26 Nisan 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

26 Nisan 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Karikatür — Sami, bak annem bize kutu içinde şeker almış.. Üzerin- de İngil'z tuzu yazıyor... Bu İngiliz şekeri herhalde bizimkinden da- ha iyi olacak.. — Bunu şekerliğe boşaltayım. sütlü kahvelerimize — bugün bu şekerden Hem daha çabuk erir. koyarız. — Ne, sen et yemez misin? Neden? Ben bütün hayatımda et vedim... Baksana.. Ben senelerden, Yapabilirsiniz Mantarla tavuk tüyü bulmak zor bir iş değildir. Bunlarla bir gemi yapabilir- sininiz. Bu ge- minin — muhak- kak her zaman gördüğünüz ğe- milere, benze- mesi şart de- “güildir. Resim- deki şekilde de olabilir. Bu ge- miyi yâpmak için resimde göste- rildiği şekilde bir mantar alırsı- nız. Alt kısmindan bir parçasını bıçakla keserek altına resimde gösterildiği şekilde bir parça mu- kavva geçirirsiniz. Mantarın üst kısmına bir tavuk tüyü sokarsı- mz. Mantarın arkasına daha kü- çük boyda bir tüy koyarsınız. Bu tüyler yelken — vazifesini görür, Bir öküzden daha kuvvetliyim. senelerden, senelerdenberidir Hanginiz İyi Reınmsınııf Bu resmi istediğiniz renklerle boyayabilirsiniz. Yainız boyaların çizgilerin haricine çıkmaması lâ- zımdır. Elinize boya kalemlerinizi alıp bu resmi iyice boyayınız. Sonra bir kartona yapıştırıp al- bümünüze koyunuz ve saklayınız. Tğemi de — dalede Güratle yüzüp. gider; — Eyvah çocuklur!.. Kahveye ne koydunuz? Sütler sabun gibi köpürdü, taştı. | Hikâ | ye Çiftçinin Köpeği Nil sahillerinde yaşıyan fakir bir çiftçinin bir köpeği vardı. Çiftçi birkaç gündenberi büyük bir sefalete düştüğü için köpek te aç kalmıştıştı. Nehrin karşısında bir köy vardı. Köpek bu köyde birçok köpekler olduğunu, bun- ların orada kolaylıkla karımlarını doyurduklarını biliyordu. Sahibi ile beraber bir sandalla bu köye birçok defalar gitmişlerdi. Fakat nehri yüzerek karşıya — geçmek çok tehlikeliydi. Nehirde- en bü- yük timsahlar yaşar, bazan gemi- leri bile devirirlerdi. Fakat köpek açlıktan o hale geldi ki, bütün tehlikeleri göze almıya karar verdi. Yüzerek nihayet köye geldi. Fakat getiye dönmeği gözüne alamadı. Bu- rada - istediğiden fazla yiyecek buldu, - huzur. ve saadet - içinde yaşamıya başladı. Fakat köpek çok sadık bir ftabiate sahip olduğu için, efem disinden. ayrılık ona pek acı geldi. Bu hasret ona evvelki aç- lıktan daha ağırdı. Nihayet dön- miye karar verdi. Fakat sağ sa- lim, karşıya nasıl geçebilirdi? Bazı bazı köye gemiler uğrar- dı. Köpek- bunların içersine gir- miye çalıştı. Fakat — gemiciler köpeği döverek tekrar - dışarı çıkarırlardı. Bir gün yine bir gemi onu dışarıya attıktan sonra hareket etti. Köpek arkasından - olanca sesini duyan timsahlar; sahildeki avı kolay kolay ele geçirmek için hepsi birden sahile hücum | ettiler. Bu hadise köpeği ciddi zeki- cesine bir plân kurmaya sevketti. Karanlık basdıktan sonra tekrar nehir sahiline geldi, yine acı acı havlamaya başladı. Timsahlar yi- ne avı ele geçirmek için sahile geldiler. Timsahlar sahile çıkınca köpek saklandığı yerden çıktı, olanca süratile uzaklaştı. İki yarda uzaktan — kendini denize attı. Timsahlar, sahilde oldukları için deniz selâmetti. Süratle yüzerek sahibinin evine geldi. Çiftci köpeği büyük bir memnuniyetle karşıladı, ona mü- kemmel bir yemek verdi. Çitfçi mısırlarını sattığı için artık refah içinde idi. Burada tekrar beraber- ©e mes'ut yaşadılar, : ( Br—ı“ı_»îaffanıg i:;ı'lmecğsı' 'Bu Çocuklar Yalnız Mı? Bu iki çapkın babalarından | saklanmak için buraya geldiler. Burasımı yalnız - zannediyorlardı. Fakat burada onları gören iki kişi var, Bunları bulabilir misiniz? Boyalı kaleminizi elinize alınız. Bu iki adamı bulup çiziniz. Doğru bulanlardan 100 - kişiye güzel hediyeler verilece'ctir. 12 Nisan 934 tarihli nüshamızda çıkan bilmecede saklanmış olan su- variyi doğru bulanlar arasında bediye alacakların isimlerini yazıyoruz. Hediye alacaklardan — İstanbulda bulunan karilerimizin Pazartesi Per- şembe gün'eri öğleden sonra bizzat idarehanemize gelerek hediyelerini al. maları İâzımdır. Yalnız taşra karilerimizin hediyt- leri posta ile adreslerine gönderilir. hırsile bağırdı, havladı. Köpeğin | Birer kutu oyuncan alacak- ları Kız Ortamektebi talebesinden 404 Muallâ, Heybeliada Ortamektebi tale- besinden 132 Mediha Tutçay, Süleyma- niye Kanüni! Medresa sokakta BHatiçe, Bakırköy 1 İnci mektepten Ahsen Na- dir Bey ve Hanımlar. Birer albüm alacakları Beyşiktaş Akaretler park -karşım ? Mübecoel, Antalya Dumlupınar İlkmek- tebi talebesinden 8256 Remziye, Konya kız Muallim mektebi talebesinden 216 Nezuhet, İstatbul 49 uncu mektepten 128 Hüseyin, kız lisesinden 652 Saime Samsun İnönü mektebi talebesinden 160 Cavidan, Zonguldak Namıkkemal mektebi telebesinden 25 Orhan, kız lisesi talebesinden 904 Rabier, Budirma 2 inci mektepten 158 Agâh Bilgen, Harbiye Mektep sokak Bıçak - aparts man Herman Boyacıyan Bey ve Haer pımlar. Birer muhtra defteri ala- caklar. Kız liaesi talebesinden 1034 Nezi- he, İzmit Necatibey mektebi talebesin- den 85 Kemal Ruhi, Muş köylü Celâl Bey kiı Peyker, Lüleburgazda, bekkal Salıh, Çapa kız muailim mektebi tale- esinden 2546 Malike, Bursa - İstiklâl caddesi 52 Akın Nuri, 11 inci İlkmek- tepten 61 Beyhan, İstanbol kız orta- mektebi — talebesinden — 424 Nevzat, 4i üncü mektepten 273 Bahar, Eskişe- hir Gazi mektebi — talebesinden 172 Hatice, - İstanbul — kız lisesinden 741 Gülüzar, - Samsun İnnnü — İlkmektep talebesinden 265 Ayşe, Aydın Cünhtı- riyet mektebinden — 242 Şüküle, Kız ortamektebi - talebesinden 229 Bedia, Ankara Necatibey İlkmektep ialebe. sinden Mehvar H. ve Beyler. Birer suluboya alacaklar. Ankara tioaret liseşinden 169 Meh- met, Kız ortamektebi talebesinden 297 Zahida Bedri, — Beşiktaş 38 inci mek- tı-ıı.tu.ı 68 Kemal, Kırklareli — Tevfik Fikret mektebi talebesinden 68 Sermet, Süreyyapaşa — fabrikasında 187 Neco« mettin B. ve Hanımlar, Birer dolma kurşun kalem alacaklar. Kandilli kız lisesinden 291 Zelilba Müfit, İstiklül Ksesi talebesinden 62 Salter, Şişli Halaskâr Guzi enddesi 32 Samiye Osman, Beyoğlu Zografyon Hisesinden — Lefter, Kız öortamektebi talebesinden: - 658 Nebalınt- Daman Hi - ve Beyler. A İi Geçen Bilmecemizi Doğru Halledenler Birer mürekkepli lem alacaklar. — halçima " İtalyan kız mektebi talebesinden Meri Kristanoviç, — İstanbul kız orta- mektebi - talebesinden — 452 Hikmet, Arnavulköy Büyük cadde 99 Ahmet, İstanbul kız . lisesinden — 1483 Suna, Bakırköy İlkmektep talebesinden Ha- lim Memduh B. ve Hanımlar. Birer kart alacaklar. Ankara asliye ceza bâkimi Asım Bey kızı Sücda, Ankara yerli mallar pazarı veznedarı - kızı Suzan, İstanbul ziraat mektebinden 84 Nuri, Kadıköy Gazi İlkmektebinden 823 Hasan Feh- mi, Samsun telgraf hat memuru Adem İzmir Alsancak mektebi talebesindem 115 Sabahat, Mallepe mskeri lisesin: den 20938 Bedrettin, — İstanbul kız Muallim mektebi talebesinden 282 — Halide, — Üsküdar İhsaniye Orta sokak Mahide, Kütahya hükümet gıvan Şaban efendi zadeler, İstanbnl kız Ortamektebinden 41 Nedime, Te« kirdağ Ortamektebinden 546 Alâeddin, Samsun İstiklâl mektebi talebesinden 258 Kıdvan, Kasımpaşa - Uzunyol Tuhe takadı muballesi 28 İkbal, İstanbul kız lisesinden 916 Hayat, Bursa Gazipaşa caddesi 104 Basri, Aukara İnönü mek- febi talebesinden 252 bülene,; Konya kız Muallim mektebi tatbikat kısınmd 49 Seda, Kabataş erkek lisesinden * Nevzat Febmi, Şişli Mecidiyeköy 42 inefi mektepten Osman Zeki, Muhtelit Ort mektebi talebesinden 675 Fuat, Ada! İnhisarlar Baş müdürlüğücde İbrahim Vecdet Bey kızı Emel, Konya Mahmut şevketpaşa İlkmektebinden 806 A: Kasımpaşa Yaküpağa sokük” 6*Ömeri Hamdi, kız Örtamektebi talobesindeni 103 Perihan, Tarsus Türkocağı mektebi talobesinden 12 Turgut Ulvi, Beyşikti Akaretler park karşısı 7 Seher, İstanbu 48 inci mektepten 37 Ruyime, GÜeyvı likmektep talebesinden £ Mürvet, lisesinden 493 Hârika, İstanbul kiz li- sesinden 1185 Cahide, Heybeliada Şa- dıye sokak 4 İkbal, Konya AkifPaşı mektebinden 542 Zekiye, Erenköy lisesinden 888 Seniha, Ereğli Kony Dumlupınar mektebi. talebesinden 103 Ayhan Hafzi, Nişantaşı Ortamektebin deo 818 Semabhat, İstanbul kız İisesin: den 1208 Nimet, Aokara Eıkek mektebinden 618 Tahsin; Konya aıtm mücadele merkez duktorü- Ali — Ful Bey oğlu Yılmaz, Bursa Hocailyas İlk- mektebi — beşinci — aınıftan — Kadri Beyoğlu Âşıklar oaddesi 97 Selmi Çarşıkapı Hattat sokak 8 Ali, Beyi lu 18 inci mektepten — 368 Nebahati Konya Âkifpaşa mektebi talebesindezi 648 Sabri, Çanakkale mektebi talebe sinden £74 Hilmi, Eyüp ortamekteb talebesinden 20 Melâhat Kadri, Çapı 81 inci İlkmektepten Gi Seyfi, Ankarı İsmetpaşa kiz enslitüsü son sınıfi Buzan; Edirme Gazi -İikmektebinde V4 -Refae), Edirnekapı Sarmaşık ©: vf desi 59 Rahmiye: H. ve Beyler,