30 Mayıs 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

30 Mayıs 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

i Z P : > k : i a az No. 33 10-6 - 984 Nakili: A. R. Tereddütlü Vaziyet... “Madam Manniğin Yeni Yeni Tehditleri Bana Ne Yapacağımı Şaşırtmakta İdi..,, Birdenbire yerimden fırladım. | benden uzaklaşan, hattâ iğrenç Allahın, doksan dokuz defa lâne- tine uğrayasıca bu karının karşı- sında kaşlarımı çattım: — Madaml..Söyledim ya, fena halde o başım (ağrıyor. | fazla çeneçalacak vaktim yok. Rica ederim, artık beni rahat bırakınız. Deye haykırdım. Ondan sonra da yandaki odaya geçerek kapıyı şiddetle kapadım. * Bu mel'un kadının ber halde bana pek çok kızdığını tahmin adiyorum. Ve şimdi şu satırları yazarken de kendi kendime. — Oh olsun sana, (Melek... Temiz hayatın kıymetini bilme- yenler.. kendisini (kaldırıp bir çirkefin | içine atıverenler, böyle nülevves hakaretlere tahammül et- melidirler... Bir zamanlar, ağzı leş gibi sarmısak kokan o Sait efendinin esareti altında inliyor- dum. Şimdi de, kalbinden iğrenç bir geriz taşan Madam Manniğin tehditleri karşısında titre... Dedim. Yevmi, siyasi, Havadis ve Halk garetesi | (iski Zabtiye, Çatalçeşme sokağı, 25 ISTANBUL Gazetemizde çıkan yazı ve resimlerin bütün hakları mahfuz ve gazetemize aittir. ABONE FiATLARI Abone bedeli Dy şi Gelen evrak geri verilmez. ilânlardan mes'uliyet alınmaz. GC içi 10 svap için mektuplara kzunlakk simalarının hatları bile zihnimde yavaş yavaş kaybolan Macit'le Sait Efendiyi unutmuş gibi idim. Şimdi, günün birkaç (saatini, haftanın bir iki gecesini beraber geçirdiğimiz Nailin ablak ve mat çehresi, o çehrenin üst kısmında varlığı bile pek o kadar belli olmıyan küçücük gözleri. Ve :sonra nezaket ve kibarlık olsun diye vakitli vakitsiz - mitimini bir 4 kişmemesini andıran - sun't üşlerile a idim. ba Peki “Mela "hu adam sana hiç aşk ilham etmiyor mu? Bu son sual, insafsız bir par» mak gibi kalbimin en acıyan bir noktasına dokunmı özi Hayır.. Hiçbir şey hisset- miyorum. Dedim. Fakat yalan söyle Nemi Hiçbir şey değil, bilâkis bir şok şeyler hissediyordum. Fakat bütün bu hissettiklerimi, kendi nefsime karşı bile itiraf etmek istemiyordum, Çünkü bunun ifade edeceği mana, açık ve sarih bir nankörlükten ( ibaret olacaktı... Karşımda, oldukça sayıla- cak bir adam vardı. le bir adamdı ki, bu beni büyük bir felâket ve sefaletten kurtarmıştı. Eğer önüme bu adam çıkmasaydı ihtimal ki bugün hayatım en lacaktı, Nail bu eyiliklerile, bütün minnet ve şükran hislerimi ka- zanmıştı. Fakat no yapayım ki; bu hislere iştirak edemiyen asi bir kalbim vardı. Çünkü o daima maddi ibtiyaçlarımla meşgul ok muş, kalbime karşı tamamen ya” bancı ve lâkayt kalmıştı, Eyi adam.. Hoş adam.. Nazik ve kibar görünmeye çalışan bir adam.. Fa- kat hiçbir zaman bir kalp adamı değil. Elle tutulamayan ve gözle görülemeyen hiçbir şey onu alâ- kadar etmiyor. Her şey, her ha- reketi bir zahir perestlikten iba- ret, Hatta beni bile elinde tut ması.. Bu kadar masrafa katlan- ması sadece herkese karşı: — Görüyor musunuz?. nefis kadın Bu benim metresim.. Böyle bir kadını elde tutabilmek için benim gibi zengin ve fedas kâr olmalı, Diyebilmekten başka bir mak- sadı ihtiva etmiyor. Hatta, artık açıkça söyleyeceğim, vakit vakit bunu, bana bile hissettiriyor. Geçen hafta içinde idi. Bir gün ona sordum: — Nail, hayatında kimi sevdin? Kadınlık bu ya?.. Ondan ken- di besabıma gurur ve tefabur verecek bir cevap beklemiştim. Fakat o, miniminicik gözlerini büsbütün kısarak kibarca gülüş taklitleri yapar gibi fıkırdadıktan sonra cevap verdi: — Ooh, şeri.. (amur) denilen şey, bizim gibi ( eklere ) adam- lardan çok uzaktır. Hele bu (mond ) arasında bir tek kadını sevmek.. Bilir misin?. Bu, bir (mizer) den başka en çok Arkası yar) BE bir şey değildir. — Ben bir mayo alacağım Amma gayet sade olsun, plâjda berkesin gözüne çarpmayı iste- mem Dünya İktisat Haberleri Avrupada Şeker Pancarı Zeriyatı Hava Hücumlarından Koruma Cemiyeti Hepimizi Çağırıyor Bu Cuma Günü Mühim Bir Konferans Dinliyeceğiz Düşman © kürşisında © memleketin | İ manevi kudretinin artmasına ve mad- deten dayanıklı olmasına hizmet mak- #ndile teşekkül etmiş olan hava hü- | cumlarından koruma cemiyeti C, H. Firkasının tesvikile İstanbulda halka sit pasif müdafaaya'tuallük eden kon- feranslarını vermek üzere icap eden hazırlıklarm bitirmiştir. Cemiyet ilk konferansını önümüzdeki cuma güvü saat 10,30 da Üniversite konferan« sa- lonunda verecektir. Konferansın mev- zuu “havaya karşı cephedeki ordumu: zun istinatgâhı olen halkımızın müda- İ İnası ve çareleri, dir. Bu mevzu da- hilinde dünya milletlerinin hâkimiyet- leri, istikbaldeki harp başlangıcı, gaz hüvumlarının şehir halkına da kullanı- bp kullanılmayacağı, insani faziletlere kıymet verilip verilmeyeceği, hava mu- harebelerinde diğer devletlerin alacağı Şeker istatistikleri beynelmilel | vaziyetler, düşmanın hedef ettiği şehir- Bu sene il tarafından EE fhında avrupada ekilen şeker pan bir anket yapıl mıştır. Bu ankete dahil bulunan | Avrupa memleketleri şunlardır: | Türkiye, Almanya, Çekoslovakya, Avusturya, Yugoslavya, Macaris- tan, İrlanda, Belçika, Polonya, Danimarka ve İsveç. Elde edilen neticeye göre bu memleketlerde bu mevsim için (977,870) bektar pancar ekilmiştir. Halbuki geçen mevsim zarfında aynı memleketlerin şeker pancarı zeriyatı ancak (876,843) hektara varmıştı. Bu erkama göre Avrupa şeker pancarı zeriyatı bu sene geçen seveye kıyasen yüzde onbir buçuk fazladır. * Berlin'den bildiriliyor: Alman ayırmıştır. Bu suretle yün sanayii ve yün piyasası rahat bir vazi- yete kavuşmuştur. Son müzaye- delerede bu yeni teşkilâtın faydası gürülmüştür. Müzayedelere arzolu- nan yünler bükümet tarafından tesbit olunan muayyen bir fiat üzerinden satın alınmış sonra beynelmilel piyasa fiatına tekrar elden çıkarılmıştır. * Bükreşten bildiriliyor: (1934 ) senesi ilk üç ayi zarlında Roman yanın petrol ihra- catı 1,329,223 to- na varmıştır. ( 1933) senesi ayni ayları — zarfındaki ihracat. ise (1,285,150 ) tondur. Bu vaziyete göre ihracatta his olunacak kadar bir fazlalık vardır. * Nevyorktan bildiriliyor: Ame- rika Birleşik bü- Ko a ip Per pamuk- pamukta İİ iy mensucat istih mansucut | salütında fazlalık buhranı | başgöstermiştir. tihsalât sarfiyatın iki misline yaklaşmıştır. Bu vaziyet üzerine mensucat sanayiinin idaresi ile uğraşan alâkadar makam istihsa- lâtın tahdidini kararlaştırmış ve bu kârar tatbik mevlline Kon muştür. İstihsalâtın tahdidi işile meşgul olmakta olen teşkilâtın reisi bu münasebetle bazı ihsaj rakamlar neşretmiştir. Bu ista- tistiklere göre geçen 30 nisan tarihinde Amerika Birleşik hükü- metlerinde bulunan pomuk men- sucat stoku ( 330 ) milyon yarda “idi. Nisan ayı zarfındeki sarfiyat. - haftuda (80) milyon yarda olarak: ler hangileridir, düşman ne gibi vesaiti tahribiye kullanacak, sivil halkı koru- muz mevsim zar- | 'D gayeleri nelerdir, koruma (o nasıl, ne şekilde ve kimler tarafından yapı hır, harbi kazanmak kimin elindedir ve ! kazandırıcı kuvvet nedir gibi ehemmi- yetli bahisler vardır. Üroloji Cemiyetinde Türk Üreloji cemiyeti, geçen 28 Mayıs Çarşamba günü Prol Behçet Sabit Beyin riyasetinde toplanmış, muh telif bahisler üzerinde müzekere ve münakaşalar yapılmıştır. Mübahase ve münakaşalara Fuat Hâmit, Ali Eşref, Behçet Sabit, İhsan Arif, Bahaettin Lütfi, Mehmet Ali Beyler iştirak etmişlerdir. Malul Gazileri Davet Ankara Melül Gaziler cemiyeti İs- tanbul şubesi riyasetinden: Henüz kaydolmıyan nefer ve zabit kardeşlerimizin şubenize omüracastle kayıtlarını yaptırmaları ve bu süretle bahşedilmiş ve edilecek olan kanuni haklardan istifadelerini tahtı temine alınaları ilân olunur. Galatasaraylılar Cemiyetin- | den: 1 Haziran Cuma günü saat birde Galatasaray Disesinde verilecek senelik ziyafet daha elerini saraylı arkadaşların Cuma günü sabahı © saat ta bire kadar Galatasaray Lise- İ sinden ve Galatasaraylılar Cemiyeti İ merkezinden tedarik (edebileceklerini Arzederiz, Antalyada Kaçakçılık Mahkümları Antal, si) — Korkut- eh büy çıkmış, inden eşya kkermeii verilmiş, neticede 6 ay hapse mabküm olmuştur. Bekir oğlu Mustafa İsminde bir adam da yine kaçakçılıktan 6 ay hapse ve Âğlira para cezasına mabküm zamma a — — İm İ tahmin edilmekte, fakat ayni müddet zarfındaki haftalık istih- salâtın da (130) milyon yardaya baliğ olduğu kaydolunmaktadır. Bu erkama nmazâran istihsalât gün geçtikçe ihtiyaçtan daha fazla olmaktadır. Son on beş gün zarfında piyasada görülen YUMURTA MAKiNESİ den fazla yumurta yapan halis legorn yumurtalanadan civciv çıkarınız. ERENKÖY - BEREKE TAVUK ÇiFTLIGI li Türkiye iklimine alıştırılınış, senede 2 e PN Resminizi Bize Gönderiniz .» Size Tabiatınızı Söyliyelim ml ezme gönderiniz 50 Kozlu: Ziya Bey: Sıhhatli ove gürbüz bir gençtir. İradeli iş- lerde muvaffak olabi- M leceğini ifade eden tavur ve eda- sının tahakkuku tes menni olunur. Men İnatlerine karşı Otok gözlü davranır. - 48 Kuşadası; İbrahim Bey: Uysal ve beceriklidir. İşle- rini anlaşmak suretile halletmek ister, kav- gadan, gürültü ve mü- cadeleden hoşlanmaz. Küçük şeylen büyül- tüp izzetinefis mese lesi yapmaz, duha ziyade metin olmağa temayül eder. - 49 İstanbul: Hidayet Efendi: (Resminin derçini istemiyor ) Mütevazı ve kansatkârdır. Başkala- rına emredici olmaktan ziyade başka- k ME eme” 46 Ankara: A, D. Bey: (Resminin dercini fetemiyor Y Konuşurken hususi tavur ve vazis yetler takının. Küçük bir şeyi “el isaretlerile bir parça da bir tarzda anlatır. Arkadaşları tarafın- dan aranır ve sevilir. Eğlence teklif- lerine hüsnükabul gösterir. Hazırcevap insanların o hususiyetlerini (o muhafaza eder. Yeni Neşriyat “7,, gün — Bu; Türkiyenin en çük okunan haftalık meomuasının 64 üncü sayısı, yine çift renkli bir kapak içinde ve onsekiz büyük sayfa olarak intişar etmiştir. Sevimli meomuanın, eski nüshalarından daha mütenevri ve özlü münderecatla çıkarılmış olan ba sayısında, - büyük bir Fani toplanmış güzel bir röportaj serisi başlamıştır. En müşkülpesent karileri bile inkisara uğratmyacak olan bu sürprizinden dolayı Yedi Günü karile- rimize hararetle tavsiye ederiz. Hafta — Türkiyenin çok salan bu canlı ve ucuz haftalık gazetesinin sekizinci sayısı da çıktı: Siyasi makale- ler ve fıkralar ( son ze vk yeti ), memleket intibaları bbbi mükalg | (Tik nedir? ), Raşit Rıza nasıl kocd- dır? (Hikmet Feridunan sevimli röpor- tajı ), yazın İstanbul sayfiyeleri, siyasi tefrika, milli roman, Hikâye, sinema sayfası, fotoğraf müsabakası, bu seneki idman şenliklere ait yeni fotograflar... Büyük kıtası ve mütenevvi mündere- catına rağmen yedi buçuk kuruş... Tedavi seririyatı ve labora- tuvarı mecmuası — Bu kiymetli ve çok faydalı iv mecmuasının 19 üncü nüshası doktor Âkil Muhtar Beyin mü- him etütlerini muhtevi olarak çıkmıştır. Evinizin o bahçesinde müsait bir odasını yumurta almak için veya herhalde Canlı bir Tedarik ediniz. İstanbul birinci iflâs me- murluğundan: Mülflis Komono Din- ker masasına evvelce kayıt olunan alacaklıların cari muameleyi öğtenip icap eden kararlan (vermeleri için 10 Haziran 984 pazar (günü sanat 10,30 da yapılacak toplanmada hazır bulunmaları ve hakları kaybolmamak için ellerinde bu işe mütenllik nekadar evrak ve vesaik varsa birlikte getir- meleri ve müllisin de memuriyetimize müracaatı ilân olunur. (716) * egağiğel il