23 Nisan 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

23 Nisan 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

x UÜna'nın en sön resimt len biri Una Merkel'in Hayatı Terbiyeli, Uslu, Yemek Pişirmesini Çok Eyi Bilen Güzel Bir Yıldız Holivut ( Hususi ) — Sarışın ve manidar çehresi, mavi ve uyanık gözlerile çok güzel bir genç kız ve çok kıvrak bir yıldız olan Una Merkel gördüğü güzel rüyadan bir gün — birdenbire uyanmaktan — korkuyor. — Çünkü öyle mes'ut bir hayat yaşıyor ki.. Onu çılgınca seven kocası ve etrafında sevgili ana ve babası var. Bu büyük bahtiyarlığa henüz doyamamıştır. ve işte onun için hayatinın bir rüyağj olup olma- dığından ve bir gün bu rüyadan myanacağından şüphe ediyor. Nevyorka ebeveyni ile yerleş- mek Üzere geldiği vakit Una Merkel on beş yaşında bulunu- yordu. Artist olmak arzusunu gösterdiği —için babası onun Nevyorkun tiyatro mekteplerinden birine devam etmesine müsaade etmişti. Una o zamanlar kendinde büyük bir istidat olduğuna emin değildi. Fakat yükselmeye karşı büyük bir ihtiras hissediyor ve neye mal olursa olsun emeline varmak — için uğraşıyordu. Eski yıldızlardan — Lilyan Giş'e çok benzediği için bir gün asıl artisti duüble etmek fırsatını bulmuştu. Yani Una o gün Lilyanın yerine | oynatılmıştı. Her ne kadar bu filim halka gösterilmedi ise de bu hâdise Unanın artistler arası- na karışmasına yardım etti. Biraz sonra sahne hayatı adamakıllı başlamıştı. Bir piyeste küçük bir rol almıştı. Gösterdigi kabiliyet nazarıdikkati celbettiğin- den ikinci piyeste rolü daha fazla büyüdü. Bir gün bir büyük — tiyatro müteşebbisi Onun Helen Hays ile oynamasını teklif etti Mükemmel bir fırsat çıkmış demekti. Esa- sek Helen Hays Unanın perstiş ettiği bir aktris idi. Böyle bir ııısıete asla ihtimal vermiyordu. Fakat bu bir hakikattı ve ertesi günü provalara başladılar. Una iki sene mütemadiyen bu üyeste oynadı ve Helen Hays E bu esnada derin bir dostluk tesis etti. Helenin Mak Artür Una ilkbahar kıyafetile ile izdivacı esnasında ona yen- gelik yaptı. Beraber çalışmaktan çok memnun olan bu iki artist M. G. M. kumpanyasında da birbirlerinde ayrılmadılar. Una Merkel sinemada ilk filmini Valter Histon ile oynadı. Bu, Abraham Linkoln ismindeki filimdi ve başlıca kadın rolü Unada idi. Bu büyük eser cici kızı halka tanıtmış oldu. İkinci filimde de marvf erkek yıldız Rober Müngomerinin karısı rolünü oynadı. Burada gösterdiği komik kabiliyeti ona — kumpanya ile zengin bir mukavele zemini ha- zırladı. Fakat. Mekelin - asıl — san'ata Bu Haftanın Programı : Ben Bir Melek Değilim 1 Hülya Peşinde 1 Yaşamak istigoruz Melek İpek Türk Saray — : Kocasız Kadınlar Sumer : Nil Haydutları Yan * Tali Kuşu Elhamra : Karım Beni Aldatırsa Ve Denizaltı Arkadaşları Alemdar : Altın Arayan Kızlar, Deniz Kahramanları MIHT ı Macar Marşı Şik * Kadın Ve Kumar Yıldız. — : Şeylan Kardeş Asrt ı Evlenecek Kızlar Hem Kederli Hem Memnun Sarışın yıldız. Lilyan Harvey Holivutta «Hülyalar köşesi» isimli güzel bir villada oturmaktadır. Bir kadın muharrire mülâkat veren güzel yıldız bilhassa şunları söylemiştir: « — Amerikadan ve Holivut- tan memnunum. Amerikalı kızları çok sevdim. Günlerim — bazan sevinçli geçiyor. Bana öyle geli- yor ki Amerikadan ayrılıp tekrar Avrupaya dönersem hiç kederim kalmıyacak.., Kleopatra Bu Filim İçin Milyonlar Harcanacak Yeni erkek yıldızlardan Ger- trüd Mibael yeni çevrilmekte olan «Kleopatra,, filmi için angaje edilmiştir. Yeni yıldız bu filimde Kalperni ismindeki tarihi şahsi- yeti canlandıracaktır. Paramunt kumpanyası bu filim için her türlü fedakârlığı göze almıştır. Üç aydanberi yapılan hazırlıklar için tamam 1;0 bin dolar harcanmıştır. Tabii yıldız- ların ve diğer şahısların ücretleri bu masraftan hariçtir. Eski Bir Yıldız Eski yıldızlardan Jak Mülhal tekrar sinemaya geçmiştir. Güzel yıldız. Mae Vest'in çeyirmekte olduğu “ Günah işlemedim ,, fi- minde rol almıştır. Ben Berni Orkestrası Amerikanın maruf orkestra şeflerinden Ben Berni kendi or- kestrasile birlikte — bir kuümpanyasına intisap etmiştir. hıı!ıyı. eskidir. 1924 senesinde bir stud- yoda oynamış olduğunu kendisi hikâye eder. Doktor Forest keşfettiği bir usul ile sesli sinema yapıp yapa- mıyacağını tecrübe ederken dok- torun zevcesile birlikte çevrilen filimde aktrislik etmişti. Fakat bu ilk #sesli filmin ne olduğunu bugün kimse bilmemek- tedir. — Sahnede Una — biraz muvazenesiz ve çeveze, fakat her zaman cana yakın kadın- rolünü temsil eder, Hakiki hayatta Una çok di- siplin ve metot sahibidir. Yemek pişirmek hususunda büyük bir maharet sahibidir. Okuma iptilâsı onun yegâne zevk duyduğu bir şeydir. Eline geçen herşeyi okur. Tercümeihâl, » Yoman, polis ve cinayet romanları. Kendisile konuşan bir muhar- pire : — Holivutta az dostlarımız var, akşamları pek seyrek çıkarız. Onun yerine babam, annem ben ve kocam her birimiz kendi kol- tuklarımıza gömülerek kitap oku- masını tercih ederiz, diyor. İşte Holivudun en az bozul- muş artisti Una Merkel'in hakiki sinema | tarihi bundan epeyce ve sahiye hayatı böyledir. — — —— LA KIIĞI Joan Kravford son filmindeki kıyafetile Beyaz PerdedenHaberler Joan Kravford “Dans Kasırgaları,, Muvaffak Oldu Filminde Çok Yeni gıldızlardan Ester Grenting Güzel yildiz. Cin Harlov yeni bir film için angaje edilmiştir. Bu filmde Con Barimor ile - birlikte oynıyacaktır. * Konstans Bennet yeni bir film içn Mi G. M. kum- panyası tarafından yeni bir aşk filmi için zengin bir mukavele ile angaje edilmiştir. * Son günlerde — Holivutta cici yıldız. Joan Kravford tekrar dillere destan olmuştur. Bunun sebebi, son çevirdiği “dans ka- sırgaları,, isimli filmde çok yük- sek bir derecede muvaffak ol- masıdır. Filmin — senaryosu en Marıf iki üubarrit — tarafından Si İ Si a v zi Ği e öi eli Ğİ ” di GÜĞÜ e iğeğik hazırlanmış ve Kravford deruhte ettiği rolü meharetle temsil et- miştir. Bu sayede sinema kumr panyası bu film için. yapacağı reklâm masrafından bir hayli tasar- ruf etmiş ve elde edilev tasarruf miktarından yüzde ellisi Joan Kravforta hediye olarak verik miştir. Bu münasebetle bu dilber kı- zın vaziyeti şu cümle» lerle tasvir edilmektedir: “934 senesinin Joan Kravfordu uzun boylu, çok güzel, giyinme- sini fevkalâde dinecek derecede mahbaretle başaran, ateşli ve sev- dalı gözler sahip bir kızdır. Vw cudu ise çok san'atkâr bir hey- keltraşın etinde işlenmiş mükem- mel bir vaziyettedir.,, Bu enfes kızın muvaffakiyetle çevirmiş olduğu dans kasırgaları filiminde tam üç yüz elli genç kız. muhtelif dans numaraları , yapmışlardır. * Sessiz. sinemada olduğu gibi sesli sinemada da kendisine muvafık bir mevki yapmış olan maruf erkek yıldız îli.ıı Arlen kendi tercümei halini ve hatıra- larını ihtiva eden bir eser yazmış- tır. Bu esere göre Rişar Amerikas da Şarlovil şehrinde doğmuştur. mütevassıt bir aileye mensuptur. Bir kollejde orta tahsilini mış, bu arada spora pek Ix sardırmış ve günün birine de meşhur atletler arasına gir- miye muvaffak olmuştur. Hattâ bir aralık 1,80 metre atlamak suretile yüksek atlama şampiyo- nuda olmuştur. Ayni zamanda havacılığa da heves eden bu atlet delikanlı az zaman sonra iyi bir pilot olmuş ve iki mahareti saye- sinde sinemaya kolaylıkla intisap etmiştir. Rişar Arlenin sönmiyecek de- recede parlamasını tamin edent hâdise, 929 senesinde şcvirmi! olduğu büyük bir hava filmidir. Yüzden fazla tayyarenin iştiralk ettiği bu fdim Amerikada 4008i7 — nemada ayni günde gösterilmif, aylarca seyredilmiş, alkışlanmıştır. — ve çılgıncâ I | | 4 |