29 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

29 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Hergün | Dışarıdan Akseden Sesler » Elimizden hbergün birçok ecnebi gazetesi geçiyor, bunlarda günüü, at veya çok mühim muhtelif meselelerine Bit birçok havadis ve tahlil yazıları göze garpıyor. Bugün de bunlardan - birka- gin) şu sütunda beraber okuyalım: | “Prager Pressb,, isimli Çekoslo: vak gazetesinden: “İngiltere - Hariciye Nezareti şayi olan ve güya Jeneral Weygan- din Londrada bulunduğu sırada Belçika, ve Hollandayı: bitaraf rafından teklif edilmiş olan plânı tetkik edeceği hakkındaki ri- wvayeti tekzip ile Büyük Britanya- nın hiçbir vakit böyle bir teklif yapmadığını beyan etmektedir.,, * * Tokyo'dan bildirildiğine göre, Japon matbuatı, İngiltere ile Ho- landa arasında Felemenk Hindis- tanının Japonyaya karşı müşterek müdafaası için bir gizli mukavele mevcut olduğuna dair deveran eden haberler üzerine çok asabi- yet göstermektedir. Ayni zaman- da, Japonyaya karşı İngiltere ve Holanda tarafından Mmüştereken bir ticaret harbi açılacağı bildi- rilmektedir. Singapur'daki İngiliz kumandanı Lewinsin Felemenk Hindistanı seyahati bu gizli mu- kavele ile alâkadardır.,, * Atinada çıkan Dimokratya garete- sinden: “Milli Müdafaanın tezyidi günün meselesidir. Matbuat bu- nun müstaceliyetinden bahsediyor. Bir hürriyetperyer gazetesi - di- “yor Ki — “Bu husus için fırkacılık ve politikacılık bertaraf edilip, bu büyük vazife yapılmalıdır; çünkü bunun — mes'uliyeti — hudutsuzdur. Milli Müdafaa bütçesinin tezyidi müstaceliyetinde her iki fırka müttefiktir.,, - Yangı Boluda Bir Kereste Fabrikası Yandı Bolu, ( Hususi ) — 932 sene- sinde yanarak yeniden yaptırılan Karadere ormanı kereste fabri: kasında evvelki gün yine bir yangın çıkmış ve fabrika kısmen yanmıştır. Yangın, güpegündüz şiddetli bir yağmurdan — sonra düşen bir yıldırımdan çıkmıştır. Fabrikanın lokomobil, dinamo ve — katarakt daireleri tamamen yan- Omuştır. Zarar 14 bin İira tahmin Kilmektedir. Fabrika bütün eşyası, âlet ve edevatile 20 bin liraya Balkan sigorta şirketine sigortalı- dll' Fabrikada çalışan 200 e yakın işçi bu yüzden işsiz kalmışlardır. * Ayvalıkta Bir Cinayet Ayvalık, ( Hususi ) — Buraya bağlı altınova nahiyesinde birkaç gün evvel feci bir cinayet işlen- miştir. — Midilli — mübadillerinden Tahir oğlu Ahmet Bey geceleyin bahçesinde uyurken başı taşla ezilmek suretile — öldürülmüştür. Yapılan tahkikat henüz bir netice vermemiştir. Şimdiye kadar birkaç kişi terkif edilmiş, fakat katil anlaşılamamıştır. Cinayetin sebebi de meçhuldür. Maktul birkaç saat vasadıkdan sonra ölmlüştür. ç yapmak hususunda İngiltere ta- | Rayhşpost isimli Alman gazetesinden: Resimli Makale Bu sene imtihanlar çok sıkı yapıldı, her mektepte mevcüdun hemen yüzde yetmiş beşi sınıflarında kaldı. Fakat dönen çocuklar müteessir olmasınlar. Çünkü bu sene dönenler için gelecek sene çalışıp Muvaffak olmak mümkündür. O çocukların önlerinde kazanılacak daha Na LN | | M N '7 SON TELGRAF HABERLERİ W Fakiki İmtihan BB birçok seneler vardır. Fakat asıl korkul, yat imtihanıdır. Hayat imtihanında muvaffak olamıyanlar İçin bütün bir ömür kaybolmuş demektir. Mektepte dön- mek, eyi öğrenmek için bir vesiledir. Hayat imtihanında döninek, bütün kazanılmışları ve kazanılacakları, belki bir daha gelmiyecek suretto elden kaçırmak demektir. k imtihan, ha- Aziz Misafirimizin Hitabeleri 'Bundan Sonra Tü ' .Vatan, Türkleri De Kardeş Biliniz! Aziz misafirimiz Şehinşah Hz.nia dün İran Je- neral konsoloshanesini ziyaretlerinde İran tebaasına | karşı bir hitabe irat buyurduklarını kışmı mahsusu- muzda haber vermekteyiz. Burada ise misalirimizin bu hitabelerini aynen yazıyoruz : — “Bu seyahatimde en ziyade beni memnun eden şey İran ve Türk milletleri arasında birlik ve kardeşlik his- siyatının cari olduğunu müşahede etmiş olmamdır. Bundan sonra sizler Türkiyeyi kendinize vatan bilme- lisiniz ve Türkleri de kardeş bilip onlarla aranızda samimi münasebetler tesis etmelisiniz. Biribirile hemcivar ve ahlâkan biribirine benzer Akdenizde Donanma Hareketleri Atina, 28 ( Müstaceldir ) — İyouiyeu denizinin şimal kısmında fevkalâde — donanma - hareketleri olduğu haber verilmektedir. 25 parçadan mürekkep bir İtalyan etmiş, Tahran Elçiliği Enis B. Büyük Elçi Tayin Edildi Haber aldığımıza göre Tahran büyük elçisi Hüsrev yerine Atina elçişi Enis Beyin tayinine karar verilmiştir. Atina elçiliğine kimin tayin edile- ceği henüz belli değildir. Bir Mahküm Asıldı rkiyeyi Kendinize aoldukları halde uzun senelerdenberi bu iki milletin arasın- da devam edegelmiş ve onları - biribirinden ayırmış olan ihtilafların ve mücadelelerin benim devrimde ortadan kalkarak onun yerine sabit ve halelden masun biri- muhabbetin ve samimiyetin kaim olmuş olmasından ve — cehaleften ve Devhami — mezhebiyden — müte- vellit eski münakaşaların bertaraf ve zail olmuş bulunmasından dolayı pek mabzuz. ve mes- rurum. Bundan bölye her iki milletin vifak ellerini bir birlerine uzatarak büyük bir refah içinde ve biribirlerine kemali itimatla yaşayacaklarına ve saadet ve terakki merhalelerii rlikte katedeceklerinden çok ümitvarım., gvusturyada ü Kargaşalık Viyana, 28 (A.A.)— Başvekil M. Dolfüs'ün yarın için mukarrer olan seyahati arifesinde — milli sosyalist tedhişçileri dün gece geniş bir taarruza başlamışlar ve bilhassa demiryolarına karşı bom- B. istifa filosu - şark — sevahili boyunca Ankara, 28 (A. A.) — Geçen ba ile tahribata girişmişlerdir. seyretmektedir. Bundan başka | sene Fahrettin Efendi isminde Ölüm Cezası haber alındığına göre kuvvetli | yaşlı bir adamı, parasını çalmak ç a B bir İngiliz filosu — müstemiren için öldürenlerden Dursun hak- Giresun, 28 (A. A.) — Ağır Korfoda kalmak üzere - hareket | kında verilen ölüm cezası dün | Ceza mahkemesi karısı Fatmayı etmektedir. Cebecide, - mahkümun asılması | boğarak öldürmekten suçlu Halil Vapurların Muayenesi *Nihat,, isminde bir vapurun çürük olduğu ileri sürülmüş, bu- dün üzerine bütün yolcu vapür- lınıl!ı_.lş_:_ır. *İstanbulun Nasipsiz çocukları, ndan bahseden sü- tun muharriri, yazısına şu cümleleri ilâve etmiştir * “İstanbulun, meselâ Beyoğlunda iki büyük Belediye bahçesi vardır. Buralarda, vaktile ben, ve benim nes- lime mensup çocuklar, oynardık. Bunları Lehman ie- suretile infaz edildi. “larmın müayenesine karar veril miş ve kararın da tatbikine baş- İSTER İNAN 1STER İSTER INAN ISYTER İNANMA! oğlu Kadriyi ölüm cezasına, suç ortağı Müjdeci oğlu Dursunu da 10 sene ağır hapse mahküm etmiştir. İNANMA! minde biri tutardı. Kendi kârımı ihmal etmemekle, beraber İstanbul belediyesinden daha çok merhametli olduğuna hükmedeceğim bu adam, çocuklara, babçe- lerinde yer ayırmıştı. Lehman öldü. İstanbul çocuğu da buhçesiz, havasız, garip kaldı. .. | | Fransanın Sözün Kısası Bir İslanbı_ıî || Haftası Yapamaz Mıyız ? A E Bir meslektaşım, Pariste çıkan “Vü, mecmuasının son nüsha- sını gördüğü zaman: — Keşki bütün İstanbulluların gözüne çarpsaydı, diye düşünmüş. Arkadaşımı bu — düşünceye sevkeden sebep şu: Paris —bir şenlikler haftası tertip etmiştir, büyük şehrin hu- susi, resmi bütün müesseseleri, mütefekkirleri ve san'atkârları, bir kelime ile bütün Paris o hafta içinden ve bışından gelecek olanları eğlendirmek için seferber olmuştur. Fakat mesle bundan ibaret değill, — Fransız hükümeti — otelciler — cemiyetine müracaat etmiştir, o hafta içinde bütün otellerde fiat yarı yarıya inecektir. Lokantalara ve gazino- lara söylemiştir, aymı tenzilât bu müesseselerde de yapılacaktır. Daha fazlası da var: Bu müna- sebetle Parise gelecek olan yerli ve ecnebi bütün seyyahlar, sa- dece gelirken aldıkları biletleri göstermek suretile memleketlerine bedava iade edileceklerdir. “Vü,, mecmuası da bu müna- sebetle yapılan hazırlıkların re- simlerini basmaktadır. e Bizim ayni şeyi yapıp yapa- mıyacağımızı bilmem, fakat te- şebbüs halinde gazete ilânlarına kapılarak şehrimize gelecek olan- ların hemen o akşam: — Yandım Allah... Feryadile bavullarını toplıyacaklarına — emi- nim, Ben İstanbulda hayatın ucuz- lamasını beklemiyorum, pahalılaş- masının önüne geçilmesi kâfidir. Okkadan kiloya geçildiği za- mandanberi okka fiatine kilo ile mal alan İstanbullunun — dileği bundan öteye geçemer. Son Müdafaai milliye vergi- sinden her fincan kahveye isabet eden (2,5) paradır; bunu memnu- niyetle veriyoruz, fakat mahalle kahvecisinin bizden aldığı fazlalık (40), vapur büfecisininki ise (100) paradır. İstanbullunun camı — yanması kâfi, taşralının cüzdanını ateşle- meyelim. M. Meclisinde Dün Bazı Kanun Lâyiha- ları Müzakere Edildi Ankara, 29 (Hususi) — Millet Meclisi dün öğleden sonra top- lanmış, beynelmilel yardım birliği mukavelesine bazı ilâveler yapıl- masına, bazı maddelerden alına- cak istihlâk vergisi hakkındaki kanunun birinci maddesinin tadi- line ve bu kanuna bazı hüküm- ler ilâvesine dair kanun lâyihaları müzakere ve kabul edilmiş, vergi bekayasının tasfiyesine ve mü- kelleflere bazı kolaylıklar göste- rilmesine dair kanun lâyihası et- rafında bazı münakaşalar cere- yan ettiktensonra Eskişehir Meb'u su Emin Beyin takriri üzerine lâ- yihanın iktisat, maliye ve bütçe encümenlerinden mürekkep müş- terek bir encümende tetkiki ka- rarlaştırılmıştır. . Belediye kanununun 15 inci maddesinin 26 ncı fıkrasına mü- zeyyel kanun lâyihası müstaceliyet karariyle ruznameye alınmış ve 840 numaralı kanunun ikinci mad- desine bir fıkra tezyiline dair (olan kanunun birinci maddesine bir | fıkra eklenmesi hakkındaki ka- nun lâyihası da Hariciye Vekilinin bulunmamasından — dolayı — tehir edilmiştir. Meclis yarın toplanacaktır.