olan maruf erkek - yıldızlardan Şarl Lavton tekrar Holivut'a dönmeye karar vermiştir. Ayrılık Valsi Alman stüdyolarından birinde “Aynlık — valsı,, isimli yeni bir operet filimi çevrilmektedir. Evelin Venabl Holivudun yeni - yıldızlarından olan Evelin Venabl «Üç gün içine filiminde bir rol almıştır. Burada gürdüğünüz Rozmari Ames'iin şu elbisesi çok beğe- nilmiştir. Ona şimdi arkadaşları kısaca “Çok şık!,, diyorlar. Kleopatra Tarihin en şehvetli kadın İm- peratoriçesi olan Kleopatra'nın maceraları filme çekilmektedir. Bu filimde baş rolü güzel yıldız- lardan - Jüdit Allııı nmul etmek- tedir. || Tan Madlen Ozere, ortada Müurigel Evens, sağda da yeni Holivutta Bir Yıldız Daha Doğdu Kitti Karlisl Holivudun henüz doğan en yeni yıldınıdır. Uzun- ca boylu, kıvrak endamlı bir kız olan bu yeni yıldız yüz, vücut ve ses güzellikleri itibarile diğer yeni yıldızların hepsinin fevkin- dedir. Sinemaya intisap etmiş ve ilk olarak bir sevda filiminde mühimce bir rol almıştır. Bu ro- 18 muvaffakiyetle başaracak olur- sa başlı başına üç filim çevirmek Üzere bir mukavele imza ede- cektir. Bir Yıldız Hastalandı Maruf ve güzel Alman yıldız- larından Renate Müller geçenlerde birdenbire hastalanmıştır. Evvelâ pek okadar mühim görünmeyen bu hastalık iki gün sonra şiddet- lenmiş ve tehlikeli bir mahiyet almıştır. Doktorlar, güç kurtula- cağını söyledikleri için kendisini sevenler endişe etmeye başlamış- lardır. Bu Hafta » Şeytan Kız 1 Bir gönülde iki sevda 1 Altın Arayan Kızlar Saray —« Sefiller Sumer 1 Dağların Kızi Elhamra : Leblebici Horhor : Kırık Kanatlar Asri : Aşk Kelepçeleri Üsküdar Hâle: Incili Kadın Milir : Çöl Kızı Alemdar : O Da Bir Zamanmış!.. Alkazar © Cici Berber ::iı » Hayatı İsa » Niçin Ö İpek Melek Türk Sınemada Ahlak Mucadelesı İngiltere Sansürü 17 F ilmi Yasak Etti Son sene içinde memleketimiz- de yapılan filimlerden bir ikisine, genç nesil üzerinde yapacağı te- sir noktasından iliraz edildiği za- man, biz bu filmlerde mutlaka men'ini icap ettirecek derecede açık sahneler bulunduğunu hatır- lTayamamıştık. Maamafih yapılan filmler üzerinde ahlâki bakımdan çok hassas, hatta titiz bulunmayı doğru bulmuştuk, yerinde gör- müştük. Şimdi elimizde toplanan Avrupalı, batta Amerikalı mes- lektaşlarımızın yarılarına bakarak anlıyoruz ki, bizim kendi memle- ketimiz için elzem telâkki etti- ğimiz bu hassasiyet, — öteden- beri bu sahada bize mazaran çok serbest tanınan bu memle- ketlerde dahi göze çarpacak bir kuvvet kesbetmiştir. Ba müşahedenin son delili | İngiliz sansörünün bu mevsim içinde yapılan elli filmden 17 sini reddetmiş olmasıdır. Şurasını da ilâve edelim ki, İngiliz sansörünün reddettiği bu 17 filmin hepsi de açık sahneleri muhtevi değillerdir. Bunların mühim bir kısmında gö- rülen kusur İngiliz muaşeret kaidele- rini ve dlıüncekıim dıhılı haya tına ait muhtelif sahnelerini hariçte muahazeyi davet edecek şekilde telâkki edilmeleridir. Bu sahada yabancı memleket” lerin göstermiye başladıkları hassas siyetin bir nümunesini de Fransadâ yeni yapılan bir filmin davet ettiği münakaşalarda görüyoruz. Bu fik min adı «Tahta haç» dır, mevzut. bir harp macerasıdır. Fransızlar diyorlar ki: — “ Bir harp filmi propagan” da değildir. Olsa olsa tarihi bir vesika telakki eddlebilir. Kendis mizi aldatmıyalım. Bugün cihas nın yarısı kanidirki, biz (Verdön) de kahramanlık gösterdi isek, karşımızdakilerin yaptıkları kahritt — manlık ta bizimkinden az değildi. Filimde gördüğümüz esasa ail düşünüş hatası budur. Teferruatâ gelince, filimde bizi ecnebilere karşı gülünç gösterecek ııok(alıı çoktur. Dıklııl edelim; filim hayali de olsa bir memleket ahlâkının ıy" nasıdır.,, Bu neşriyata bakılırsa göra-[ lüyor ki harp sonu göze çırpıl1 ahlâk düşkünlüğüne karşı umuml bir taarruz hareketi behrım;tılı Bakalım devam edecek mi? Türk sinemasında gösterilen “Altın Arayan Kızlar,, filmi senenif mühim bir sinema muvaffakiyetidir. -Şuh ve çok eğlendirici bir olan bu eser baştan somuna kadar burada lüğünüz şekilde | a e n gördüğün