27 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

27 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Iş bankasının yıl dönümü Bankanın İstanbul sergisi, sergicilik - bakımından mükemmel bir eserdir Memleketimizin  iktisadi ve
 Devlet demiryolları varidatı artıyor Kasaba hattının geliri günde 5,000 den 20,000 liraya çıktı — Ankara 27 (Telefonla) —...
 Diyarıbekirde ilk tren — Diyarıbekir 21 (Husı yarıbekirde hummalı - bir liyeti hüküm sürmektedir. Haziranın on dokuzunda 28
 Paris 26 ÇALA.) — Anadolu kili Tevfik Rüştü beyin beyanatı ni neşredi erzcümle demiştir «Türk - Rus dostluğu tam bir menfaat

Yatan arslandan ... Gezen tilki iyi Sene 16 — No: 5705 — Fiafı her yerde 5 kuruş PAZARTESİ — 27 Ağustos 1934 Telefon : 24240 (İdare) - 24249 (Talırir) - 24248 (Matbaa)- 20113 (Klişe) NT Xa bankası sergisinin açılış merasiminden iç intiba: Sağda: Ipekiş paviyonu, ortada; Mahmut bey açılış nutkunu söyliyor, solda: Iş bankası merkezi ile şubelerini gösteren temsil ri Iş bankasının yıl dönümü Bankanın İstanbul sergisi, sergicilik , bakımından mükemmel bir eserdir Memleketimizin iktisadi ve bankacılık hayatında yeni ve me- Sut bir devir açan İş bankasının, onuncu yıldönümü memleketin her tarafında parlak bir surette kutlulanmış, bankanın, Beyazıt” taki yeni şubesile, on senelik kısa şPir zaman zarfındaki büj ve geniş faaliyetini grafikler ve can- 'lı eserlerle göstermek için İstan- bulda ve İzmirde tesis ettiği ser- giler de parlak merasimle açılmış- tır. - İş bankasının Galatasaray lisesi salonlarında açtığı sergi, cidden sanatkârane ve memlekette ser- 'gicilik noktai nazarından haki ten şaheser bir nümune teşkil ed: Gek derecede güzel bir eserdir. Gazinin tazim köşesi ” Serginin kapısından içeri gi bilhassa davetlilerin pek ziyade miştir. Bu köşeyi Gazi di vecizeleri süsle- warların birine Gazi mektedir. Hz. nin: <lstiklâlin e tamamiyeli ancak mali istiklâl ile mümkündür.» © «Bence halk devri iktinat dev Ti mefhumu ile ifade olunabilir.» Cümlesi yazılmıştır. Rakamlar ve canlı eserler ile gösterilen inkişaf Serginin ilk paviyonunda ban- Kanın nasıl inkişaf ettiği gösteril: mektedir Bu inkişaf rakamlar ve küçük çam ağaçları ile | gösterilmi İlk sene bankanın sermayesi kü- gük bir rakam ve bunun altında küçük bir çam ağacı... Seneler geçtikçe bu çam ağaci nın bü; , inkişaf ettiği ve dal budak saldığı görünüyor. İn- kişaf hakikaten çok mükemmel bir surette gösterilmişti Bundan başka yüniş, içekiş, kö- müriş, ormaniş, camiş paviyonla- ri da fevkalâde güzeldir. Uzun Mehmet te unufulmadı Kömüriş paviyonuna | Zongul- dakta kömür madenlerine ilk kaz- mayi vuran «Uzun Mehmet» için bir küçük abide yapılmıştır. Saat dörtten itibaren davetli: ler, birer birer gelmeğe başlamış: lardı. 1 t vekili Celâl bey baş- ta olmak üzere İş bankası erkânı sahifede) (Devamı 2 Boğazların tahkimini niçin istedik ? Hariciye vekilimiz bir Fransız gazetesine mühim beyanatta bulundu Paris 26 (A.A.) — Anadolu ajansı hususi muhabiri bildiriyor: Eko dö Pari si, hariciye ve- kili Tevfik beyin beyanatı- Tevfik Rüştü bey Tüik « Rae'danlğa dani biz ludur, Eski rejimleri ayiran ihti- lâflar yok olmuştur. Şerait tama: men değişmi ,, Boğazlar için Cenevrede dedik erime bir şey eklemiyeceğim. Ağır i#opların kalkması teklifi üzerine- İdir ki serbestisini müdafaaya mec- bur olduğumuz boğazların tahki- mini istedik. Bizi alâkadar eden Sadece meşru müdafaamızdır. Gayri müsavi muamele istemeyiz, Ve meseleyi vazeden biz değiliz. Balkanlarda politikamız. sul. hün, takarrür etmiş nizamın mu hafazası için bütün milletlerin be- raber çalışmasını istihdaf eder. Balkan misakı bu telâkkiye tama- men uygundur.» Vekil bey Yugoslavya ve onun büyük bir siyasisi olan kralı hak- kında takdirkâr beyanatta bulun- muş, Bulgaristanın da, en büyük menfaati, komşulari saide bulacağı kar at Mubarririn, Bulgaristan, Yugos- Tavya ile bir taraflı mukarenet te- minine ve bu memleketi Balkan misakını imzalamış bazı memle. ketlerden ayırmağı çalıştığı inti- bainı vermiyor mü? diye sorduğu bir suale cevaben Tevfik Rüştü bey demiştir ki: İ «Mademki misakı imzalıyanlar arasında menfaat ayniyeti var. dır. Birisile mukarenet otomatik Surette diğerlerile de mukarenete varacaktır. Âkitlerin arası mağa matuf her teşebbüs faydasız olacaktır.» boz- Hariciye vekilimiz bu beyana tında Türkiyenin sadece sulh, em- niyet ve muahedelerle kurulu zamın muhafazası arzusunda bu- hususunda bilhassa ısrar Devlet demiryol- ları varidatı arlıyor Kasaba hattının geliri günde 5,000 den 20,000 liraya çıktı 7 (Telefonla) — Dev. iryollarında tatbik edilen yeni tarife sayesinde varidatın günden güne arttığı anlaşılmış. tır, Fransızların idaresinde iken günde yalnız Kasaba hattı 5 bin lira varidat getirirken bu hattın hükümetimiz idaresine geçmesin: den sonra günde 20 bin liraya yakın varidat temin olunmaktadı Sağlam yerden aldığım mali mata göre eski idarede hiç para gelirmiyen küçük istasyonlardan da günde 500 lira temin edilmek: | tedir. Yeni tarife ayni zamanda | bilhassa İzmir havali leki oto- büs rekabetinin de önüne geçmiş- tir. Devlet idaresindeki diğer de- miryollarında da varidatı bu nis- bette artmıştır. Umum gümrükler müdürü Ankara 27 (Telefonla) Umum gümrükler müdürü Cemil bey beynelmilel hakkında İzmir panayırı tetkikatta bulunmak | üzere dün İzmire hareket etmiş, Diyarıbekirde ilk tren sabırsızlıkla bekleniyor. Şehirde ve civarda büyük bir inşaat faaliyeti var, binlerce amele çalışıyor — Diyarbekir 21 (Husu yarıbekirde hummalı bir inşaat faaliyeti hüküm sürmektedir. Haziranın on dokuzunda 28 ve 29 uncu kısımlarla beraber Di- yarıbekir istasyonu binalarının inşaatı “bir şirkete ihale edilmi; Şirket buraya mühendis Galip ve ibrahim beyleri göndererek is #asyon binaları hakkında tetkikat- #a bülünmuşlar ve yapılan kro- kiler dahilinde hafriyata ve is- #asyon mahallinin temizlettirilme- sine başlanmıştır. Hat inşaatının Diyarıbekire doğ- Fu ilerilemesi ve yaklaşması üze- rine inşaat işlerini kontrol etmek üzere nafın baş mühendislerin- den Sabri bey refakatinde mü bendis Mecit bey olduğu halde buraya gelmişler ve vazifelerine başlamışlardır. Kısımlar ve istas- Başpehlivan — Kimdir; a beni tenkit eden muharrir? betile şehrimize yakın ve uzak vilâyetlerden yüzlerce amele ve ustalar gelmiş, hepsi çalışmağa başlamışlardır. Bu münasebetle şehrimiz alış verişinde pek bü yük bir e: €snafın yüzü gülmüstü, Jiyetleri gören şehir halkı hele mendifer düdi kânunlarında hakkındaki Vinmişlerdir ki trenin gelmesini üyük bir heyecanla bekle Haber alındığına izin Yolçatı istasyo ren devam etmekte olan Diyarıbekir hattının 347 inci kilometresine kadar olan kısım- lardaki yolun ray ferşiyatından maada tesviyei turabiye ve köp- rü ile diğer bütün inşaat bitmi tir. 347 inci kilometrede"410 un- cu kilometre arasındaki 22, 23 (Devamı 2 nci sahifede) — Esref Şefik'e —