21 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

21 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

21 İkinci teşrin & den Bir Mesele Çıktı Kuşçua İsmail Ef. ile oğlu Muhiddin Ek. meşbur — kuşçula- | rina gelmişler, iskate, saka, İspi- | noz gibi kuşları İstanbulun rından İsmail Zühtü Efendi ile oğlu Muhiddin efendi dün Müd- deiumumiliğe, vilâyete ve polis müdürlüğüne verdikleri Üç İstida ile, birkaç: polis — memurundan şikâyetçi olduklarını bildirmişler- dir. Iddialarına göre, bir muavin bu arada çok kıymetli kanarya- ların da salıverildiğini, bu yüzden çok zarara girdiklerini ileri sür- müşlerdir. Muhiddin efendi, salı- verilen bir kanaryayı yakalamak ile üç polis memuru evvelki gün | isterken elinden yaralandığını da bunların Yenicamideki dükkânla- | istidasına yazmıştır. emamamız —e e — VEBUTÜN AĞRILARDA SİZİ KURTARACAK EN Emlâk ve Eytam Bankası ilânları Satılık Ap_artıman Teşvikiyede Hamamcıemin Efendi sokağında eski 3 mükerrer yöni 19 No.lı 229 metro murabbar bina yerini ve 97 metre mu- rabbaı bahçeyi havi ve sekiz daireyi müştemil Teşvikiye Apartı- manı satılmak Üzere aşağıdaki şeraitle artırmaye konulmüştur: 1 — Artırma (kapalı zarf) usulü iledir. 2 — Ihale 3 kânunuevvel 1934 pazertesi günü saat onda Bah- çekapıdaki şubemizde icra edilecektir. 3 — Artırmaya girmek için dört bin lira teminat verilecektir. 4 — Talipler bir lira mukabilinde alacakları şartnameyi teklif mektupları ile birlikte ve orada yazılı şekilde ihale saatinden evvel tevdi edeceklerdir. 5 — Satış bedeli dörtte biri peşin — ve dört senevi taksitle ödenecektir. Ancak işbu taksitler ipotekli ikrazat faiz ve şeraitine tevfikan * 9 1/2 falze tabi tutulacaktır. 6 — liki peşin olmak Üzere sekiz taksitle satılacağına dair olan evvelki ilânın hükmü yoktur. 7 — Bu bapta daha fazla tafsilât almak istiyenler Şubemize mü- racaat etmelidirler. (583) x » Satılık Tarla Esas No. Mevkü ve Nev'i Teminat Lira 569 — Çırpıcı ve Veliefendide Davut paşa kış'ası yo- lunda 2 harita No.lh 1 hektar 7378 metre murabbar arazi. 152.— STI Çırpıcı ve Veliefendide Davut paşa kışlası yo- lunda 4 harita No. lı 2 hektar 4102 metre murabbaı arazi. t 210.— Yukarda yazılı iki tarla sekiz taksitle ve pazarlıkla satılıcaktır. Taliplerin 24 Teşrinisani 1934 Cumarlesi günü saat onda Şubemize müracaatları. (588) * * * İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan Küçük Pangaltıda Osman Bey sokağında 11-13 Nolı Çayırlı zade Apartımanının birinci, ikinci ve beşinci katları 26/11/934 tarihine müsadif Salı günü saat 14 ten 16 ya kadar açık artırma suretile kiraya veril.ceğinden taliplerin muayyen gün ve saatte 25 lira pey mkçesile dairemizin 934/1229 No.lı dosyasına müracaatları Uçurulan Kuşlar Yüzün- |Öz Türkçe kafeslerinden - sahvermişlerdir. Baba ve oğul, SON POSTA ilmecemiz Dünkü Bilmece 12345678 GMCOARUNA Bugünkü Bilmece Boş dört köşeleri aşağıda ya- mlı manalara gelen öz Türkçe kelimelerle doldurunuz. Bu sa- yede hem vakit geçirmiş. Hem de öz Türkçe kelimeleri öğren- miş olursunuz ! 183 735 67 8 DN | İ | $ e l: B | LNS ( | l Soldan sağa 1 — Masa — Söyle 2 — Bina — Lider 8— Nefil edati 4& — İşliyak $ — Hedef 6 — Şahsl zamlir mütret birincl şahıs — Bir tanesi 7 — Türkçe bir isim — Balık | tutulan delikli şey gı Abla, hemşirt 2 — Bina — Gayret 3 — Valde 4 — Dafine Yeni Neşriyat: Hollvut — Bolivatun 21 Teşrini- sani nüshası Çok güzel resimler ve zengin münderecatla intişar etmiştir. Yarasa — İbrahim —Hoyi Bey Dünya edebiyatından seçilmiş, özlü hikâyeleri Yarasa lemi altında toplıe yarak — kitap inde neşretmiştir. Alman, ÂAmerikan, Brezilye, Çekoslo- vakya, Ma Rus hikâyecllerinin en güzül lerinden birer tanesini weren yarasayı okurlarımıza tavsiye ederiz. Varlık — Anokarada çıkan bu fikir we san'at mecmuasının 15 İkinciteşrin sayın da birçok zengin yazılarla int- wımiıtir. Okuyucularımıza — tavsiyo ederiz. likbahar Selleri — Beynelmilel bir şöhreti olan Ras muharrirlerinden İvan Türgenyefin bu çok güzel roma- nı, Sami Zade Söreyya- Bey tarafın- dan Türkçeye çevrilmiş fiati 76 ku- ruşlur. A P Gi ei bekleyen akıbet: — D işleriniz! kaplıyan kir tabakası sinek kâğıtları gibi yapışkandır. Mikropları çeker, muhafaza eder ve bezler. Dilinizi dişlerinizin üzerinde gerdirirseniz bu tabakayı siz de hlssedarsiniz. Töehlike baş göstermiş demektir, Bir gün herşey olup bittikten sonra dişlerinizin donuk sâri bir reni aldığını — göreceksinir. Bunu diş ağrıları ve birçok vahim hastalıklar takip edecektir. RADYOLİiN Sizi bu tehlikelerden kurtaracak yegâne diş macunudur. Diş/'erinizi temizler, parlatır, mikropları öldürür, diş etlerini kuvvetlendirir. Günde iki defa Radyolin kullanmakla pek kısa bir zaman içinde hakikaten beyaz, parlak ve temiz dişlere sahip olursunuz. Türkçe Dersler Ecnebi Mekteplerinde Bunlardan Da Sınıf Döndürülecektir Eenebi ve akalliyet mekteple- rinde Türkçe tedrisatın zayıf yü- rümesinin sebebinin, bu derslerden talebenin — döndürülmediğinden ileri geldiği anlaşılmıştır. Maarif Vekâleti, şehrimizdeki bütün lise ve ortamekteplere — mühim bir tamim göndermiştir. Bundan sonra bu mekteplerde Türkçe dersinden üç numaradan az alan telebeler sınıfta bırakılacaklardır. Türkçe dersler şunlardır: Türkçe (gramer, kıraet ve saire dahil), tarih, coğrafya, yurtbilgisi. Bu dört dersin ikisinden iki nu- mara alan talebe sınıfta kalacak- tır. Talebenin diğer dersleri çok iyi olsa bile, sınıfı geçemiyecektir. Bundan başka bu Türkçe dersle- rinde not mikyası on Üzerine değil, resmi mekteplerde olduğu gibi 5 üzerinden ölçülecektir. Bu — vaz- yette (3, 4, 5) numaralar geçecek (1,2) numaralar geçmiyecektir. Çölde kaybolanlar Çoban Yıldızı He yollarını " bulurlar ve bedeflerine vanl olurlar İŞ BANEKASI kumbarası da işlerini bilenlerin Çoban Yıldızı dır. Sıkıntılı günlerde imdada Kkoşan, yol gösteren odur. C| Sise Karşı Bir İsviçreli Sisi Makine İle Dağıtacakmış Londra, 20 (A.A.) — Londra- da gidiş gelişe engel olan sisin yine belirmesi üzerine bir Isviçreli mühendisin sisi dağıtmak için bulduğu ültraviyoleli makine etra« fında yeniden konuşulmağa baş- lanmıştır. Mühendis yedi sekiz makine He Londra sisinin yenilebileceğini söylemiştir. Balet Olmak İçin Müracaatler Çoğaldı Şehir tiyatrosu balet kısmı kurslarına bu sene yeniden talebe alınmıya — başlanmıştır. — Buraya müracaat edecek tülebeler — bir jöri heyeoti tarafından imtihan ve muayene edilecek, ondan sonra kabul olunacaktır. Şehir — tiyatrosu kadrosunda Ahtiyaç gösterilen balet kızlar için ayrıca bir Ücret verilmesi de dü- günülmektedir!. Son iki gün içine de epeyce Hanım şehir tiyatros uwna müracaat etmiştir.