2 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

2 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Muharriri: A. R. KÖY Hilâl -ve- Zambak'? y V d Büyük Tarihl Roman No,t 101 2-12 - 934 İspanyol Prensi!.. Güzel Diyan, ;;hip Löyulaya Dîkkate—Şıyın Birçok Cihetleri Havi Bir Mektub Gönderiyordu.. Sonra da, aslan gibi şiş- man bir adam olduğum halde, © ateşerin hararetine dayana- mıyan — yağlarım — erldi. Şimdi böylece kadit haline geldim. Maa- mafih, benim gibi bir İspanyol prensine lâzım olan kahramanca kuvveti kaybetmedim... Şimdi.. gösterğidivir. şu büyük nezakete karşı şükranımı eda etmek için şu zarif parmaklarınızın ucuna bir puse koudurmama müsande dermisiniz?., Dedi... Bu sözlere katıla ka« tıla gülerken, benden şüphelen- memesi için: — Muhterem, Prens hazret- leril... Siz de, nezaketin bir tim- salisiniz... Benim gibi âdi bir oda hizmetçisine gösterdiğiniz bu ilti- fata ne suretle mukabele edece- ğimi bilmiyorum. Ve ancak em- rinize itaat etmiş olmak için.. o sevimli dudaklarınıza lâyık olmi- yan elimi uzatıyorum. Diye mukabele ettim... Bu, Şövalyenin at uşağı olan Prens hazretlerile bir müddet odada köşe kapmaca oynadık. Sonra aramızda bir şişe halis Burgonya şarabı olduğu halde karşı karşıya geçerek konuşmıya başladık. Bir türlü sarhoş olmadığı için beni bir hayli yoran, bu deri ve kemikten mürekkep adamdan öğ- rendiğim hakikatleri, sana şu su- retle hulâsa ediyorum; sevgili kontum: 1 — Şövalye, muhtelif sebep- lerle birinci Süleyman nerdinde ehemmiyetli bir şahsiyet çekline girmiştir. Buna binaen ondan İntikam alırken, bu kuüdretli hükümdarı kızdırmamayı da hesaba katmak icap edecektir. 2 — Kıral, Şövalyeye sarayda bir vazife vermek İstedi. Fakat evvelce olduğu gibi bu koca ser- seri bu teklifi reddett. Hattâ k- ralın kendisini uzunca müddet burada alıkoymasına da riza göz- termedi. Şu halde, bu adam Pa- riste uzun müddet kalmıyacak.. Yakında yola çıkacaktır. Siz, plânlarınızı ona göre tertip ve tanzim edersi iz. 3 — Gerek Şövalye ve gerek at uşağı, Prens Antuvan Hazret- leri, birinel Süleymanın teklifi üÜzerine islâm dinini kabul etmiİş- lerdir. Bana bundan bahseden Antuvan cenapları, siyaset icabı olarak ismini değiştirmediğini de ilâve etti. Fakat her ne olursa olsun; birinci Süleymanın teveccü- hünü kazanmış olan bir adam ve bahusus bir müslümanın, (kâfir) ler tarafından tecavüze duçar olması.. Ortadan kalkması iyi bir netice vermez. Bu ciheti de size hatır- latmıya mecburum sevgili kontum, 4 — Yına at uşağı prens nin pek mühim ifşaatına nazaran — Şövalye — islâm — dini- ni kabul —etmekle hıristiyan- lığa ihanet etmiş bir mürtet de- gildir. Çünkü... —( Ah, kimbilir, şimdi nasıl yüreğin çarpıyor, be- nim çapkıı papazım.. Haydi, sen pek çok Üzmeden söyleyeyim ) Hz. çünkü, — Şövalyenin babası; bir Türk prensidir, Fakat bu prens — kimdir?.. Nârln vücudumu bir sırtlan gibi kemiren © kadit vücutlu at uşa- ğından buna dair daha fazla ma- lümat alamadım. Bugün, birkaç banyodan sonra, dün geceki yor- günlüğümü — çıkarabilirsem, bu gece de bunu öğrenmeye gayret edeceğim. Şimdi, bu mektubumu okur okumaz, kevvelâ — benim aşkıma bir bardak Marsela — şerabı iç. Ikinci mektubumu alıncaya kadar da hiçbir şey — düşünme. Çünkü şu anda düşüneceğin — her şey faydasızdır. ve çünkü hiçbir. şey vuzuh kesbetmemiştir. ğ Hadi benim çapkın rahibim; gözlerini yum. — O, aslan gibi kollarını uzat. Beni kucakla. Sık, sık, &ık... Aşkımın son katresi damlayıncaya kadar sık.. Baktığı yerleri yakan ve erl- ten şahane gözlerinin karşısında eyiliyor, onların nuruna secde ediyorum. Beni takdis etmeyi, sakın unutma.. Kadretinin daima melftun ve Aşıkı D. P. * Husust bir tatar, Fransanın Cenubuna giden yollarda bir kuş gibi uçuyor; Diyan dö Puvatyenin bu mektubunu, rahip Löyülâya koşturuyoruyordu.. O sıralarda ra- hip, Italyanın Kazorta ayaletinde, Fondi kasabası civarında, Lökraç- yo şatosunda bulunuyor; Diyan İle aralarında kararlaştırdıkları plân mücibince, Şövalyeyi korkunç bir tuzağa — düşürmeye — çalışmakla meşgül oluyordüu. — Şövalye ise, aleyhinde hazırlanan bu plândan tamamile gafil bulunuyor, büyük bir safiyetle Italyaya — gitmeye hazırlanıyordu. Bu hazırlıklarını kasmen bitir- miş olan Şövalye, küçük bir yazı masasının önüne oturmuş.. Sadra- zam İbrahim Paşaya şu mektubu yezmiya başlamıştı: Fahametmaapli... Zati şahanenin mektubile he- diyelerini Kıral Birinci Fransuva- ya takdim ettim, Kıral, Osmanlı hükümdarının kendisine karşe gös- terdiği alâkaya teşekkürler et- mekle beraber Muhaçta Türk ordusunun kazandığı büyük rafe- ri de hararetle tebrik ediyor. Üç gündenberi burada vaziyeti tetkik ile meşgül oluyorum. Bu tetkikatımın — neticesi, maalesef arzularınızın tamamile haricinde- dir. Evvelâ.. Kıral birincl Fran- suva, Şariken ile bir harbe giri- şecek vaziyette değildir. Çünkü etrafını alan bir alay müteaasıp gürühunun —manevl — tehdit ve tesiri altında ezilmektedir. Şu #anda Fransa saraylarında, pek kuvvetli bir taassup havası esmektedir. Bu hava karşısında Kıral birinci Fransuva da baş ey- mekte.. ve hıristiyanlık dolayısile kalbinde Şarlkene beslediği kin ve gayzi unutmak — mecburiye- tindedir. Sonra bir taraftan katolikliği diğer taraftan da Şariken idaresini yıkmıya çalışan Almanyanın pro- testan asılzadeleri de birinci Fran- suvaya kâfi derece kuvvet temin edememektedir. ( Arkası var ) C ECuma günü Tokatlıyan — salonlarında Ankara Himayel Etfal Balosu FTT el İzmir Maçları | İzmir, 1 (A. A.) — Bugün yapılan lik maçlarında Göztepe -« Buca sayı yapamadılar. 0 - O be- rabere kaldılar. Altınordu - Şark- '#por maçı ikinci devrede Şark- sporluların oyundan çekilmelerile yüzüstü yarıda kalmıştır. Tebliğler Gemi Pratikalarına Dair Hudut sahiller sıhhat umum müdürlüğünden:; Demz yolları iş- letmesi idaresile Vpurculuk Türk ano- nim şirketine mensup müntazam sefer yapan yolcu gemilerinin serbestço ihti- lât'ile yolcu ve yük alıp vereceği li- manlardaki Sahil Sıhhiye işlenini yapan memurlara pratika ilibarile vaziyoetle- rini anlatınak için bu gemiler tarafından: 4) Gündüz; beynelmilel ( serbest pra- tikaya malikim) manasına gelen (T. O.) bayraklarının kullanılması; b) Gece; verbest pratika almak is- tiyen gemilerin verdikleri aralarındaki aralık (6) kademi geçmemek şartile üstte kırmızı, altta beyaz iki fener işaretinin gösterilmemesi, İstanbuldaki Amasyı Memleket işleri hakkında gö: üzere İstanbuldaki Amasyalılar 7-12-34 Cuma günü smat ondan on ikiye kadar Cağaloğlunda, — Halkevi — merkezine çağırılmaktadırlar. Tüberküloz Cemiyetinin Toplantısı İstanbul Tüberküloz Cemiyeti mu- tat aylık içtimmnı ( 5) Birinci Kânun (1984 ) Çarşamba günü eaat ( 18,80 ) da Cağaloğlunda Etibba Odası salo- nunda yapacaklır. Bütün azânın gel- meleri rica olunur. Galatasaray kulübu denizcl- lik şubesinden: Azamızın 7-12-34 vereceğimiz çayın davetiyelerini alma- ları rica olunur. B, M. M. Başkanı Kâzım Özalpın yüksek himayeleri altında Türkiye Hi- mayel Etfal Cemiyeti — menfaatına 6-12:934 Perşembe günü akşamı An- kara Palas salonlarında verilecek olan ulusal kostümlü balonun geçen yılkin- den daha güzel ve öğlenceli — olması için büyük bir emekle çalışılmaktadır. Balo gecesi zengin bir de piyango gekilecektir. Ulusal kostüm mülanbaka- ları yapılacaktır. Müsabakalarda kaza- nanlara kıymetli hediyeler verilecektir. Her akşam NOVOTNİ!'e Necip ve Zirkin ORKESTRASI KÜNSERi TAKSİM Surp Ayop Hastanesi Meccani muayene günleri Dr. V. Kasapyan B. — Salı, Ouma Sertabip. Dahiliye mütehassısı 10-12 Dr.Ethem Vassaf B.Parartesi,Porşembe Asabiye ve akliye mütehassısı 9-10 Dr. Manara B. Perşembe Hariciye mütehmssısı 10-12 Dr. Konan Hasan B. — Pasar, Salı Rontgen mütohassısı 10-12 Ankarada çıkan « Hakimiyeti Milliye » gazetesi, adını öztürkçeye kalbederek « Millet » manasına gelen “Ulus,, adını almıştır. Arka- daşımıza muvaffakıyet dilerken yeni başlığını basıyoruz. Bütçe Görüşmeleri Denizyolları Ve Akay Müdürleri Ankarada Deniz yolları müdürü Sadeddin, Akay müdürü Cemil, Havuzlar müdürü Cemil dün akşam Anka- raya gitmişlerdir. Öğreudiğimiıe göre, Ankarada her üç idarenin 1935 senesi büt- çeleri gözden geçirilecektir. Bunun için, Divanı muhasebat, iktısat ve biütçe encümenlerinden müte- şekkil heyeti umumiyeler topla- nacaktır. Her üç idarenin yeni yıl bütceleri bu umumi heyetçe tasdik edilecektir. Verilen malümdte göre, Deniz yolları, Akay ve Havuzlar idare- lerinin yeni yıl bütçeleri açıksız ve muvazenelidir. Yeni ilâveler yapılmadığı gibi bir fazla bir tahslsat ta ayrılmamıştır. Müsaadesiz Gazete Satmış Unkapanında gazeto satıcılığı yapan — İranlı irza müsaade- siz. gazete sattığı için Asliye Üçüncü Ceza mahkemesine veril- miştir. Mahkeme suçunu sabit gördüğü İçin kendisine bir lira para cezası vermiştir. - DABCOVİCH ve Şürekâsı Teh 44708« 7- 41220 Avrupa ve Şark limanları arasında Mmuntasam posta. Anvere, Rotterdam, Hamburg ve Tekandinavya limacları iİçin yakında hareket edecek vapurları ve dünyanın başlıca limanlarında tranabor demen Yakında gelecek vapurlar August Leonhard — vapuru & Kanunuevvele doğru. Norburg vap. 30 K. evvele doğru Yakında bareket edecek — vapurlar August Leonhard vupuru 12 K. evvele doğru. Norburg doğru. Fazla tafsilât için Galata, Frenkyan ban umumi! acenteliğine müraonat 'Tel. 44707/8 - 41820 vapuru 10 K. saniye Acunu DolaŞdn 6291) aef | olunur. —— Hindli £eyyah Uzun müddettenberi Afrikayı, Arabistanı, İranı dolaşarak Tür- kiyeye gelen Hindil seyyah Neri- man P. Mistry dün gazetemizi ziyaret etmiş ve seyahat intıba- larım anlatmıştır. Hindli seyyah bir motosikletle Bombaydan ha- reket ederek seyahati esnasında birçok tehlikeler atlatmıştır. Bir defasında — Sudanda aslanlarla çarpışmak mecburiyetinde kalan seyyah, dolaştığı bütün şehirlerin Polis Müdürleri ve gazete sahip- lerinden defterine yazı ile hatıralar toplamıştır. Hindli seyyah buradan sonra Avrupayı dolaşarak Amerikaya, oradan da Japonyaya geçecek, dünya seyahatini bitirerek Hindis- tana dönecektir. ' Satılık Ev Aranıy(; Kadıköy - Suadiye arasında 8-10 odalı çamlı bahçeli bir ev ve yahut bir arsa satın alınacaktır. Tafsilât ve fiatı. nın bildirilmesi rica olunur. Adresı Naime Calata posta kutusu 1369 (186) İstanbul asliye mahkemesi Üçüncü hukuk diresindeni Sul- tan hanım tarafından Kasımpaşada Bü- yükpiyalede Meydan sokağında No, 14 de mumcu Osman EL hanesinde mu- kim Cideli Tabak oğullarından Hasan oğlu Hüseyin ağa aleyhine açılan ge- iplik ve feshi nikâh davasından 9 se- nedenberi ikametgâhı meçhul ve tagay- yüp eylediği iddıia edilen mumaileyh Hasan oğlu Hüseyin ağanın hayat ve mematından ve avakibi ahvalinden ma- Tümatı olanların mahkemeye müraca- atla haber vermeleri tahlı karara alın- mış olduğundan kanunu medeninin 32 inci maddesine tevfikan ilân tarihinden itibaren bir sene zarfında bu hususta malümat sahibi kimselerin mahkeme- mizin 934/505 esas numarasında mu- kayyet —dosyaya — müracaatları — ilân (5383) İnhisarlar U. Müdürlüğünden: A. — (500) kilo Esans Bergamot B. — (60) ,, İyot İdaremiz için satın alımacak mezkür iki malzemeyi vermek isteyenlerin şartnameleri gördükten sonra pazarlığa iştirak edebilmek Üzere (96 7,5) teminatlarile beraber (5/12/934) Çarsamba günü saat (14) de Cibalide Levazım ve Mübayaa Şubesine müracaatları. (7988) Üniversite Arttırma, Eksiltme Ve Pazarlık Komisyonundan: 4 — Üniversite Teşrih, Ensaç binasında yapılacak olan tâdi. Jât, tamirat ve sabit müteharrik mobilya işlerile linolyom döşeme kaplama işleri olbaptaki şartnamesine tevfikan toptan ve kapalı zarf usulile eksittmeye konulmuştur. 2 — Talipler bu işe dair dosya ve resimlerini Üniversite Mi- marlığından tetkik edebilirler. 3 — Eksiltme günü olan 23/12/934 Pazartesi günü saat 15 te eksiltme momisyonunda hazır bulunmaları. 4 — Taliplerin yukarıda yazılı işin bedell keşfi olan 20474 llra 12 kuruşun yüzde yedi buçuk teminatlarını ihale günü saat 12 ye kadar Üniversite muhasebesine yatırmış olmaları lâzımdır. - (8149) KA ŞE NEOKALMİNA Grip - Nevralji - Baş ve Diş ağrıları - Artritizm - Romatizma