23 Nisan 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

23 Nisan 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sıyfa Halkın Sesi Ormansız Kalmamak Çareleri Bagün bizi pek memnun edici varziyette olmıyan ormanlarım- gin korunması işine hükümet büyük bir ehemmiyet vermek- todir. Esasen bu işin ebemmi- yetini herkes teslim — ediyor. Nitekim konuştuğumuz kimse- lerin fikirleri de bu merkez- dedir Şaban Bey ( Bakırköy Sakızağacı 21) — Küçük Asya orman itibarile dünyanın en zeng'n bir parçasıdır. Orrmanlarımız kemiyet it.barile olduğu gibi keyfiyet ilibarile de zengindir. Topraklarımızda —muhtelif iklimlera mahsua ağaçlar yetişmektedir. Buna rağmes maalesef günden güne çölleş- mektedir.Çüakü ormanlarımız himayo görmüyor, bilgisiz bir şekilde kesili- yar, yok ediliyor. İstanbul belediye Budutları içindeki ağaçların korun- ması için meclise yeni bir lâyiha ve- Filmiştir. Ba lâyihaya göre ağaçları kesenler ve inkişaflanna —mani olan- lar iki aydan iki seneye kadar hapse konacaklarınış. — İstanbul — ağaçlarım koruduğu için bu kanunu takdir etme- mek mümküa değildir. Gönül bütün memleket ormanlarını koruyacak - bir kanun isterdi. x» Salim Bey (Büyükdere iskele oad- desi 83) — Ök ana yurdumuz olan Orta Asya ormansız kaldığı için yağ- mur yağmadı. Çöl oldu. Onua - için beşeriyet hierete mecbur oldu. Bir erman memleketi olan Küçük Asya- mın ortalarında da soa — senelerde ağaçsızlık yüzünden sık sık kuraklık- lar görülüyor. Orman yağmur bulut- larını çeker. Kuraklığa mani olmak için aormanlarımın ihya ve “himaye etmeğe mecburuz. Fakat köylüden intifa hakkını âlacak bir kananun tatbik kabiliyeti olamaz. Yemeğini odunla piş'ren, evini odünln — ımtan, sapanını ormandan alan milyonlarca köylüyü ağaç kezmekten —mene- demeyiz. — Fenni — tedbirler almak lâzımdar, * Osman Bey ( Sirkect Yeni İstanbul banı 5) — Yunanlılar Trakya orman- larısı korumak . için Tekirdağından Bnit kömürü ithalini kabul etmişler- dir. Bizim memleketimizin — birçok yerlerinde linit ve müden kömürü olduğu halde hâlâ odun yakmakta devam ediyoruz. Bu şerait altında ormanları muhbafaza etmek mümkün değildir. Şimendiferlerimiz ve vapur- larımız Hinit ve maden kömürü için asgarf nakil tarifoleri kabul ederlerse ormanlarımız kendi kendine kurtarıl- miş olur. * < Hukkı Bey (Divanyoln Fazlmaşa 25) — Ben Kafkasyayı gördüm. Batumda ormanlar şebir sokaklarına kadar iner. Sebebi da orada mazotun odun- dan. daha ucuz temin edilmesidir. Çünkü Kafkasyalılar - evlerini, firım> larım mazotla ımtırlar, sanayi maki- nelerinde mazot , kullanırlar. — Onun için de arman!ara el sürülmez. Bizde şehirlerimizde olsun maden kömürü yakmasını termin edersek ormanları- mız himaye edilmiş o'ur. SON POSTA” Gözyaşı Döken Bir Sabıkalı İş İçin Girdiği Dükkâmı Soyup Kaçtı, Fakat Yakalandı Evvyelki gün Feriköyde şayanı dikkat bir hırsız- hk hâdisesi olmuştur. Maruf sabıkahlardan Niko, evvelki gün Feriköy taraflarında dolaşmakta iken marangoz İhsan Efen- dinin dükkânındaki yepyeni takımları görmüş ve kıılın çalmıya karar vermiştir. Niko bu kararı verdikten sonra İhsan Efendinin dükkânma girmiş ve şöyle söze başlamıştır: “ — Efendim, ben biraz marangozluktan anla- kaldiım, Evde —çoluk bana bir kuru ekmek parası versen kâ- rum. Birkaç gündenberi işsiz çocuk aç.. fidir. Yalnız bana bir iş ver.,, Demiştir. İhsan Ef, Nikonun haline acımış ve: * Benim çok işim yok, Neden Öldü Bir Kadının Cesedi Üze- rinde Tetkikat Yapılıyor Hırsızlık suçile tevkif edilen ve bayramdan sonra Tevkifhanede ve"at eden Osman efendi isminde birisinin ölümü şüpheli görüldüğü için müddeiumumilik tarafından tahkikat — yapılmakta — olduğunu yazmıştık. Müddeiumumi muavin- lerinden Feşhat Bey dün de bu ölüm hâdisesinin tahkikile meşgul olmuştur. Bir gazete, cesedin ev- ve'si gün çıikarılarak Morga nak- ledildiğini yazmıştı. Dün Morgtan yaptığımız tahkikata göre henüz ceset Morga göaderilmemiştir. Yalnız öğleden sonra morga, on gün evvel ameliyat neticesinde ölen Selânikli Ayşe Hanım ismin- de bir kadının cesedi gönderik miştir. İddia: edildiğine göre, Ayşe Hanım Düyunuumumiye karşısın- daki rahibelerin Şefkat dispanse- rine müracaat etmiş, kolundaki ağrının tedavisi için kendisine şiringa yapılmış ve kolu fazla şiştiği içinde Beyoğlu Fransız bastanesinde ameliyat yapılırken ölmüştür. Bu ihbarın tahkikatile Müddeiumumi muavinlerinden Sa- dun Bey meşgul olmaktadır. Morg iki gün sonra raporunu verecektir. 24 Saatin Hâdiseleri Evvelki gece Beşiktaşta Şair kabvesinde oturmakta olan Salih isminde biri bir şarap meselesin- den çıkan kayga neticesinde Salim ve Şevki isminde iki adamı bıçakla yaralamıştır. 34ş Samatyada oturan Kerim isminde biri henüz anlaşılamıyan bir sebepten Behçet isminde birini bıçakla yaralıyarak kaçar- ken tutulmuştur. I Bunlardan başka bir kaza ve bir de yangın başlanğıcı olmuştur. Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: vesr Aklım şöyle böyle ermişti r amma madamki o kadar muhtaçsın, bana yardım et. Sana birkaç kuruş Niko marangoz İhsan Efendinin bu sözleri üzerine derhal soyunmuş ve işe başlamıştır. Bir müddet sonra İhsan Ef. bir iş için sokağa çıkmış, bu fırsatı beklemekte olan Niko da evvelce gözüne kestirmiş olduğu âletleri toplıyarak kaçmıştır. harçlık veririm.,, Demiştir. Bir müddetsonra dükkâne dönen İhsan Ef. Nikoyu Arkadaş;u Öldüren Muallim Üç ay evvel Amasyada arka- daşı muallim Hatice Haaımı iki kurşunla öldürün muallim Süreyya Hanım akli vaziyeti tetkik edi- mek Üzere Amasya Ağır ceza mahkemesi tarafırdan Tıbbıadli Müdürlüğüne gönderilmişti. Sü- reyya Hanım on dört yaşına ka- dar oğlanken 14 yaşında kendi- sine bir kekleştirilmişti. Tıbbıadli mües- sesesi tetkikatı esaasında kendi- sinde hastaneye naklini icap et- tirir bam asabi haller gördüğü için Bakırköy hastanesine göm dermişti. Bu gönderiş, bir gaze- tenin yazdığı gibi deliliği ghık— kında verilen bir karar üzerine değildir. Esasen Müşahedehane Müdürü Profesör Hayru'lah Bey Bakırköy hastanesinde talebeye ders verdiği için orada kendisini tedavi etmiştir. Süreyya Hanım, hakkında yazılan raporla birlikte Amasyaya gönderilmiştir. Adliye Yangını Şehadeti Dün Adliye yangını davasında üsünabe yolile Birinci Cezada bazı mevkufların — şahadellerine müracaat — edildiğini —yazmıştık. Yangın suçlularınrdan — pabuççu Ethem Efendinin Vekili avukat Hikmet Bey bize gönderdiği bir mektupta bu şahitlerin âmme şa- hidi olarak dinlendiklerini, bum- ların yatgının alt katta çıktığına dair bir şey söylememiş olduklarını, Dokuza çeyrek kala üst kattan Topkapı sarayına ve deniz cihe- tine nazır odadan çıktığını söy- lediklerini ikinci ve birinci kat- larda duman ve alev görmedik- kerini alevler içinde dolaşan ada- mı da en Üst katta gördüklerini söylediklerini bildirmektedir. ameliyat yapılarak er- * bulamayınca hayret etmiş, fakat takımların da yerin- de yeller estiğini görünce meseleyi anlamış ve solu- ğu karakolda almıştır. İhsan Efendinin tarifi üze- rine Niko yakalanmış ve çaldığı takımlar da sahi- bine iade edi'miştir. Trakya İçin Şark Şimendiferi İdare- sinde Faaliyet Başladı Trakya umumi müfettişi İbra- him Tali B. dün otomobille Edir- neye gitmiştir. Tali B. derhal işe başlıyacaktır. Diğer taraftan aldığımız ma- lümata göre Şark Demiryolları idaresile Nafın Vekâleti arasında yapılan — müzakerelerden sonra, uzun zamandanberi başlanamıyan Keşan - Uzunköprü ve Edirne - Babaeski hatlarının bir an evvel inşası tekarrür etmiştir. Kumpan- ya, bu hatlar için sarfı icap eden inşaat — masraflarının — tesbitine başlamıştır. Diğer taraftan otobüs reka- beti, Demiryollar İdaresini bircok bakımlardan zarara soktuğu için buna karşı tedbirler alınacaktır. Verilen malümata göre, ma- yısın 15 inde değişecek olan tarifelerle — birlikte, — nakliyat ücretleri de bir Laylı indirilecek- tir. Ayrıca seyahat müddetleri daba kısaltılacak, bihassa Edirne ile İstanbul arasındaki gündüz trenleri şimdikinden çok çabuk gidip geleceklerdir, Şark Demiryolları — Teavün Cemiyeti de geçenlerde memle- ketimizi ziyarete gelen Bulgar şimendifercilerine iadei ziyaret maksadile bir seyahat tertibine hazırlanmaktadır. Komünistlik Suçluları Evvelisi gün yakalanan komü- nistlik suçlularından Salih efendi dün polis tarafından mevcuden Müddeiumumiliğe — gönderilmiştir. Müddeiumumilik — evrakta bazı noksanlar gördüğü için kendisini tekrar polise iade etmiştir. Zonguldak Köylerinde Zonguldak, 22 — Zon guldak H evi içtimal - yardım — komilesind. dört kişllik bir heyet Beycuma m takasına gitmişlerdir. Bu mıntık. toplanan 198 hasta köylü muayel edilmiş ve meccanen ilâçları ve miştir. Heyetjn kadın azaları köy e lerini ziyaret ve köylü ile hasbil yapmışlardır. Pszar yerine gide köylünün alış verişi ile alâkadar müuşlar yeni ölçü ve tartılar hakkın izahat vermişlerdir. Davrekte Elektrik Zonguldak, 22 — Devrek kazal nn elektrikle aydınlatılması tekarri etmiştir. İhracatımız Muğla 22 — Mart ayı içinde Bo rumdan adalara aşağıdaki — me ihraç edilmiştir: 174 kuzu, 30 keçi, 87 tavuk; kila sünger, 5000 kile gübre, Samsun Sergisi Açıldı Samasuan 22 — Samsun yerli ma! sergisinin açılma merasimi yapılı Yüzlerce davetli, sergi heyeti- & fanidan izaz edildi, — Satışlara başlanıldı. Sergi çok iyidir. Kırklarelinde Kırklareli 22 — Himaysl FH vilâyet koöngresi toplanarak umul kongreye İszmet Paşa Hiz.le dokt Fuat Beyi murahha; inlihap etmiş yeni heyeti seçmiştir. Adliyede Bir Tayin 30 Hira maaşlı Çatalca Müddelt mumiliğine Alaşehir Hukuk Hükirl Mis Göoldmen ile arkeoloğ M. şehrimiza gelmişlerdir. Sahte Tesdikname işi” Edip oğlu Rukneddin Efenci Erzurum İisesi namına yapılmı sahte bir tasdikname ile girdi; iddiasile Ağır Ceza mahkemesir de muhakeme ediliyordu. Dü muhakemesi bilirilmiş, fakat 233 nümâaralı af kanunu mucibinc âmme davasının cüşmesine kari verilmiştir. Bitmiyen eya İhtilâf Vapurculuk - şirketinin teşel külünden evvel gemilere kıymı biçen komisyon, çalışma bak) olarak 25 bin lira istemiş, mese hakem — sıfatile ticaret oda tarafından da — tetkik edilmişi Dünkü gazeteler son vaziyel öre şirketin bu parayı ödeme Eılıul ettiğini yazdılar. Halbuki — şirket, — komisye tarafından — biçilen — kaymetler mahkemece — bozulduğunu — ile sürmekte, hiçbir. çalışma bedi istemeye hak'arı olmadığını ile sürmektedir. Pazar Ola Hasan Be; Diyor Ki: ———