12 Nisan 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

12 Nisan 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

M Safa Kilo İhtikârına Karşı Nas_ı_l Durulacak ? Bzlediye, Her Maddenin Üzerine Fiat Etiketi Koydurmak Kararını Verdi « Kilodan sonra bir alış veriş sahnesi İstanbul Umumi Meclisinin son toplantısında azadan Galip Bah- tiyar Bey mühim bir meseleye temas etti. Yeni ölçüler nizamna- mesinin tatbikinden sonra okka ve kilo farkının halkın zararına olarak arttırıldığına işaret etti. Alâkadarların verdikleri izahat bu bahsin hakikaten ehemmiyetle tetkiki icap eden bir mevzu oldu- ğunu gösteriyor. Şurası muhak- kak ki eokkanın kiloya tahvilin- den sonra daha ucuzlaması icap eden birçok maddeler bilâkis da- ha pahalıya satılmıya L aşlanmış- sebep olmadığı halde kilo kulla- nılmağa başlanılalıdanberi göze batacak bir nisbette artmıştır. Bu vaziyet, — alâkadarlar tarafından | etraflı bir şekilde tetkik edile- || cektir. Diğer taraftan Belediye, es- nafı sıkı bir kontrol ve muraka- beye tabi tutmak üzere müfet- lişlere yeniden —emir vermiştir. Normal piyasa fiyatının üstünde | satış yapan esşnaf tecziye oluna- caktır. Bundan başka her maddenin Üstüne fiatinı ve cinsini gösteren | bir etiket konması mecburi tu- ' — Gördün mü kıcığım. | | | | tır. Bu arada, ucuzlamış gibi gö- Hdi tulmuştur. rzünenler, fakat haddizatinde es- kisinden kat kat fiatlanmış olan Bin Leylik Romon Kâğıt lar da yok değildir. Paraları Bu değişiklikten istifade ede- Borsa ve Osmanlı Bankası komiserliğinden: rek pahalılaştırılan gıda madde- Mavi renkteki (bin) lerinin başında sebzeler geliyor. leylik Sebze Hiatları eskisine nisbeten | Romen kâğıt paralarının değiş- umumiyetle — pahalı — satılmak- | tirilme müddetinin | mayıs 1934 tadır. Bundan başka — patates, | tarihine kadar uzatıldığı Romen Miük Bankasından ilân olunur. sadeyağ, zey.in, kömür, pastırma iş'ar edildiği ve sutuk fiatleri de başka bir — Romen Ve Yugosla; Talebeler Misafir Romen ve Yugoslav talebelere ait iki görünüş , Dün şehrimize Pireden Romanya vapurile 72 Romen ve Yugoslav Üniversite talebesi gelmiştir. Talebeler rıhtımda Talebe birliği mem- supları tarafından - karşılanmışlardır. Misafir Üniversiteliler bugün Romanyaya dönmek kararile gelmişlerdir. Fakat Talebe Birliği ken- dilerise pazara kadar misafirlik teklif etmiştir. Misafir — talebelerden erxekler Galatasaraya, Kızlar da Çapa kız muallim mektebine misafir ilmişlerdi. SON POSTA mağazadan —mağazaya — gezmek seni sinirlendiriyordu. Bak! Ben | yalnız başıma herşeyi toparlayıp getirdim. seni de sıkıntıdan kur- TÜRK ANONİM ŞİRKETİ İstanbul Acentalığı Liman Han, Telefon: 22925 İzmir ve Mersin Sür'at Yolu İNÖNÜ “ga? ilsan Cuma Sirkeci rıhtımından sa- at 10 da kalkacak. Gidiştee DOĞRU (İZMİR ), Antalya, Mersin, Payas, dönüşte bunlara ilâyeten Alanya, Küllük, Çanakkaleye uğrayacaktır. | | | Kömür aktarması İstanbul — limanında — muhtelif gekilde yapılacak kömür aktarma işi 16-4-934 tarihinde fiat muvafık görüldüğü takdirde münakasa ile bir müteahhide ihale olunacaktır. Taliplerin şartaameyi görmek üzere bergün ve müzayedeye İştirak için de tarihi mezkürda saat 14 to yüz- de 7,5 teminat akçelerile Sirkecide Liman hanında Vapurculuk T.A.Ş. müdüriyetine müracaatları. DABCOVİCK va Şürekâsı Tel: 44708 - 7- 41220 Avrupa ve Şark limanları arasında Muntazam posta. Anvera, Rotterdam, Hamıburg ve Iskandinavya limanları için yakında hareket edecek vaptırları ve dünyanın başlıca limanlarında transbor demena Fazla tafailât için Galata, Frengyan han umumi acenteliğine müracnat Tel. 44707/8 - 41820 THEO REPPEN vapur acentalığı Polish — Palostine Line of the polish Transatlantio Silpping Co. Ltd. Gdynia - America Line. 15.000 tonluk “POLONİA, Transatlantik vapuru ile Köstence - İstanbul- Hayfa - Yafa- Pire arasında muntazam ve lüks #zimet ve avdet seferleri 1, 2 ve Süncü sımt kamaraları vardır. Hayfa - Yafa- ve Pire için seterler: 19 Nisaa saat 15 te 8 Mayıs saat 15 ta 17 Mayıs sant 15 te 91 Mayıs saat 15 te Doğru Köstence için seferler: 16 Nisan eaat 19 da 29 Nisan esat 19 da 18 Mayıs saat 19 da £7 Mayıs sant 19 da 10 Haziran saat 19 da Seyahat müddet!i : İstanbul — Köstence 15 saai İstanbul — Yala & , İstanbul — Hayfa —1 , Fazla tafsilât için Galatada Freng- yan hanında umumi acentalıklara müracaat. Tel. 4-4707/8-41220. Yolcu için atlantik vapuru — aoentasına. Galata rıhtım caddesi Tel 40019 ve Vagonli - Kek ve Natta söyahat accatalıklarına mürscaet, —e ( Baştarafı 1T inci sayfada ) mahsulünün — iptidai terbiyesile efrat ve ailesile birlikte senenin sekiz ayı uğraşan (500) bin ki ceman yekün 600 bin insan işsiz kalacaktır. Zizra: Tonga denkleri makinelerle yapılır ve bu İişçilerin işi de harice gitmek vaziyetin- dedir. Şu halde: Türk cümhuriyet hükümeti, böyle fena bir işe riza göstermemelidir. x Yukarıya kaydettiğimiz satır- lar, Samsun zürra ve tütüncüsünün iddia ve endişesinden ibarettir. İktimalki bu mülâhazada doğru taraflar vardır. İhtimalki bu en- dişeler mevsimsizdir. Biz, bu endişeleri ileri sürer- ken, sırf, alâkadarları aydınlatmak ve memleket zararına ve acele bir karar alınmasına mâni olmak istedik. Esasen hususi surette aldığımız malümat, — tongacılık | şünmüyoruz, sanırız. RALEiİGH Bisikletleri “Tütün Meselesi | Nisan 12 meselesinin, başka — bir şekilde olduğu merkezindedir. Tütün in- hisar idaresinin fikrine göre köy- lerde iyi işlenmeyen bütün tütün- ler kendi — depolarına — denk halinde sevkedilmeli — ve orada işlenmelidir. Zürram iddiası mı doğrudur? Tütün inhisarı mı isabet ediyor? bilmiyoruz. Dün müracaat ettiği- miz alâkadar bazı zevat ta pek bir şey söylemek istemez görün- düklerinden esaslı bir fikir edin- mek büsbütün zorlaştı. Biz, bu vaziyet karşısında şu mülâhazada karar kılıyoruz: Samsun gibi koca bir tütün mıntakası, tütün koöngresinin akti arifesinde derin bir yela ve endi- şeye kapılmıştır. Kongrenin vazi- fesi, bu yeis ve endişeyi bir ân evvel gidermek ve umumi menfaati telif edici bir karar mermekten ibarettir. Her halde yanlış dü- Beynelmilel bisiklet âleminde büyük inkılâp yaratan MEŞHUR RALEİGH Fabrihasının, safi İNGİLİZ çeliğinden pek zarif, metanetli ve fennin en son terakkiyatının tatbikile yapılmış yegâne bisikletlerdir. METANET, ZARAFET ve SÜR'AT İTİBARİLE EMSALİ YOKTUR Satış deposu: Sirkeci - İstanbul - Liman Han No, 35 (5136) aT ——— K ee n ae BİR MEMUR İ5STENİYOR Almanca ve Türkçeyi fevkalâde iyi bilen bir muhabere memuru İâzım. Her iki lisanda hatasız tercüme ve tahrire muktedir ve ticari mücsseselerde tecrübe görmüş olanlar arasından bilimtihan seçilecektir. Bu evsafı halz olan talipler hüviyet ve ehliyetlerini gösterecek vesaik ile birlikte hergün 9-10 arasında imalâthanemize müracaat edebilirler. Şüküfe ltriyat Fabrikası Sirkeci Mühürdar ”f’e Hadı No. 32 , (15626) ç Holantse Bank-Üni N.V. Sabık Bahrısefit Felemenk Bankası İstanbul Şubesi Galata Karaköy Palas Meydancık Alalemci Han Her türlü Banka muamele. leri. Kasalar icarı UMUMİ MODURLUK : AMSTERDAM Şubeleri : Amsterdam, Buenos Aires, İstanbul, Rio de Jandiro, Santos, Sao Paula. KiRALIK PÂAÂRK İstanbul'un en güzel mesire mahelli olan GÜZEL ORMAN ÇiFTLIĞI park kısını salonlarile mükemmel mobilyesile birlikte kiralıktır. Talipler Kadıköyünde Küçük Çamlıcada çiftlik dahiline müracant. 4 (15553)