24 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

24 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

24 İkinci teşrin zz ea SÖON POSTA Ankaradaki Fener Oyununu ismet Paşa $ ü Hz. Başlattılar Dün Şeref stadındaki Beşikteş - Sülegmaniye maçını titregerek seyredenlerin ve oyunun birer fotoğrafı I Dünkü Lik Maçları I Fikstür mucibince lân edilen ve üç sahada birden devam edi- Jecek lik maçlarından bir kısmı dünkü havanın pek bozuk olma- sından yapılamadı. Havanın soğuk veyağmurlu oluşunun seyirciler ve oyuncular Üstündeki — tesiri üç sahatla da belli oluyordu. Ne Taksim, ne Beşiktaş, ne de Fe- ner sahası kalabalık değildi. Taksim Stadındaki Maçlar Taksim — stadında Galatasa- rayla Beykozun Üç takımı birden çarpışacaktı. Beykozun genç ta- kımı gelmediği İçin o maç yapr lamadı. A ve B takımları oyunu Ve iklaci küme müsabakası yağ- mür altında oynandı. Galatasaray - Beykoz -kulüp- lerinin A takımları karşılaşması ilk devrede heyecansız geçti. Oyuncular soğuktan baş ahp to- pa koşacak hoevesleri kalmamış gibi oynadılar. Bu sebepla ilk devrede iki tarafta birer gol atarak 1 - 1 beraber vaziyette istirahate çekildi. İkinci devrede Galatasaraylır lar daha hızlı bir oyun çıkararak dört gol daha Aatlılar ve maçı 1 - 5 bitirdiler. Ayni kulüplerin B takımları maçı da Galatasarayın — sıfıra karşı yedi golile neticelendi. İkinci kümeden — Topkapı - Anadolu müsabakasını Anadolu takımı 2 - 3 kazandı. Şeref Stadında Galatasaray takımına geçen hafta on golle yenilen Süleyma- niyelilerin Türkiye — birinciliğini kazanmış olan Beşiktaşlılar tara- fından daha ziyade sıkıştırılacağı zannediliyordu. Halbuki geçen hafta bir tesadüfi paniğe uğrıyan Süleymaniyeliler Türkiye şampb yonları önünde dayanıklı bir oyun çıkararak ancak iki golle mağlüp Beşiktaş A oldular. takımının Süleymaniye müdafileri arasından Beşiktaşlı Süleymaniye A takımına karşı dün oynadığı oyun da havanın fenalığından heyecansız ve neşe- sizdi. Başiktaş B ve Süleymaniye B takımları oyunu iki takımın çık- mamasile oynanmadı. Gittikçe sıkıştıran yağmurdan Genç Takımlar maçını da tehir etmeğe mecbur oldular. Fenerbahçe Sahasında Fener stadında başlanan ve biraz oynandıktan sonra havanın bozukluğundan tehir edilen İstan- bulspor A Vefa -A — müsabakası sıfır sıfıra birakıldı. Havanın biraz hafiflediği xa- manda oynanan B takımları maçı temamlanabildi. Bu oyunda İstan- bulspor B takımı Vefayı 0 - 2 yendi. Ayni kulüplerin genç takım- ları müsabakası yapılamadı. İkinci küme maçı da oynana- madı. Türkiye Güreş Birincilik- leri Hazırlıkları Bursada — yapılacak Türkiye güreş birincilikleri için tiyatro binası tutulmuş ve hazırlıklara başlanmıştır. çekişi E—hçc Ankarada Gulîg Ankara, 23 ( Telefonla ) — Ankara şampiyonu Çankaya ile bir maç yapmak Ürzere buraya gelen Fonerbahçelilerin — oyunu çok güzel oldu. Bu maç münase- betile —sporcuları — sevindirecek mühim bir hâdiseyi de gençlik şükranla seyretti. Sahayı teşrif eden sporcü Başvekilimiz İsmet Paşa Hı. Fenerbahçe - Çankaya —müsaba- kasının başlangıç topunu - bizzat vurdular. Seyirciler arasında Vekillerimiz ve Ankaranın en güzide anıfı vardı. Hakem Sedat Beyin Idaresin- de başlanan oyunun ilk dakika- larında merkez mühacim oynıyan Fikreti düşüren Çankaya müdafi- leri aleyhine bir penaltı cezası verildi. Bu ceza vuruşunu gole çeviren Fenerliler birinci devreyi sıfıra karşı bir sayı ile bitirdiler. İkinci devrede daha canlı ve daha atılgan bir sistemle hücum- lara başlayan Fenerbahçe muha- cimleri ikisi Fikretten olmak üze- re dört gol daha çıkararak maçı 0- 5 gibi mühim bir farkla kazandılar. * Sahanın sabahtan yağan yağ- murla hücumlara biraz gayri mü- sait bir vaziyete gelişi ilk devre- de Fener muhacimlerini olduğu kadar Çankayalıları da müşkül mevkilere sokmuştu. Oyunun başlangıcında hava açmış ve güzide seyircilerimiz | rahatla maçı takip etmişlerdir. Baş;ıel_(ilimriz ; Sprırı;'_SVaVl;Şs;ırıda Ankara da Lik Maçları Bu hafta lik maçlarına Ankı- ragücü sahasında Gençlerbirliği - Altınordu birinci ve ikinci takım- ları ile Muhafızgücü - Ittifakspor birinci takımları arasında devam edildi. Ikinci takımlar arasında yapı- lan maçı sıfıra karşı bir sayı ile Altınordu kazandı. Birinci takımlar maçına Muha- fizgücü - İttifakspor. takımları arasında hakem Sedat Bey ida- resinde başlandı. Baştan aşağı Muhafızgücünün tam bir hakimi- yeti altında geçen bu maçın birinci devresinde; —çok zayıf olan rakiplerinin karşısında oyu- na tam hakkımı vermediği ve nisbeten isteksiz oynamasından dolayı ancak iki gol atan güç, ikinci devrede yedi gol daha atarak oyunu O - 9 golle lehleri- ne bitirdi. Ikinci oyuna Gençlerbirliği - Altınordu birinci takımları ara- sında hakem - İzmirli Saim Bey idaresinde başlandı. Geçen hafta Ankara gücü gibi kuvvetli bir takımla berabere kalmış — olan Altınorduluların bu haftaki maçı oldukça alâka ile takip edilk ordu. Gençlerbirliğinin sahada Ahmet ve Selim gibi iki elemandan Altınordunun İse geçen hafta çok fedakâr oyunu ile takımını mağ- lâbiyetten — kurtaran — kalecileri Mahmuttan görülüyordu. Kuvvetle başlanan oyunun ilk yirmi dakikası her iki takımın serl ve mütemadi akınlarile de- vyam etmekle beraber Gençler- birliğinin bilgili ve daha düzgün oyunu ile ve nisbeten yeni bir bir şekilde çalışmaktadır. ların dünya biri Almanların Zorlu Hazırlıkları 1936 olimpiyadını Berlinde terlip etmek Üzere harekete geçen Alman Berlin olimpiyadının şimdiye kadar görülmemiş yapılması kadro ile sahaya çıkan Altınor« dululara faikiycti görülüyordu. Hücumların birinde Alınordu aleyhine verilen serbest- vuruştan gençler Rasimi1 ayağile ilk gol- lerini attıar. Bu golden sonra daha ziyade açılan gençler Üst- üste yaptıkları akınlarla biri 30 ve diğeri 34 füncü dakikada iki gol daha atarak birinci devreyi 0 - 3 bitirdiler. Birinci devre sonlarına doğru Güç sahasını teşrif buyuran Baş- vekilimiz İsmet Paşa Hz. halkın coşkun tezahüralı arasında tri- bünde yerlerini aldılar. Umumi spor cereyanları ve harekâtı hak- kında Merkezi Umum! Reisi Aziz ve sporcular içinden hiç aytılmı- yan Adliye Vekili — Saracoğlu Şükrü — Beyefendilerden izahat aldılar ve günden ğüne tekâmlül eden Ankara — gücü — sahasının eksiklerinin tamamlanması için daha fazla yardımda bulunulmasını Merkezi Umumi Reisi Aziz Beye- fendiye emir buyurdular. Ikinci devreye başlıyan takım- lar arasında Altınordunun ufak bir değişiklik yaptığı görüldü. Ikinel devreyi tam bir hâkimiyetle bitiren Gençler Altınorduya iki gol daha yapmıya muvaffak ola- rak neticeyi 0 - 5 kazandılar. Fenerbahçe - Galatasaray Maçı Önümüzdeki — hafta — içinde oynanacak Fenerbahçe - Galata- saray maçına Fener kadrosunun değişik olarak çıkacağı ve sol açık oynayan Fikretin merkez muhacim mevküne getirileceğini haber aldık. Olimpiyat Komitesi, için geceli gündüzlü Müsabakaları görmiye gelecek meraklılara kolaylık olmak üzere bütün şimendifer hatlarınde, otellerde ve şehir vesaiti nakliyesinde tenzilât yapılacaktır. Almanyanın Sportif kudretini dünyaya tanıt- mak için de Aantrepolarda seçilmesi muhtemel olan atletler olanca gayretlerile uğraşmaktadır- lar. Atlelizmde Amerika gibi çok kuvvetli bir rakiple başedemiyeceğini milli sporları olan birinciliği almak için o şubeye pek :iyade ehem- miyet veriyorlar. Koyduğumuz resimde Alman- büyük hesaplıyan — Almanlar jimnaslik — müsabakalarında iliğini almayı düşündükleri bir barfikaci görülüyor.