13 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

13 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

Geçende tekrar Amerikayı MNT Seyircilerin Gözlerile Yıldızlar Bir Amerika gazetesinin, sine- ma yıldızlarını nasıl " gördükleri hakkında seyirciler arasında bir anket Aaçtığım — yazmış, birkaç yıldız hakkındaki İntıbaları koy- muştuk. Bugün de diğer vıldızlar hakkındaki görüşleri yazıyoruz : Klodet Kolber — Amerika sinema meraklılarının büyük bir ekseriyeti bu yıldızın — pürüzsüz bir güzelliğe — sahip — olduğunu teslim etmişlerdir. Fakat rolle- rinde Grete Garbo kadar mu- yaffak olamıyor. Bunun da sebe- bi, beyaz perdede bütün muvaf- fakıyetin güzellik sâyesinde elde edileceğini zannetmiş buluu?r #idır. — Halbuki evvelâ — san'at, Sonra güzellik hesaba katılmalır dır. Sinema meraklıları — Klodet Kolberin en ziyade yürüyüşün deki ahengi beğeniyorlar. Mae Vest — Bu yıldız çok cazib olmakla beraber, daima gülen ve gönüllere hitab eden kuvvetli hir bakışa sahib olması Onun yegâne hususiyetidir. Mae Vest giyinmek ve tuvalet yapmak hususunda da diğer yıldızlardan Östündür. — Rollerini, — güzelliğini biç hesaba katmamak suretile tam bir artist düşüncesi yaptığı için beyaz perdede de aksamaları çok azdır. Yalnız rol icabı. hid- detlenmesini pek becerememek- tedir. Kahkahaları çok tesirlidir, Onuşması da iyidir. En fena olan tarafı, rol icabı merdivenlerden İnerken aksak yürümesidi. Şu — Amerikalılar hakikaten çok garip şeyler. Bir yıldızın Merdivenden inmesindeki — hare- ketine kadar dikkat ediyorlar. Marlen Ditrih — Amerika se- yircileri hemen müttetiken bu Alman yıldızını — güzellikte — ve rollerini iyi yapmak hususunda ©şsiz ve en muhleşem bir yıldız ©'arak telâkki ediyorlar. Bilhassa Bözlerinin çok derin ifadelere malik olduğunu ilerini silrüyorlar. Rol icabı düşünürken aldığı ta- vırlar çok - beğenilmektedir. - Bu- v Rubi Kesler Holivudun en yeni yıldızlarından olan Rubi Keeler güzelce bir kız- dır. Fakat sesi çok parlak ve billur gibidir. Yeni erkek yıldız- lardan Dik Povel ile beraber “Flirtasyon,, isimli bir filim çevir- miştir. na mukabil kahkaha — atarken yüzüce ve vücudüne verdiği ha- reketler biraz yapmacıklıdır. Yürüyüşleri, sabah — meltemi gibi ahenkli ve- fışıltılıdır. Bir kanapenin —arkasına — dayandığı zaman aldığı vaziyet biddetlice sahnelerindeki tavırları - çok mü- & giden Lili Damita çok sevdiği Hanri Gara 1le yanyana nesinin en san'atkâr yıldızlarından biridir. Kendisini sinemaya almak için çok uğraşmışlar, fakat mu- vaffak — olamamışlardır. -Çünkü tiyatroyu çok sevmekte, sinemanın Ban'atten mahrum olduğunu söy- lemektedir. kemmel görülmektedir. Giyinme- sine de diyecek yoktur. Fakat ayakları biraz büyük olmasa ne iyi olurmuş. Jon Parker — Seyirciler ve sinema meraklıları bu yeni yıldı- zın güzellikten başka birşeye sa- hib olmadığını söylüyorlar. verwrerr İ 'yolardan V [Beyaz Perdeden Ve Stü Gelen Haberler - Bir Kumpanya Sinema Yıldızları İçin Son Moda Bir Köy Yapdırdı * Kahkahalar geçit resmi ,, isimli yepyeni bir fiimde baş rolü oynayan yeni yıldızlardan Joe Morison'un bu filimde söy- lediği kıvrak ve oynak şarkılar Amerikada derhal moda olmuştur. Halk — şimdi sokakta, caddede, evde ve hulâsa her yerde bu şarkıları söylemektedir. Joe Mo- rison o filimde yirmi şarkı söy- lemiştir. x Güzel ve san'atkâr yıldır- lardan Mae Vest son zamanlarda ata çok merak sardırmış, binler- ce dolâr vererek Üüç tane mü- kemmel yarış atı almıştır. Bunun neticesi olarak Mae Vest otomo- billerine binmez olmuştur. Boş vakitlerini hep at gezintilerile ge- çirmektedir. Bilhassa dört nala kalktığı zaman altında hayvanı çatlatırcasına koşturmaktadır. * Çakır gözlü erkek Garl- Kuper aile hayatına çok bağlır dır. Evinin ve ocağının sağlamlı- her şeyden ziyade düşünür. Yukarıda yeni yıldızlardan Meri Beyç, altta Mirna Ley Bu sebeple Holivuddaki kadın yıldızların Gari Kupere karşı iti- madları çok fazladır. Gari kadın- lara karşı çok samimi, çok mül- | tefit, onlarla candan arkadaştır. | | sinema * İngilteredeki sinema stüd- yolarında çalışan sinem operatör- lerinden biri, fotoğrafcılıkta bü- yük Inkılâplara 'sebeb olacak yeni bir keşifte bulunmuştur. Ba keş- fin mahiyetinin neden ibaret ol- duğu henüz ifşa edilmemekle be- raber objektifle kullanma ve fo- toğraf makinesine yerleştirme tar- zında ehemmiyetli değişiklikler- den ibaret olduğu zanmnediliyor. Bu sayede ışığın fotoğrafcı- lıktaki ehemmiyeti ortadan kal- kacakmış. Bu keşif sinema saha- sında da çok büyük İşlere yara- yacak azami tasarruflar temin edilecek, tabii neticede de filim- ler bugünkünden çok ucuza çıka- cakmış. * Sessiz filim zamanında birçok filimlerini çılgın alkışlar arasında seyrettiğimiz Macar yıldızı Vilma Banki on beş gün evvel fona talde hastalanmış — ve yatağa düşmüştür. Böbreklerinden ıstırap çeken bu eski güzel yıldız, bir ameliyat ile iyi olmazsa hayatın- dan Ümit kesilmek lâzımgelmek- tedir. x4 Paramunt kumpanyası, Ho- livad civarında kendi memurları için 34 evden mürekkeb çok asri bir köy yaptırmıştır. Bu köy ayni zamanda — Marlen Ditrihin yeni çevireceği bir filim için de kulla- nılacak, filmin birçok sahneleri bu asri köyde Aalınacaktır. Öyle bir köy ki mektebi, telgrafhanesi, kilisesi, tiyatrosu, konferans sa- lonları, bulâsa ihtiyaç ve konför namına her şey vardır. 3fGüzel yıldız Silviya Sidney son zamanlarda yeni çevireceği bir filmin senaryosuna - çalışırken hastalanmış, yatağa — düşmüştür. Doktorlar kafasının çok yoruldu- ğunu, İstirahat etmesi lâzım — gel- diğinl söylemişlerdir. Fakat artis- tin hastalığına asıl sebeb, senaryo çalışması değil, hergün iki roman bitirecek derecede fazla kitab ve gazete okumasıdır. Ta'a Birel Yeni yıldızlardan Tala Birel vaktile bir İokanta garsonluk yapıyordu. Çok zengin bir genç bunu sevdi, nişanlandılar. Fakat Birel daha evvel fakir bir deli- kanlı ile candan sevişmişlerdi. Güzel kız, zengin gençle evle- mecekleri sırada fakir sevgilisini hatırladı, gizlice onun — yanına kaçtı. Bu suretle sevgi uğrun- da büyük bir serveti ayak- larının altına almış oldu. Fakat bu hâdiseden iki gün sonra bir rejisörü onu Holivuda götürdü ve Tala Birel tekrar gervete kavuşmuş, ayni zamanda | gevgilisini de kaybetmemiş oldu. * Ancak fakir sevgilisi üç ay sonra, | tam evleneckleri sırada soğuak algınlığı netices'nde ölüverdi. <esre