21 Ağustos 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

21 Ağustos 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

k Ü ARlâk N2 Sayfa Mücadelesi Ve Halk Tatanbul zabhıtasının fuhuşla mü- eadeleyi şiddetlendirliğini yeni aldığı bir takım kararludan anlıyoruz. Vaziyetleri uygunsuz &ddedilen barakah, hususi loca ve odalı bahçeler kapatılıyor. Bu kazar ve tedbirlerin karşı- snda halkın düşünüşünü dün göyle tesbit edebildik: Irfan B. (Sultanselim Çukurbastan)— Poliz ahlâksızlıkla ve fuhuşla müca- dele etmek için adamakıllı faaliyete geçmiş bulunuyor. Yeniden bir ( lâf atına) bürosu teşkil edilmiş, bu büro kadınlara ve genç çocuklara lâf atan- lamı takip edecekmiş. Hakikaten bazı yerlerde namuslu kadınların yalnız başıma geçmelerini imkânaz — bıraka- cak derecede terbiyesiz ağızların lal bombardımıanları — görülüyor. Tanış- manın, konuşmanın adabı, usulü var- dır. Sokakta geçen — bir kadıma lâf atmak gibi bir terbiyesizlik — garp memleketlerinde hiç görülmez, polis ayai zamanda aile bahçesi adını ta- gıyan bazi fuhuş yerlerini kapatmış, bazi mahallebicilerde cürmümeşbutlar yapmıştır. Polisin bu muvaffakiyetini takdir ederim. Fakat iş bu kadarla kalmamalıdır. Daha birçok fuhuş yu- vaları vardır. Bunların da dağıtılması lâzımdır. x Naim Bey ( Galata Mumhane cad- desi 131) — İstanbulun muhtelif semt- lerinde birçak gazinolarda, mahallebiel dükkânlarında bahçelerde kafesli ve Örtülü hususf yerler vardır. Buralar zührevi hastalıkların bir — yuvasıdır. Boğaziçine giderken Bebek sahille- rinde denize karşı kurulmuş sıra sıra gardağımsı yerler var. Buralarda uy- gunsur kadınlar bazı erkekleri kafese koyuyorlar. Bunlar kabahatlerini gizli yapmıya da lüzum görmüyorlar. Her- kesin haya hislerini renciden pdiymiu. Geçenlerde Boğamıçine gide bir vapur- da böyle çirkin bir manzarayı bütüm iğrenerek ettiler. Ahlâki memurlarımız buldaki mü- nasebetsiz yerleri temizledikten soara kollarını biraz da İstanbul civarına uzatırlaran daha — muvalfakiyetli iş görmüş olurlar. Yaz gününde herkes açıkta oturmıya can atarken güzel manzaralı yerlerdeki bu — karagör kulübelerine hiç akıl erdiremiyorur. Polie bahçe ve gazinolardaki mün- ferit ve kafesli kulübeleri tamamen menetmelidir. » Sami Bey ( Erenköy lotasyoa cad- desi 3 ) — Ahlâki zabıta memurları İstanbul cihetinde ( 2 ) aile bahçesila Galatada 3, Beşiktaşta bir Beyoğlun- da $ gazino ve muhallebici dükkünm kapatmışlardır. Vilâyet ve Belediye serbest fulış için evler ve mıntakalar ayırmıştır. Namuslu insanların ve sile- lerin oturacakları yerlere kadar fulhşa sirayet ottirmek isteyen pepayelerin faaliyetlerine nihayet veriliyor, demek- tir. Sokaklarda namuslu kadınlara lâf atan saırmaşık ve bulaşık terbiyesizler de pek çoğaldı. Polis bunlarla müca- dele için de bir büro teşkil etmiştir. Böyle bir mücadeleye çok Kizum nvdır —- DenizKıyısında Acı Bir inilti k SON POSTA Bir Adam Yaralı Olarak Bulundu, Fakat İfadesi Alınamadı Dün sabaha karşı Arapcamide “deniz kenarında devriye gezmekte olan polis memurları, deniz ke- narma yakın bir sokak başında bir adamın kanlar içinde yetmakta ve acıacı inlemekte olduğunu gör- müşlerdir. Memurlar bu adamın ifadesini almak için uğraş- mışlar, fakat kendini bilmiyecek derecede sarhoş, ayni zamanda başında derin bir yara olan bu adam, ifadesi alınamadan hastaneye kaldrılmıştır. Yapı- lan tahkikat meticesinde bu adamın ayni semtte raspacılık eden kör Hasan İisminde biri olduğu anlaşılmıştır. Yalnız kör Hırsanın sarhoşlukla düşerek mi, yoksa kavga nelicesinde mi yaralandığı henüz anlaşılamamıştır. Tahkikata devam edilmoktedir. Talihsiz Çocuk |Karı Koca Kabakl Kmasaplarr Annesi Hastaneye Gidince Elektrik Şirketine Toplu Bakımsız Kaldı Geçenlerde * Haliçte Sütlüce açıklarında bir facia oldu. Akhnı oynatan bir anne, üç yavrusunu denize fırlatıp attı. Bu betbaht anne şimdi Bakırköyündeki akıl hastanesindedir. Yavruların ba- bası Aksaray tebliğ memuru Faik Bey şimdiye kadar — çocuklara bakmış, fakat memuriyeti, — altı aylık henüz süt çocuğu olan, en küçük çocuğuna bakmıya engel olduğu için dün bu — kundaklı yavruyu koynuna basmış ve di- ğerlerinide yanına alarak tahsil müdürlüğüne —müracast — etmiş, bunların Himayei EFifal müesse- selerinden birisine — yatırılmasını istemiştir. Tahsil müdürlüğü vilâ- yete bir tezkere yazarak Faik Beyin bu ricasının is'af edilmesi dileğinde bulunmuştur. 24 Saatin Haüâdiseleri Evvelki akşam Çarşıkapıda terlikçi Ibrahim ile terlikçi Meh- met arasında bir rekabet yüzün- den çıkan kavga neticesinde Ib- rahim kama ile Mehmedi kolun- dan ve karmından ağır sürette yaralamıştır. * Kalyoncuda — Rodolf ve Luka isminde iki arkadaş ile Funt ve Cafer isminde iki arka- daş aralarında çıkan kavga neti- cesinde Fuat, Rodolfu fena halde dövmüş, Cafer de Lukayı kasze gandan yaralamıştır. 34 -Satılmış isminde biri Sak kımsöğütte simitçi fırınında çalr şan Rizamn 15 Tira ” para *ile bir saatini çaldığından yakalanmışlır. 34 İsmail isminde bir sabıkalı hırsız Bulgurluda Mehmet Efen- dinin evine girerek öteberi çar larken cürmümeşhut halinde ya- h.lııımıılır Çekerlerken Yakalanmışlar Taksimde oturan İsmail oğlu Mustafa ile karısı Hayganoşun evlerinde kabakla esrar ıçı.ıkkrı haber almarak memurlar tarafın- dan yapılan tarassut nelicesinde bir cörmümeşhut yapılmıştır. Bu esnada, Mustafa kaçmıştır. Hayganoş, evrakile beraber İhti- sas —mahkemesine — verilmiştir. Zabıta, Mustafayı aramaktadır. Bir İskân Meselesinin Tahkiki Ve Çıkan Netice Nüfus Umum Müdürlü- ğgünden : 11 Ağustos 1934 terih ve 1454 sayılı “Son Posta,, ga- zetesinin ikinci sahifesinde “Bir ailenin başına gelenler,, serlâvhar sile ııhpı eden kısım okundu: Bu kısımda vaziyeli bikâye olunan Gelibolu _w— Ceııne Hanımın Vekâletimize mt- racaalı Üzerine 26-5-34 tarih ve 9305/4:(1 sayılı tahriratla kanuni vaziyeti İstanbul Vilâyetinden so- rulmuş ve alınan 25-7-34 tarih ve 715 sayılı !'uıh*nm Beyoğlu Tarlabaşında İkikuyulu sokağında 24 Nao.lı haneyi 1771 No.lı ka- nundan sonra işgal ettiği tetki- kata atfen beyan edildiğinden 1771 No.h kanun ve 189 sayılı tefsirdeki şartları haiz olmıyan ba Hanımın işgalindeki hanenin temlikine kanuni imkân olmadığı 2-8-034 tarih ve 14680/6432 sa- yılı tahriratı Vekâletpenahi ile Istanbul Vilâyetine bildirilmiştir. Son Posia: Esasen biz o yazıyı, hâdisenin tahkik edilmesi için o va- tandaş namıma rica maksadile yaz- mıştık, Alâkadar makam bu tözkere ile isteğimizi yerinde bulmuş ve tah» kikâtıhı yaparık neticesini bize bil- direâiş oluyor. Himayel Etfal Bir Açık Hava Balosu Veriyor Himayei Etfaf Cemiyeti Eminönü kazası tarafından Öönümüzdeki per- şembe günü Gülhane parkının ala- franga kısınında bir açık hava balosu tertip edilmiştir. Balo sabaha kadar sürecektir. Bir Müracaat Yaptılar Kasaplar Cemiyeti elektrik ' şirketine müracaat ederek bir istekte bulunmuştur. Şehrimizdeki kasap dükkân- larmın 200 kadarında motör te- sisatı mevcuttur. Bu tesisatın bu- lunduğu dekkânlarda, tenvirat sar- fiyatının da ayni saatten geçiril- mesi İcap ettiği halde buna şimdiyo kadar riayet edilmemiştir. Kasap- lar Cemiyeti, tenvirat ta motör saatinden — geçirildiği — takdirde kilovat — saatlerinin yarı yarıya ucuzlıyacağını nazarı itibara ala- rak elektrik — şirketi — nezdinde teşebbüsatta bulunmuştur. Şirket bu müracaat Üzerinde tetkikat yapmaktadır. Firdevst İçin İranın büyük şalri Firdevsinin 1000inci ölüm yıl dönümü bir ay sonra Tahranda kutlulanacaktır. Bu merasimde bulunmak üzcre, bütün — Üniversitelerin edebiyat fakülteleri reisleri davet edilmiş- lerdir. Istanbul Üniversitesi namına da edebiyat fakültesi reisi Köp- rülü zade Fuat Bey, merasime iştirak etmek üzere gelecek hafta Tahrana gidecektir. Levha Ve Tabale Resimleri Levha ve tabelelerden alma- cak resimler için verilen müddet Temmuzun nibayetinde bitmiştir. Vaktinde levha ve tabele beyan- namelerini vermiyenlerden resim beş misli olarak tahsil edilecektir. Yalnız Vilâyet müddetin uzatıl- ması - için Maliye — Vekâletine müracaat etmiş, fakat — henüz ü el lli Ağustos 21 Dolambaçlı Bir Me- le Patlak Verdi Gümrük muhafaza teşkilâtı, gümrük resmi verilmeden seneler. donberi kaçak suretile Türk sularındâ seyriseler eden 25 parça kadar motör ve şilebin birçok r ileli muamelelere giriştiklerini meydana çıkarmıştır. Bu hadise dolayısile haklarında takibat yapılmakta olan Şilep sahip- lerinin ayrıca bu gemileri muvazaa suretile ve kabotsj kanununa muhallf olarak kullandıkları tesbit edilmiştir. Tahkikat evrakı ihtisas mahkemesine verilmiştir. Eski Bir Cinayetin Muhakemesi Dün Ağır Ceza Mahkemesinde, dört sene evvel Üsküdarda ıı.ımın Süleymanı öldürmekten suçlu Hüsnü Efendinin — muhakemesine — devam edildi. Hünü Efendi Adliye yangının. dan evvel (15) sene hapse mahküm edilmiş, fakat evrakı, Temyize gön- derilmeden yanmıştı. Dünkü — celsede bazi şahitler dinlenildi. Diğer şahite lerin çağırlması için de mubakeme talik edildi. Bir Şoför Mahkemede Dün asliye üçüncü ceza mahkeme- #inde 3854 numara'ı kamyonun şaförü Bitlisli Haykaz Efendinin muhakeme- sine başlandı. Haykaz Efendi temmu- zun ön yedinci günü Tophaneden Fındıklıya - giderken Roza iszminde sekiz yaşında bir çocuğa çarparak kafatasını kırmak suretile öldürmek- ten suçlu bulunuyordu., —Muhakeme, şahitlerin çağrılması için başka bir güne bırakıldı. : Tacirlerimiz Selânik Panayırına Çağırıldılar, Fakat Gidemiyecekler Selânikte 9 Eylülde beynelmilel bir panayir açılacaktır. Bu pana- yire tacirlerimiz de resmen çağı- rılmışlardır. Aldığımız göre; pa- nayire reıınıı! iştirake Hmleân görülememektedir. Çünkü ayni tarihte İzmir beynelmilel panayiri açılacaktır. Yalnız, Ticaret oda- sında bugünden itibaren çalışmıya başlıyacak olan bir komisyon, iştirak arzusunu gösteren tacirle- rin müştereken hareketlerini temin maksadile bazı temaslarda bulu: nacaktır. Mütehassısın Tetkikleri Maliye Vekâletinin Fransadan getirttiği mütehassıs M., Alber, yııuııdı vekâletin bir mülettişi IIR halde Beyoğlu tahsil ve müdürlüğünde bir haf« tadanberi vergilerin iılııkhık ve tahsil şekilleri ve defterlerin tu- tulması hakkında tetkikat yap: maktadır. İş Bankasının Hazırlığı İş bankasının onuncu yıldönümü münasebetile Galatasarayda açılacak serginin - hazırlıkları bitirilmek üze. redir. Pavyonların inşası tamamlanmış, döşenme işina başlanılmıştır. Sergi Ağustosun 20 sında merasimle açıla« cak, bir hafta kadar halka da açılı buluadurulacaktır. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: l »« Azıcık çabuük — yürümesi İ.AEK;::::'Ü; umm'lı-.. ı(ııın ithalâtını azaltmalk Hasan Bey — Pek kolay azik 2