24 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

24 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN9 GÜ HALKIN. K Sene $ — No, 1549 Silâhlanma Yarışı Nasıl? Havadan karaya dehşet saçan bir. bombardıman Almanyanın dünyayı — tehdit edecek kadar kuvvetli bir tayyare filosuna malik olduğu ve haftada (1000) tayyare yapabilecek bir hale geldiği iddiası, bazı Alman mültecileri tarafından Pariste çı- karılmakta olan Neue Tagebuch İsmindeki mecmuada münakaşa edilmiştir. Fen Mil müstear adı ile bu mecmuada Alman silâhlanması hakkında birçok yazı yazmış olan zatın kanaatine göre: * Alman teslihatına * dair Deyli Meyl gazetesinde görülen rakkamlar, başka gazetelerde gö- tülen rakkamlara nazaran haki- kata daha yakındır. Almanyanın haftada 1000 tay- Haylı Karışık Bir Hukuk Meselesi.. İşten îÇoktîrîleh Bir Zat Belediye Reisi Seçilebilir Mi? Son belediye seçimi, yurdun bir köşesinde, üzerinde ehemmi- yetle durulmak lâzımgeler ve halli gok müşkül bulunan karışık bir hukukf meseleye yol - açmıştır. Tarihte daha bazı misalleri bulu- nan bu hâdise Elâziz Belediye Relsliği #eçiminden doğmuştur ve şudur: Elâziz şehir meclisi birkaç gün evvel, Belediye Reisini seçmek Gzere toplanmıştır. Bu toplantıdan bir gün evvel de, Belediye Reisi Hürrem Beye, Mülkiye Müfettişi Şükrü Bey tarafından, bir mese- lenin tahkiki neticesinde işten el çektirilmiştir. Elâziz Valisi Tevfik Sırrı Bey tarafından da Belediye Rels vekilliğine hacı Kadir Efendi isminde bir zat tayla edilmiştir. Fa- ( Devamı 9 uncu yüzde ) yare yapacak hale gelmiş olması iddiası, gelecek yıla kadar (25000) tayyareye malik olacağı İddiasile birlikte, ister doğru olsun İster yanlış olsun, mühendislerden ve ustalardan Iptidat maddelere ka- dar kendisine lâzım olan bütün levazımı tedarik ettiği ve Alman Hava Nazırı Ceneral Göringin şahsında mükemmel bir takipçi bulduğu muhakkaktır.,, Her Fon Mil bu başlangıçtan sonra Almanyanın bugün malik alduğu kuvvetin derecesini tetkika geçiyor ve (Ceneral Turne) nin Eko dö Pari gazetesinde yazdığı ! bir. makaleyi yor ki: hatırlatarak — dE | Elâziz Belediye Reisliğine Seçilen $ Huarrem Bey tapgaresi “Bu Fransız mütehassısın he- raplarına göre Almanyanın 1000 tano askeri ve 1500 tane de sivil tayyaresi vardır. Bununlaberaber bu sivil - tayyarelerin kolaylıkla harp tayyaresine çevrilebileceği de muhakkaktır.,, —— ——— —— ——— — —— “Mahmut NIR €N YERİ Foma- Yesari,, RIRI yakında Son Posta'da seve se- ve okuyacaksınız. “Sevmediğine A- şik, bu ve — cazip eseridir. | ; kete yaptığı ereesees ea eee ereemerirsesacen İzmirliler Pek Büyük DertlerdenKurtuluyor Başkalarının Cebinde Kalan Binlerce Lira Geri Alınacak Izmir, 22 ( Husust ) — Hükü- metimizle, İzmirde umumi şehir hizmetlerini üzerlerinde bulundu- ran bazı ecnebi şirketler arasında müzakere halinde bulunan bazı ehemmiyetli meseleler var. “Emin- Ernst, Bey gibi kendi hasis menfaatini — memleketin yüksek meufaatlarile değişen ve senelerce bu şirketleri kontrolünden uzak tutan bir Nafın komiserinin İzmire ve bunun neticesi olarak memle- sayısız zararlardan sonra her iş »< ©1 yukari yoluna girmek üzeredir. Izmirdeki ecnebi şirketler artık her işin halli yo- lunu tercih etmektedirler. Şim- diki hılde mevcut anlaşamamaz- lıkları kisaltarak yazıyorum: Aydın Demiryolu Şirketi Afyon — Antalya hattının ya- pılma kararı Üzerine Aydın demir- yolu kumpanyası, kendi hattımı ortadan yararak Üzerinden geç- mesi icabeden bu hatta itiraz eder bir vaziyet almak istemiş; kum- panya, Nafla komiseri İlmi Beyin verdiği izahat Üzerine hükümeti- mizla çok sarih olan hakkına hürmet yolunu tercih etmiştir. Aydın demiryolu şirketinin, İmti- yaznamesinde mevcut bir madde- ye göre şirket imtiyazmamesinin devamı müddetince hükümetimiz bu hattın geçtiği sahanın 40 kilo- metrelik bir sahası dahilinde hiç bir şirkete imtiyaz vermiyecektir. Ecnebi şirketlerin haklarına dalma hürmetkâr bulunan, kendi öz haklarını olduğu kadar - onla- rı da muhafaza eden hükümetimiz şirkete verdiği cevapta, Afyun - Antalya battının mevcut imtiyaz- nameye aykırı olmadığını, bu hottın bir imtiyaz halinde hiç bir şirkete devredilmediğini, bilâkis bu hattın hükümetimizin Demir- yolları siyasetine uygun olarak bizzat hükümet tarafından inşa edilmekte olduğunu bildirmiştir. Aydın Demiryolu kumpanya- Bının umumi müdürü ile Londra- da bulunan idare meclisi arasın« dan bir zat şehrimize gelmişler- dir. Şirket mümessilleri gelmesi (Devamı 8 inci yüze ) İzmirde geni tramvay hattının geçeceği Gazi bulvarı Bulgaristanda Çeteciler Bir Türlü Rahat Durmuyorlar » Gazeteler « c ĞA ŞA 'e ZL YD Balkanlardaki dostluğa Yegâne engel..