6 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

6 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

Muhamri: A. R. Hilâl -ve- Zambak Büyük Tarihl Roman No 105 6-12- 934 Maceraların Hikâyesil.. Şövalye, Kırala, Geçirdiği Aşk Maceralarını Başından Sonuna Kadar Derin Bir Gaşy içinde Anlatıyordu .. Vespazyo, beni büyük bir mem- nuniyetle kabul etti. Annemin Ailesini uzaktan tanıdığı için ben- den hiçbir. yardımı. esirgemedi. Fakat, arazi sahiplerile anlaşmak kolay olmadığı için iş uzadı. Bu sırada da Vespazyo ile münase- bhetimiz sıklaştı. Nihayet, bu adam beni şatcsunda kalmıya icbar etti. Zaten küçük bir binadan ibaret olan bu şatoya ayak bastığım gün- den itibaren de, benim için büyük bir felâket başgösterdi. Çünkü, güzelliği dillere destan olan, Ves- pazyonun zevcesi Culya ile... Birinci Fransuva, birdenbire yerinden sıçradı. Gözlerinde bir İhtıras şulesi parladı: — Culya Gonzâga, değil mi? Diye bağırdı... Şövalye, tasdik etti. — Evet, haşmetpenah... — Bu kadının âsümâni — bir hüsne malik olduğunu söylüyorlar. — Hiç şüpbesiz ki öyle, Haş- metpenah.. Fakaaat.. hemşiresi Cuvanna., ya, bunun için ne de- meli bilmem ki... Esasen Fondiye ilk geldiğim günlerde, bir pazar günü onuu, kiliseye giderken gör- müş, bir anda tiril tiril titremiş- tim. Ve o dakikadan itibaren de kalbimde bir noktanın sızlamıya başladığını hissetmiştim... Busızı, gün geçtikce artmış, adeta acısı rahat ve huzur durmiyan - hir kalp —yarası — halini — almıştı. Onu bir Jlâbze görmek ve bu — kalp — acısını dindirmek için çok zamanlar şatonun etra- fında dönüp dolaşıyor; onu gör- meden dönemiyordum. Şimdi, Ves- pazyonun beni şatoya daveti, ha- yatımın tam bir dönüm yeri olu- yor, beni heyecandan boğulma derecelerine sürükliyordu. Şövalye durdu. Genlş bir nefes aldı. Biran gözlerini kapadı. San- ki o dakikaları yaşadı... Sonra sözüne devama başladı: — Size orada geçirdiğim gün- lerin bülün tafsilâtımı anlatmak pek uzun sürer haşmetpenah.. Kı- saca arzedeyim ki, nihayet, âşık- tım.. Hem de öyle bir âşık ki... — Tam, bir şövalye gibi âşık... — Çok güzel buldunuz, haş- metlim... — Tam, bir şövalye aşkı... Fakat işin en mühim noktası şu- rasıdır ki, birçok markilerin, kont- ların; hatta prenslerin aşkını red- deden Cuvanna da beni seviyor.. Dünyanın bu, en emsalsiz baki- resi, bütün ömrünü bana nezre- deceğini söyliyordu... Mes'uddum. İnsanların biçbir zaman irlşemi- yecekleri derecede yüksek olan aşkın — semalarında — uçuyordum. Artık olduğu —halde, — şimdi birtakım — bahaneler İşleri uzatıyordum. Bundan mak- sadım da, gayet anüt ve müte- | assıp bir adam olan Vespazyonun | zayıf bir damarını ele geçirmek.. Cuvanna ile olan aşkımızı itiraf ederek, kızı resmen babasından istemekti.. Bu hulyalarla yaşaya- rak günlerimiz geçerken, bir amehtablı gecede, yine Cuvanna | “le bahçede birleştik. Göle doğru | ilerledik.. Birdenbire arkamızdan bir gölgenin bizi takip ettiğini bissettik. Biraz sonra da, iri cüsseli bir papazla burun buruna geldik. Papas beni, mukaddesatı çiğaemek.. Misafir olduğum bir evin namusuna ihanet eylemekle ittiham etti. Ben ona, maksadımın ne kadar safiyane olduğunu an- latmak istedimse de dinlemedi, Bu esnada, Cuvanna * ortadan kayboluvermişti. Benim pişmiş aşıma soğuk su katan bu mel'un papazı boğmak için üstüne alıldım. İşte o zaman, hayretler içinde kaldım. Çünkü papas, arkasındaki cübbesini çıkararak bir tarafa fırlatmış... Belindeki kılıcı çeke- rek kendini siper almış: — Böyle serseriler gibi yum- ruklaşmak, asılzadeler için pek ayıp olur. Ben.. Kont Ignas dö Löyülâ.. Sizi düelloya davet ediyorum. - Diye bağırmıştı. Bu, benim için cana minmnetti. Sevdiğim için dövüşmek, onun için ölmek, şübhesiz ki en büyük saadetti. Derhal ben de kılıcıma sarıldım: — Asılzadelerin, papas cüb- besine büründükleri devri gör- mek, ne felâket... Bari sizi ge- berteyim de, bu — şerefsizlikten halâs edeyim. Diye haykırdım... Karşımdaki dev cüsseli hasmıma saldırdım.. Emin olunuz ki haşmetmaab, ilk işlerim — bitmek — üzere I ben, | çıkararak | hamleyi yaptığım zaman o ada- mın karşımda nasıl durabildiğine hayrette kaldım. Çünkü bu ham- le okadar şedit idi ki, karşımda kim olursa olsun muhakkak par- çalayacaktım. Fakat. Bu hamlem, boşa gitti. Bunu takib edenler do, hiçbir. netice vermedi. Nihayet bu hilekâr asılzade: — Boşuna uğraşıyorsun, deli- kanlı.. arkamdaki manda derlsin- den zırhi delecek derece kuvvetli bir kılıç, henüz İcad edilmedi. Dedi... O zaman kılıcımı geri çektim:; — O halde, beni kahbecasine bir pusuya düşürdünüz.. Pekâla, ne duruyorsunuz öldürsenize?.. Dedim... O da, tıbkı benim gibi kılıcım yere dayadı. Bir kahkaha attı: — Öldürmek mi?.. Hayır.. ben sizinle uyuşmak İstiyorum. Diye homurdandı... Uyuşmak.. bu kelime, beni birdenbire büyük bir hayrete sevketti. O zaman, Löyülâ ile aramızda şöyle bir mükâleme- geçti. — Uyuşmak mı?.. Ne demek istiyorsunuz?. — Cuvannaya, ancak bir şart ile malik olabirsiniz. - — O şart nedir?., (Arkası var ) Resim Tahlili Kuponu Tabiatiniti öğrenmek istiyorsanız | resminizi bu kupondaa 10 adet | ile birlikte gönderiniz. -Resminiz traya tübidir ve iade edilmez. veya san'at e M BC " ' SON-'POSTA Pek Tabit Gibi !.. Dünya İktırat Hıbır!ırlı İki Ayda 15€ Milyon Dolar Altın Nevyork, 5 (A. A.) — Ame- rika hüökümeti, Hindistan ile Bü- yük Beritanyadan 10 milyon dolar kıymetinde altın satın almıştır. Bu yeni alımla, Amerikanın iki ay içerisinde Av- rupa ve Şarktaa satın almış oldu- gu altın miktarı 150 milyon dolara baliğ oluyor. * Londra 5 (A.A.) — Genel pi- ü yasalarda kömür değerinin düşürük- mesine karşı koy- mak Üzere bir uzlaşmaya varmak için, Ingiltere ve Polonya kömür ecak — sahiplerinin. mümessilleri arasında, dün yeniden müzake- reye başlanmıştır. Bu uzlaşma, kontenjan usulü- nün tatbikini ve deniz aşırı satı- lacak kömür fiatının tesbitini der- piş etmektedir ki, bazı piyasalar- da sürüp giden yıkıcı rekabetin önüne geçmek mümkün olecaktır. x hükümeti bu sene kendi memurları marifetile — Mısır pamuk sahalarını 7,72 milyon hektar olarak tahmin et- tirmişlir. Bu miktar geçen sene- kinden azdır. Alınacak mahsul 1915 noksanile hesap edilmiştir. Yukarı Mısırda mahsulün idra- kinden biraz evvel yapılan tak- dire göre, fena havalardan dolayı zararlar — tevellüt ettiği, birçok tarlaların harap olmaları yüzün- den —mahsulün azalması müm- kündür. * IS noksanlık * Sovyet Rusya ile Lehistanın Çü ağır sanayi mües- nv_:ı;( ği şeseleri arasında ARSR. takas esaşına da- anlaşması pılmıştır. Bu suretle Sovyet Rasya Lehistan fabrikalarına 27.600 ton demir madenini cevher olarak verecek ve mukabilinde mamul eşyalarla çelik borular alacaktır. * Varşova, 5 (A. A.) — Rusya 'Bir Leh - Rasi * Lehistan ara- koöntenjan sında (1935 ) yılı için bir konten- anlaşması jam uzlaşması ya- pılmıştır. Uzlaşmıya — göre — Lehistan, Rusyaya müâdenden yapılmış eşya çıkaracak, buna karşılık olarak Rusya da Lebistana balık, kim- yevi Ürünler, kürk, havyar, şarap, pat'ates ve antrasit kömürü ve- recektir. 2 yalı bir anlaşma ya- o | l Emlâk ve Eytam Bankası ilânları I İstanbul Altıncı İcra Memurluğundan Emlâk ve Eytam Bankasına birinci derecede ipotekli olup ta- mamına üç yeminli ehlivukuf marifetile ( 2480 ) lira kıymet takdir edilen Beyoğlunda Kamer Hatun mahallesinde Kuyu sokak (Maha- len kek kuyu ) eskl 19 mükerrer yeni 19 No.lı hanenin tamamı açıkarttırmıya vazedilmiş olup 7/12/934 tarihinde şartnamesi divan- haneye talik edilerek 8/1/935 tarihine müsadif Salı günü saat 14 ten 16 ya kadar Iİstanbul Altıncı İcra dairesinde açık arttırma suretile satılacaktır. Mezkür hane Emlâk ve Eytam bankası kanununun maddel mahsusasına tevfikan birinci arttırmada en ziyade arttıranın üÜzerinde bırakılır. Arttırmıya iştirak için * 7,5 teminat akçesi alı- nır müterakim vergi belediye vakıf icaresi müşteriye aittir. İcra iflâs kanununun 126 mcı maddesine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklılarla diğer alâkadaranın ve irtifak bakkı sabiplerinin bu haklarını ve bususile faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren — yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde satış bedelinin pay- laşmasından hariç kalırlar alâkadaranın işbu maddei kanuniye ah- kâmına göre hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak - istl- yenlerin 934/1681 numaralı dosyası ile memuriyetimize müracaat etmeleri ilân olunur. «613» Zaliyeti umumiye, iştihasızlık ve kuvvetsizlik halâtında büyük faide ve tesiri görülen: FOSFATLI SARK MALT HULÂSASI kullanınız.. Her eczanede satılır. Müddeti İcar 1 — Galata, Kemankeş, Helvacı sokak 4 No.lı dükkân 936 Mayıs nihas B yetine — kadar. 2 — Beyanıtta Kaşıkçılar kapısınde 9 No.lı dükkân 936 ,, K $ — Kumkapı, Kürkçübaşı Süleyma ağa iskele cad- 9386 ,, », desinde maa baraka arsa. 4 — Kadirga, bostanı Âli caml yanında 29 No.lı oda 935 ,, . Yukarıda yazılı mahaller hizalarındaki müddetlerle kiraya verilmek Üzere arttırmaya konmuştur. Tutmak istiyenler 8/12/934 Gumartesi günü saat on beşo kadar Evkaf müdüriyetinde Vakıf Akarlar kalemine gelmeleri. (8vosy * * Kıymeti Muhamminesl Lira K. 589 00 — Galatada Arapcamli mahallesinde Alacamescid ve Sırma sokağında 14 ve 3 No.lu altında dükkânı bulu- nan hanenin 1/4 hissesi. 12 00 — Yenikapıda Tülbentci Hüsameddin mahallesinde Yeni- kapı eaddesinde 76 No.lu dükkânın 1400/29484 hissesi, 52 00 — Beyoğlunda Hüseyin Ağa mahallesinde Yenişehir cad- desinde 60 No.lu dükkânın 8/96 hissesi, 375 00 — Tahtakalede Rüstempaşa mahallesinde Uzunçarşı cad- desinde 330-332 No.lu iki dükkânın 30/120 hissesi. 488 75 —Unkapanında Yavuzersinan — mahallesinde Ayazma caddesinde 206 ve dökmecl sokağında | No.lı kâgir dükkânın 60/240 hissesi. 111 15 Saraçhanede Dülgerzade mahallesinde Karaman yoku- şu sokağında 29-No.lu ve tamamı 37-metreden İbaret i arsanın 3/4 hissesi. 900 00 Kadirgada Bostaniâli mahallesinde Kadirga limanı caddesinde 45 No.lu bir kıt'a Bostanın 18/120 hissesl. 49 88 Samatyada Sancaktar Hayreddin mahallesinde Hoca- mustafapaşa caddesinde 1906-Na.lu tamamı 77- met- reden ibaret arsanın 1/4 hissesi, Yukaridaki bissesi emlâk satılmak Üzere dört hafta müddetle ilâna konmuştur. İhalesi 15/12/934 tarihli cumartesi günü saat on beştedir, Taliplerin pey akçelerile beraber — mahlülât kalemine müracaatları. «7756» BANKA KOMERÇİYALE iTALYANA Sermayesi Liret 700,000,000 İhtiyat akçesi » 580,000,000 Merkeri idaret MILANO İtalyanın başlıca şehirlerinde DABCOVİCH va Şilrekâsı Telh 44708- 7- 41220 Avrupa ve Şark limanları arasında muntazam poata. Anvere, Rottordam, Hambuürg ve Takandinavya Himanları İçin yakında hareket edecek vapurları ve düoyanın başlıca limanlarında transbor demen Yakında gelecak vupurlar İngiltere, İsviçce, Avusturya, Maca- Çekoslovakya, Yuguslavya, Romanya, Bulgaristan, erika Cemahiri Müttehidesi, August Leonhard — vapurn 10 (Ğ Em . Pe CEL D Küânunuevvele doğru. Z Peru, Ekvatör ve Kolumbıyada Norburg vup. 30 K. evvele doğru Afilyasyonlar Yakında hareket edecak — vapurlar August Leonhard vupuru 17 K. evvele dağru. Norburg vapuru 10 K. saniye doğru. Fazla tafailât için Galnta, Freukyan han umum! acenteliğine mürücaat Tel. 4470778 - 41230 ISTANBUL ŞUBE MERKEZİ Galata Voyvoda caddesi Karaköy Palas ( Telef. YEHL /2/374/0 ) Şehir dahilindeki acenteler: İstanbulda: Alalemcıyan hanında Telef, 2821. Beyoğlunda: İstiklâl enddesi Telef, 1046.Kumpiyo dairesi Borsada Telef. 1718. İZMİRDE ŞUBE (0291)