11 Mayıs 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

11 Mayıs 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

SEVDİĞİM KADIN Almancadan Tercüme 11.58-044 Nakillı Sadettin Reşit — Matmazel bu herkese göre değişen bir telekki meselesi.. Ben sıkıntılı tabiatlı bir adamım ve dünyada tamamile yalnız serseri bir hayat yaşıyorum. Ziraatten hiç birşey anlamam, geriye avcr hk kalır. Buda adama heyecan werecek mahiyette değil.. İhtiyar bir uşağım vardı. İy , döğrü- luğun timsali addettiğim bu ada- ma şatonun nezaretini havale etmiştim, hovarda ihtiyar gümüş tabaklarla, avaniye «it kıymettar şeyleri teker teker satmış. Bu hâdisen sonra nefretim ziyadeleşti. Şimdilik yalnız bir tek arzum var. Dünyayı gezmek! — Bu büyük dünyanın nere- sine gideceksiniz?. — Şilideki Alman sefiri eski bir arkadaşımdır. Ondan yakında oraya bir ataşe gönderileceğini öğrendim. Pek eskiden de böyle bir söz geçmişti amma o zaman daha pek gençtim. Belki bu suret'e Cenubi —Amerikaya — gideceğim. Jeneral Hortadodan da bir mek- tup aldım. Bu mektubunda bir müdafaa gurupunun kumandanlı- gına beni tayin edeceğini vade diyor. N Bu seyahati yıplbilmckllgjm için paraya ihtiyacım vardı. Fa- kat emin olunuz matmazel yalnız hâlâ içimde ayni bararetle yaşı- yan askerlik hislerim değil.. Bun- dansdaşka daha içli bir puygum warki o beni aldatıyor. Bir türlü sükünet bulmıyan kanım içimde kaynarken gönlümde beni mace- ralara, renklere doğru sürükliyen bir şeyin —vücudünü — bisseder gibiyim. * Emmi gece yine uyuyamadı. Herhaogi suretle bissiyatına mu- yazene vermiye muvaffak olamr yordu, me kadar — sarfı gayret etse de düşüncelerine intizam ve- remiyordu. Öğleden sonraki hâdi- satı tehattür etti. Holun sözleri kulaklarında çınlıyordu.. O sözle- rin manasından ziyade Holun ara sra bir şey söylemek ister gibi hazırlanması ve birdenbire bu fikrinden vazgeçerek yeisle dü- Şöünceye dalmasıydı. Evet; Emmi aralarındaki bu dilsizçe anlaşmayı korkuyla düşündü. Bu esrarengiz anlaşma onu ati için asabileştiri- yor, korkutuyordu.. Nihayet ken- dini tutamıyarak : — Allahvere de, bu hareket- ler yeni başlıyan bir aşkın işaret- leri olmasın!. diye mırıldandı. Fakat öyle görünüyor ki; teh- like her suniye biraz daha yakla- gıyordu. — Zira akşam — yemeği esaasında — Hol — arkadaşlıkları namıma içki teklif etmiş ve iç- mişlerdi. Arkadaşlıktan bahseder- ken gözleri başka geyler ifade ediyordu.. Kadınlar bu bakışları gayet iyi anlarlar.. Emminin kalbini bu bakış korku ile ve... Samimi eolmak lâzımgelirse birazda sevinç- le gıcıklamıştı. Kalbinde hissettiği sevinçle karırışık yanmanın ma- nasını tahlile bir türlü cesaret edemiyordu. Ateş gibi yanan yüzünü yas- tıkların arasına soktu. Daha üç gün var.. Bu böyle gidemezdi; bu zamanı — nasıl olursa — olsun - derhal oradan kaçmak lâzımdıl. Ozamana kadar yalnız dikkat ve basiret! Emmi baberi olmadan yaptığı tesirin fakında değildi. Hassas kız, tabil tavurları, riyasız düşün- celerile âdeta Holu çileden çıkar- mıştı. Keskin görüşlü — Direçke herhalde genç kızın bu tabiatini hesap ederek Emmiyi göndermişti. Maceraperest bir kadını muhak- kak Hol tanırdı; fakat Emminin tavurları, konuşması her şeyi iyi bir ailenin kıı olduğunu göste- riyordu. Emmi içini çekerek: —Oh, bir kere sonra olsa.. Diye inledi.. * Nihayet şafak süktü, Emmi pencereyi — açtı;. gece yağmur yağmıştı. Sahilin kumları ıslanmış, hava ise ratıptı. Hol randevu saatınde otelin kapısı önünde dört kişilik şık bir tur otosile Emmiyi bekliyordu. Sevimli arkadaşını görür görmez mes'ut — olanlar gibi heyecanla tebessüm ederek onun arabaya binmesine yardım etti. Araba evvelâ düz bir satıh üzerinde giderken — mezra arazi arasına saptı. Bu yeni hayat yok cularını sanki etrafta her şey se- lâmlıyor, saadetlerini alkışlıyordu. Hol sükünetle Emmiye anlatıyor, bir gün evvelki hâdisatı zarif bir mizahla izah ederken her vak'a üzerinde Emmiyi güldürecek bir iki kelime — söylüyordu. — Fakat birdenbire kalbini kemiren endi- şeleri tahammülünü kırmış gibi sordu: — Siz dün bana Münihte iş aradığınızı söylemiştiniz. Eğer iyi anladımsa münasip bir yerde ça- lışmak arzusunu göstermiştiniz? Nasıl bir iş bulmak istiyorsunuz?, — Daha esaslı bir surette bu mesele ile meşgul olmadım, fakat Tabiatile bu ân bilâfasıla emi- yarından — Zabıta Romanı — /ktıbas Hakkı Mahfuzdur Son Postanın Tefrikası No.25 nim ki dediğiniz gibi bu hemen halledilemez. Hattâ samimiyetle itiraf ediyordum. Bana hangi İş münasipti? bunu bile — tesbit etmiş değilim. Zaten her hangi bir işi kabul etsem, evvelemirdö çalışıp Üüstesinden gelip gelemi- yeceğimi takdir etmeklikim Vâ- zımdır. — Evet bu böyle, — ben de memleketimde kalarak yerleşmek arzu ârzu etsem —aynı âkıbet benim için de —mukadder, Siz dediniz ki; Almanyanın yeniden ihya edildiği bu zamanda burada kalarak çalışmak erkekliktir. 27 Saatin Hâdiseleri Mahmut isminde henüz 13 ya- şında bir sütçü Aksarayda Oruç Gazi mahallesinde Mehmet ismin- de bir müşterinin kendisini dolan- dırdığı ve beş İirasını kaptığı iddiasile karakola bir şikâyet yapmıştır. * Sait isminde biri Üskü- darda Mustafa Efendi isminde birinin cebinden 18 lirasını çalar- ken yakalanmıştır. 34 Tophanede oturan Ayşe Hanım jsminde bir kadın ev kirası | isteyen ev sahibesi Şahver Hanımı Yena halde dövmüştürr. * Galatada Ali Bey arsasında hamal Alinin kulübesinden yangın çıkarak kulübe kismen yanmıştır, | Beyoğlu Tapu Başmemur- luğundan: — Kurüçeşmede — Orman sokağında eski ve yeni £ No.h ve Madam Anikadan veresesi namma intıkalen tescili talep ilen hanenin Yedikule Rum hastanesine —mahsus müstesna vakıltan olması ve defterleri henüz tapa idaresine devredilmemiş buluuması ve tapuda esasen kayıtlı olmasından dolayı — senotsiz tasarruf ahkâmı tatbik edilmek üzere tahkikatı mahalliye iora kılınacağından tasarruf iddiasında bulucacak eşhasm hükmiye ve hakikiye mevcut olduğu takdirde vesaiki tasarruliyelerini — mustahsiben 18-mayıs-934 tarihine kadar Sultanah- mette Beyoğlu tapu başmemurluğuna 934-1515 muamele No sile müracaat- ları ilân olunur. *16588,, MUHRTEREM KADIKÖYLÜLER > Tarihi bir gün yaşamuğa hazırlanınız ANKARA TÜRKiYENiİN KALBiDiR Herkesin görmesi lâzun Türkçe sözlü büyük Takılâp lmi 13 Mayıs Parar günü malinelerden itibaren Kadıköy H ALE Sinemasında başlıyor. İstanbul Belediyesi İlânları Eminönü Kaymiakamlığından : Yavaşca —şahin mahallesinin Uzunçarşı caddesinde açık müzayede usulile ayrı ayrı kiraya veri- leceği ilân edilen 1/20, 3/212, 165/238, 4/214, 7/220, 222, 5/216, 8/224, 6/218, 250/168, 2/210, 242 No. h dükkânlar için müracaat edenlerin verdikleri bedel dun görüldüğünden tekrar müzayedeye konulması kararlaştırılmış olduğundan” işbu dükkânları tutmağa talip olanların 21/5/034 Pazartesi günü saat on dörtte Encümene gelmeleri ilân olunur. “2404,, * » Teminat : Çocukları koruma yurdunda yapılacak tesisat ve tamirat 44,5 lira Karagümrükte 8/6 No. li dünkkânın duvar tamiri 3265 . Yukarda yazılı mahaller pazarlıkla yaptırılacaktır. Talip olanlar keşif evrakını görmek ve geraiti anlamak üzere hergün, pazarlığa girmek için de hizalarında yazılı teminat akçesi makbuzu ile 12/5/934 Cumartesi günü saat on beşe kadar Levazım Müdürlüğüne müra- v saaae Sayfiye Mevsimi Başladı Bu Sene Rağbet Yine Anadolu Kıyısı İle Adalarda, Fakat Müşteri De Memnun “Kanunu Yanlış Tefsir Ediyoisuhui!” Değli, Ev Sehibi De... gea ”- Heybelide çamlıktan yeni plâja doğru bir bakış Akay İdaresi sayfiyelere göç | nazaran pahalıdır etmek istiyen ailelerle eşyalarını taşımak Üüzere hususi bir vapur servisi tesis etti. Şirketi Hayriye de ayni maksatla mutat kolaylık- larını göstermiye koyuldu. Öğle üzeri köprü iskelelerine uğrarsa- mız yapura girmek için nöbet bekliyen eşya denklerini görür günüz, ve: — Artık sayfiye mevsimi bap lamış sayılır, dersiniz. Bununla beraber havaların çok değişik gitmesinden midir, yoksa çocuk babalarına göre mektep tatillerinin henüz başla- mamış olmasından mı, her ne- dense, şehirden kıra taşınmada daha hissedilecek bir - tehacüm yoktur. -Şimdiden — taşınanların tercih ettikleri semetlere gelince, denilebilir ki birinciliği yine eski yıllarda olduğu gibi Anadolu k- yısı kazanmaktadır. İkincilik ada- lardadır, üçüncülükte artık ber- mutat diyelim, Boğaziçindedir. Yeşilköyün ise ismi bile geçme- mekte Söndükçe sönmüştür. Sayfiye için gidenler olmadıktan başka yerlilerin bile şehre taşın- malarile tenhalaştıkça tenhalaş- maştır. Ev Kiraları Bu sene kira bedelleri hak- kında şimdiden bir şey söylemek doğru olamaz. Simsarların kullan- dıldarı — cümlelere kendi tabirlerile: — Piyasa henüz açılmamıştır. Mamafih —Anadolu kıyısının meselâ Suadiye gibi alâmod semtlerinde bahçe içinde bir köşk için istenilen fiat 400 Hradan başlamaktadır. Bölüklü evler için fiat 300 lira ile 4S0 lira arasur dadır. Adalara — gelince, — oralarda fiat yüzde 25 nisbetinde daha aşağıdır. Boğaziçi ise, Rumeli kıyısı Adaları andırır, Anadolu kısmı adeta bedavadır. Altı aylık peşin kirayı bırakımız, ayda 15 liraya istediğiniz evi ve yalıyı totabilirsiniz İki Taraflı Şikâyet.. Bu fiatlar istenilen fiatlardır. Binaenaleyh mevsim ilerledikçe yükselmesi beklenemez. Düşmesi daha muhtemeldir. Buna rağmen hayat gittikçe daralmakta olduğu için müşteriye çok gelmektedir. Ev sahibinin şikâyetine ise hudut tasavvur edilemez. İşte size aynen işittiğimiz bir cümle: — Bu köşkü 400 liraya kiraya verebilirsem vergisi ile sigortasını ve tamirat masrafını çıkardıktan sonra elime geçecek para 250 Kradır. 250 lira ise yüzde ondan (2500) liranın, yüzde beşten (5000) Kranın faizidir. Halbuki bu köşk bana (15000) liraya mal olmuştur. Demek ki getirdiği faiz yüzde (3) bile değildir. Sayliyede Hayat bakarsanız, l l Yiyecek — fiatları arasında — asgarl yüzde (30 ) fark vardır. Bu vaziyet karşısında esnafı insafa getirmek içim halkın mürar caat edeceği yegüne çare yiye- ceğini Pendikten alp getirmektir. Fakat. bünda da bir şekil var. ittiğimiz cümleyi aynen nakle- — Adada et 65 — kuraştur, Pendikte ise 30 Bir cuma -günü gidip almak istedim. Belediye memurları mani oldular, sebep dedim, yeği çıkan bir kanunun bir fiıkrasım gösterdiler. Bu fl- rada: * Kasdıticaretle — nakletmek memnudur ,, deniliyordu. — “Efendi kanümu yanlış tef- Heybelide — sırtlarında çantalarile kır ölemi yapmağa gelen Alman cileleri sir ediyorsunuz, cevabını verdim, aldığım üç kilo ettir, bunu sata- cak değilim, ortada ' kasdıticaret yoktur, evde yiyeceğim, binaem- aleyh götürebilirim. * Sayfiye mevsiminin henüz baş- lamış olmasına râğmen hele ta- til günlerinde İstanbuldan Adala- ra yerli ve ecnebi birçok halk gelmektedir. Bunların arasında ecnebiler çoktur. Mümkün oldu- ğu kadar eğlenceli ve iktısadi eğlenmek için yiyeceklerini sırt- larında çantalalarla getirmelerin- den bunları yerli halktan tefrik etmek çok kolaydır. BURSA BELEDİYESİ Sınaf, ticari, tanhi, zirsi ve beledi. Büyük ve Resimli Bir Yıllık Çıkarıyor. ve SANAYİiCİLER! 1934 Bursa Belediye yıllığına ILÂNLARINIZI VERiİNİZ eri : 1934 Müracaat Belediye yıllığı - Bürosu BURSA Renkli Sahifelerde - Üân kısınında : Ehven şerait. İstifade ediniz|