29 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

29 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

futbol kuvveti itibarile seyircileri: raiz üstünde iyi bir tesir. bıraka madan, iki kere yenildikten son- ra şehrimizden ayrılmı Bu sefer Galatasaraylılar vazi- yeti ve ismi malüm olan bir takı- 4 mı çğrdilar, Önümüzdeki cuma- ya ilk maçını yapacak olan bu Panatinaykos ismindeki Yu- nan teşekkülüdür. Şöhreti; yerin- Yunan takımının memleke- izde yapacağı maçlar alâka ile takip edilir. Atletizmde * bizden &pey ileri gitmiş olan Balkan kom- oşumuzun futbol kuvvetini aşağı yukarı göstermeğe yardım eilecek bu gibi temaslar lâzundır da... Bu itibarla Filistinden meçhul bir ta» kımı davet etmekle futbol merak: lıklarını tatmin edememiş olan Galatasaraylılar bu sefer “alâka uyandırabilecek Panatinaykos ta- kımın çağırmakla ahalinin-mem- nun olabileceği bir müsabakayi meydana çıkarmış oluyorla Önümüzdeki cumaya göreceği- miz Panatinaykos takımı, bu sene Yunanistanda, iyi maçlar yapmış we güzel neticeler elde etmiştir. Yunan futbolile bizim futbol ara- sında bundan üç sene evveline ka- dar müsavat var gibiydi, Umumi gekilde mukayese edildiği zaman, Türk futbolünün Yunan futbolüne daha faik olduğu noktaları da sa- — yabiliyorduk, Fenerbahçenin 26 ın- <a yıldönmünde buraya gelen Yu» nan atletlerinden işittiklerimize bakarsak; Yunan futbolü bu son daha düşmüştü Maamafih, bu hususta kati bir kanaatımız ola maz, Çünkü Yunan futbolünün iniş ve çıkışlarını takip edebile cek sık temaslar yapamadık. Bu yüzden Yunan atletlerinin keni futbolleri hakkındaki hükümleri ni Türk - Yunan futbolünün muka- yesesi şeklinde alamayız. Bu olsa olsa eski Yunan futbolünün yeni- ile ölçülmesinden ibarettir. sularında yapılacak «Ameri- 'kupasi yarı il in koşacak muazzam kotra id- man seyirlerine başlamıştır. Bir asra yakın zamandanberi imerikalılarla İngilizler arasında edilen bu mühim yarığı bu se- ve behemehal kazanmak” azmile liz yat klübünün son yaptırdı. “Yunan Panatinaykos takımı önümüz- deki cuma Galatasaray ile oynıyacak Buraya gelecek Panatinaykos takımının, sene içinde yaptığı ce bizim sındaki mevkii dolayısile, birinci sınıf takımlarımız derece- sinde, belki onlardan biraz daha olduğunu zannediyoruz, Nazari kıymetleri biribirine ya- kın olan Yunan takımile Galata sarayın iyi bir oyun çıkarmaları Bu itibarla cu- Balıkesirliler Galata- sarayı bekliyorlar Balıkesir Ziraat bankası me- murlarından Şevki Adni beydeı bir mektup aldık. Mektubun zetemizde aynen neşrinden sonra aslının Galatasaraya gönderilme- si rica ediliyor. Galatasaray teklif mektubunu diyoruz: Efendim, Galatasaraylılar şehrimi yılrlarken intikam maçı hakkak tekrar geleceklerini söy- lemişlerdi. İkinci daveti Himayeietfal ce- miyeti namına yapmak arzu edi yoruz, Cemiyetin teklifi de şu merkezdedir: İstanbul - Bandırma seyahati, Yaz olmak dolayısile ve cemiyetin gözetilmesi ricasile, güverte. Balıkesir - Bandırma yolu için 'de Bandırmada Galatasaraylılari | karşılıyacak bir memur refakatin- de otobüsle seyahat, İaşe, ebate masrafı cemiyete ait olmak, Kafile adedinin 14 futbolcu ve bir idareciden müteşekkil bulun- ması, Bu şerait dahilinde gelip gele“ miyeceklerinin, ve geleceklerse hangi tarihte gelebileceklerinin buyurulmasi. Muazzam ingiliz. kotrüsı tarihi yarışa hazırlanıyor Ame | Şi Kotra şimdiye kadar misli gö- rülmemiş tertibatı haizdir. Yek ken direği büyük camilerimizin minareleri kadar yüksek olan İn- giliz kotrasi geçende pek sert ha. yada yaptığı bir idman voltasin- 'da boyunca yarıya kadar suya gö- mülmüş ve © vaziyette dakikalar- ca yoluna devam etmiştir. Otuz alti metrelik boyu ve S1 Galatasaray - Beşiktaş maçı Bügün Galatasaray - B: taş takımları İstanbul gildi için Taksim stadyomunda kar. şılaşacaklardır. Maç, Eyüp - Süleymani; takımlarının terfi müsabaka: sından sonra saat 17 de başlı yacaktır. | İp mm di Fenerbahçeli Hayri Celâl beyin cezası kaldırıldı Fenerbahçe ikinci reisi Hayri Celâl bey hakkında klübünün umu» sıralarda mi kâtipliğini yaptığı çıkan bir meseleden boykot cezası verilmişt dolayı eden id- man cemiyetleri merkezi bu çi Son günlerde içtima kan idareciye verilen cezanın ye- rinde olmadığını görerek boykot cezasını kaldırmıştır. Bu münase- betle iki tarafı da tebrik ederiz. Balkarlların şampiyon takımları Balkan milletler şampiyon. takımları arasında bir turnuva ter tip etmek istiyen Fenerbahçeliler | Balkan şampiyon takımlarına hi- Ores | cevaplar alınacağı rer davetiye göndermişlerdi, lardan müsi ümit ediliyor, Bir boks maçı Londra 28 (A.A) — İngiltere tüy siklet boks şampiyonu Wat- son, horoz siklet şampiyonu Cor betti sayı hesabi dövmüştür. Nev York 28 (A.A.) — Amerikalı, diğeri Lehli iki tayyi reci, pek yakında Harbourgrace istikametinde havalanmak niyetin. 'dedirler, Tayyareciler oradan hiç | bir yere uğramaksızın Varşovaya| İ kadar uçacaklardır. | metrelik dehşetli yelkeni ile mü. #ait havalarda süratli bir vapur. | dan seri giden İngiliz kotrasının | son idman seyirlerinde alinmiş bir zeamini yukarıya koyduk. Bu fo- | toğrafta, Amerika küpasini İm | giltereye almak üzere yarışa gire- cek kotranın sülün gibi bir yapıda | olduğu görülüyor, Akşam. ın edebi tefrikası PATRON Günkü bu düşmüş kadınlar hiç adımı taşimiz yor, bir adamın ekmeğini yemiyor, bir adamın sevgisine mukabele etmiyorlardı, Yaşamak için vü- cutlarından ve etlerinden istifade ediyorlardı. Halbuki evli kadınlar bir gece el adını taşıdıkları erkeğin sev. gisine bin türlü vefa ve sadakat yemini ile mukabele ettikleri hak de ertesi gün daha vücutlarında kocalarınm el ve dudak yerleri silinmeden güya sevdiklerinin kolları arasında asıl aşkı, asıl zev ki aramağa koşuyorlardı, Bunlar- da katmerli Galata orospusu kas dar kadınlık gururu olmadığı şüphe yoktu, Aşk arıyan, zevk ari yan dişiler, eğer bunu kendi eş- lerinde bulamıyorlarsa cemiyetin mı onları serbes bırakabilir zaman diledikleri eri sönlünde, kemiklerinde ve dişle- rinde umdukları aşkın yahut posası — Kocam ruhumu tatmin et Mezbahaya götürülürken kan kokusundan kuduran kart inekler, vubları tatmin edilmiyen bu salon irler, orospularından daha muni Bunların tatmin edilmediğini iddia ettikleri ruhları azgın bir rahim takallüsünden ve iğrenç bir şehvet © heyecanından | başka şey değildi. Fakat asıl sersemlik gene o erkeklerde idi ki doj ya 'yedirdikleri, patlâyakıya içi dikleri, Hollivut yıldızı gibi & ledikleri karılarının kendi fırma ları altında şunun bunun salyalı #ehvetine alet olduklarını hisset tikleri halde çıkası gözlerini yu- muyor ve bu İğrenç fuhuş sahnele- rinden arta kalmış lime lime bu- laşık bezine dönmüş vücutlarını masum bir ev kadını gibi yatakla- rına alıyorlardı. Suat Rahmi bunları düşündükçe evli kadınların sevgisinden büsbü- İ tün iğreniyordu, O bu kanaatleri yüzünden ne mükemmel kadınlar kaçırmıştı. Hattâ maruf bir zenginin bütün İstanbulun genç ve güzel karısı geçen kış bir baloda onunla tanısmak için ve- üzerine titrediği çok sileler aramış ve bunu dans eder. ken kendisine itiraf etmişti Genç kadın viski tüccarı ku- durtucu lâvanta kokuları arasında bir manolya kadar ak ve berrak göğsünü onun atlet vücuduna ya- Pıştırarak bunları anlatırken © mermerden bir heykel gibi donup! kalmıştı, halde şimdi karısından bu hare- keti görmesi onun gururuna, aza- metine, erkekliğine dokunmuştu. Derhal mevzuu değiştirdi, Dans bitip genç kadım yerine bırakırken genç kadının kaşların. müstehzi bir bükülüş belirdi. ini gördü, Onu tekrar yerine getirdiği za- man başının mağrur hareketile se- lâmladı, Oturması için teklifte bu-| İ Tunmadı, Suat Rahmi bu muameleye âde- ta sevinmişti. Tsrar etseydi, bir ikinci defa dansa kaldırmağa mec: bur olsaydı müteessir olacak, bel Bürhan Cahit ki daha müşkül mevkide kalacak ö. Balo devam ettiği müddetçe on- lerin tarafına yaklaşmağa cesa- ret edemedi. Bu kadın çok güzeldi... Kocasile sevişerek evlendikleri rivayet ediliyordu. Hattâ Avrupa- da geçirdikleri bal aylarının çık gin bir aşk fırtınası halinde geç- tiği söyleniyordu. Bebek gibi bir kızlari da ol Muştu, Adam çok zengi göre yaşlı da değildi. Tam erkek- i, Hattâ yakışıklı bir erkekti. Karısını şehrin en şık kadını de- necek kadar süslemekten ve her da- vete götürecek kadar serbes bi rakmaktan çekinmiyordu. Genç kadın yüksek cemiyet ha- ün teşrifatlı, dedikodu eli âlemlerinde tanınmış tı. Yerli, encebi kibar denilen mu- hitlerin bir çok simalarile muarefe kazanmıştı, Moda hareketlerini sıkılmadan takip ediyor, her yılın bir iki ayını seyahatte geçirebiliyor. İstanbulda olduğu zamanlarda da burada zengin bir için yapılması mümkün olan her şeyi yapabili- yordu. Kocası mevkiinin ver miyetle onu eğlencelere, resmi da- vetlere de götürüyordu. Ve kadına lâzumdı. Kocası da uzun gençlik yıllarında şehrin hemen en güzel kadınlarile yaşadıktan sonra artık kendisini tamamile onun cazibe sine bırakmıştı, Ve onlar hemen ber muhitte Bi- ribirini seven, bi olan bir mesut çi yordu. Uzaktan bu kadar sevi neşeli görünen ailenin yavaş yavaş aksamağa başladığı Zaman hattâ dedikoduyu sevenler bile kadını ayıpladılar, — Doğrusu iyi etmiyor. Nesi eksik, kocası da güzel, genç bir adam, diyorlardı. Aile münasebetlerini mimi kabul edenler daha ileri gi diyor: — Çok ayıp, çok çirkin, diyor- lardı. Çiçek gibi yavruları da v. Fakat genç kadın artık etrafile değil, yalnız kendi zevklerile meş- gul olmağa başlamıştı. Zengin ve şöhret sal kazandırdığı vaziyet ve mevki onu şımartmıştı. Her taraftan gördüğü ağız do- lusu takdirler azametini kamçıla- maştı, İlk vaka hafif hoppalıklar, zararsız flörtlerle kımıldadı. Son- ra besili ve iştihalı vücuduna de- Hişik nefeslerin yaklaşmasından vahşi, azgın bir zevk duydu. Ve artık böyle olgun meyvala. ra musallat olan genç ve hoyrat âşıklara karşı tatmini güç bir künlük göstermeğe başlamış Suat Rahmi geniş omuzları let vücudu, uzun boyu ile gözüne çarpınca onunla derhal tanışmak ihtiyacını duymuştu. Delikanlı âdeta tehlikeli bir hastalık yuvasından kaçar gibi on ların masasına sokulmadan kendi âleminde eğlendi. Onun aile kadınlarına ve kızlar rına karşı prensibi şu İç Evli kadınlara karşı hürmeti tas şiracak teklifsizliklere düşmemek, Genç kızlarla da verecek gmevzulara girmemek... aha sa-