14 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

14 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Ses Belediyeye Verilen Mazbatalar Hemen her xzaman bBelediyoye şu veya bu maballe halkı yüzler- ©e imza ile mazbata verirler, ma- hallelerindeki eksiklerden bahse- derler. Gönül istoer ki bu eksik- lerin artık arkam alınam. Nitekim halkın fikri da bu merkezdedir: Nusret bey (Kadıköy Altıyol ağzi)— Şehirlerde lağım, sa, yol ve hava meseleleri Belediyelerin en mühim ve ana işlerindendir. Ortaköylüler dereyi takip eden lağımların uzun — seneler- denberi bozuk olduğunu ve tamir edilmediğini ileri süraerek Belediyeye veri'mek Üzere beş bin imzalı bir mazbata hızrlamış'ar. Kurüçeşmeli. ler de vaktile kömür depolarından aynı şakilde şikâyet etmişlerdi. Yenikapıdaki lâğım kapakları ça- hndığı için yolcular n içine düştükle- rinden de vaktile Belediyeye toplu bir mürsenat yapılmıştı. Bir veya birkaç kişinin müracaatinde isabet ölamıya- cağı belki hatıra gelir. Fakat binlerce halkın müşterek dilekleri her halde tetk'ke değer bir meseledir. Beledi- yemiz böyle toplu müracaatleri tercih ederek işlerin derhal Icabına bak- malıdır. * Cevdet B. (Eminönü Hasırcılar $8) — İstanbulda tifo hiç eksik olmuyor. Tifo Jüğim hastalığıdır. Lâğımları açık, su'arı muntazam — olmuyan şehirlerde bu âfet hiç eksik olmarz. Ortaköyde ana lâğım senelerden- beri boruk olduğu için bütün — ev- lerin pislikleri olduğu yerde kalıyor- muş. Bunun için de beş bin imzalı bir ariza — hazırlanmış. Tifodan #ek #k bahsedildiği şu sırada Belediye- mizin bu işi bir an evvel halletmesi çok isabetli bir iş olur, * Sami Bey (Galata Mumhane cad- desi 132) — Şehir Mecllsi Beyoğlu tarafında açıktan akan bazı lâğım- ların derhal kapatılması için geçen sene kanalizasyon işinden para ayırdı. Fakat Ortaköylülerin şikâyetinden bu paranın henüz yerine sarfedilmediği anlaşılıyor. Belediyemiz bu hemşerle kerin sıkıntılarını defetmelidir. Türk - Yunan Ofisinde Türk- Yunan' ofisi, son top- hantılarında iki memleket ticaretini yakından alâkadar eden mühim bir rapor bazırlamıştır. Bu rapor- da bilhassa mevcut ticaret itilâ- finin - tatbikinde rastlanan müşp- küller gösterilmiştir. Yakında Ankarada yapılacak müzakerelerde nazanitibara alın- mak üzere bu rapor İktısat Ve- kâletine gönderilecektir. Hâkim Maaşlarına Zam Adliye Vekâleti Istanbul hâ- kimlerinden on dördünün maap larına zam yapmış ve bu zammı dün telgrafla Müddeiumumiliğe bildirmiştir. | SON POSTA DAHİLİ HABERLER Üst&ıttan Sokağa.. Bir Hırsız Tutulmamak İçin Sokağa Atladı, Belkemiği Kırıldı Evvelki gün Yeniköyde bir hâdise olmuş, bir yalıyı soymak İstiyen bir çocuk, yakayı ele verme- mek için kendini yalının öst katından aşağı atmıştır. Hâdise şöyle olmuştur : Yeniköyde deniz kenarında Cemil Beyin yalı- sında oturanlar evvelki gün yalının üst katında bir gürültü işiterek : “Hırsız var!,, diye feryat etmiye başlamışlardır. Bu feryat üzerine hırsızi kaçırmamak için tertibat aldıktan sonra ya- lının üst katına çıkmıya başlamışlardır. Üst katta bulunan hırsız ise çıkmış, fakat oradan kaçacak bir yer bulamayınca tekrar yalının Üst katına İnmiş başka bir kaçacak yer aramış, fakat yine bulamayınca Ust kat pence- resinden kendini sokağa atmış ve yerde lâstik top gibi sıçramıştır. Sokakta hırsızı kaçırmamak için P tertibat almış olan memurlar hırsız olarak büyük | tertipler için vekâletler emirler ver« bir adam tutacaklarını zannettikleri sırada böyle yetişen memurlar bu sırada dama küçük bir çocuğun üst kattan düştüğünü gördükleri zaman evvelâ bunu yalhda oturan bir çocuk san- mışlar, fakat arası çok geçmeden azıl hırsızın ken- disi olduğunu anlamışlardır. Tamail adını taşıyan ve henüz on iki yaşında olan bu çocuk yalıyı soymak istediğini itiraf etmiştir. Ismailin bu sukut neticesinde belkemiği kırılmıştır. X4 Mehmet adlı azılı bir hırsız Haydarpaşada terzi Kâmiran Efendinin dükkânmı soyarken cürmü meşhut halinde yakalanmıştır. Mısırda Tütün İnhisarı Satış İşine Girişiyor Tütün inhisar İdaresinin M- sırda bir cığara fabrikası açaca- ğını yazmıştık. İnhisarlar umum müdürlüğü Taksim tütün İmalât- hanesi müdürü Hasan Beyi (250) lira maaşla Mısırda açılacak fab- rikanın müdürlüğüne tayin etmiş- tir. Mısırda açılacak şubenin bir de mümcessili olacak, bütün ilân ve satış işlerini bu xat idare edecektir. Bu zat melhuz her hangi bir satış zararını da üze- rine almayı teahhüt — etmiştir. Kazançtan da kendisine — hisse verilecektir. 24 Saı.zlin Hâdiseleri Topanede oturan 12 yağların- da Zihni oğlu Kadri dün sabah Karaköye giden tramvaya asıla- -rak gitmekte iken karşı taraftan gelen bir arabaya çarpmamak İiçin tramvaydan atlamak istemiş, fakat düşerek muhtelif yerlerim den ağır surette yaralanmıştır. * Sarhoş olarak Fındıklıda amele Ahmet ile kavgaya tutuşan İhsan adlı biri kavga esnasında cama çarpılarak camı kırmış ve kırılan cam parçalarile kendi yaralanmıştır. * Abdülkadır adlı biri gece geç vakit meyhanesini kapatıp eve gitmekte olan — meyhaneci Mehmet Efendiyi dükkânı açıp kendisine rakı vermediği — için rakı şişesile başından yaralamıştır. * Tarlabaşında Kâzım adlı biri bir alacak yüzünden Hazeret adlı birini yaralamıştır. * Kumkapıda oturan Serkis adlı biri bir para meselesinden çıkan kavga neticesinde Vahan adlı birini bıçakla yaralamıştır. Yeni Ihtikâr Komisyonu İşe Başlıyor Yeni ölçülerin tatbikından do- gan ihtikâr vaziyetini tetkik ve tesbit etmek Üzere teşkili emre- dilen ihtikâr komisyonu, Salı gü- nü çalışmasına başlıyacaktır. Komisyona Ticaret odası na- mına iştirak edecek murahhas ta seçilmiş ve ölçüler baş müfettiş- liğine bildirilmiştir. Marmara Mıntakası ölçüler ve ayar Başmüfettiş vekili Mehmet Beyin riyasetinde toplanacak olan komisyona Vilâyet namına Emi- nönü kaymakamı Raif, belediye namına iktısat müdürü Asım Süreyya Ticaret odası namr- na Mustafa Rifkı, Bahçıvan- lar cemiyetinden Yusuf, Kabzı- mallar — cemiyetinden — Haydar, Bakkallar — cemiyetinden — Rıflı, Sütçüler cemiyetinden — Ferhan, Manifaturacılar cemiyetinden de Naşit Beyler iştirak edeceklerdir. Yapılacak tetkikat netlcesin- de ihtikâra karşı alınması lüzum- lu görülen tedbirler tesbit edile- cek ve netice vekâlete bildirile- cektir. Adliye Baş Müfettişi Adliye Vekâletinin daveti üze- rine dün İstanbul Adliye Baş mü- fettişi Esat Bey Ankaraya gitmi; tir. Bu gidişin bir Kânunuevvel: tatbik edilecek olan yeni hâkim- ler kanunu münasebetile yapıla- cak tasfiye işlerile alâkadar oldu- ğu söylenmektedir. İki Sarhoş Arapcamide mavnacı Mustafa ve Galatada İbrahim adlı bir şo- för kendilerini bilmiyecek dere- cede sarhaş bir halde sokaktan geçenlere sarkıntılık ederlerken yakalanmışlardır. Yeni İşçiler Sovyet Rusyada Tahsilde Bulunanlar Dönüyorlar Sovyet Rusyada muhtelif branş- larda ve mahallerde sitaj gör- mekte olan işçilerimiz on yedi gün sonra — memleketimize dönecek- ludg; işçiler doğruca Kayseriye gönderilecekler ve kurulmakta olan büyük mensucat fabrikasında vazife alacaklardır, Diğer taraftan, bu fabrikanın makine ve tesisatından olan ikinci kısım malzeme Ziryanis vapurile Odesadan yola çıkarılmıştır. Ve- rilen malümata göre, fabrikanın montajına ay sonunda başlanabi- lecektir. Yumurta Piyasası Son hafta içerisinde yumurta piyasasında mevcut capvlılık, daha fazla artmıştır. Civar köylerden şehrimize hergün mühim miktarda yumurta gelmekte ve derhal sevk- edilmektedir. Ihracatta geçen se- neye nazaran yüzde kırk nlsbe- tinde bir fazlalık vardır. Hapishaneden Çıkar Çıkmaz İşe Başlamış Sabıkalılardan Haşim - oğlu Hüseyin iki gün evvel hapishane- den çıkmış, Kumpapıda Hisar dibindeki evine gitmiş. Dün de komşularından Karabet ağanın kım Meryemin evine girmiş ve eşyalarını — toplayarak kaçmaya başlamıştır. Hırsız kaçarken ar- kasından ev sahibi ve polis yetiş- miş, fakat bu defa bir kama çıkararak Üstlerine saldırmıştır. Hüseyin yakalanımış ve Müddei- umumiliğe verilmiştir. Sulh hâkimi Hüseyin hakkında tevkif kararı vermiştir. Birlnfl*tqrin 14 -— Cumhuriyet Bay- ramı Hazırlıkları Bu seneki Cumhuriyetin ilânı yal- dönümü bütün memlaâkette kuvvetli ye derin akisler yapacak şekil ve tarzlarda kutlulanacaktır. Bu bayramt Inkılâbın kökleşmesi telkinleri için gçok tesirli bir fırsat sayan C. H. F. 6t umumi idare heyeti bir talimatname ile beyram — genliklerinin tafsi'Atını tesbit ederek vaktinde bütün alâkalı makamlara ve teşkilâta yollamıştır. Devlet teşkilâtı tarafından yapılacak miştir. Bötün hazırlıklar Için 10 uncu yıl bayramındaki tatbik tecrübelerin- den de istifade edilecektir. Her yerde teşkil olunan ve işe başlıyan komlse yonlara - mahallin en büyük idare âmiri relslik etmektedir. 29 Birinci Teşrip 1934 günü Cüms huriyetin 11 inci yıldönümü, her şehir, kasaba ve köyde, gece ve gündüz ayai — coşkunlukla — katlulanacaktır. Bayram yalnız bir genlik kalmıyacak, süsleme ve donanmadan başka Cüm- huriyet ve Inkılâbın feyizlerini ve devlet çalışmasınin esaslarını bütün balk tabakasına anlatacak mahiyette canlı ve tertipli olacaktır. Her yerde temasiller ve konferanalar verilecektir, Vilâyet ve kazalarda C, H. Fırkasının serbest halk — kürsüleri açılacaktır, 29 Birinci Teşrinde bilhassa memlee ketin her yerindeki gazeteler, mece mualar, her günkü hacminden büyük, renkli ve resimli çıkacak, inkılâp ve fatiklâlin büyük kıymet ve ehem« miyetini anlatacak yazılar koyacak« lar ve Cumhuriyet aserlerile sütuns larını süsliyeceklerdir. İntihap Encümenleri Çalışıyor Kazalarda — intihap encümenleri reylerin tasnifine devam etmektedirler, Neticenin salı günü sabahı ilân edik mesi beklenmektedir. Dün — Adalat kazasının intihap neticesi anlaşılmıştır. Alınan neticeya göre Adalarda. göz- terilen İki namzetter Emin AT bey (480), Avni bey (2190) vey alın şlardır. Bu vaziyette Avni bey asıl aâa, Emlt Âli bey yedek olacaktır. Meclis Relsimiz Büyük Millet Meelisi Reisi Kânm Paşa yarın akşam trenile Ankaraya hareket edecektir, Devam Mecburiyeti Bu #seneden itibaren Üniversit fakülte'erinde talebenin derslere de. vamı mecburi tutulmuştur. Talebe düre senesinin üçte ikli müddetine cevam mek zaruretindedir. Bu müddeti doldurmıyan talebe Fakülte imtihan« larına kabul edilmiyecektir. Firdevsi İçin l:ılı saat 17 de Halkevinde, bü- yük İran şairi Firdevsinin hininci yıl dönümü münasebetile merasim yapı« lacaktır. Bir Tane Daha Beşiktaşta îrbıdıını soka« ğına terkedi ir aylık kız. ço« cuğu bulunmuştur. E_lektrı'k Öldürdü Beykoz kundura fabrikası amole- sinden Beykozlu 18 yaşında Szdullah, fabrika - içindekl elektrik — tellerine temas ederek derhal ölmüştür. I Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: I — Haberin var mı, atizim? Gelecek yaz.. ». Buz fiatı iki kuruşa indiri- Ka lı..... yın hulyasile kendimi avutup © düşünceden kurtulmak istiyorum val.