11 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

11 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

X Hilâl -v- Zambak Büyük Tarihi Roman İ Muharrir: A. R. No.: 109 Ölümden Evvel.. Cuvanna, Baştanbaşa Heyecan Veren Çok Acıklı Ve Tesirli Bir Maktub Yazmıştı.. Tam bir ay nefsimle mücadele ettikten sonra, sana nihayet bir mektub yazmıya karar vermiştim, Şövalyem... Bu mektub, kalbimin en samimi bislerinden ziyade, sana karşı duyduğum hicabım derecesini göstermiye kâfi idi, * zannederim... Bu omektubumun senin üzerinde ne tesir hasıl et- tiğini bilmiyorum. Hatta, o istir- hamlarımı kabul ederek buraya gelip gelmiyeceğine de bir hü- küm veremiyorum. Onun İçin zayıf bir ümit ile şu satırları yazıyorum. Her Vurada bırakıyorum. Hicran, ıstırap, vicdan azabı, beni ezdi, bilirdi, seni bekledim.. günlerce, haftalarca aylarca bek- edim; gelmedin. Kalbimi yiyip “xemiren nedamet, nihayet beni yıktı, devirdi. Bu acılara taham wmül edemedim. Yataklara serik dim. Ölümü, cana minnet bildim. Fakat ölemed'm. Ailem, endişe İçinde çırpın- yor. Şimdi beni hava tebdili için Mesinaya götürüyorlar. Eminim ki ecelim gelse bile, seni görmeden ” Blewiyeceğim. Onun için şimdi senden şunu rica ediyorum, Şövalyem. Şayet, birinci mektubum seni kâfi derecede mütehassis eder de buraya gelmiş olursan, sakin beni görmeden avdet etme... !' Ben, Baba Karloya lâzımgelen emirisri o verdim. (Birkaç gün şatoda kal, Fakat mümkün oldu- ğu kadar, kimseye görünme. Ayni zamanda, bana bi haber gönder. Fakat bu göndereceğin adam, senin fevkalâde itimadını kazan mış olan sadik ve sırrımızı saklı yabilecek bir adam olsun. Gön- dereceğin bu adam buraya gelir gelmez ben icab eden tertibatı alacağım ve seninle tehlikesizce görüşmeye muvaffak olacağım. Seni seven; fakat bu sevgisini, manevi tesrlere feda etmek mec buriyetini hisseden yüz bin kere pişman bir kızın aşkını odeğil. onu nedamete sevkeden acı se- bebleri (o dinleyeceksin... Bunları dinledikten sonra, Onu mâzur görür ve affettiğini söylersen, hiç olmazsa müteessir bir kalbin iztı- rablarını dindireceksin. Ölümden korkmuyorum; Şö- valye... Ancak senin lânet ve nefretin altında ölememekten en- dişe ediyorum. Yaşatmak ve öl- - dürmek.. bütün bunlar, senin vereceğin bir tek karara bağlıdır, benim merd Şövalyem. . Şu satırları, son kuvvetimi sarfederek yazdım. Şimdilik, Ak laha ısmarladık. Eğer hislerim beni aldatmıyorsa; sen, şatomuza geleceksin. Bu mektubumu göre- çeksin, Ve rica ettiğim gibi en niyet ve itiwadını kazanmış olan bir adamını da bana göndere- gekein. Ölümden evvel seni bekleyen: Cuvanna Şövalyenin, mektubu tutan el- leri, dizlerinin üstüne kaydı. Göz- lerini yakan iki damla yaş, yanak- larından süzülerek mektubun üs- tüne damladı. — Zavallı Cuvanna... Diye mridandı. Bu aralık, Baba Karlo yine ayaklarını sürüye sürüye gelmiş, büyük gümüş bir tepsi içinde; A ihtimale karşı | ! deyiniz, yiyecek, içecek bazı şeyler getir- mişti. Bunları, küçük bir masanın üstüne yerleştirirken: — Ah asılzadem.. İhtiyar bir uşağın beceriksizliklerini hoş gö- rünüz, Hizmetinizde kusur etme miye mümkün olduğu kadar çalı şacağım.. Ah, eğer ben sizin mutlaka geleceğinizi bilmiş ok saydım... Şövalye, o birdenbire uşağın sözünü kesti: — Baba karlol.. Dış kapının önünde adamımla atlarımız var. Onları içeri alınız. Adamıma söy- atları ahıra yerleştirsin. Kendisi de buraya gelsin. Dedi, Ve sonra, oradaki masanin başına geçti, Zarif oymalı kâgıt- lıktan bir parşömen çekti. Büyük bir kaz tüyünü, ezilmiş çin boya- sına batırarak düşüne düşüne Cuvannaya şu kısa cevabı verdi: Cuvanna |... İlle mektubunu aldıktan sonra derhal yola çıktım. Fakat yolda birtakım hâdiselerle karşılaştım. Onun için biraz geç kaldım... Eğer seni burada bulsaydım, çok memnun olacaktım. Fakat ne çare ki bulamadım. Baba Karlo burada ikinci mektubunu verdi. Bu mektubdaki emrine de Itaat ediyorum. Ben burada kalarak en sadık adamım Antuvanı sana gönderiyorum. lik mektubundaki davetine icabet edişim, ikinci mektubuna da itaat gösterişim; kalbimde sana beslediğim hislerin ne dere- ce kuvvetli olduğunu isbata kâ- fidir, zannederim. Fakat bilmem, dikkat ettin mi ?.. Sadece ( his) diyorum, ar tık (aşk) demekten çekiniyorum ve bunu böyle söylemekte mazur olduğumu, senin çok iyi bildiğini tabmin ediyorum. Ve.. şunu da ilâve edeyim ki; beni buraya kadar sürükleyen kuvvetin, sadece maziye hürmet etmekten ibaret olduğunu çok iyi bilmeni istiyorum, Baba OKarlonun anlattığına nazaran artık hastalığın tama mile geçmiş; bütün tehlikeler #zalmış, belki de hiç kalmamış tır. Seni, acıklı bir vaziyette bul mak ibtimalile muztarib ve müte- reddit bir halde buraya geldik- ten sonra, bunun büsbütün aksini görmek.. yeniden sıhhate avdet ettiğini, ve tebdilihava için başka bir yere nakledildiğini işitmek beni memnun etti, Ben, bunu kâfi görüyorum, Eğer beni görmek istmekten maksadın, sadece beş on çift lâkırdı söylemek, temiz aşkıma vurulan darbenin acısını tahfif etmek için ise; hiç üzülme.. Buna kat'iyyon lüzum yok. Çünkü haya- limde beslediğim, fakat maalesef kaybettiğim o büyük emeli, bana biçbir şey iade edemez. buna binaendir ki, bu mülâkatın vukuu, senin yorulmana ve üzülmene de değmez... Yok eğer, bana verilecek başka bir emrin varsa; işte bura- da bekliyorum. Daima sıhhat ve ebedi selâ- met temenni ederim, Cuvanna... Hayatın dalmi cereyanları arasında , hayal gibi dolaşan Şövalye, Cem (Arkas var ) ihtiyar ELLİ POSTA Bunu Düşünmemişti : — Bıldırcın için ayrı cins saçma, keklik için ayn cins saçmal.. Acaba bu kuş bıldırcın mıdır, yoksa keklik mi ? Dünya İktisat Haberleri İngilterenin Yumurta Jthalâtı Stokholm elçiliğimizden Türk- ofise gelen malü- mata göre, Dani- marka, Holanda ve diğer bazı memleketler o mümessilleri Lon- drada Ticaret Nezaretinde İngil- tere murahhaslarile bir toplantı | yaparak gelecek mevsimde İngil- | tereye ihrac edecekleri yumurta mikdarı hakkında konuşmuşlar- dır. Konuşmalarda Ingiltere murah- hasları bu senenin son üç ayi zarfında İthalâtın 65 ve 1935 senesinde “610 nisbetinde azal masını teklif etmişlerdir. Bunun Üzerine Danimarka mümessili ten- | zilâtın bu senenin son üç ayıiçin | mevzuubahs edilmemesini ancak 1935 senesinden itibaren başla- masını mütekabilen teklif etmiş ve bu teklif murahhaslarca kabul olunmuştur. nümüzdeki yılda azaltılacak * Türkofise Atina şubesi bildi- e ii u m il nın hayvan ayında vam ithalâtı | tana irili ufaklı ceman 433,335 baş hayvan girmiş- tir. Geçen yıl aynı aylar içinde yalnız 325,719 hayvan gelmiş ok duğuna göre bu yıl 107,616 hay- van fazla ithal edilmiştir. Memleket itibarile ithalât şöyle olmuştur: , Arnavutluktan Bulgaristandan Yugoslaryadan Macaristandan Polonyadan Romanyadan Türkiyeden 128,052 Diğer memleketlerde 3.698 Yukardaki rakamlardan anla- gılıyor ki Yunanistana hayvan il- racatında o Yugoslavya, birinci mevkil haiz bulunmaktadır. Mem» bketimiz ikinci gelmektedir. Buna rağmen geçen yıla nis- betle bu seneki hayvan ihraca- tımızda 20.174 kadar fazla vardır. Yunanista- 23,285 8,213 129,244 129 561 40,140 Ae ekeni —— TAKVİM Gün SALI Kasım S.M # nci KÂNUN 034 M4 Rumi 726 | 12 O7İ Yata var) isa İmsak Sorguya Çekilenler Dün Ağırceza mahkemesinde Kuzguncukta kasten yangın çıkar- maktan suçlu Koço, Hamparsum ve Osmanın müdafaaları yapr lacaktı. .Müddelumumi cezalandı- rılmalarını o İstemişti. Avukatları gelmediği için muhakeme talik edildi. Bundan sonra Çatalcanın Dağeyince köylinden Ismailin kızı Mevlâdeyi (o zorla (O kaçırmaktan suçlu İbrahimle İsmallin muhake- mesine devam edildi, o şahidler dinlendi, diğer şahidlerin çağırıl ması için muhakeme başka güne bırakıldı. o Asliye © üçüncü ceza mahkemesinde de Bay Mehmedi yoralamaktan suçlu Süleyman 3 ay hapis ve (100) lira para ceza- sına mahküm edildi. Ucuz Elbiseler Sümer Bankın Feshane fabri- kasında halk için ucuz elbiseler yapıldığı ve satışa (konulduğu malümdur. Piyasada altı liraya (| satılan bu elbiselerden mühim bir parti İzmire gönderilmiştir. £ Fabrika peyderpey diğer vilâyetlere de bu elbiselerden gönderecektir. VAPURCULUK TÜRK ANONİM ŞİRKETİ İstanbul Acentalığı Liman Han, Telefon 22925 İzmir ve Mersin Sürat Yolu DUMLUPINAR 7ppırs13 K. evvel Perşembe sürü matt de Sirkeci o nhtımından kalkarak doğru İZMİR, Antalya, (o Alany», Anamur, Mersin ve Payasa gide- cek. Dönüşte bunlara ilâveten Ta- gucu, Çanakkale ve Geliboluya uğrayacaktır. İstanbul İkinci İcra memur- luğundan Bir ipotekten dolayı pa- rsya çevrilmesi mukarrer olup, yeminli ehli vukuf tarafından temamına 1752 Vra kıymet takdir olunan Beyoğlunda Hüseyin ağa maballesi küçük kırlan« ğıç sokak 14 No.lı bir bab hanenin temamı açık artırmaya vaz edil olup 18/1/935 tarihine müsadif Cumar- tesi günü sat l4ilâ 16 ya kadar açık artırması İcra i kıymeti muhammenesinin yüzde yetmiş beşini bulduğu surette mezkür gayrı men- kul müşterisi uhtösinde ihale oluna- caktır. Aksi takdirde son artıran teahbüdü baki kalmak üzere 27/1/935 tarihine müsadif Pazar günü sat 14 ilâ 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak olan ikinci açık artırma- sında dahi artırma bedeli kıymeti muhammenesinim yüzde yetmiş beşini bulmadığı Ştakdirde satış 2280 No.lı kanun abkâmına tevfikan geri bira kılacaktır. Artırmaya iştirak etmek isteyenler mezkür gayrı menkulün kıymeti muhammenesinin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubu- nu hamil bulunmaları lâzımdır. Hak- ları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklılarla diğer alâkadar- ların irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarımı bususile faiz ve mesarife dalr olan iddislarının ilân tarihinden n 20 gün sarfında evrakı müs- ile birlikte daireye bildirmeleri dır. Aksi takdirde hakları tapu tesbit olmadıkça sntış be» aylaşmasından hariç kalırlar, Müterakim verği vakıf icariyesi tanzi- fiya ve tenvirattan mütevellit beledi- ye rusumları müşteriye, daha fazla malâmat almak İsteyenlerin 16/12/934 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairemizde açık bulundurulacak artırma o şartaamesile 933/65 No.lı dosyada mevcut ve mahalli mezkür ovsaf ve mesaha ve sairenin havi iyet ve iri kıymet raporunun görüp anlayabilecekleri ilân olunur, (5698) Birinci kânım 11 24 Saatin Hâdiseleri Galatada oAndonakinin w fabrikasında çalışan Mustafn adlı biri elini makineye kaptırarak yaralanmıştır. »* Kazlıçeşmede Ağa ve Hü- seyin adlı iki adam bir gramofon yüzünden kavga ederlerken Ağa- nn elindeki maşa (Hüseyinin gözüne isabet ederek yaralamış” tır. * Vatman Sadeddinin tram- vayı (o Teksilmde Yaşara çar parak yaralamıştır. »* Tophanede Ömer adlı bir kamarot bir para meselesinden çıkan kavga neticesinde Yedibelâ namile maruf sabıkalı Ahmedi bıçakla kolundan yaralamıştır. * Sabıkalı Bulgaryalı Meh- med adlı biri Galatada kahveci Kidinin 12 lirasını çalarak savu- şurken yakalanmıştır. X Sabıkalı Hasan Aksarayda tramvayda Yakub adlı bir müez- zinin saatini çalarken cürmümeş* hud halinde yakalanmıştır. Tokat Icra memurluğundan: Bir borcun alınması için evvelce haciz ve Tokadın Meyden mahallesin» de Tag hanında ve Çobın kadeler ardiyesinde depo edilmiş olan ve ehli vukuf tarafından bilmuayene 648 denkte 35 kilosu üçüncü ve 558 kilosu dör!öneö ve 4031 kilosu be- ginci ve 6928 kilosu altıncı ceman İ 11552 kilosu istimale salih olduğu anlaşılan 3848! kilo tütün evvelce vukubulan ilân üzerine 14 Teşrinisani 934 tarihinde müzayede edilmiş ve haddi layıkını bulmadığı cihetle ilân edildiği veçhile ikinci artırma ve ihale icsası 29 Teşrinisani 934 tari. hine talik kılınmış ise de borçlu Hurşit zada Mebmet İnin itirazı Üzerine tetkik merciine verilen 29 Teşrinisani 934 tarihli kararda icra ve if'âs ka- nununun İl4 ve 115 ve 116 ncı mad- deleri ahkâmına tevfikan O yenidön ilânat icrasile alâkadarane de tebliğat icrasına ve bugün yapılacak olan satışın tebirine karar verildiği göste» rilmiştir. Binaenaleyh ikinci ilân için on beş gün imhâl lâzm gelirse de bunun İstanbul gazetelerile negri ve kazayı aherde bulunan alâkadarana tebliği yetiştirilemiyeceği çihetle bize #arure son artırma 17 ikinci Kânun 935 Perşembe gününe tensip ödilmiş- tr o'gün saat on dörtte mezkör handa ikinci artırma ve ihaleyi katiye Icra kılınacaktır 3 birinci Terin 934 tarihli ve 1607 Nolı Son Posta gaze“ tesile ilân edilen şerait dairesinde satıp yapılacağından taliplerin ona göre müracaat ve satışa iştirak etmâ- leri ikinci defa ilân olunur, (5704) TAKSİM Surp Ayop Hastanesi Meccani muayene günleri Dr. V. Kasapyan B. Salı, Cuma Sartabip. Dahiliye mütehassıs 10-12 Dr. Ethem Vassaf B.Parartesi,Perşemba Asabiye ve akliye mütehassım 9-10 Dr. Manara B. Perşembe Hariciye mütehassısı 10-12 Dr. Konan Hasan B. Pazar, Salı Rontgen mütehasası 10-12 BANKA KOMERÇİYALE iTALYANA Sermayesi Liret 700,000,000 İhtiyat akçesi » 50,000,000 Merkezi idare: MELANO İtalyanın başlıca şehirlerinde u B ELER İngiltere, İsviçre, Avusturya, Maca- ristan, Çekoslovakya, Yugoslavya, Lehistan, Romanya, Bulgaristan, Mısır, Amerika Cemahiri Müttehidesi, Brezilya, Şili, Uruguay, Arjantin, Peru, Ekvatör ve Kolumbıyada Afilyasyonlar iSTANBUL ŞUBE MERKEZİ Galata Voyvoda eaddesi Karaköy Palas (Telef, 2641 //45) ir dahilindeki acenteler: stnnbulda: Alalemeiyan hanında Telef. 2821. Beyoğlunda: İstiklâl cadden Telef. 1046.Kampiyo dairesi Borsada Telet. 1718. İZMİRDE ŞUBE