27 Ağustos 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

27 Ağustos 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

; h ı _' Ğ)u Hilâl - ve- Zamba Büyük Tariht Roman Muharriri: A. R. Luvr Bıyıklarını Bura Şövalye, yemeğini yerken ma- dam Grağuvarla ömsyö Greguvar pervane gibi etrafında dönüyorlar, servisi bizzat kendileri idare edi- yorlardı. Antuvanın sözleri, vakıa onlara bir tereddüt — vermişdi. Fakat Şövalyenin her halde mü- him şahsiyet olduğuna dair hasıl ettikleri kanaatı silememişti. Nite- kim Şövalye, yemeğini yiyip bir şişe de şarap — içtikten — sonra ayağa kalkıp kılıcını takarak: Usta Greguüvar!., — Lüvr sarayına en yakın yolu tarif ede- bilirmisiniz? Dediği zaman, artık şövalyenin şahsiyeti büsbütün — ehemmiyet kesbetmişti. Şövalye odadan çıkıp ta salon- dan geçerken, © kuytu masada- kiler de birdenbire sözlerini kesmiş- ler, gözlerini şövalyeye dikmişlerdi.. Şövalye tam kapıdan çıkarken ikisi de hareketo geldi: — Ay, gidiyor.. Fakat bu zaman neröye gidebilir?.. — Hadi., Takip edelim. — Beraber gitmeyelim Lagard.. Sen bu adamı takip et.. Ben Burada Antuvanı gözden kaçır- miyayım. — Dikkat et, Papen. cıva gibidir. Lagard, derhal 'dışarı fırla- mış.. Günlerce çektiği yorgunluğa rağmen karanlıklar içinde dimdik yürüyen şövalyeyi takibe başla- mıştı. Şövalyenin, Luvr sarayına doğru ilerlemesi, Lâgardı hayret içinde bırakmıştı. Hele sarayın ka- pısında nöbetçilerin önünde du- rarak, sert ve mütehakkim bir sesle: — Derhal, saray — muhafızı M. Berviyöyü görmek İstiyorum. Der demez, Lâgard: — Vay canına... Diye mırıldanmaktan kendini alamamıştı. Nöbetçi — çavuşu, — şövalyeyi yukarıdan aşağıya kadar süzdük- ten sonra bıyıklarını büke büke cevap verdi: — Bu kıyafetle saraya gelin- mez. Doğruca han odasına gidilir.. M. Berviyöyü görmek bahsine gelince: Kumandanımız bu saatte rahatsız edilmesini hiç sevmez. Onun için buraya kadar boşuna zahmet etmişsin. Şövalye, çavuşun bu danga- laklığına kızmakla beraber mülâ- yim davrandı : — Dostum!.. Buraya seninle konuşmıya gelmedim. Bir saniye evvel, senin kumandanınla görüş- mek isterim, Kıral namına, emre- diyorum. Çabuk.. Kumandanını buraya çağır. Çavuş, şimdi ellerini kalçala- rına dayamış, kahkahalarla gülü- yordu: — Vay canına.. Hemde kıral aamına ha... Adeta krşımda, Paris müddeiumumisi... Yahut — Fransa orduları 'kumandanı var zannedi- yorum. Azizim!. Galiba bugece sen şarabı fazla kaçırmışsın. Onun için de töz toprak içinde biraz faz- laca yuvarlanmışsın. Anlaşılıyor ki keskin bir demirle göğsüne bir pencere açtırmaya ihtiyacın var. Hadi bakalım.. Geri.. Yoksa, kay- Herif — nanamın tekma saçlarına yemin ederim ki yersin şudemiri. Çavuş bu gözleri söyler söyle- No.: 17 Sarayı Önünde.. Bura Cevap Verdi.. mez kılıcına asilmiş, - tehditkâr bir tavır almıştı.. Fakat o anda bir tokat patlamış.. çavuşun elin- deki kılıç bir kaç adım öteye fırlamış.. kendisi de yere yuvar- lanmıştı. Şövalye, nöbetçiler mızrakla- rına davranmıya vakit bulmadan, çavuşun Üzerinden sıçıramış sarayın avlusuna dalmıştı. Burada gürül- tüyü duyarak kapıya çıkar bir zabitle karşılaştı. Zabiti selâm- hyarak: — Mösyöl.. Fransa sarayının kapısına konulan nöbetçilerin bi- raz daha nazik.. biraz daha ter- biyeli olması lâzımgelir fikrinde- yim. İşte bakınız.. Mösyö Bervi- yöyü görmek için nöbetçi çavu- şunuza küçük bir ders vermek mecburiyetini hissettim. Bir baş- kasına da ikinci defa olarak ders vermiye hacet bırakmadan beni kumandanınızla görüştürmenizi ri- ca ederim. Mesele, pek mühim ve pek müstaceldir. Zabit şaşırmıştı. Karşısındaki adamın hakikaten mühim bir va- zife ifa eden dikkate şayan bir adam olduğunu anlamıştı. Hafifçe başını eydi: — Lütfen şu odaya giriniz. Bir dakika bekleyiniz.. Kumandanı haberdar edeyim. Ancak kendi- sini, kimin ziyaret etmek istedi- ğini söyliyeyim?. — Kısaca, Şövalye Cem; der- siniz?.. Nereden geldiğimi sorarsa. İsp&nyadan geldiğimi söylersiniz. Zabit, pek esrarengiz bulduğu şövalyenin yüzüne bir daha bak- tıktan sonra odadan sür'atle çık- miş onu yalnız bırakmıştı. Söva- ye, ancak o zaman, köşede genç bir zabitin ayak ayak üzerine atıp oturarak kendisine bakmakta olduğunun farkına varmıştı... Eli kılıcının kabzasında olduğu halde odada baştan başa geziniyor; gittikçe artan bir sabırsızlık gös- teriyordu. Nihayet kapı tekrar açılmış; içeri iri vücutlu bir zabit gir- mişti. Bu, Luvr sarayının muha- fızı Mösyö Berviyö idi... Şöval- yeye doğru ilerledi: — Geç vakit, bu kadar isti- cal ile beni görmek istemeniz, elbette mühim bir sebebe müs- tenittir değil mi Mösyö?.. Dedi, Şövalye, — kumandanı hafifçe selamlıyarak cevap verdi: — Ona hiç şüphe etmeyiniz kumandan Efendi... Zatiâlinizden, beni derhal valde kıraliçe Haz- — Dün g?eco beni pireler yı iş, bitirmiş?. “Bir Çölün Sırrı KEŞFEDİLMİŞTİR. Bu kadın; erkekl cezbeden fiyo biliyor. Erkeklerin — gözleri, yüzünüzden ellerinize doğru mütevececih olduğunu düşününüz. Elleriniz; çirkin,(Jkaba ve seri mi? Yoksa beyaz, güzel ve yu- muşak mı ? Ellerinizin teni de yüzü- nüzün teni gibi sevimli olabilir. Tare kaymak ve musaffa zeytin — yağını diğer kabır, mukavvi ve boyazlatıcı unsurların ilâvcslle ihzar edilen beyaz rengindeki ( yağsız ) yeni Tokalon kremi sayesinde yüzde olduğu gibi eller üzerinde de yalmız Üç gün zar- fında harika denecek — kadar - bir güzellik ve yumuşaklık görülmekte- dir. Ellerin çatlamış ve çirkin harlet tabakasındaki cildin sert küçük par- | çalarını hemen masseder ve tamamen kaybolurlar. Ve altındaki yeni eildin tabli tazeliğini meydana çıkarır. Bu gün beyaz rengindeki bu yeni Toka- lon kremini tecrübe ediniz. Açılmış mesameleri sıklaştırır. Siyah benek- leri giderir. Buruşuklukları ve yor. günlük İzlerini tamamen izale eder. Her hususta memnuniyetbahş seme- | seler garantidir. göNiReremarERAeTeN LA RASANADA NYN eesaraesscn | Eıhllyı. Çatalçeşme sokağı, 25 İSTANBUL samam Gazetemizde — çıkan yan . ve resimlerin bütün hakları mahfuz ve gatetemize hittir. ABONE FiATLARI retlerile görüştürmenizi rica ede- | ceğim. Birdenbire üç kahkaha atılınış.. Köşede oturan zabit te dahil o- mak üzere kumandanla onu ça- ğgıran zabitin şüpheli nazarları şö- valyenin yüzünde toplanmıştı. Şö- valye, şu anda kendisile alay edildiğini hissetmekle — beraber hiç bozulmadı. Bilâkis ciddi bir tavır aldı: — Anlaşılıyor ki Fransanın zarif kıralı, Luvr sarayından uzak yaşamıya başladığı gündenberi saray nezaketi de azalmıya başla- mıştır. Eğer burada, pek - ciddi meselelerin alayla karşılanacağını bilmiş olsaydım, şu dakikada ifa etmek istediğim vazifeyi hiç der- uhte etmezdim... (Arkası var ) Abonö tedeli peşindir. Adres değiştirmek 25 kurüştur. Gelen evrak geri verilmez. Hânlardan mes'uliyet alınmaz. Cevap için mektuplara 10 kuruşluk pul ilâvesi lâzumdır. Ji | - İnhisarlar: U. “Müdürlüğünüük | Bir adet motlörie müteharrik yaldız makinesi Bir ,, —motörlü tel dikiş makinesi. Yukarda nev'i ve miktarı yazılı makinelerin pazarlığı 1/9/934 tarihine müsadif Cumartesi günü saat 15 te icra olunacaktır. Ta- liplerin şeraiti anlamak için hergün ve pazarlık için de * 7,5 te- minat parasile birlikte tayin olunan gün ve saatte Cibalideki alım satım komisyonuna müracaatları. “4T90,, İstanbul Mıntaka San'at Mektebi Müdürlüğünden : Mektebimizde Eylül 934 mezuniyet ve ikmal imtihanlarına 1/9/934 tarihinde başlanacak ve 20/9/934 tarihinde bitecektir. İkmale kalmış talebenin 1/9/934 te Mektepte hazır bulurima- ları lâzımdir. İkmal imtihanları esnasında hasta olduklarını tabip raporile ispat edemiyenler; sınıfta ipka bırakılırlar. Derslere 1/10/934 tarihinde başlanacaktir. Sınıf geçmiş olanlar, 1/10/934 — tarihinde bulunacaklardır. İstanbul Limanı Sahil Sıhhiye Merkezi Baştabipliğinden : Dört kalem itlâfıfar malzemesinin münakasasında verilen fiat gali görüldüğünden bir hafta müddetle 1 Eylül 934 Cumartesi gük nü saat 14,30 da Istanbul Liman Sahil Sıhhiye Merkezinde müte- şekkil Komisyonda tekrar münakasası yapılacaktır. İsteyenlerin mezkür Merkez Levazım Memurluğuna Müracaatları. (5129) hazır *4645,, mektepte İstanbul Yedinci İcra Memurluğundan: Emniyet Sandığına 800 lira mukabilinde birinci derecede ipotekli olup paraya çevrilmesine karar verilen ve tamamına 2400 lira kıymet takdir edilen Kınalıada'da Kınalıada ma- hallesinde — Zeytinlik sokağında yeni 7 numaralı maabahçe bir bap ahşap hanenin tamamı açık arttırmaya vazedilmiştir. Arttırma peşindir. Arttırmaya iştirak edecek müşterilerin kıy- meti muhamminenin ** 7,5 nisbetinde pey akçesi veya millt bir bankanın teminat mektubunu hâmil olmaları icap eder. Müte- rakim vergi, tanzifat, tenviriye ve vakıf borçları borçluya aittir. Arttırma şartnamesi 8-9-934 tarihine müsadif Cumartesi günü Da- irede mahalli mahsusuna talik edilecektir. Birinci arttırması 1-10-934 tarihine müsadif Pazartesi günü Dairemizde saat İ4ten 16 ya kadar icra edilecek birinci arttırmada bedel kıymeti muhamminenin 4075 ni bulduğu takdirde üstte bırakılır. Aksi takdirde son arttı- ranın taahhüdü bakı kalmak Üzere arttırnma on beş gün daha temdit — edilerek 16-10-034 tarihine müsadif Salı günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede yapılacak ikinci arttırma neticesinde en çok arttıranın üstünde bıra " numaralı icra ve iflâs kanununun 126 ncı maddesine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklarla diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfında evrakı müsbitelerile birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sabit olmuyanlar satış bedelinin paylaşma- sından hariç kalırlar. Daha fazla malümat almak istiyenlerin 934/1610 numaralı dosyada mevcut evrak ve mahallen haciz ve takdiri kaymet raporunu görüp anlıyacakları ilân olunur. (5131) Ödemiş Sulh Hukuk hâkim- liğindeni Üdemişte avukat Sabri Şe- rif Bay tarafınan Küayserili deve tücoarı Ali Kâmil ve şüreküsı efendilerin vekili umür ve umumileri Üdemişte Deveci hanında misafireten mukim Battal efen- di aleyhine ücreti vekâletten yüz otuz beş lira ecorimislin tahsili ve icrada mevcut doksan böş lira hakkındaki haczi ihtiyatinin tasdikı davası Üzerine cari muhakeme neticesinde mahkemece inti- hap ve tayin kılıman ehli vukufun be- yanatı veçhile meblağı müddeabihten yüz otuz lira altımış bir kuruş ecri mis- lin bin yüz doksan kuruş mahkeme masralile tahsiline ve haczi ihtiyatinin tasdikine 14-7-934 tarihinde kabili tem- yiz olmak üzere karar voerilmiş oldu- gundan müddelaleyhin hükmü mezküre bir diyeceği varsa tarihi ilândan itiba» vten sekiz gün zarfında turuku kanuniye tevessül etmesi aksi takdirde hükmün kesbi kat'iyet edeceği tebliğ makamına kaim olmak üzere keyfiyet gazeto ile ilân olunur. LUTFİ ADİF Bağğe Mitehassısı k. aXt iştirlima İSTİYENLER V, ğ ŞAMLI HANI IZ (STANBÜL, İŞDAESİNDEN — ALABİLİRLER İSiparişlerden Bo:(eı arası alınma £ “Anlara'da, TÜRK MAARİF CEMİYETİ MEKTEBİ Ane.tik, Orta kayıt İşlerine başlanmıştır. Ana ve ilk kisım 15 Eylül'de, Orta kısım 1 Teşrinievvelde derslere başlayacaktır. Orta kısım için müstakil bir bina ayrılmıştır. İlk üÜçüncü sınıftan itibaren Amerikalı tarafından İngilizce dersleri verilir. Tedrisatta en son verilir. Fazla tafsilât için Mektep idaresine müracaat edilmesi. Telefon: 2877 ve 2182 w (6134) usüller tatbik edilmektedir. İstiyen talebeye öğle