29 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

29 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN*GÖZÜ HALKINKULAĞI HALKTNeDİLİ. Scnc 4 — No: 1411 -e Yanı işleri telefonui 20203 - CUMA — 29 - 29 HAZİRAN 1934 — İdnre işleri telefonuz 20203 Fiatı 5 kuruş Şehinşah Hı. ve Büyük Gazimiz batarya dürbünlerinin önünde İzan Şehinşahı Hz. nin şehri- mizdeki misafiretlerinin dün üçün- cü günü idi. Pehlevi Hz., bugün- lerini de -şehrin gezilmiye ve görülmeye değer yerlerini ziya- retle — geçirmişlerdir. Şehinşah Hz. nin ilk ziyaretleri Topkapı müzesine olmuştur. Sabah saat dokuzda 'Dolmabahçe sarayından mihmandarları Fahrettin ve Ali Sait Paşalar, Tahran sefiri Hüz- rev Beyle beraber motöre bin- miş ve Sarayburnuna hareket etmiştir. Şehinşah Hazretleri Topkapı müzesine park kapısından girmiş, müze müdürü Tahsin ve müze memurları - tarafından — karşılan- mıştır. Mecidiye Ve Bağdat Şehinşah Hz. evvelâ Mecidiye, Bağdat kasırlarile Kara Mustafa Paşa köşklerini gezdikten sonra hazine dairesine geçmişler, bura- daki tarihi eserlere hususi bir alâka göstermişlerdir. Mihmandar paşalarla Müze müdürü Tahsin Bey buradaki — kıymetli eserler hakkında Şehinşah Hz.ne izahat vermişlerdir, Buradaki mürassa silâhlarla, İran halıları ve kumaşları Şehin- şah Hz. nin alâkasını celbetmiş- tir. Azir misafirimiz bilhassa İran kumaşlarının önünde — durarak, mihmandarlarına ve Müze mü- dürüne hitaben fasih bir türkçe eda ile; — Bu kıymetli san'at kaybol- muştur. Ben de İranda bunları yeniyen yaplırıyorum. Buyurmuş- lardır. Şehinşah Hz. hazine daire- sindeki mücevherleri de büyük bir dikkatle tetkik buyurmuşlar ve ara sıra bunların kiymetleri hakkında Müze müdürüne bazı sualler sormuşlardır. Bu arada Şehinşah Hz. Fati- hin ve Kanuni Süleymanın mü- cevherlerini de tetkik etmişlerdir, Sordukları sual ve söyledikleri bazı sözler, Şehinşah Hz. nin mücevherat hakkında etraflı ma- lâmatları bulunduğunu — gösteri- yordu. Hazinenin beşinci salonunun tavanında teşhir — edilen İkinci Mahmuda ait büyük ve kıymetli çadırı da çok beğenmişlerdir. Bundan sonra Şehinşah Hz. Harem Dairesini gezmişler ve Hünkâr Sofasında biraz istirahat buyurmuşlardır. Harem Dairesin- deki işlemeli nihaleler, döşemeler ve sair İaymetli nakışlar Şehinşah Hz. nin büyük alâkalarını celbet- miş, bizzat bunları ellerile inceden inceye tetkik etmişler ve Müdür Tahsin Beyden mufassal malümat almışlardır. Kubbe Altında Bundan sonra Şehinşah Hz. ( Devamı 11 inci sayfada ) Şehinşah Hz. ile Gazi Hr. nin istirahat bayardukları çadır, Gazi He. izahat verirken, iki devlet reisi atış sahasında - Bir İhtilâs Davası Bartın Tayyare Cemıyetı i Sabık Mu- hasebecısı Mahkemeye Verildi Bartın, (Hususi) — Tıyyırc cemiyeti Bartın şubesi sabık muhasebecisi Hacı Ahmet efendi ihtilâs suçile mahkemeye veri- miştir. Hacı Ahmet efendi cemi- yete ait (11217) lirayı, defterler- deki hesaplar üzerinde tahrifat yaparak ihtilâs etmekle itham altındadır. Bu cihet hakkında fahri müfettiş Samancıoğlu Galip Beyle Ankaradan gelen - teftiş heyeti müdürü Cavit Beyler ihti- Tâsın yapılmış — olduğuna — dair rapor vermişlerdir. Suçlu Ahmet efendi mahkeme huzaruna ilk çıktığı gün zimme- tinde beş para bile olmadığını, vekil tutacağını söylemiş, bunun üzerine muhakeme talik edilmiştir. Ayrıca — cemiyet — tarafından Ahmet efendinin kefili Yirmibeş | zaman oğlu Hasan Beyle eski idare he- -—T e —— » — yelı azası aleyhine de, bu ihti- lâstan dolayı bukuk mahkemesin- de dava açılmıştır.— * Bir Kız Kaçırıldı Bartin, (Hususi) — Kocarels köyünde Halil oğlu Hasan ismin: de bir delikanlı, başka bir arka- daşile birlik olup tarlada çalış- makta olan Fatma isminde 18 yaşında bir kızı dağa kaçırmış, fakat bir az sonra yakalanmış- tır. * Bir Boğulma Faclası Bartin, (Hususi) — Horna kö- yünde Mehmet oğlu Ömer ismin- de yirmilik bir delikanlı öküzle- rini sulamak için dereye İnmiş, bir aralık her nasılsa suya düşe- rek boğulmuştur. Akşam olunca öküzler köye yalnız döndüğü merin başına gelen fe- | lâket anlaşılmıştır. ı Bir Şarkı, Bir Hatırlayış!. l , Mugamniye : * Hayali çıkmıyor bir gün gönlümden, ,, *“ Unutmak İsterim gelmez elimden ! ,,