23 Ağustos 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

23 Ağustos 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Atletlerimiz Dün Hareket Ettiler Zağrepte —yapılacak — Balkan oyunlarına İştirak edecek atletle- rimiz dün Sırbistana hareket et- tiler. Okuyucularımız belki hatır- larlar; Atinadaki — son Balkan oyunlarının umumi tasnifinde, Ro- manya ile aynı puvanda olduğu- muz için Üçüncü olmuştuk, Bu seneki Balkan oyunlarına Yugoslavların fevkalâde bir şe- kilde hazırlanmakta olduklarına dair hergün bir yeni telgraf gel mektedir, Nitekim Yunan usulü disk atmada iki Yugoslav atleti- nin dünya rekorunu — kırdığı aşa» ğiya koyduğumuz telgraftan an- İaşılmaktadır: Belgrat, 21 — Yugoslav atlet- inden Maranciç ve Kleut, Yu- nan usulü ile disk atma dünya rekorunu kırmışlardır. Bu atletler, metre 37 santimetre atmış- lardır. Yunanlılara gelince; — mlisa- bakalar başladığındanberi Balkan birinciliğini muhafaza eden şam- piyonlarile bu sene de aymı mu- Yaffakıyetleri elde etmek Hzere iki aydanberi çalışmaktadırlar, Son Balkan olimpiyadında beraber kaldığımız Romanyalıla- fin nasıl hazırlandıklarını pek iyi bilemiyoruz. Bulgarlar da çalış- Malarını ve rekorların rosmi bir fekilde Şşu son haftalar içinde n etmediklerinden son derece- leri hakkında kâfi bir malümatı- mız yoktur. Rakiplerim izin bu sefer de bize nazaran daha evvelden hazırlan- zı;yı başladıkları muhakkaktır. izim kafileye iştirakleri lüzumlu olan atletlere mücande almak Müşkülâtı çıktı. En güvendiğimiz şampiyonlarımızdan 100 metreci Şemihin Rusyadaki koçularda tam formda olmadığı bildiriliyor. Bu vaziyete nazaran bu ge- neki müsabakalarda geçen seneki Gerecemizi tutabilmek üzere her senekinden daha fazla müşkilât çekeceğimizi tahmin ediyorur. Dün Zagraba hareket aden atlet kafilemiz, şimdilik, muvaffa- kiyetler temenni ederiz. * Rusyadaki Güreş Müsabakaları Kiyef, 21 (A.A) — Sporcu kafilemize refakat eden hususl muhabirimizden: Güreş müsaba- kalarını Dinamo stadında yaptık neticeleri şunlardır: 55 Kiloda Kenau sayı hesa- bile, Abbas güreşlere iştirak etmedi. 62 kiloda Ahmat tuşla, 66 kiloda Saim say: hesabile, 79 kilodaAdnan sayı hesabile ye nildi, 8T kiloda Mustafa tuşla, ağır sıklette de Çoban Mehmet sayı hesabile kazandılar. BON POSTA Avrupa Yüzme Şampiyonası Beynelmilel Denizcilik Federasyonu 27 Dünya Rekorunu Tasdik Ettikten Sonra Dört Milletin Kaydını Sildi Dünya rekorları tesls e0 Almanyadı. Maçdeburg çe rinde bağlayas #vrupa yüzme yarışları aeticolenmiştir. İlk gün- ler Almar yözücüleri bilhassa Sür'at yarışlarında geri kalmış- larsa da, yarı wukavemet yarış- ları başladıktan sonra birinciliğe ygeçmişlerdir. Alman kadınları- a bsilhazsa atlama müsabaka» larındaki — muvaffakiyetleri — çok takdir olunmuştur. Umumi tasnifte, millet itibarile Almanlar — birinciliği — kazanmış- lardır. Bu hususta gelen telgrafi aşa- gıya koyuyoruz. * 1934 Avrupa yüzme şampl- yonlukları müsabakaları bitmiş ve neticede aşağıdaki oşhas şampl- yon olmuşlardırı 100 metre cravl Macar Csik. Kadınlarda Hollandalı Van- den Ouden. 200 metre cravl. Erkeklerde: Françız Taris. Kadınlarda: Hollandalı Mar- tenbroek, 1,000 metre çravl. Erkeklerde; Fransız Taris. Kadınlarda: Hol- landalı Mastenbroek. 200 metre bras: Almanyah — Sietas. Almanyalı Generger, 100 metre sırtüstü: Erkeklerde erkeklerde! Erkeklerde: Kadınlarda Geçen Balkan olimplyadında kılıç atmada birinol va üçüncülüğü tem G.cn semalgonları meşhur güzücülerin son olimpiyatta Avrupa kadın atlamalarında muvaffak olanlardan İngiliz Beford. Kadınlarda; Hol- landalı Mastenbrok. Vaterpoloda Macaristan — ta- kımı galip gelmiştir. Avrupa kupası için umumi tasnifte, 118 sayı ile Almanya birinci, 72 sayı ile Macaristan Ikinci ve 37 sayı İle Fransa ÜUçüncü olmuştur. * Dünya Rekorları Ve Kaydı Silinen Milletler İ Magdeburg şehrinde Avrupa şampiyonaları neticelenirken beri tarafta, Berlin'de içtima eden Denizcilik Beynelmilel Federasyo- nunun riyaset divanı mühim karar- lar almakla meşguldü. Evvelâ içtimada hazır bulunan murahhaslara tasdik edilecek 27 tane dünya rekorunun vakitleri ve kimlere 4it oldukları bildirilmiş ondan sonra da kaydı silinecek milletlerin isimleri söylenmiştir. Bu hususta — gelen tolgrafı aynen aşağıya alıyoruz: (Berlin) denizcilik beynelmilel federasyonu riyaset divanı 27 dünya rekorunu tasdik etmiştir, Ba rekorların ekserisi Amerikada, J aya ve Hollandaya ait bu- | İunmaktadır. Aynı zamanda di | van, aldatlarını vermediklerinden bBeraber çıkmış resimleri dolayı Şili, Romanya, Kanada, Uruguay ve Hindistan federas- yonlarının da kayıtlarını silmiştir. Tasdik olunan rekorlar ara- sında mühimleri şunlardır: Makino'nun Tokyoda 14/8/933 de tesis ettiği 4 dakika 46 sank i. 4/10 luk 400 — metre crwl re- oru, Yine Mankino'nun 8/11/933 te tesis edildiği 12 dakika 51 saniye 6/10 1,000 metre Crevvl rekoru. Kavatsu tarafından tesis olu- nan $ dakika 38 saniye 6/10 luk 400 metre sırt üstü yüzüşü rekoru. Kiyotaza tarafından 30/9/930 da tesis olunan 5 dakika 30 sani- ye 4/10 luk 400 metre rekoru. Avusturalyalı Dunnin tarafın- dan 14/2/933 te tesis olunan İ dakika 24 saniye 6/10 luk 100 metre göğüs rekoru. Hiduko Mahaka tarafından Tok- yoda 30/9/933 te tesis olunan 3 dakika 4/10 saniyelik 200 metre göğüs rekoru. Mahaka tarafından tesis olu- nan G dakika 24 saniye 8/10 luk 400 metre göğüs rekoru. Yine ayni şahıs tarafından 1/10/933 te tesis olunan 8 dakika 3 saniye 8/10 luk 500 metre gö- güs rekoru. Vefa - Kumkapı Kulübünün Senelik Kongresl Vefa - Kumkapı İdman yurdundanı Kulübün fevkalâde kongresi 7/9/934 Cuma günü sabah saat 10 da aktedi- lecektir. Kulüpte mukayyet ve mınta- kaca müseccel azanın hazır bulunması tebliğ olunur. Keşki Yağlı Güreş Yapılsaydı Bir haftadır Taksimde devam eden profesyonel güreşler bir ihti- lâf yüzünden iki gün tatil edil- dikten sonra yine başladı. Tak- sim stadındaki güreşlerde gördü- ğgümüz — pehlivanların — cüsseleri, heybatleri yerindedir. Bu yüzden nazarı dikkati celbederek ringin etrafında epi kalabalık da topla- mıya — muvaffak — olmaktadırlar. Yalnız dev gibi cüsselerile göz dolduran Avrupalı profesyonelle- rin bir şeyleri eksiktir. O da mü- sabaka şevkleri kalmamıştır. Bu münasebetle senelerden- beri bizde pek küçük hediyeler için güreşmekte olan bizim yağ güreşçilerimizin müsabakalardaki hırslarını hatırlayarak teessür duy maktayız. İşin manevi tarafına bakarsak, bizim yağ pehlivanla- rımızın ekserisini bu hakiki, pro- fesyonellere — nazaran, — amatör telâkki edebiliriz. Nekadar yazık ki, iyi tertip edilmek şartile müşterisi harhalde yağsız güreşlerden bol olan yağlı güreşlere lâyık olduğu ehemmi- yeti veremiyoruz. Hilâliahmerin Taksimde tertip ettiği yağ güreş- lerinin gördüğü rağbet malümdur. Ekseri saatlerini köydeki İşle- rine hasretmiş, devamlı ve mun- tazam müsabakalar tertip edilme- diği için maişetlerini başka kapı- larda —aramak — mecburiyetinde kalmış olan alaturkacı pehlivan- larımıza da böyle devamlı bir müsabaka tertip etmek lâzımdır. Alaturka güreşin kısa ve bu günkü ihtiyaçlar nazarı itibara alımarak bir nizamnamesini yapar ve ondan sonra her tarafta mun- tazam bir programla işe başlarsak amatör güreş elemanlarımız da tabiatile çoğalmış olur. İçlerinin alevi sönmüş Avrupalı profesyonel güreşçilerle — meşgul olduğumuz — kadar, — müsabaka heyecanım kaybetmemiş ve gali- biyetlere henüz — kanıksamamış olan alaturkacılarımızla da uğra- şırsak, bir zamanlar olduğu gibi, dünya baş pehlivanlığını hudutla- rımız içine yine alabiliriz. Sıhancaîıî_l(nşulırı Sabancada Kurt köyünde ilkmektep ve spor kulübü menfaatine Ağustosun 24 üncü Cuma günü at koşusu yapi« lacaktır. Ankara ve Haydarpaşıdan hareket edecök katarlarla tenezzüh trenlerinin Sabancadan 4 kilometre mesafede olan koşu mahallinde dur. maları temin edilmiştir. Takıtm güreşlerine iİştirak öden profesgonellerden üçü