25 Ağustos 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

25 Ağustos 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Sayfı I Dünya Hâdiseleri Bir Doktor ı Çağırıldığı Yere Gitmezse .. Okıforddı oturan — Mister Jach Comber isminde bir zat, gece eteği | tutuşarak fena halde yanan bir genç kızı göster- mek Üzere telefonla şehrin meş- hur doktorlarından birini çağır- miş ve doktor gelmediği için ertesi gün Aaleybine bir dava açmıştır. Oksford mahkemesinin verdiği kararın hulâsası şudur: “Her doktor, alacağı ücretin azlığını veya çokluğunu düşün- meyerek, tehlike anında çağrıl- dığı yere gitmek mecburiyetinde- dir, bu insani ve kanuni bir va- ziledir, müddeaaleyh de bu vazi- feyi ifa etmediği için suçludur. | Fakat kendisi o anda ölüm teh- | likesinde bulunan bir hastayı tedavi ile meşgul olduğunu söy- | lediği ve aksi de ısbat edileme- diği cihetle —bernetine hükme- dilmiştir. ngiliz mah- kemesinin Bir kararı * msilvanianın Vilkes şehrin- de birgenç kızı öldürmüş olmakla E“bnuâ olarak oberd | kikat oldu | Edvard — isminde | bir delikanlı tevkif edilmiştir. | Zabıta bu adamın bir romanda okuduğu hikâyeyi hayata tatbik etmek istediğini söylemektir. Birkaç sene evvel Amerikanın meşhur hikâye — muharrirlerimden 'Theodor Dreiser “Bir Amerika trajedisi » isminde bir kitap yaz- mıştı. Bu kitapta bir genç kızla nişanlanan bir delikanlının bilâ- hara tanıştığı daha zengin bir kızla evlenmek için nişanlısını bir sandal gezintisi esnasında boğdu- ğunu anlatıyordu. Zabıtanın iddiasına nazaran | Rober Edvard bu hikâyeyi oku- muş, kendi nişanlısı Üzerinde tatbik etmek İstemiş ve kızı bir sandal gezintisi esnasında denize atmıştır. Denizden çıkarılan kızın cesedi muayene edildiği zaman Kâmile olduğu görülmüştür. * Kırlponnl icat edileli tamam 65 sene olmuştur. Mucidi tahmin edildiğine artpostalın I Tarihi ı göre Emanuel Herman isminde bir Viyanalıdır. Avusturya posta idaresi bu zatın tavsiyesi ile kartpostal ile muhabere usulünü derhal kabul etmiştir. Bu usul iki sene sonra ingiltereye geçmiş- tir ve orada © derece büyük bir muvaffakiyet kazanmıştır ki bir haftada satılan kartpostalın sayısı 2 milyonu bulmuştur. O zaman İngiltere meşhur devlet adamı (Gladston) un Idaresi- altında idi ve bu zat da: — Kabinem parasızlıktan do- layı — tehlikedeydi, bu tehlikeyi | kartpostaldan — temin iğimi: yt Raman ha- iLÂN FIATLARI I| — Garetenin esas yazısile bir sâtunun iki satırı bir (santim) sayılır. 2 Sayfasına göre bir sanli- müin ilân fiatı şunlardır: şantimde — vasatl vardır. 3 — Bir (8) kelime 4 İnce ve kelin yazılar göre tutacakları — yera santimle ölçülür. *“Con Rokfeller,,in | yatına ait olup — | hulü olan hiçbir ——— Dünyada Olup Bitenler ünyanın En Zengini Ne Düşünür ? Rokfellerin Hayatta En Ehemmiyet Ye_lığîex,_Y_e_n_ıt&hUyku, Spor Ve Gazetedir? 32 Dişini De Muhafaza Eden Bir Asırdide Almanların Bremen vapuru Amerikadan son dönüşünde Av- rupaya — mühim bir yolcu getirdi, Bu yolcu dünya- Ö nin en zengin adamı — sayılan müsahibi Misters Edlo Johsondur. Pek yakında 100 üncü yıldö- nümünü — idrak edecek olan pet- rol kıralı, on beş seneden beri mu- haberelerinin hafi kısmını hep bu kadına yaptırt- makta ve nereye " giderse — gitsin onu yanında gö- türmektedir. Bu- nun — içindir. ki Rokfellerin ha- ta Misters Edle Jobnsonun meç- - gey yoktur. Bi- naenaleyh — bu kadınla konuş- — mak — Avrupalı - meslektaşlarımız için büyük bir fırsat olmuştur . Mistere Edle Johnson demiş- tir ki: — İhtiyar e- fendim Con Rok- feller, az evvel hayatının 95 inci yıldönümünü idrak etti. Bununla beraber kendisini ihtiyar sanma- yınız. Genç ve İnsana hayret ve- recek kadar kuvvetlidir. — Golf oyununa bayılır, bastonunu bir atlet gibi vurur, topun arkasından bir çocuk gibi koşar. — Fakat fotograflarında bir mumya gibi görünüyor. — İhtimal, fotografları kendi- sine hakikt çehresini veremerzler, fakat cidden söylüyorum, yaşını göstermez, yanakları pembe ve bütün dişleri de ağzındadır. Ge- çende bir tanesi benlenmişti, dişçi | çıkarmak istedi, fakat Rokfeller bu dişi kaplatmayı tercih etti. Düşüncelerinden — biri de bütün dişlerini yüz yaşına kadar muha- faza etmektir, “sonra düşünürüz,, demektedir. — Nasıl yaşıyor? — Her - vakıtki basit: Hayatında sigara içmemiş, kullanmamıştır. rum - katını gibi pek hiçbir. zaman müskirat Evinin — bod- istediğinirz. kadar araştırınız, bir dirhem alkol bu- lamazsınız. Ziyafetlerinde bile mi- | safirlerine verilen âlâ buzlu limo- natadır. Bunun içindir ki Ame- rikada içki yasağının kaldırılışına pek sıkıldı. Dedim ya pek basit yaşar ve hayatı bir kronometre gibi tanzim edilmiştir. Her akşam mutlaka saat (9) da yatar, (10) saat muntazaman uyuür, sabah (7) de uyanır ve gündüz uykusu medir bilmez. Sabah kahvcealtısı pek zengindir. Bunu müteakıp gazete okumiıya dalar, saat (10) da iki kâtibini kabul eder, bunlar Meşhur Rokfeller onun mektuplarını getirirler, Bun- ları birer birer kendisi okur, ce- vaplarını dikte ettirir. Bu işi mü- teakıp te öğle yemeğinin vakti gelmiş olur. Yine zengin bir ye- mek yer, sonra, eğer biraz yürü- yüp gezmeyi — istemiyorsa golf oynar, gecelerini de (İncil) oku- makla geçirir! — Servetinin miktarı nedir? — Bunu hiç kimse bilmez. 1909 senesinde takriben 5 milyar altın lira tahmin ediliyordu, o va- kitten sonra ne hale geldi Allah bilir. — Siz bütün seyahatlerinde kendisine refakat eder misiniz? — Evet, on beş senedenberi muntazaman, Doğrusu gezip do- laşmayı pek sever. Tabli şayanı- hayret bir lüksle yapılmış olan husust trenleri vardır. Bu trenle yaptığı seyahatler Amerikada da- ima alâka uyandırır. Bir istasyon- 132500 kilo meşe Ddunuı 14500 ,, — meşe kömürü 94 ton kok - kömürü | İnhisarlar U. Müdürlüğünden: da — durdumu gazeteciler ve fo toğ raf çılar, yerin — dibin- den ikivermiş gibi Üşüşürler. Bazan bu efen- dileri memnun etmek için mesolâ — başı- nın Üzerine ge- niş bir takke giyerek, yahut arkasına ker- Hi ferli bir man- to alarak ga- rip kiyafetlere girer, o şeki- de resim aldır- tır: — Böyle çı- karınız, — der. Vakın resim- leriniz — bana benzemiyecek- tir, fakat hiç değilse — bir manaları ola- caktır ! — Senenin mev simlerini —Kışı (Flo- rid ) de, yazı da (Nev Jer- sey) dekl mâ- Hikanesinde . Burası muhte- şem bir saray- dır, Hudson nehrine doğru bulunmaz - bir manzaraya ma- liktir. Bu sa- rayın — içinde yüzlerce milyon kıymetinde san'at eserleri mev- cuttur. Silâhlı muhafızlar tarafında muhafaza edilirler. — Sarayın muazzam bir bahçesi vardır, bu bahçenin içinde de Rokfellerin torunları — için yaptırtığı İüküs köşkler görülür. — Şatosunda hiç sıkılmaz mı? — Aslâl boş kaldımı radyo- su ila uğraşır, o da bittimi mutfa- ga iner, yemeğin ihzarile meşgul olur. En çok #sevdiği Amerika yerlilerinden — İntikal etmiş bir | tatlıdır. | Konuşmasında çok fakir iken | geçen çocukluğundan ve ebevey- ninden bahsetmesini sever, fakir- ken dedim de hatırıma geldi. Bu fakir ebeveynin Rokfsllere hiç bir şey — birakmadığını - sanmayınız, büyük bir şey bırakmışlardı, bu şey Ümittir, filhakika her ikisi de yüzer yaşımı geçirdikten — sonra ölmüşlerdir. Muhtelif depolara teslim şartile. Yukanda nev'i ve miktarları yazılı mahrukat 2/9/934 tarihine müsadif pazar günü saat “İ4,, te pazarlıkla satın alınacaktır. Taliplerin şartnameyi görmek üzere her gün ve pazarlık için de tayin olünan gün ve saatte *07,5 muvakkat teminatlarile beraber Cibalide Alım Satım Komisyonuna müracaatları, (4928) Tayyare Piyango Müdürlüğünden: Şartnamesi veçhile 135,000 Türkçe, 15,000 Fransızca, Piyango plânı, 10,000 Afiş tabettirileceğinden taliplerin Ağustosun 29 uncu Çarşamba günü saat 14 buçukta komsiyona müracaatları. - (4910) Ağustos - 25 Kari Mektupları 'Bir Gayrimübadi- lin Temennisi İzmirde Ikiçeşmelikte gayri- mübadil Sadık imzasile yazılan bir. mektupta Gayrimübadiller Cemiyetinin kendilerine âit istih- kak bonolarını henüz gönderme- diği yazılmakta ve bir an evvel gönderilmesi, bu bonoların kiy- metlerinin ve kendi istihkakları« nın istikrarı için de tedbir alım- ması rica olunmaktadır. İstanbul Belediyesinin Ehliyet- namesi Bursada Geçmiyor İstanbul Seyriseferinden aldı- ğim ehliyetname ile 8 seneden beri — şoförlük yapıyorum. Bu vesika ile Bursa'da şoförlük yap- mak istedim. Bursa Belediyesi İstanbulun ehliyetnamesini kabul etmedi. Yeniden imtihana tâbi tuttu. Muvaffak oldum, Fakat bu sefer de Bursalı olmadığım ve evvelce bir kaza geçirmiş olduğum için şoförlük yapmama — müsaade etmediler, ne yapayım. Kumkapıda — Tülbentçihüsamettin mahallesinde şoför Remzi Ezine - Ayvacık Otobüs Fiatleri Ezineden Ayvacık 11 kilomet« redir, bu arada çalışan kamyon« lar. 40 otamabiller ise 70 kuruşa müşteri taşımaktadırlar. Fakat bu keyfi bir fiattır. Şoför isterse gözüne kestirdiği müşteriden yüz kuruş almaktadır. Belediyenin bu işle alâkadar olmasi icap eder. Ka- naatindeyim. Ayvacıkta inşaat kalfasi Mehmet Salim Kırkağaçtı gâh — mahalleside Hüseyin oğlu Hamdi Efendiye; Haller toptan sebze satışına mahsustur. Perakende satış ya seyyar satıcılar veyahut mahalle aralarındaki, semtlerdeki sebzeci- ler tarafından yapılır. Halde satış yapılıyor diye seyyar satıcılar ve mahalle rında dükkân açıla» rak sebze satışı menedilemez ve edilmemiştir. * Konyadan Ruşen Zeki Beye: Ankarada banka merkezinde imtihan yapılacaktır efendim. a vsereseseesecay Son Posta N z K Eaki Zabtiye, Çatalçeşme sokağı, 25 İSTANBUL a— Gazetemizde — çıkan yan ve resimlerin bütün hakları Mahfuz ve gazetemize sittir. ABONE FiATLARI Abone bedeli peşindir. Adres değişürmek 25 kurüştur. Gelen cvrak geri verilmez. || Hünlardan mes'uliyot alınmaz. ' Cevap için mektuplara 10 k k w=l 'Alivcııplâzımdıı. et :oıh kutusu: 741 İstanbul