29 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

29 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Muhterem misafirimiz Şahinşah Hz. dün sabah saat dokuz buçuk'ta Dolmabahçe sarayından çıkmış"ar ve refakatlerinde mihmandar.
 Her sene tanzifat için 1,354,053 lira sarfediliyor Bu paranın yarısından fazlasını tasarruf etmek imkânı vardır “Ankara 25

Bütün Türkiye Mehmet Efendi Mahtumları Kahvesini içiyor st Misrçargını kapısı karşınızda Bütün Türkiye Mehmet Efendi Mahtumları Kahvesini içiyor lt. Munrçargın kapın karşısında Muhterem mi irimiz ve Gazi Hiz. Metris çifliğinde Başvekil İsmet Pş. ile görüşürlerken ve top atışlarını takip ederlerken Şahinşah Hz. nin türk gençliği ... hakkında kıymetli sözleri “Bu güçlü, kuvvetli gençlik milletin Mubhiörem misafirimiz Şahinşah Hz. dün sabah saat dokuz bucuk” ta Dolmabahçe sarayından çıkmış- "ar ve refakatlerinde mihmandar- |, larile Tahran büyük elçimiz Hüs- yev bey bulunduğu halde motörle Sarayburmuna gelmişlerdir. Bura- da vali Muhiddin ve emniyet mi dürü Fehmi beyler kendisini kar- şılamışlardır. inşah Hiz. Topkapi sarayına muhtelif daireleri ve mü- Mühte- rem misafirimiz müze kısmını çok gid ze kısmımı gezmişlerdir. beğenmişler, padişahlara ait elbi- Seleri uzunca müddet tetkik et işle. Şahinşah Hz, buradan çıktıktan sonra askeri müzeyi ve Ayasofya camiini ziyaret etmişler ve otomo- bille Sultanahmet meydanında bir devir yaptıktan sonra İran kö. &oloshanesini teşrif etmişlerdi Konsoloshane civarı çok kala- balıktı. iran kolonisi erkenden ge- £ salonda iki sira lerek alt ve mevki almışları Şahinşah Hz. nin otomobili al kışlar arasında konsoloshaneye vâsıl olmuş, “bu esnada muzika Iran marşını çalmıştır. Muhterem misafirimiz konsoloshanedeki İran tebaasına beşuş bir tavırla iltifat etmişlerdir. Bu sirada Debistani İraniyan talebesinden küçük Pervin hanım zarif bir buket takdim etmiş ve «bu gül destesini size muhabbet bağından kopardık ve getirdik. O bağın ki tobumunu siz oraya ekmi iniz» manasına gelen fa risi bir iki mısra okumuştur. Şa- hinşah Hz. bu hediyeden çok mü- tehassis olmuş ve küçük kızı ok- şamıştır. Şahinşah Hz. üst kattaki salo- | na çıkınca İran kolonisi murah- | haslarına şu hitabeyi irat buyur. | muşlardır: — Bu seyahatimde en ziyade beni memnun eden şey İran ve milyon değer hakiki servetidir,, Şahinşah Hz. Topkapı sarayında padişahların tetkik ederi Türk milletleri arasında birlik ve kardeşlik hissiyatıın cari olduğu. nu müşahede etmiş olmamdı. Bundan sonra sizler Türkiyeyi kendinize vatan bilmelisiniz ve Türkleri de kardeş bilip onlarla aranızda samimi münasebetler te- ve ahlâkan birbirine benzer ol. dukları halde uzun senelerden- Beri bu iki milletin arasında de- vam edegelmiş ve onları biri den ayırmış olan ihtilafların ve mücadelelerin benim devrimde or. tadan kalkarak onun yerine sabit ve halelden masun bir mahabbe- fin öe samimiyetin kaim olmuş ol- masından ve cehaletten ve evha- mu mezhebiyeden mütevellit eski münakaşaların bertaraf ve zail olmuş bulunmasından dolayı pek mahzuz ve “mesrurum, Bundan böyle her iki milletin vifak elle. rini birbirlerine uzatarak büyük bir refahı içinde ve birbirlerine ke- mali itimatla | yaşıyacaklarından ve saadet ve terakki merhaleleri. ni birlikte katedeceklerinden çok 3 Rİ Ey muhterem İranlılar, Muhterem Türklerle dost ol- mak ve kardeş olmak bizim ebedi gayemizdir. İki kardeş milletin sandet ve selâmeti için daimi su. rette ba kardeşliği unutmamanızı tavsiye ederim.» (Devam Zi sahifedeT Her sene tanzifat için 1,354,053 lira sarfediliyor Bu paranın yarısından fazlasını tasarruf etmek imkânı vardır "Ankara 25 (Hususi muhabiri- mizden) — Bir sene zarfında Tür- kiyede tanzifat uğuruna yani $0- hirlerin, kasabaların, süpürülmesi için kaç lira sarfedildiğini tahmin. edebilir misiniz?, Dün Dahiliye Vekâleti tarafından tutulmuş bir i gözden geçirirken bu suale cevap verecek bir nokta üze- rinde durdum, şaşmadım dersem. yalan olur. Hem pek fazla hayre- timi mucip oldu. Bir sene zarfın- da 1,373,048 lira... Bu para 929 senesinde sarfedilmiştir. İstatistik- teki kayıtlara göre o sene tanzifat işlerinde 335 memur ile 22,328 süpü 932 senesinde 929 sen zaran amele adedi daha eci amele çalışmıştır. yade artmış, fakat memur azalmıştı Yani 27,865 süpürgeci amele ile 297 memur çalışmıştır. 932 sene- sinde de 929 senesinin hemen he- i gibi 1,354,053 lira sarfe- Bundan sonra 933 5€- nesi de aşağı yukarı bunların ay- nidir. Bu seneye ait vaziyet ve tahminler ayni dereceyi göster mektedir. Süprüntüden kâğıt imal etmek, gübre çıkarmak ve daha bunlar benzer para getirir işler yapmak, bana malümat veren salâhiyettar Zatin ifadesine göre, bu milyonla” rn yarısından fazlasını karşılar, işe dört elle sarılınır ise bu sarfi- yatı fazlasile kapanırmış!, i 1 Geçenlerde, Lyonda M. Her. riotnun riyasetinde bir «beynel- milel belediye bilgileri kongresi» toplanacağını bildirmiştim. 1913 te Belçikada kurulmuş olan beynek- milel mahalli idareler enstitüsü nün bir parçası olan bu kongreye Dahiliye Vekâleti tarafından mu- rahhas tayin edilen mahalli ida- eler umum müdürü Naci bey 12 temmuzda açılacak kongreye rak etmek üzere bu ayın sonları! doğru Lyona müteveccihen şehri- mizden hareket edecektir. Kongre için kazırlanmış olan rapor muh-' teviyatına bakılırsa beledi hesabına Türkiye için çok faydı işler beklenmektedir. Naci bey a7- ni zamanda tetkikatı arasında Türkiyede yapılabilinecek işler ve it edecektir, Bunların esasları te: arasında süprüntü işi de vardır. UDevamı 4 üncü sahifede) ©