19 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

19 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

lerin Gençleşti- Temsili Meclis- rilmesi Ve Halk Şehir Me seçildi. Umumi ka» maat, bu gibi meclislerin gençleş- tirilmesi lebindedir. Bakının, bu meyelânim okuyucularımız nasıl ifude ediyorları Yakup Bey (Resaam Fındıklı tram- vay caddesi ) — Yeni Şehir Maclisi azaları seçildiler, Şehirin ve Belediye- nin dört senelik mukadderatını — elle« rinde tutacak olan bu azaya şimdi- den muvaffakiyetler dilârim. Fakat ben yeni Şehir Meclisinin daha genç unsurlarla takviyesini isterdim. Yeni meciliste şehirci ve belediyeci genç unsurlar azdır. Ben Şehir Meclisinin her manasile gençleşmesini isterdim. * Nureddin bey (Koska Hasan pasa s0- kağı 19) — Şehir meelisi Belediyenin nazım ve hâkimldir. Daha doğrusu Belediye demek Şehir meclisi demek- tir. İstanbul dünyanın sayılı büyük şehirlerinden biridir. Ayaı zamanda bu güzel şehri bir seyyah gehri yap- mak istediğimiz için Belediyemizi Garp belediye'erine ve şehrimizi hiç olmazsa ikinel derecede bir Garp gehrine benzetmeye mecburuz. Bunun genç bilgili ve çalışma enerjisi hentiz faal bir halde bulunan gehir aşığı meclis azalarına İhtiyacımız vardır. Yeni mecliste mazileri itibarile saygı- ya değer birçok kıymetli adamlarımız wvardır. / Hatlâ benim çorukluğum zamanındanberi Şehir meelisi azalığı yap'n gedikli zevat bile bulunuyor. Ancak gençliğe eyrılan yer daha geniş olmalı idi. » Mustafa Remzi Bey — ( Topkapı Merkezelendi 82) — Ben Şehir meeli- sinden ateşli bir canlılık bekliyenler- denim. Bunun içia Şehir meclislerinin genç unsurlardan mürekkep olması lâzımdır. Yeni mecliste tecrübeli xe- yatın yanında gençler az nisssttedir. Bununla beraber iyi çalışıldığı takdirde her şey başarılabilir. Ş Yeni Enstitüler miversite — bahçesinde edilecek rasathane ve yeni o= tülerin — projeleri yapılmış olu; inşaat münakasası buh= ınıuı: da açılacaktır. Bir fizik kimya, bir nebatat hayvanat enstitüslü ve bir da rasathane inşa edilecektir. hayvanat ve nebatat — enstitüsü, eski Şeyhislâm kapısı bahçesinde yapılacaktır. Diğer iaşaat Üniver- sitenin arka tarafındaki bahçede olacaktır. Bunlar — için 300 bin lira sarfedilecektir. 2410 Lira Dolandırılmış Rumeli muhacirlerinden Ya- kup Ef. isminde birinin 2410 Krasını dolandırmaktan suçlu Kürt Hasan ve Yani isminde iki ka- fadarın dÜn İkinci cezada mu- hakemeleri — yapılmış, her — iki suçlu üçer ay hapse, ellişer lira para cezasına — mahküm edil- mişlerdir. 5 Bir Adam Sokak Ortasında Öğle Namazı Kıldı muş, tramvaylar ve otomobiller çeyrek saat kadar Dün öğle üzeri Şol;ııâîıınd; bir hüdise ol- l seyirlerini yapamamışlardır. Vatman ve şoförler tam caddenin ortasında bir adamın nına riayet ederek mamaz kıldığını görmüşlerdir. çan ve korme çalınmasına rağımen bu adam istifini kat'iyen bozmamıştır. Bu adam Edirnekapıda Sultanhamamında — otur- duğünu söyliyen Tahsin Efendi isminde 35 yaşla- rında birisldir. Dört rekât arasında selâm verdik- ten sonra: Buğday Satışı Bir Haftada Harice 1500 Ton Gönderildi Buğday satışlarında görülen bararetli alış verişler Aymı sağlanır lkla devam etmektedir. Hasat mevsimi başlangıcındanberi hariç memleketlere yaptığımız ihracat, şimdiyekadar hiç bir sene zarfın- da görülmiyen kabarık yekünlara varmıştır. Buişle uğraşanların verdikleri izahat piyasanın bu sağlamlığını muhafaza etmek istidadında ol- duğunu göstermektedir. Son hafta içinde yalnız limmımızdan harice gönderilen buğday miktarı 1500 tondur. Halbuki geçen yıl aymı tarihte yapılan sevkiyat 13 tonu bile geçmiyen bir düşüklükte idi. 24 Saatin Haâdiseleri Evvelki gece şehrin muhtelif semtlerinde — yapılan — aramalar neticesinde — birçok — kimselerin üzerlerinde taşınması yasak ka- ma, bıçak tabanca vesaire bulu- narak müsadere edilmiştir. 3f Evvelki akşam Beyoğlunda şüpheli bir vaziyette dolaşmakta iken yakalanan Andon adında birinde bir miktar afyon buluna- rak müsadere edilmiştir. Ando- nuün evinde yapılan arama netice- sinde de döşemelerin altında saklı bir miktar csrar bulunmuştur. * Evvelki gece Tahtakalede Uzunçarşı başında Lâmbo Ef. nin fırınından yangın çıkmış ise de sirayete meydan verilmeden sön- dürülmüştür. * Üsküdarda oturan sabıkalı Şevket Fatihte Muzaffer Hanımın bahçesinde asılı olan çamaşırları çalarak savuşurken yakalanmıştır. “on Posta'nın Resimli Hikâyesi: adap ve erkâ- mazlar, demiş. : anlaşılmıştır. | Hayvan İhracatı Çoğalacak Ötedenberi memlekete gelir temin eden hayvan ihracatının son zamanlarda aksak bir vazi- yete düştüğü alâkadarların naza- rdikkatini celbetmiştir. Hayvan yetiştirimi dahile elver- ği gibi harice göndermeğe de ÖL N çğlede. Ba v lardan lâyıkıle istifade etmek ve bilhassa mız için — İyi Türk Öfisi tarafından geniş tet- kikat yapılmaktadır. Yakın vakte kadar Yunanistan, Surye ve Mr- sıra yapılmakta olan kasaplık ha; mümkün görülmektedir. | Diğer taraftan bize verilen malümata göre, Sovyetlerin mem- leketimizden mühim miktar hay- van alacakları muhakkak görük mektedir. Sovyet Rusyaya yapr lacak sevkıyat Trabzon - yolile olacaktır. Ülçülerin Ayarlanması Ölçü Aâletlerinin senelik ayar ve muayenelerinin Haziran sonuna kadar tamamlanmış olması lâzım- liyordu. Fakat, bir çok mınta- alarda — henüz — bu ayarlanma işinin yarı yarıya bile yapılmamış olması — nazarı itibare — alınarak müddet buayın sonuna kadar uzatılmıştır. Teşrinisaninin başlangıcına ka- dar ellerindeki ölçü âletlerinin senelik muayenelerini yaptırmıyan- lar hakkında takibata geçilecek, ellerindeki âletler müsadere edi- lecektir. Mesçitlerin Tasfiyesi Evkaf müdür'üğünde — mercitleri tasnif ve tasfiyeye memur komlayon bir hafta sonra mesaisini bitirecektir. Hangi mefçitlerin — tesfiye gazeteler'e ilân olunacaklır. edildiği — Ben Allahın sesine uyarım, Nerede ezan sesi işitirsem orada namaz kılmıya mecburum. Öilı ezanını burada işittim ve namazımı burada bitire- ceğim. Dünya bir arays gelse beni buradan ala- Biraz sonra hâdise mahallinden geçen bir polis, Tahsin Efendiyi oradan almış ve namazını camide kılmasını tavsiye etmiştir. Tahsin Efendinin son za- manlarda akıl hastalığı çeken bir adam olduğu | Yeni Profesörler “ JÜniversiteye Beş Profesör Daha Alındı Üniversite fakültelerinde bu sene yeniden beş ecnebi profesör ders vermiye — başlıyacaktır. Bu profesörler tıpta — dahiliyeci M. Frank, rtöntkenci M. Dessaver, kulak ve boğaz için M. Rutinz, eczacı mektebinde M. Löver, hukuk fakültesinde medeniye hu- kuku için M. Svartıdır. Tıp fa- kültesinde kulak ve boğaz hasta- hkları kürsüsünü geçen sene vekâ- leten idare etmiş olan Ziya Nuri Paşanın vazilesine bu suretle n hayet verilmiş olmaktadır. Profe- tör Şvariz pek yakında, profesör Löver de bu ay sonunda şehrimize gelecektir. Diğer üç profesör gelmiştir. Rontkenci Salâhattin B. profesör Dessaverin doçenti ola- rak kalacaktır. inaget Mi, — Hastalık Mı? Köylüler evvelsi gün Kemer- burgazda yol kenarında Üzerin- deki nüfus kâğıdından Ali oğlu Hilmi olduğu anlaşılan bir ada- mın baygın bir halde yattığını görmüşler ve jandarmaya haber vermişlerdir. B İndl kendisini hiç bik- meyen bu baygın hastayı Cer- rahpaşa hastanesine kaldırmış ve müddeiumumiliği haberdar — et- miştir. Bu hasta dün hastanede ölmüştür. Müddeiumumilik bun- nun bir cinayet eseri olması İh- timalini nazarı itibara alarak muavinlerinde Şefik Beyi tahkika memur etmiş ve cesedi de Tabibiadli Salih Haşim Beye mu- ayene ettirmiştir. pora göre tahkikata devam edi- lecektir, Ahnacak ra- | İpekli Kaçakçılığı Muhakemesi Tarı vapurunda bulunan kaçak ipokliler davasma dün gümrükteki Sekizinci İhtisas mahkemesinde yeni- den bakılmıştır.. Mahkeme, temyiz mahkemesindea gelen naks kararına Uymuş, istek üzerine mevkuf bulunan suçlulardan R: ve Aziz lezli Übüki'ez Bilkçiysı ılendilerıi:, d best bırakılmalarına karar verilmiştir. Duruşmaya mevkufsuz olarak- dee vam edilecek, müdafaa şahitleri din« lecektir. İlk Tedrisat Müdürü Maarif Vekâleti ilk tedrisat umue m! müdürü Ali Rıza Bey Ankaradan şehrimize gelmiştir. Ali Rıza Bey bu« rada ilk tedrisat İşlerile —meşgul olacaktır. Halk Fırkası Bürosu Cumhuriyet Halk Fırkası umuml idare heyeti bürosu dün akşam An«- karaya nakledilmiştir. Fırka Umumt Kâtibi Recep Beyde Pazar — güot Ankaraya dönecektir. Verilen Karar Tatbik Edilemiyor Bu söne Orta mektep ve liselerde her sınıfta SO talebeden fazla bulune mıyacak, tedrisat daha verimli bir şekilda yapılacaktı. Bu sene de çok fazla talebenin müracantı karşısında, kâfi muallim bulunamamış ve yenle den ihtiyaç nisbetinde çubeler açılam mamıştır. Bu yüzden, meselâ geçen sene en kalabalık sımıfı (65) talebelik olan bir orta mektepte bu sene — (80) talebeli sınıflar vardır, kalabalık a. mıflarda talebe lâyıkıle yetiştirilemes mektedir. Vekâlet Emrine Alındı İstanbul (46) ner ilkmetep baş mu- allimi Abdülkadir Bey Belediye intis habatında — vazifesi olmıyan —ban işlere müdahale ettiği iddiaslle Vekâ- Tet emrinc alınmıştır. Abdülkadir Be. kat'i vaziyeti tahkikat neticesinde anlaşlacaktır. Muallimlere Zam ilk tedrisat muallimleri den 120 muallime alt kıdöm zammış Maarif Vekâleti tarafından — tasdilr bula ılıdırilnğ& zdeki ay başından başlanacaktır. Maarif Vekâleti Maarif idare'erine bir tamim gelen — tal ti leri mekteplere kabulünü bildirmiştir. Cumhuriyet Şenlikleri 29 Teşrinlevvel Cümhuriyet bay- ramı için, fırkada hazırlıklar yapılmıya başlanmışlır. Sokaklara asılmak üzere muhtelif gekilde vecizeler ve — afişles bastırılmaktadır. Cumhuriyet ba; bu sene bir günde kıdulııııık,m çok heyecanlı olacaktır. Dün esnaf cemiyet'eri murakabe bürosunda toplantı yapılmış, Cumhus riyet bayramı şenlikleri için cemiyet mümessillerinden mürekkep bir heyet narak bayrama iştirak etrafında rarlar verecektir. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: l — Hayret Hasan Bey vallahi şaşlım,. «« Günün birinde gazete erde gelmez havadis nedir ? | — Hasan B. — Söyle bakalım bu böyle ıx yazı göreceğim aklıma l — Süt halledilmiş ! meselesi tamamen Hasan B. — Dikkatli oku sakın bir mizah yazısı azizim, elmasın !