12 Nisan 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

12 Nisan 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

- Yüzünüzdeki Tahribatı Nasıl Giderebilirsiniz? Kışım sert rüzgârları, soğuk havada cüde birçok tahribat ya- par. Ba tahribatı gidermek - için cildi yumuşatacak, çatlakları de- likleri giderecek besleyici kırem- lere ihtiyaç vardır. Herkes tu- valet müesseselerine giderek bu tedaviyi yaptıramaz. Bunlar cv- lerinde de ciltlerini tedavi ede- bilirler. Yüzdeki çizgileri — gidermek için limoa kremi gayet faydakdır. Yüzü iyice temizledikten - sonra bu kremi sürmelidir. Eğer elinde burşuklar varsa bunları gidermek için geceleri eine bu kremi sür- meji, buruşuklar üzerinde masaj yapmalı. Masajı eline birkaç dam- la zeytinyağ sürerek yapmalıdır. Masajdan sonra elini sıcak su ile silmeli, özerine kremi sürüp bırakmalıdır. Bu kıremleri evede hasıl ya- pabilirsin x? Bir yumurtanın be- yan içerisine bir yarım limo- nun — süyünü — sikiniz, — bunü iyice çalkayarak kabartınız. Bu limon kremi buruşukları gider- mek için çok faydalıdır.. Bunu bir maske gibi yüzünüze sürünüz. Kuruyuncaya kadar böylece bıra- kanız. kuruduktan sonra ılık su- ile yıkayınız. Limon suyunu su ile karıştı- mırsanız, mükemmel bir losyona sahip olursunuz. Bir çorba kaşığı suya, iki çorba kaşığı limon suyu koymalıs.n.z. Eğer bunun cildinizi tahriş ettiğini görürseniz, iki kaşık su, iki kaşık lmon koyunuz. Eğer Zarar vermezse limon miktarını arttırabilirsiniz. Eğer yüzünüz soğuktan kıza- rırsa, bu kırmızılığı şu - süretle giderebilirsiniz. Evvelâ yüzünüze —soğuk krem sürünüz. Beş dakika kadar böylece bırakımız. Krem yüzü yumuşaktır. Bunu ılık su ile gildikten senra — Üzerine kâfuru sürünüz, Bunu da bir çeyrek kadar yüzünüz e€ — bıraktıktan yüzünüzü güsuyu ile siliniz, Gözlerin etrafındaki cilde çek dikkat etmek lâzım. Gözler soğuktan çok müteessir olduğu için, buradaki deri çabuk buru- şur. Gözler.n etrafına zeytinyağı sürünüz. Badehu sıcak su ile yıkayınız, göz için yapılmiş hususi bir kremi buzun üzerine sürünüz, bu suretle yatnız, sabah kal- kınca pamuğu evvelâ soğuk suya balırarak — gözlerinizin — etrafını siliniz, bacebu pamuğu asitborikli sonra, — Suya batırıp üzerinden geçiriniz. Bu suretle tedavi ederseniz gözü- nüz gayet genç görünür. Bazılarının yüzü beyaz; boyun- — ları, enseleri siyah olur. Tabiidir — ki keyaz bir yüzle, siyah bir boyun pek imlizaç etmez. Hattâ boyundaki bu siyah lekeler, yağ- lar, elbiselerinizin de yakalarını kirletir. Bu yağları çıkarmak için bususi kromler - vardır, bunları *uvalet salonlarında bulabilirsiniz. rxmzar n SON POSTA Yaz Şapkaları Modası 1 — Beyaz ketenden şapka. Tepesi bunun da düzdür. Tepe- deki düğmeler siyab, ilikler beyaz ketendendir. Arkasında siyahlı beyaz'ı bir tüy vardır. 2 — Çay şapkası. Siyah or- ganizadan yapılmıştır Önüuzun olduğu için kaşlara kadar inmek- lıdıırı. :'epdesi düzdür, — Etrafına siya urdele irilmi ayni kurdeleden dört dgrı.ğcnm yi:.pılııı);:ı.r. 3 — Bu şapkanın kenarları hacır, tepesi deridendir, Deri AA ZÜNA B y / siyahlı beyazlıdır. Beyaz deriden bir. kurdele hasırın üzerinde yerleşmiştir. 4 — Çizgili hasırdan veya taftadan şapka. Tepesinde tafta- dan büyük bir düğüm vardır. 5 — Bakü hasırından gayet zarif şapka. Tepesi yuvarlak ve g:yd alçaktır. Üzerine siyahlı yaz krepdöşinden bir düğüm yapılmıştır. Kurdele — şapkanın etrafını tamamile sarmaktadır. ban Dağkanla Kİ €| Ğ?ı vudırwı şapka gayet Çoc&ğunuz İleri Mi, Yoksa Geri Mi? Çocuğunuz ile- r.de mi, geride mi — kalmıştır ? Eğer — terakkisi istediğiniz şekile de değilse, ne ya pa bilir siniz ? Bu suali - İngiliz gazete lerin den birisi sormuştur. Gazete muharri- ri misal olarak bir buçuk yaşın- da bir çocuk göstermiştir. Bu yaşının küçüklü- güne rağmen korkmadan yü- zer ve dalar Fakat bir yaş büyük kardeşi suya girmeye bile korkar. Bu hususta en büyük kabahat annelerindir. Anneler çocuklara karşı olan vazifelerini yalnız on- ları beslemek ve büyütmekten ibaret zannederler. Çocukların fikri inkişaflarına hiç karışmazlar. Her çocuk bir insandır. Her insan gibi biribirinden farklı ola- rak büyürler. Sıhhatli çocukların hayatı görünebilecek kadar iler- dedir. Annesini tanımaktan mü- tevellit ilk tebsssüm, parmağın- daki yüzüğü almak için yaptığı hücumlar, oturmak, — oynamak, emeklemek için yaptığı hareket- ler, ilk senenin normal inkişaf seyirleridir. Geride kalmış bir çocuk, ya- şına geldiği halde bu hareket- leri yapmaz. Tembel — tembel oturmaktan, yatmaktan hoşlanır, bu gibi hareketler ona pek cazip görünmez. O halde bu çocuğa ne yap- malı? Bu çocuğa karşı büyük bir sabırla öğretmek, ona bu hare- ketleri yapmak için — cesaret vermek lazımdır. Eğer bir çocuğu saatlerce yalnız bırakırsanız, ko- nuşamaz. Ne kadar çok insan arasında büyür, konuşulduğunu işilrse, okadar çabuk konuşur. Geri kalmış bir çocuğun annesi, çocuğile gayet yumuşak, açık açık konuşmalı, sözünü çocuğa —anlatmıya — çalışmalıdır. Oyun saatlerinde gayet kolay çocuk şarkıları söylemelidir. Bu çocuğa büyük bir yardımdır. Eğer çocuk sekiz aylık olduğu halde konuşma teşebbüslerinde bulunmuyorsa, anne çocuğa ce- saret vermek için ona küçik id- manlar yaptırmalıdır. — Çocuğun konuşma — kabiliyeti — annesinin onunla oynama- sile tekâmül eder. Bundan başka çocuğun — emme sanatleri munta- zam olmalı, kemik yapan — gıdalar fazla yedirilmeli, sıhhatine — fazla itina edilmelidir. Bazı çocuklar bu Sıhbi ihmal yü- zünden geri ka- lırlar. Çocuğun mu- zike ait oyuncak- ları, cavları, zil- leri olmalı, Geri kalmış çocuklura muzikle terbiye çok büyük kir yardımcıdır, Biraz büyüdükten sonra çocuğu dans sınıflarına koymalı. Muzikle dan- sın çocuğun- büyümesinde büyük tesiri vardır. Çocuk her işini kendi gör meye alışmalıdır. Yemeğini kendi yemeli, kendi giyinmeli, masada yerini bellemeli, sofrayı kurup kaldırmalı, ev işlerinde annosine yardıma alışmalıdır. Bu terbiye çocuğa — istiklâl verir. Bilhassa | teşebbüsü şahsisi, yaratma kabi- liyeti geri olan çocuklara bu terbiye esastır. Çocuğu ilerletmek için, tabil enerjisini hiçbir tazyik altına al- mamak lâzımdır. Eğer çocuğunuz geri kalmışsa, kaybedecek bir saniyeniz bile yoktur. Büyüdükçe bunların düzeleceğini beklemek hatadır. Hemen şimdiden hare- kete geçmeli, çocuğunuza yar- dun etmelisiniz. serreeeere AA Ev Kadını Neler Bilmelidir ? Yünlü kumaşları Nasıl Yıkamalı? Yünlü kumaşları yıkarken s- cak suyun içerisine az miktar zeytinyağ ilâve edilecek olursa kumaşın darlanmasına, kısalıma- sına mani olursunuz. * Patatesin su içinde renginin Bozulmasına manli olmak dçin ne yapmalı? Patatesi ayıklarken suyun içe- risine kesersiniz. Fakat bazı pa- tates suda rengini kaybeder. Buna mani olmak için suyun içerisine bir parça ekmek içi koyunuz. * Bifteği nasıl Pişirmeli ? Bifteği kasaba ince ince kes- tirdikten ve İyice dövdürdükten sonra kırk sekiz saat asılmış bıcrakınız. Badehu sütle undan bir bulamaç yapınız. Biftekleri buna bulayıp yağda kızartınız. x Mermer taşların üzerindeki Lekeleri nasıl çıkarmalı ? Unla suyu ateşte pişirip bir bulamaç yapınız. Bunü mermerin lekeli yerlerine sürüp burakınız. Bir iki saat böylece kaldıktan sonra sıcak su İle yıkayınız. Eğer bu suretle çıkmazsa, iki kuşık soda tozu, bir kaşık Moskof'tozu bir kaşık tuzruhunu karıştırıp bir bulamaç yapınız, lekelerin üzerine sürünüz. Birkaç saat sonra sıcak su ile yıkayınız. Bugün Ne Yemek Yapsam ! Tavuk Böreği Tavuğu iyice haşladıktan son- ra, etlerini kemiklerinden ayırı- nız. Tepsin'n dibine dört kat yufka döşeyiniz. Her yufkanın Üzerini ayrı ayrı bağlayınız. Ta- vada az miktar yağ kızdırdıktan sonra tavuk etlerini bu yağın içinden bir defa geçiriniz. Bade- hu çıkanp yufkanın üzerine dö- iniz. Ayrıca şu şekilde bir :îzlıiyı plq)i'riniı. l'!ir .kio sütün içerisinde dört dolu çorba kaşı; unu bir mahallebi gibi p'ışi:ı'îıiîı İçerisine bir miktar tuz koyunuz, Maballebi - koyulandıktan sonra indirip beş yumurtayı çalkayıp bu mahallebiye karıştırınız. Yu murtaların pişmesine mani olmak için; sütü biraz soğutmak lâzım- dır. Badehu bu terbiyı tavuk- ların üzerine dökünüz, hemen fi« rina salınız. Üzeri iyice kızardık- tan sonra çıkarınız, Çikolat Tatlısı Bir kilo sütü iyice kaynatınız, badehu bir kabın içerisine dört çorba kaşığı koruklor koyunuz, ilik sütle eziniz. Badehu bunun içerisine üç . çorba kaşığı kakao ilâve ediniz. Bunu da gayet iyi eziniz, bedehu tatlı olum- cıya kadar şeker koyunuz, Bu ezilmiş kakao ile korakloru yavaş yavaş sütün içerisine karıştırınız, gayet yavaş ateşte kacıştıra ka- rıştıra — pişiriniz. Koyulaştıktan sonra indirip tabaklara boşaltınız, seğükdük bilir A :