11 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

11 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

OSTA İTTİHAT » TERAKKİ Nasıl Doğdu?.. 8 inci lasın No. 135 Her hakkı mehfuzdur. Töya Şakir Muhalifler, Harb Aleyhdarları, Felâ- ketzedeler Günden Güne Çoğalıyordu | l İstanbul darhal baştan başa tılmış.. Anadolu ve Arabis- ftanın her tarafına telgraflarla zafer müjdeleri — salmmıştı. Bu Müjde, cidden — milletin canına değmişti Aşlardanberi harb va: Zİyetinin musibet — ve mahrumlb- Yetleri içinde mânen ve madde- tea aztırab çekmekle yaşıyan.. ve Ghusus her ân düşmanın Çanak- kale boğazını geçivermesi endi- tesile son günlerde pek buna- Tüş olan İstanbul halkmın yözü, birdenbire gülüvermişti. Çanak- kahramanlarına karşı aylar- danberi herkesin kalbinde kaynı- Yan şükran ve muhabbet, arlık önüne geçilmerz bir — minnet ve et kaynağı haline gelmişti. Herkes bu kahramanları ayrı Uyri tanımak, onların — isim ve Menkabelerini — kalblerinde — taşr Mak,, ve hattâ, onlara mukad- des bir ganem gibi tapmak iste- Mekte idi. O güne kadar, yalnız Ordu zabitanile arkadaşları ara- Sada hürmetle anılan bir İsim, Şimdi yavaş yavaş dalgalanıyor.. €n parlak mahfellerden, en Ucra köşelere — kader — hülül ederek kalblere — yayılıyordu... — Bugüne kadar deveran eden kuvvetli bir şaylaya mazaran Enver Paşa; — Şeref, ordunundur.. kinr senin ismi rikredilmesin. Deye, resml tebliğlerde bu lmin sık sık tekerrür etmesini ktememişti. Fakat halk, hakiki halâşkârlarım, saka — seferinden ©n büyük kumandanına — kadar birer birer — öğrenmişti. Hat- tâ, Beylerbeyi — sarayında mah- bus bulunan (Hakanı sabık) Ab- dülhamid bile ser mubafızı Rasim Beyle haber göndermiş, Mustafa Kemal Beyin bir resmici istetmiş.. Resmi uzun uzun tedkik ettikten Sonra (Anafartalar galibi) ne, göz- İ Yaşara yaşara dualar etmişli. Muhakkak olan birşey varsa, * bügüne kadar ancak kendisini tanıyanların perestişini celbetmiş olan - Mustafa Kemal Bey; bu- Süaden itibaren, miletin müdrik Ve münevver xzümresinin kalbine Yerleşmişti. * Rtihad ve terakki merkeri Tinomisi, telâş içinde İdi... Bütüm mevzularını, Mustafa Kemal Beyin şahsı teşkil ediyor.. Hattâ, son zamanlarda Merkez- Umumiye karşı pek yüksekten Enver paşa bile Merkezi- Umumiye gelerek bu hararetli Müzakerelere iştirak — eyliyordu. mlhim münakaşa ve müzake- Telerde bir. kısım - İttihadcıların Sözleri, şu noktada toplanıyordu: — Harb uzuyor. Cebhelerden Belen haberler, hoşa gilmiyor. Mühtelif — mahrumiyetler — içinde bunalan halk, vaziyetten gikâyet 'İü’"— Gayrimemnunların adedi Bittikçe çoğalıyor. Muhalifler, harb Bi felâketzedeler yalmız Soğalmakla kalmıyorlar.. -Bütün bu unsurlar, hükümete ve ce- Miyete karşı gizli bir kin besli- Yorlar,, Kendilerini bu vaziyetten kurtaracak bir halâskâr arıyor- T Mustafa Kemal Bey, her Beçtiği yerde derin bir iz bırar l1 » 12- g3d Harbi umumi canaar.> osmanlı ordu- sunda muhtelif cebhelarde düşmanlara karşı yaptığı muvaffakıyetli akınlar ve baskınlarla çöhret kazamınış olun AlL- man kaymakamlarından Nikolay Bey kan mühim bir şahsiyetti. Şimdi bu Çanakkale zaferi üzerine büs- bütün ehemmiyet kesbetli. Ka- zandığı şöhret, ona birçok taraf- tar temin edecek.. Bize müthiş bir rakip ketilecek bellâ de gü- mün birinde bizi deviriverecek.. Ekserisi Enver Paşa taraftarı olan ve zbaitlikten İstifa ettirilerek murahhaslıklarda kullanılan zeva- tm bu sözlerine karşı buşta Ta- lât Bey olduğu halde ağırbaşlı cemiyet Cerkânı tarafından şu suretle mukabele olunuyardu 1 — Hayır.. Mustafa — Kemal Bey, berşeyden evvel askerdir. ©, arkasında Üniforması olduğu müddet zarfında bizim için en küçük bir tehlike bile teşkil et- mez. Çünkü, askerlerin siyasetle alâkadar olmalarının aleyhinde bulunduğu için, siyasl işlere girmez Eğer bu zattan çekiniyoraak, çe- kinmemizla esbabını tedkik ede- lim. Halkı aleyhimize kışkırtan yolsuzlukların — önüne — geçelim. Kimsenin hoşnutsuzluğuna meydan vermiyelim. Üç dört gün kayıda köşe- de gizli gizli cereyan —eden bu münakaşa ve müzakerelerde galebe yine ağır başlı zümrede kalmıştı. Çünkü, kazandığı şöh- reti, cemiyet we hükümetin aley- hinde bir silâh gibi kullamnasın- dan korkulan Mustafa Kemal B (14 Ağustos) da da caneral Ha- miltona —son büyük — darbesini vurarak, (12 Nisan 331 ) günü ediği: 'nyl— şınıkkı!edıı geçilmez. Sözünlü, silâhi'e teyit ettikten sonra, yerine Fevzi paşayı tevkil BERLİTZ- Türkçe, Frras aca, İngilizce, İtalyunen, A'manca v. ©. MUÂMELESİ Baplamıştır - Tecrübe Dersi Mecesnendir. KAYIT ANKARA Koaya caddesi Wasıl Yaşadı?.. Nasıl Öldü? etmiş.. Aylardanberi, en çetin ve meşakkatfi bir harb sahasmda yıpranan * vücuduma biraz sükün ve istirahat vermek İçin İstanbula gelmiş.. Şişlideki evinin münzevi köşesine çekilmişti. Halbuki onun, ( Yusufcuk te- pesi ) n de Çanakkalenin son za- fsrini temin etliği.. Ve ceneral Hamiltomun: (- Eu derece güzide efrada, zamam hazır muhareba- tında pek ender tesadüf olunur| dediği, İngiliz asılzadegânından mürekkep (ikinci Mavnd yaya süvari fırkası ) m 34 üncü ve 64 alaylarla tamamen mağlüp ve | perişan eylediği günden dört gün sonra, gazetelerin tebligah resmi- ye kısmıma şu iki kısa resmi ilân dercettirllmişti: Terfi (Tarah eşrefi mülükâneden, Başkumandan vekili ve Harbiye Nazırı Enver Paşa Hz, nla rütbe- leri ( Ferik ) liğe terfi buyuruk muştur, ) Ertesi günkü gazetelerde de şu ilân nazarıdikkati celbetmişli : ( Müttefiki hassülhassımız A- manya İmparatoru haşmetlü Vik helm Hz. tarafından, Başkuman- dan vekili ve Harbiye Nazırı Ferik Evver Paşa Hz. ne ( mezi- yetiaskeriye ) nişam ihda olun- muştur ) ve diğer Türk cepholerinin de metanet ve resaneti hakkında birçok sitayişlerde bulunduktan sonra, bütün bunlar, genc baş- kumandan vekilinin ( cümlel mu- vaffakıyyatından ad ) etmişlerdi, ÇArkası var) Yoni Neşriyat: — Holivut — Ünüadüzdeki hafta bü- yük bir hususi nüsha üle okuyucularına büyük bir sürpriz hazırlamakta olan Holivutan dördümcü sene son Sayısı Bayan Feriha 'Tevfikin Tenkli bir teami ile ea son #inema hüberlenmi havi ola- | rak intişar etmiylir, —e ea ga gae a aa ea şasimdar SELÂNİK BANKASI Tesis turilü 1888 İdare merkezi Istanbul ( Galata ) Türkiyedeki şubeleri: İatanbul, — ( Gulata, Yenicami » İzmir, Merkin. Tanuntefondaki şubeleri Selânık, Atina, Pire. © Her nevi banka muamolüt YENİ AÇILAN LİSAN KURSLARI *STYANBUL 373, İstilil Cad. İstanbul Evkaf müdüriyeti ilânları Beyanıtta Kaşıkçılar kapısında 9 No. lı dükkân. Yukarda yazılı dükkün 936 senesi Mayıs bitimine denlü kira- ya verilmek Üzere temdiden arttırmaya konmuştur. Tutmak isteyenler 12/12/934 Çarşamba günü saat On beşe denlü Evkaf Müdüriyetin- de Vakıf Akarlar Kalemine gelmeleri, 48435,, Yeniden Ad ge—çenlerle Küçük Adların Listelerini Neşrediyoruz Türkçe Küçük Adlar mlerinin aati at a ve faraça olanlırdan bunları irkçeye çevir- mek isteyonlere kolaylık olmak Üzere vere geldiğimiz listeyo bugün de de- vam ediyoruz. Bugönkü İlistemirde R. harfile başlıyan isimler tam: mlan- miş ve bir kısım da S. harfile başlı- yazlara geçilmiştir: Rüchan- fistün, yeğ. Rüştü- Eriş, könü, us, - Sancet- Arız, buyan, dilik, gün, me, kecik, kut, mut, olcay, uğur, ulcay, uros, uruz, Sadi. güngen, Sabahat- gözel bak: Cemal, letafet Sakih » gökçek, güzel. Sıbit- Amru, duran, evrük, katuğ, #trü, Sabire, — (Sabri) - çıdacı, eerim, serinken, şıdım, Sadakat. bağlı, körüğ, oka, Önen, Sadık - Ağar, bayık, bayrı, cön, güni, mak, köni, oog, unan, Sadri - bavur, döş, kökrek, ök, öşün, yürek. Safi, (Sofiye) » arı, arığ, arın, arınık, ekla, Duru, müldür, saydam, süzük. Sifn - kot, mez, sevine S-ffet - arıp, esen. Sabib - Buyruk, Eğe, 1ss1, ike, idi, iye, kavçun, oğun, yesi, Sahir - arbağcı, arpakçı, kusarçı, yatçı, Skit - ağan. Sakla, (S: kine)sabınak, algur, amal, ami, amul, basınçek, bayar, civaş, dinç, emâl, Sakib - yoşmağlı. Yeni Soyadı Alanlar Em'âk Eytim bankam İstanbul gebesi Müdürü bay Muhiddia Omay, Torsus bastenesi Göz doktoru bay Arif Enver, kardeşi daktor bay R'za Enver ile avne'eri ve silesi Ünver, Üçüncü kolor u baş doktoru Mirse lay, bay Suphi, eşi bayan En'se Suphi, kıx kerdeşi bayan Mihri, oğ'u umum bryt vi deposu kimyegeri Yüzbeşı bay Nermi Suphi, oğlu bay Ruhi Suphi, kızları hayam Süheyla, Ebe beyan Selme, bayan Mualla, boyen Mücel'â, yegenleri Üniversite tıbiyat —şubesin- den bayan Nebahat, beyan Nezahat Akalın, Eskiş: hir Hava yüzbaşı müte- keidi bay Cemal, Anckarada askeri fabrikalar tüfenk işletme kaleminde Muhazib bay Kemal, eskerf fabrikaler besabına Almanyada tahsilde bulunun bay Nafiz, aune'eri bayın Ayşe, ço- cuklari bay Süleymen, bay Kenan; bay Osman ve bayan Birsen Altınay, Tela'z kayı postso memurlarından bay Sadi Öztürk, İzmir Seferihisar kezası Malmüdürü kay Nuri Özden, Tahall Müfettşi bay Sa'âhaddın Akatay, muhasebe kârbi bay Mustafa Gün doğ, veridat kâtiplerinden buy Cemal, Görkey, bay Perlev Urguç, mutemet bey Arif Demirtaş, Beykozda Muha- sebe — memurlarından bay — Senav, kam, kardeşi Şirketih: yriye kaptsalırından | bay Hulüzi ve Ş. H. müstahdemlerin- den bay Şevket Altıner, Malmüdür. Iöğü vezoedarı buy Sadeddin Çeçen, Melmüdürlüğü tabsildarlarından bay Hcum Özdi, Nüfus memura bay Burheneddia Öner, tahkik memurla- | Hye veznedarı bay Şemsi Işık, Beyoğ- kandu Haşet kütüphanesi şoförü bay Hasan Tünçel, merhum Adalar llman reizi bay Mustefa yaverin eşi bayan Külsüm, oğulları Hukuk fekültesinden bey M. Cemil, Tıb fekültesinden bay İzmatl Hakkı, Haydarpaşa İlsesinden bay Mehmed Halid Aykan, İstanbul Tıb frkü'tesi muhasibi bay — Fazıl Evre, Beyoğlu Mal müdürlüğü muz- melât memuru bay İlhzmi, Kızıltop- rak ikinci komlseri bey Fevz', İstanbul 44 üncü mekteb muallimi bayan Baise, 27 inci mekteb müuallimi bay Rasim, Kurtuluş. Rum — mektebi - musllimi bayan Lâhika kardeşler O'gaç, Büyük- çekmece İaşastcılarından bay Sabrl Cetâl Atillâ, Beyoğ'u tapu memur- lerımdan bay İbrahim Resmi Ural, Posta telgraf umum mü ür'üğü İstun- bul evrak ve dosya memuru bay Hakki ve telgr3f şef muavini bay — Zeki Güngör, Üsküdar Bağlarbaşında - Ka« dzâtro umum — müdüriyeti kıdemli mümeyy zlerinden bay Remzi ve Me- cidiye birinci çarkcı Biabaşı bay Hazax Tahsin Erten, Adi'ye İkindi Ticarat mahkemesi başkemı bay Turhan Paşa- yiğit, Müddeiumumllik polislerinden bay Ahmed Gökmen soyadını almış- lardır. Kızılcahamam (Husust) — Kazamız kaymakamı bay Dilâver S'pzhi, tahri rat kâtibi bay Mehmad Ali esas soyadı olan Şalcı, Hükümet doktoru bzy İbrahim Alp, Telgraf posta mü- dürü bay Faik kezalik esas soyad olan Bişici, İnhisarlar başımemuru bay Feyzi Yalçın, Ambar memuru bay Enver Aken takib memuru bay Bekir İstanbul ikinci iflâs memur- luğundan: Müflis dişçi Rafail Fara» cıya aid diş levazımı güzel vitrinler Mobilya, Remington yezı makinesi ve azireye ald mallar açık arttırma süretile — 18 Klevyel 934 — Perşembe günü saat 10 dan itibaren Bahçekapı« da Yeni Volto hanında 5 mumarada satılacağı ilân olunur. (5714) Taeshihı Gazetemiz'n 30/11/934 tarihli büshasının 9 uncu — sayfasında çıkan İstanbul Dördüncü İern memure Tuğunun 934/1654 No: lu # teş ilânında ikdinci #çık arttırma tarihi - 15/1/935 olacak iken sehven 15/1/934 yazıldı gından taahih olunur. zındaan bay Sait Güner, bay Ali Şefik Bi'ge, voridat kâtibi bay Kâzım Özen, polla memuru bay Tekhir Oytun, oda- cılardan bay Mahud Tür, Aydın mü- tekait binbaşı bey İbrahim ve ailesi Özlück, Z'ranf Bakanlığı Neşriyat mü- düriüğünde Müdür bay Cevat Rüşdü Ök- tem, mütercim bay Receb Ş-kir Tüney, gözetemiz müstabdemlerinden Nali oğ'u Mesud Erdem, tedkik memura bay Turan Taş, kâüib bay Hüseyin Karagöz, daktilo bayan Feride Aral, odacı bay Hazan Yalçın, Zirazt vekâ- leti teftiş heyetinden mümeyy'z bay Hallı, Önen, memur bay Müuh:rrem Kayaoğlu, odacı bay Abdu'lah Yön- tem, Üsküdar tapu —memurlzrından baySadeddin Arda, buy Cemal Göncü, bay Şehab Yaltıraklı, bay Atıf Üçek, bay Turhan Alşan, bay İzzet Bümin, bay Hüsameddin Bakay, bay Salih Akman, mütekaid askeri keymakam- larından bay Remzi Özen, Deniz harb moktebi yüksek Riyaziyat —muallimi bay Tevfik Levend, Haydarpaşa Ma> TIRAŞ BIÇAĞILE Bir sene tıraş olursunuz. Markaya dikkat Şımdiye kadar icat olman bütün tırap bıçakları arasında en mükem- mel ve ea fevkalâde olduğu tabakkuk etmiştir. Pıyasada mevout taıraş bıçaklarını şaşırumıştır. Hasan tıraş biçiğimin 1 - 2« 3 - 4 nama- rab güyet keskin ve hassas tarufları vardır ki her bir tartafile lâakul on defa tıraş olmuk kabillir. Bu he- sapla 6 kuruşluk bir adet Haradi tıraş bıçağı ile 40 dela ve ıslak bazdak ile bilend.kte yüz defa tıraş yupılmak mümkündür ki dünyama hiçbir bıçağtında bu meziyet yoktur. Hasan bıyuğı istediğiniz halde başka marka — verirlerse — aldınmayıuız, 'Taklitlerinden sakınımız F uti T nde- di 5 kuruştur. 10 adeci 45 kuruştur. Hasaa deposu, İstanbul - Beyoğlu