23 Mayıs 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

23 Mayıs 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa —a a SON POTAS Halkın Sesi Bankalardaki Paralar Ve Halk Bankalardaki paraları koruma kanununda yapılacak — tadilüât münasebetile ortaya bir takım iç bulandırıcı — şayialar - çıktı. Bazı müfsit kimselerin - uydur- malarından başka bir şey olm- yan bu dedikodular — evvelâ Maliye Vekili Bey, sonra da Başvekil Paşa, en kat'i ifade- lerle tekzip ettiler. Endişeleri tamamen" yatıştıran bu tekzip- ler münasebetile halktan — top- ladığımız mütaleaları bu sütun- da yazıyoruz: Belim Bey ( Mecidiyeköy Ermeni mezarlığı kurşısında 3) — Mevduatı koruma kanununda yapılacak tadilât münasebetile Başvekil paşanın verdiği beyanat çok kat'i ve açıktır. İlk yanlış haberler hakikaten para sahip- kerini endişeye —düşürecek — kadar mühimdi. Para sahiplerini büyük bir emniyet içinde yaşatmak milli para- mua — korumak — noktasından — pek Tüzumludur. x» Hakkı Bey (Hirkaişerit —Akseki mahallesi 38) — OÖn senedenberi dün- ya paraları pek çok tahavvüle uğ- radı. En kuvvetli samlan paralar bile amrhk muhteşem tahtlarından düştü- ler, İngiliz Hrası bile — yuvarlandı. Fakat Türk Nrası dalma kıymetini muhafaza etti. Türk lirasına bu maz- hariyeti veren bükümetin — isabetli tedbirleridir. Mevduatı koruma ka- Bunu münasebetile ortaya çıkan des dikoduları kökünden kurutan Başve- kilimizin beyanatı efkârumumiyede göok müsalt bir tesir bıraktı, ma-lj masız endişeleri izalâ etti. * Emin Bay (Beşiktaş Akaretler 73) — Hükümetimiz senelerdenberi milli paranın kaymetini korumak ve mev- dusta emniyetini muhafaza etmek için çok dikkatli hareket etmiştir. Harp sonunda birçok hükümdarlar “gibi paraların da Imparatorları taht- larından düştüler. Fakat bizim para- amıa hiçbir sarsıntı geçirmedi. Başve- kil lemet Paşanın tatmin edici beya- matından anladığımıza göre paramız bundan sonra da ayni kıymeti muha- faza edecektir. Bu, Türk parası ve Türk siyaseti için tarihin —altın yapraklarına geçecek bir mazhariyet- tiz. x İsmet Bey — ( Beyazit Mithatpaşa eaddesi 8l ) — Geçen gün gazeteler- de müpbem bazı haberler hepimizi endişeye düşürdü. Buna bir türlü kaanmak istemedik, yalandır, dedik; Hakikaten öyle imiş. Başvekil Paşa- mın tatminkâr beyanatı bütün endişe- kerimizi giderdi. Kendisine - bilhassa teşekkürler ederiz. Yerli Ampul Fabrikası Şehrimizde yeniden iki fabrika kurulması için, sermayedar grup- lar, teşebbüslere girişmişlerdir. Bu fabrikalardan birisi yerli DAHİLİ HABERLER Bir Dişçiden Beş Bin Lira |- Tazminat İsteniyor Bakırköyünde Bınyulıı uddeıınde 1 numarada oturan Melek Hanımın mahdumu Ömer Yılmaz B.in 25 gün evvel yine Bakırköyünde Sakızağacında Or- ta sokakta (37) numaralı evde oturan dişçi Koço Ağnidis efendiye dişlerini tedavi ettirirken (7) san- tim boyunda Tirnef isminde bir aleti yuttuğu için Gülhane hastahanesinde tedavi altma alındığımı Yılmaz B. (20) günlük bir tedavi- den sonra dün hastahaneden çıkıııç, Muddeiumnl- yazmıştık. Ömer 10000 Taş Çanta Değil, Çnkmak Taşı Deposu! Sabıkalı kaçakçı Arap Hami- din dün Yenipostane civarında elinde büyük bir çanta ile bir evden çıktığı gören ve derhal takip eden memurlar tarafından yakalanmıştır. — Çantanın içinde tamam on bin çakmak taşı bu- hanmuştur. Yapılan tahkikat neti- cesinde Arap Hamidin bu taşları ve bundan başka birçok kaçak eşyaları birkaç defa Suriye tari- kile kaçırdığı anlaşılmıştır. Arap Hamit adliyeye teslim edilmştir. Bir Tane Daha! adan bir vapurla gelen Bursalı Hayım isminde birinin karısı gümrükten geçerken şüphe Üzerine aranmış, mantosunun ya- kasında, belinde ve kucağındaki gçocuğun kundağı içinde on met- reden fazla ipekli kamaş yaka- lanmıştır. Bir Sandalye Meraklısı Son günlerde Akay ve Şirketi Hayriye vapurlarına bir sandalye hırsızı — dadanmış - ve - portatif sandalyaları çalmıya başlamıştı. Evvelki gün köprüye yanaş makta olan Şirketi Hayriyenin 67 Nolı vapuru köprüye yanaşacağı sırada bir yolcunun birinci mevki kamaradaa iki sandalya alarak dışarı çıktığı görülmüş ve tayfa- lar tarafından peşi takip edilmiş- tir. Meçhul adam iki sandalyayı koltuğunun altına alarak kalaba- hğın arasına karışmış ve savuş- mak istemiştir. Fakat tayfalar tarafından — yakalanarak — pol'se teslim edilmiştir. Ahmet ismini taşıyan bu- sandalye — meraldısı ampul imal cdmknr Diğeri 10 bin iğlik pamuk fabrikası olacak- ÜR için kendisinin Bu Başı Ne Yapalım ? Suat Suzan Hanımın ihtirna ve aşk macerasile süslenmiş güzel bir ese- ndir. Vak'a, İstanbul - Berlin sür'at katarında başlar. Ellerinde ayni boy ve ayni renkte sarı çanta tutan döri yolcu, bu çantaların aidiyeti bahsin- de hararetli bir münakaşâya giriş- mişlerdir. Vaziyet, hbarikulüde ka- rışıktr ve Berline giden iki Türk kızı, bir. tesadül eseri olarak bu garip hâdisenin şahidi —olmaşlardır. Vukunt, az sonra, onları da bu kar« makarışık maceranın içine sokmuş- tur. Yakında lezzetle takip edeceği- niz bir eserdir. — Pek Yakında — Yapılan Tecrübeler İyi Neticeler Verdi Mezbahada kesilen koyunlar- dan hastalıklı olanların takim edi- lerek ucuz fiyatla fakir halka satılması takarrür etmişti. Bu etleri fenni bir şekilde temizleyen «otoklav» — makinesi getirtilmiş, tecrübeleri yapılmıştır. Tecrübe müsbet netice vermiştir. Az piş- miş hale gelen etlerde hiçbir mikrop kalmadığı tahlil netice- sinde anlaşılmıştır. Belediye yakında bu etleri kilosu on kuruşa fakir bhalka satmaya başlıyacaktır. Tevkif Edildi Kadıköyünde Mühürdar cadde- sinde ( 19 ) numaralı dükkânda manavlık eden Bilecikli Süleyman oğlu Yusuf Efendi iki sene evvel | Bilecikte karısını yaralayarak bu- raya kaçtığı iddiasile dün yaka- Sultanahmet lanmış — ve birinci | sulh ceza mahkemesinden tevkif kararı alınmıştır. Mü:gtelumumiliğine cektir. Bugün Bilecik gönderile- d —— Şa- yanan - Adhyı binası et v Hüt Bersilai j Bgu müracaat e.dmk Tıbîbııdme.r tarafından son ııuıyeneıınııı yapılmasını istemiştir. Ömer Yılmaz Bey ayni zamanda bin lira da tazminat istemiştir, Son kanaate göre alet dışarıya çıkmıştır. Bunun için de hasta (20) gün yanlız patatesle lokum yemiş ve kendisine bazı ilâçlar şırınga edilmiştir. Yutulan alet midede ve bağırsakta bazı arızalar bıraktığı epice ledıvı ıltındı kılıuıgı anlaşılmıştır. dişçi Agnidis Efendiden beş bir müddet daha serbest Nasıl Olur ? Yunan Malı Demişler, Japon Malı Çıkmış! - Bundan bir müddet — evvel | Galata “ithalât gümrüğünde bir hâdise olmuş, Yunan malı olarak ithal edilmek istenen 20 balya kadar kumaş üzerinde tetkikat yapılması icap etmiştir. Öğrendiğimize göre, kumaş topları Üzerinde — mütehassıslar tarafından yapılan tetkikat, bune ların aslında Japon malı bulün- duğunu göstermiştir. — Halbuki, gümrüğe ibraz edilen vesikalarda kumaşların Yunan malı olarak gösterilmesi meselenin ehemmi- yetle gözden geçirilmesi lüzumunu ortaya koymuştur. Bir Dayak Faslı Andon, Niko ve Mıgırdıç is- minde üç kafadar Eyüpte bir kadın meselesinden çıkan kavga neticesinde Osman isminde bi- rini fena halde dövmüşlerdir. 24 Saatin Haâdiseleri Galatada Bandırma oteli t ki eşya kâtibi Şevi vi “I'-lkıd. üzünden kıııh ;Iluıtıfı lıçı.ınde bir hamalı bıçak- la kolundan yaralamıştır. * Eyüpte Otakçılarda Emin isminde bir çocuk oyun yüzünden çıkan kavga neticesinde Şerafed- din isminde bir çocuğu taş ile başından tehlikeli surette yara- l.ıımşlııK n ot »4 Kumkapıda oturan seyyar basmacı Avadis Efendi dün sabah Galatada kalp sektesinden öl- müştür. — » Elektrik Şirketi İtiraz Etti Elektrik fiatlerini tesbit eden tarife komisyonu son defa ücret- leri- kilovat başma 15,5 kuruş olarak tesbit etmiş, yani 50 para tenzilât yapmıştı Yeni tarile Nafıa Vekâleti —tarafından da tasdik edilmiştir. Ögı-endıgımıu göre şirket bu tenzilâta itiraz ederek ülâkadar makamlara müracaat etmiştir. Günün Tarihi İki Temyiz İçtihadı Temyiz mahkemesinin yeni kabu ettiği bir tevhidi içtihat —kararmı göre, muhakemeleri tatilden evve cereyana başlamış olan kanuni müd. detler tatilde bittiği takdirde, tatilir bittiği günden İtibaren ceza usulü mubhakemeleri kanununun 423 üncl maddesi mucibince üç gün uzatılması ve tatilde yapılan tebliğ işleri mute- ber ise de kanunun sarahatine göre müddet cereyan etmiyeceği cihetle kanuni muhüllerin tatilin bittiği gün. | den itibaren başlaması icap etmeke tedir. Yine Temyiz Mahkemesinin kabul ettiği diğer bir tevhit kararına göre de hukuk uselü muhakemeleri ka« nununun 8İ inci maddesi sarahatine nazaran mahkemelerin tatil günle« rinde- yapılan tebligat muteber ve tatil günleri müddeti dahil olup an- cak bitmesi tatil zamanına tesadüf eden mehillerin mezkür kanunun 177 inci maddesi mucibince tatilin bittiği günden itibaren 7 gün uzae tılması lâzımgelmektedir. Tekirdağı Talebeleri Tekirdağ, 2 — Bugün ortamektep ve bütün ilkmektepler — talebeleri kırlara çıkarak eğlenmişler ve jima mastik şenlikleri yapmışlardır. ! Sünger Avı Başladı Muğla, 22 — Marmaris ve Bozbus” rundaki — süngercilerin bir kısmı bazırlıklarını bitirerek sünger minta- kalarına çıkmışlardır. Esnaf Bankası Tahkikatı Esnaf Bankası tahkikatile meşgul olan müddeiumumi! — muavinlerinden Muhlis Bey dün Bankanın eski mec« lisi İdare reisi Hâkim Rıza Beyle Avukat Atıf Beyi dinliyecekti. Bune lar müracaat etmedikleri» için bugla dinleneceklerdir. Darüşşafakanın Gezintisi- 'aka lisesi talebeleri evvelki gün Beykoza bir bahar gezmesi yap- mışlardır. Gezme çok eğlenceli olmuş, talebe arasında birçok müsabakalar tertip edilmiştir. Lise futtol takımile Beykozlular maçında Durüşşafakalılar 2 ye karşı 3 ile galip gelmişlerdir. Bir Sergi Geliyor Arjantin seyyar sergisinin Gelrya vapuru tile gelecek ayın son haftasında Hmanımıza geleceği tahakkuk etmiş, bu hususta — alâkadarlara malümat gelmiştir. Yol Parası Vermiyenler Geçen sene yol parasi vermla yenlerden 1349 kişi, ilkbahar poss tası olarak yakında vilâyet hudu- du dahilindeki yollarda çalışmaya sevkedileceklerdir. Şehir Meclisi Müzakereleri İstanbul Umumt Meclisi dün öğle» den şonra toplandı. Dünkü içtimada 1931 senesi kat'i hesap raporunun müzakeresine devam edildi. Rapora nazaran bir sene içinde Şehir Meclisl azamına verilen hakkıhuzur. yekâünu (62) bin lira; daimi enclimen azasına verilen hakkıbuzür. mecmuu da (16) bin liradır. Hesabı. kat'inin müzakeresi — dün bitmedi. Meclin perşembe günü tek- yar toplanacaktır. l Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki: I — Ne kadar zamandır yıka- t€ağız diye çalışıyorlar, — Halbuki — yıkmak - kolay, .1 Hasan Bey — .O her zaman