7 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

7 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

> No. 71 KŞ TEZARE Yaptığım fenalığın ne derecı- de büyük bir ahlâksızlık olduğunu seni © kadar [K biliyorum. Fakat y seviyorum ki; eğer bana ehemmi- — yet vermemek hususundaki inadın ı' devam ederse, yaptığım ahlâksız- lığın bundan ibaret kalmıyacağın- dan korkuyorum. ee B E biz î'_— Melek!.. Sana şu kadar söyle- D yeyim ki, aşkın beni çılgın bir |— hale getirdi. Seni ümitsiz ve çıuıiı bırakmak için her şeyi Oyapmıya — hazırım. — Ablâksızlık, ıı namussuzluk, cinayet, bütün bun- — ları göze alıyorum. Kalbimde ğ' sükünetle başlayan ve belki de — kısa bir zamanda sükünelle sön- mesi ihtimali olan bu aşkı, böyle —Anat derecesine çıkardığın için, sen mesulsün. Beni, Salonlarınızı — dolduran enayiler derecesine indirdin; tıpkı onlara yaptığın gibi bana da ken- dini dirhem dirhem satmak iste- — din. Bereket versin ki seni çok — gabuk anladım. Hele, zabita ile temasımdan sonra — öğrendiğim | hakikatler karşısında — hayretler “içinde kaldım. Ğ Meleokl.. Bugün tamamen elin- — desin... Beyoğlunun bütün taharri memurları peşinde geziyor. Şu — mektüp ta isbat ediyor ki, saklan- -— dığın yeri biliyorum. Seni arayan memurların kulağına bir tek söz /— Böyleyecek olursam, hangi akibete Uğrıyacağını bizzat tahmin edersin, — Şimdilik senden cevap bekliyorum. -— Ve o cevap gelinceye kadar da — yapacağım fenalığı tehir ediyorum. “Boni mazur gör Melek. Aşkın bir OAnsanı bu kadar çıldırtacağını — Zzannetmiyordum. Sana son söz solarak şunu söylüyorum : B” Ya, sana malik olacağım.. — veyahut, ömrlimün son dakikasına — kadar seninle uğraşacağım. Nihat Bu satırları okuduktan sonra — dudaklarımın arasından bir tek — kelime döküldü: . — BSefil. Hakikaten bu kelime, sanki Mı I.Ablıye. Çatalçeşme sokağı, 25 İSTANBUL Gazelemizde — çıkan yazı ve resimleriğ bütün hakları mahfluz ve gazetemize aittir. | ABONE FiATLARI K Aboıı bedeli indir. Adres 5'5 kurüştür. Göelen nnl geri verilmez. '. .lll.—l mes'uliyet alınmaz. G mekluplara 10 kı a w;ıl ıllveı?lı:ııdır ğ ( Posta kutusu: 711 İstanbul Ti Sonpost Yeltren 50303 A.R. Nakili: Zorla Guzellık Ğ - “Nihat Bondon Muvıtıkıt Covabı Bekliyor, - Vermezsem Fınılık Yapacağını Söylüyordu,, —— münhasıran bu adam için icat edilmişti. Bu adam, o kadar sefil idi ki; onun görgüslüz, âdi ve levs ile yuğrulmuş dimağı, haki- kati biraz olsun tahlil etmek kud- retini gösteremiyor.. beni alelâde para âşıkı bir aşifta gibi görü- yordu. Bu mektubu okuduktan sonra korkmıya başladım. Artık haki- katen inat derecesine varan aşkı- nın, bu ahlâksız adamı nihayet büsbütün çıldırtacağını anladım. Zavallı Şevketin hazin, müte- vekkil, için için yanan bir pamuk demeti gibi sessiz sadasız aşkile bu adamın barbarlığı arasında bir mukayese yaptım. O zaman tekrar : — Zavallı Şevket.. Sen, kikaten mes'ut edilmeye lâyık bir adamsın. Fakat, niçin tam vak- tinde benim karşıma çıkmadın. Diye mırıldandım. * Nihadın mektubu, ne kadar | büyük bir tehlike içinde bulun- duğumu anlatmıya kâfi geliyordu. Tabiidir ki ona - her ne bahasına olursa olsun - muvafakat cevabı | ; | nuevvel (1935) sonunda meriyet- vermiyeceklim. Şu balde o, büs- bütün çıldıracak.. yapmak için zabıtaya koşacak.. Benim burada suklı olduğumu söyleyerek apartımanı bastıracak.. Beni hiç şüphesiz yakalatacaktı. Tlk aklıma gelen halâs ça- resi şu oldu: Sessizce burayı terketmek.. bu alçak adamın göz- leri önünden, izimi silmek. Fakat bunu nasıl yapacağım?. Nereye kaçacağım?.. Başka bir memlekete — savuşabilmek — için param kâfi değil. Şişlide edindi- igim, birkaç parça yüzük, bilezik ve saireyi feda etsem bile, elime geçecek para yine mühim bir şey teşkil etmiyecek. İstanbul içinde saklanacak bir yerim yok. Şev- kete müracaat etmeyi, aklımdan bile geçirmiyorum. Çünki bu va- ziyette onun başını bir belâya sokmaktan korkuyorum. Deli, divane olacağım.. aklım sana emanet, yarabbi... * $ Ayostos 1340 Çengelköy Aşkolsun, şu Nadireye... E, bu kızın bu son iyiliğini, ömrüm oldukça unutamıyacağım. Hiç —şüphesiz ki — istemiyerek bana iki kere fonalık yaptı. Fa- kat - birçok iyiliklerine munzam olan - bu son insaniyeti ile beni kendisine cidden minnettar bıraktı. * Nihadın mektubunu aldıktan sonra: — Acaba ne yapayım?.. Bu herifin elinden nasıl kurtulayım?.: Diye düşünüp dururken oda- ma Nadire girdi: — N , ayol.. Odandan niçin çıkmıyorsun?. Yoksa, hasta miin?. Dedi. Bu kızın bu gibi işlerdeki ze- kâü ve mehareti, ancak © zaman aklıma geldi. Onu karşıma oturt- tum, Nihadın mektubunu ohmııı ve sonra da: — Görüyorsun ya, Nadire.. (Arkası var) — ha- | Hakkımda dü- | şündügü fenalıkların en kısasını | Z o' | | Böylelikle Tenbel Babanm Oglu: insanlar daima — Çalışan mes'ut olurlar. — Kim bilir sen ne kadar bedbahtsındır, baba! Bulgaristanda Mali Yenilikler Sofyadan bildiriliyor: Bulga- Bilhassa | ristanın yeni Ma- vergi işleri liye — Nazırı hj kolaylaşa- Todorov yapacağı mali yenilikleri cakmış gazetecilere —an- latmıştır. Bü sözlere nazaren Bulgaristanın — yeni — sene için hazırlanan — bütçesi her sene olduğu gibi temmuzda tatbik edilmiye başlanacak fakat kânu- ten kaldırılacaktır. * © tarihten itibaren yeni mali düşüncelerle — hazırlanacak olan (1936) bütçesi tatbik olunacaktır. Bulgaristanda — mali sene ortadan kalkacak - ve takvim yılı ile birleşecektir. 1936 senesi için hükümetin mali sahada yapacağı yeniliklerin | başlıcalarını vergi toplama işleri- nin basitleştirilmesi ve tahakkuk usüllerinin cibayeti kabil kılacak bir şekle konması olacaktır. Bunun için doğrudan — doğruya alınan vergilerden ziyade vasıta İle alınan vergilere daha — büyük bir yer ayrılacaktır. Ayni — zamanda hükümet — birçok — teşebbüslere girmek arzusundadır. Bu suretle yeni yeni İnhisarlar meydana ge- lecektir; hatta alkol ve şarap inhisarı projesi hazırlanmış ve alâkadar teşekküllere dağılmıştır. Diğer inhisarların projeleri henüz tetkik olunmaktadır. Yeni bütçe için mali seneyi değiştirmek — suretile hükümetin altı aylık bir müddet kazanmış olması 1936 bütçesine kadar bi- tün bu yenilikleri — yapmasına meydan bırakacaktır. * Nevyorktan Hldırııl:.yor Yarı resmi bazı koni Amerika da B ıoın_. şacak | Vaşington hükü- metinin — muhtelif memleketlerle birçok ticaret anlaşmaları yapmak üzere mutabık kaldığı söylenmek- tedir. İlâve edildiğine göre bu anlaşmalar — karşılıklı — gümrük kolaylıkları meydana koymaktadır. * Atinadan bildiriliyor : Amele işlerini görüşmek bu.ı:dı mü- lüıı bir konferan- sın — toplanacağı söylenmektedi. Haber verildiğine göre bu toplantıda. İktisat nazırı ve müsteşarı ile dahiliye ve poll- ükı blroııı ılılııın dı bulü- : Borsada Hafta İçmde Neler Duyduk Memleket mıhıullınnuı İıııııhııl piyasasında geçen haftaki umum! vaziyetleri hakkında — şu tetkik yazısı size açık bir fikir verebilir. Afyon — Afyon piyasasında satış noktasından hiç bir hareket yoktur. İnhisar idaresi henüz eski ve yeni mallara alıcı değildir. Serbest piyasada da bu hafta hiç bir muamele işitilmemiştir. Esasen ne yeni ve ne de eski mallar için iştihalı bir satıcı gö- rülmeyor. Hafta içinde yeni sene mah- sulünden piyasamıza 10 - 15 san- dık mal gelmiştir. Fakat mah- sulün derecesini anlamak için bazı ticarethaneler tarafından yetiş- tiridi — yerlerden — getirtilen bu afyonlar satılık değildir. Bunlar daha ziyade analiz yapılmak için alnmıştır. Piyasada dolaşan haberlere göre bu seneki afyon mahsullünün morfin derecesi noksan olacaktır. Bazı yüksek mal yetiştirmekle meşhur mıntakaların afyonlarından yapılan — tahliller bu neticeye varmıştır. Fakat asıl vaziyet İnhisar İdaresi tarafından yetiştirici yer- lere gönderilen mütehassısların tetkikatı neticesinde belli ola- caktır. O vakte kadar bütün bu haberler nihayet bir fikir edin- meye yarayacak umumi malümat- tan ibarettir. Tiftik — Geçen hafta etraflıca yazdığımız gibi tiftik piyasası ölü mevsimini geçiriyor. Bugünlerde Amerika ve İngiltereden bir si- pariş beklenemez. Şu vaziyette piyasamızda bugünler için alıcı vaziyette yalnız Sovyet ticaret mümessilliği bulunmaktadır. Bu mümessillik geçen hafta içinde mal almak için düşünür bir vaziyette idi. Fakat haftanın son gününe kadar bir iş yaptığı işidilmedi. Perşembe günü geç vakit borsa kapandıktan sonra Sovyetlerin, kilosu 41,34 kuruştan beş yüz balya mal aldıkları du- yulmuştur. Eakat bu satışın kat'ı yeti borsanın kapalı olması hase- bile tahkik edilememiştir. Her ne kadar İstanbulda çok mal toplandı ise de henüz çok zorda kalmış tüccar yoktur. Bunlar daha uygun piyasaları bekliyebilirler. Esasen haber al- dığımıza göre tiftik toplama mer- kez pazarlarına yetiştirici mınta- kalardan son zamanlarda az mal gelmiye başlamıştır. Bu hal de sıkışık köylü miktarının azalmış olduğuna işaret eder mahiyette- dir. Piyasa intizar devresi geçi- riyor. x Yapağı — Yapağı piyasası Umuümi hatları - itibarile tetkik edilirse son hafta zarfında Trak- ya incelerinde kiloda 3 kuruşa nacaktır. Ameleyi de — muhtelif amele teşekküllerine bağlı murah- haslar temsil edecektir. Amele teşekkülleri idare heyeti işsizliğin önüne geçmek —ve — amelenin yaşayış şeraitini düzeltmek - için alınması lüzimgelen çareleri toplu olarak gösterir bir rapor hazır- lamıştır. Birlik tarafından konfe- ransa ınıluncık başlıca nokta- lar İ; cut hı-l bükümlerin &z V me ee kadar bir gerileme kaydolunmuş ve tabii olarak bu sukut - ince Anadolu mallarına da geçmiştir. Kaba mallar fiat seviyelerini mu- hafaza ediyor görünüyorlar. Fa- kat bu hafta içinde yapılan bir muamele bu noktayı şüphelendir- di. Muamele şudur: Sovyet Tica- ret Mümessilliği her sene külliyetli miktarda mal aldığı bir tüccardan fiyatı sonradan kestirilmek Üzere 50 ton ödünç yapağı satın almış- tır. İşte bu no!tı piyasanın Sov- yetlerin bakış noktasına göre düştüğüne tüccarımızın kanaatine bakarak ta ayni yerde bulun- duğuna işaret etmektedir. Haklı tarafı önümüzdeki haftalar içinde yapılacak — muameleler — göste- recektir. * Hububat — Bu hafta içinde piyasamıza gelen buğday yine 13- 15 vagon arasında azdır. Gelen malların hemen hepsi sa- tılmıştır. Karadan gelen bu mal- lardan başka bu hafta içinde Marmara havzatı ve limanlarından da bir iki parti mal gelmiştir. Bunlara ilâveten İzmirden de gelen bir parti beyaz buğday kilosu 4,10 kuruştan sa- tılmıştır. Polatlı malları gelmiyor ve artıyor. Ziraat bankası bu hafta zar- fında satışa devam etmiştir. Ekis- tra Anadolu beyaz malların kilosu 4'7T0 yirmi çavdarlı karışıkların 4,15 ve kırk çavdarlıların da 3,50 Trakya — kuruş aralarındadır. Piyasa umu- — miyetle gevşektir. Arpa bu hafta hemen hiç bir iş olmamış ve yeni mal da gek memiştir. Vaziyet böyle devam ederse : Istanbul arpa ihracındaki mevkiini İzmir lehine bırakacağa benziyor. — Çünkü — Istanbuldaki — silolarda, vaktile de temas ettiğimiz Üzere, — yer yoktur, Binaenaleyh hariçten bir talep gelirse Anadolu arpala- mnna gönderme iskelesi İzmir olacaktır. Fındık— Bu hafta zarfında piyasamızda hiç bir muamele ol mamıştır. Piyasada ismen kilosu 35 - 36 kuruş arasındadır. Avru- — padan talep olmadığı gibi stok- — ların çok azalmış bulunması ha- — sebile arzlara da tesadüf edil- miyor. umumi vaziyetini gevşek ve Tür- kiye stokunu da beherli seksen kiloluk 10 bin çuval kadar tahe min edilmektedir. LOKANTA NOVOTNİ Beyoğlunun en güzel yeri TAZE BiRA En iyi yemekler HER AKŞAM MUZIK çok ciddi bir surette tatbiki. Alâkadarlar — piyasanın — 2) Günde sekiz saatlik çalış- — ma şeklinin bütün maai ve mes- keki işlere teşmili. 3) Fazla çalışma saatlerinin menedilmesi. 4) Kabili tatbik olan her işte münavebe yapılması. Konferansın toplanacağı yer /| ye tarih henüz malüm w. ile çalışmanın ııd