11 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

11 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

—2 Sayfa Halkın Sesi Ölmüş Hayvan Etlerine Dair Belediye, ölmüş borozlardan sövüş yapıldığını tesbit etmiş. Şimdi, esefle söylemek İüzam; bırçok yerlerde tavuk etini Ük- sinmeden yemek mümkün ol- miyacak. Bu sebeble balk ara« muda basıl olan teessürlü infiali dün şöyle tesbit ettiki Bay Salih (Sirkeci Meserret kıraat- havesi) — Geçenlerde polis köfteci- lere lâşo beygir eti satan bir adam yakaladı Eşek etinden köfte yapan. lar olduğu söylendi. Şimdi de ölü tavuktan sövüş, çorba yapıyorlarmış. Ben bu son habere de inanıyorum. Çünkü bilhassa Boğaziç'inde tavuk bastalığı - verdir. - Hergün — yüzlerce tavuk ölüyor. Hem de koleradan.. Açık gözler demek ki ko'eralı tavuk- lan - toplayıp halka yediriyorlarmış. Şurada Lurada köfte diye sıtılan mikrop tulumlarını yiyenlere Allah acun. Beş oa murdar ve pis adamın yüzünden hem şehirlilerin “«hhatl bozuluyor, hem de Bir çok namuslu tavukçu ve köftecilerin karzançlarına kesad ge'iyor. Bel, kazanç düşmanı heriflerle adam ukıllı bir mücadele yapmalıdır. * Bay Saim ( Yenikapı İstasyon cad- desi Bi) — İstanbulda — epidenberi 'Tavuk bastalığı hüküm sürüyor. Bü- yükderede (50) Tavuğu olan bir arka- daşımın - (15) Tavuğu kalmış, hepsi karılmış. -Demek ki — yurddaşlarının felâketlerinde —kezanç arayan sefil adamlar bu ölü Tavuklardan istifade etmeye ve bunları pişirerek satmaya başlamış!ı Holku bu tehlike — karşısında uyanık davranmalı mahiyeti meçhul etler yememeli ve almamalıdır. Tavak alacaklır da tavukçulardan tavuğu diri diri alıb kendileri kesmelidirler. * Bay Şükrü ( Sirkeei Sancaktar 80- kağı 28 ) — İstanbulda et bu kadar pahalı o'unca k işenmesini çok meclisi ne yapıb yrpmalı mexzbeha Ücretlerini azaltınalı ve eti ucuzlat- malıdır. Kilosu yirmi kuruşa — satıla bilecek olan et 50-60 kuruşa aati dikça — İstanbullular — ölü beygir ve tavuk eti yemekten kurtulamıyacak- lardır. Belediye mezbeha meselesini bülçe meseleri yaptığı için etin daha aşağı satılacağını ummuyoruz. O halde köfteciler, tavukçular bele sucukçular adamakılh ve hergün teftiş odilmelidir. Fakir balkımız da şunu kafalarına koymalıdırlar. Ya hiç et yemesinler veyahud mezbehanın damgesı üstünde olan et alamlar.. Dikkat etmeli ki ku- durmuş hayvan kesib — satanlar bile olmuştur. Hukuk Fakültesinde Hukuk fakültesinin yeni teli- matnamesine göre, yıl sonundaki Amtihandan başka, sene İçinde iki defa yoklama imtihanı yapıla- caktır. Bu yoklama imtihan'arında muvaffak — olamıyan — talebeler umumi imtihana giremiyeceklerdir. Üai ai H. B. — Harb olmıyacak, | harb olmıyacak, harb olmıyacak, harb olmuyacakl, Son Posta'nın R Ev Mi Silâh Deposu Mu? Bir Adam, Kız Kardeşini Ölümle Korkutmak Suçundan Yakalandı Fındıklıda sokağında 4 Nolı evde oturan bayan Şükrüye, polis komiserliğine müracaat ederek biraderi Şefiğin evi silâh deposu yaptığımı, bununla da kalmıyarak kendisini ölümle korkuttuğunu söylemiş ve şikâyet etmiştir. Polis derhal evde araştırma yapmış ve bir Yağlı Müştıerî Ömer Avni mahallesinde Mezarlık l Kunduracının Paralarını A[".ken" Çaldı, Amma Tutuldu Evvelki gün Arabcamiinde bir hırsızlık hâdisesi olmuş, bir adam müşteri sıfalile girdiği bir dük- kândan para çalarak savuşurken tutulmuştur. Hüâdise — şöyle ol- muştur : Arabcamiinde Murad adlı bir kunduracı evvelki gün dükkânın- da işile meşgulken bir adam dükkkâna gelmiş ve bir çift iskarpin yaptırmak İstediğini söy- leyerek oturmuştur. Kunduracı Murad fiati söylemiş ve meçhul müşteri de kabul etmiştir. Bunun Üzerine ayağının ölçüsü alınmş, pey olarak meçhul adam iki lira verip çıkmıştır. Kunduracı Murad bundan sonra kösele almak için dişarı çıkmak istemiş ve duvara asılı olan ceketini giymiştir. Murad dışarı çıkmadan evvel cepler'ni yolamış, biraz evvel koymuş ol duğu 10 İiralığın yerinde yeller esmekte olduğunu görünce hemen polise giderek biraz evvelki müş- teriden —şikâyet etmiş, Nadir ismindeki bu meçbul müşteri yakalanmış, parayı kendisi çak dığını da itiraf etmiştir. Seyyahların Paraları Gümrük ve Inhisarlar Bakan- bği, memleketimize girecek ya- bancılar Üzerinde ( 25 ) liradan fazla bulunan paraların ne suretle geri verileceği hakkında alâka- darlara bir tamim göndermiştir. Gelen seyyabların üzerindeki 25 liradan fazla paralar gümrük- lerde alıkonulmakta ve mukabilinde bir makbuz verilmektedir. Bundan böyle, seyyah ve yolcular, geldik- leri gümrükte emaneten alınan paralarını, makbuzu iade etmek surelile çıkacakları başka bir gümrükte alabileceklerdir. esimli Hikâyesi — Ne o tasan B. Çildir- | dın mı? Boyuna harb olmıyacak, barb olmıyacak diyorsun Eir Adamcağız Cebindeki Parasından Da Oluyordu Polia — memurları, Arnavud Bahri adında ve sabıkalı olduğunu söyliyen bir adamı, sokakta bir adamın parasını dalavereye getir- mek suçundan yakalamışla, adli- yeye vermişlerdir. İddiaya göre, Bahri, evvelce tanıdığı Alpullu fabr.kasından Ahmed adında bir işçi ile Ayasofya civarında kar- şılaşmış, tatlı tatlı konuşmuş ve: — Fabrikaya dönerken sakın bilet alayım deme. Şimendiferci- ler benim arkadaşlarımdır. Sana bedava bilet alırım, — bakayım cebinde para var mı? demiş!lir. Bahri bu sözlerden sonra saf Ahmedin cebindeki 13 lirayı kapıb kaçmış, fakat şikâyet — üzerine tutularak adliyeyo verilmiştir. 28 Derecaden Eksik Olan Yağlar Satılmıyacak Belediye, — şehrin —muhtelif yerlerinde satılan yağlar hakkındaki tedkikatını bitirmiştir. Yağlara konan derecelere göre, bir yağ en az 28 derece olmalı- dır. Halbuki piyasada satılan yağlar içinde 22 ve 20 derecede olanlara da tesadüf — edilmiştir. Bundan sonra, 28 dereceden aşağı yağ satılması yasak edilecektir. Belediye Bu hususta kaymakam- lıklara bir tamim göndermiştir. Yurddaş Para biriktirmek için çok kazan- mak değil hesaplı harcamak lâzumdır. Y Bankalarda biriken paralarımız 40 milyonu ağtı. B0 milyona varmalıdır. Yurddaşı Doğan çocuğuna nülus tezkeresi çıkartır gibi, bankada bir tasarruf he- sabı. açtır. Çocuğuna yapabileceğin en büyük iyilik budur. Millt İktiaat ve Tazarruf Cemiyetl süvari filintesi, bir kundaklı parabellüm tabancası, bir şarjur, bir Yunan kasaturası, bir turasız polis tabancası, İki saplı Alman, beş maşasız 3 fitilli bomba, 83 dolu polis, 129 parabellüm, 37 brovnik, 669 mavzer fişengi, bir kılıç, iki fişenk'ik ve birçok boş kovanlar dün müddeiumumiliğe gönderilmiştir. [Bedava —Bilet İngiliz ve bulmuştur. Suçlu Şefik Mumyalar Müzeler İçin Burada Bir Lâboratuvar - Açılıyor Kültür Bakanlığı — Istanbul müzelerinde bulunan muümyaları, tarihi yazılı taşları, kurşun mü- hürleri, yazma eserleri ve hava ile ziya temasile ve zaman geç- tikce bozulabi'ecek eski yadigâr- ları mubafaza için Istanbulda bir Müzeler Lâboratuvarı açmayı ta- sarlamış, Müzeler müdürlüğüne de bir yer — bulmasını bildirmiştir. Topkapı — sarayının önünde ve cellâd — çeşmesinin — ittisalindeki eski ve harab fodla fırınlarının kimya lâboratuvarı haline getirik mesi münasıb görülmüş, Müzeler mimarı Bay Kemaleddin tarafın- dan da keşli yapılınıştır. Bakanlığın tasdıkinden geç- dikten sonra yapı işine başlana- caktır. Bu Lâboratavar ile, müze- lerimizdeki bir çok kıymetli eser- ler kurtarılmış olacaktır. Lâbora- tuvar kimyagerliğine bay Nureddin tayin edilmiştir, Talebe Birliğinde Millt Türk talebe birliği bu ay içinde bir birlik gecesi yapa- caktır. Bu geceye bütun yüksek mektebler ve fakülteler talebe cemiyetleri çağırılacaktır. Yapıla- cak bu müsamerede muhtelif milit eğlence ve oyunlar gösterilecektir. Plân İçin Toplantı Istanbulun müstakbel plânını | yapacak mütehassıs ecnebi mi- marların raporlarımı tedkik etmek üzere teşekkül eden jüri heyeti dün ilk toplantısını yapmıştır. Dünkü toplantıya Vali ve belediye| ,reisi bay Muhiddin riyaset etmiştir. Yumurta Satışı Yumurta ihraç nizamnamesi 'tatbik edilelidenberi limanımızdan 4 bin sandık yumurta sevkedil- miştir. Bu yamurta'arm mühim bir kısımı Almanyaya ve Yunanis- | .wvardır. Hocaların tana gönderilmiştir. Son günlerde | Ispanyadan da bazı istekler olmuştur. Blrhvcl_rlfâııuırı " ğ Adliyede Hâkimler Arasında Değişmeler Oldu Ankaradan — bildirildiğine — gört bükimler arasında gu değişmeler yapılmıştır : j İstanbul Ağırceza Reisi Aziz Kons ya Ağırceza R ine, İzmir Reisl Saad İstanbul reeza — Resliğint, M. U. Hay.ar Naki Balıkesif ne, İstanbuldan Salim Alâiye azalığına, Müstantik Hâlir Artvlis Reisliğine, Bolu Relsliğne İstanbul Nusret, Balıkesir. Müstantiği Cemal İstanbul İkinciceza Reisliğine, Başe müldelumumilik 3 Üncü muavinlerine den Mustafa Remzi 2 nci sınıfa, Ay- din M. U. Necib İstanbul Müstantik« liğine, Van Ağırceza Reisi Hayreddin İstanbul Ağrceza azalgina, Sinob İhtans Müddelumumisi H san Tahslir Üsküdar Müddelumum! iğine, İstanbul Ali Galib Samsun Hukuk Reisliğine; İstanbuldan Sedad Giresun Müddeiw- mumiliğine, Balıkesir Mü İdelumumisi Salih İstanbul Asliye aza'ığına, Trab- zon İhtisas Müddelumumisi H yreddin Şakir İstanbul Sulh Hâkim'iğine, Üsküdar M. U. muav'ni İlhami Yozgad azalığına, Müfettiş Sait İstanbul aza« lığına, Başmüddeiumumilik 2nci sınıf muavinlerinden Burhaneddin birinci sınıfa, İstanbul aza mü âzimlerinden Adil İstanbul azılığına, İstanbul Sulh bâkimi Sünuli Balıkesir Müddelumu- mtliğine, Anteb Su'h bâkimi Reşad İstanbul Sulh hâk mliğ'ne, Başmüddel- umumi muavinlerinden Emin Bülend Aydın azalığına, Esk'şehir hâkiml İsmail Hâkkı Başmüddeiumumi mua- vinliğine, Reşadiye hâkimi Abdurrah- man İstanbul Sulh hâkim'iğine, İstane bul M. U. muavinlerinden Kâşif Üsküdar M. U. muavinliğine, Tekirdağ M. U. muavini A Rüşü İstanbul âza mülüzimliğine, Söğüd bâkimi İsmet ve Kart muav'nler'nden Aziz İstanbul' M. U muavinliklerine, Eskişehir hâe kimi Rahime Başmüdde'umumi mu« avinliğine, hukuk mezunlarından Me- liha İstanbul aza mülazimliğine tayla edilmişlerdir. Ruhani Kisveler Büyük Millet Meclisinden çıkat ruhani kisveler kanununun — tatbikatı için benüz evkaf idares'ne bir emlir elmemiştir. Aldığımız ma'ümata görd tenbulda beşyüz kadar sarıklı hoca hariçte — sarık ve cübbelerini çıkarmzları için, kendile- rine bayramertesi tebliğet yapılacağı anlaşılmaktadır. Marmara Faciası $ Teşrinievvel gecesl Heybeliada önünde Füruran vipuri'e Afitab mö- törünün arasındaki kayığın çarpışması neticesi olarak boğu'an (33) yurddaşa 'aid tahkikata Yalova müddelumumle liğince devam ediliyordu. Yalovada tahkikat bitirilib dosyı nbul müd- delumumiliğine — gönderildiği — içia müddeiumumilik İddlasını — yaparak- evr kı birinel müsta-tikliğe vermiştir. —— Pazar Ola Hasan B. Diyor B. Diyor Ki: | H. b. — Çrdırmadım azızim, bir çare buldum. — Nasıl çare Hasan L.? H. B. — İtalyanlarla, Habeş- lerin arasında başlıyan harbe madi olacağım!. h. t. — Kırk cela ne sö lerlerse 0 olurmuş, kırk de harb olacak dedler, harb oldu; - bea de kırk defa harb o mıyacak diyeyim de bharb bilsinl, K