21 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

21 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Eroinle Manevi Mücadele Yice bir ercin kaçakçi şebeke tutuldu. Bu hususla görüştüğ müz kimseler, kaçakçıları yaka- lamaktan ziyade kuç pılmamasının - temini Tâzimgeldi- ğini ileri sürerek diyorlar ki Bay Hasan ( Beyoğlu Narin lo- kanta) — Gümrük muhafaza müdür- lüğü yi suçluları bir — düzüneyi bulan yeni bir ercin kaçakçılığı şe- bekesi yakaladı. İki — senedanberi İstanbulda yakalanan şebeke ve büyük bir teşekkül halinde çalışam eroinci- lerin miktarı herhalde bir haylidir. Bunlara verilen ceza ağır oluğu hâlde bü İşin bir tür'ü kökünden temizlenemediği — anlaşılıyor. — Öyle anlaşılıyor ki bu iş yakalamakla ve hapiale bitmiyecek. Bu fena iptilâyı yurddan çıkarmak için başka sahalar- da çalışmak icabediyor. , Bay Nuti ( Kapalıçarşı Karaman ıukıgı) — Polis ve gümrük müdürlüğü mühim bir eroin kaçakçılığı tah- kikatile meşgul. Polisimizin ve muha- faza müdürlüğünün uyanıklığımı takdir etmemek mümkün değildi maksad kaçakçıları yakalı hapisaneye atmak, ceza ke gildir. Bu zehirleylel maddelerin kul- lanılmasını menetmektir. Bu uyuştu- rucu ve zehirleyici maddeler müşteri buldukça öyle anlaşılıyor ki kaçakçılık eksik olmuyacaktır. — Polis - kaçakçıyaş yakalamak değil, kaçakçılık yapılma: #nim Önüne geçmelidir. * Bay Murad (Diş doktoru Sirkeci) — Alçan kudurandan — beterdir. Bazı insanlar —için —uyuşturucu — madde kullanmak ikinel bir huy olmuştur. Esrara, kokalne, ercine alışanlar belki bu hbuylarından varzgeçmiyeceklerdir. Cemiyet te onlardan ümidini kesme- lidir. Çüönkü onlar kendi menfantlerini, çocuklarının sıhhatlerini düşünmiyen soysuzlardır. Şimdi bizim bütün he- defimiz yeni neslin bu gibi maddeleri kullanmamasını temin etmektir. Bu içtimal iş te polisten ve muhafeza müdürlüğünden ziyade münevverlere düşüyor. Senenim bir haftasını da bu fena İtiyadlarla manevi mücadeleye hasretmeliyiz. Gazetelerimiz, hatible- rimlz, bilgiçlerimiz o hafta faaliyete geçmelidirler. Ben başka bir kurtuluş çaresi - bulamıyorum. Şehir Meclisinde İki İstita Istanbul Umumi Mecliş aza- larından Beyoğlundan Bay Kadri Yalovadan da Bay Kemal istifa etmişlerdir. Bu iki azabın istifa- sına sebeb, Iktısat Bakanlığında memur bulunmalarıdır. Bay Kad- rinin yerine yedeklerden bir zat geçecektir. Bay Kemalin yerine ise yeniden İntihab yapılacaktır. Vapur İskelesine Bir Çocuk Bırakılmış! Evvelki akşam Eeşiktaş vapur Iskelesinde — bekleme — salonuna terkedilmiş üç aylık bir erkek çocuk — bulumnarak Darülâcezeye gönderilmiştir. ee — — — ——— — Hayd. boyayoruz |.. Bir Heyet Araştırma Yaptı Kadınlar Birliğinde Şübheli Bir Ölüm Hadisesi Tahkik Ediliyor Dün Samatyada Hacı Hllıeyln mıh.ıllu ndı Bü- evde garib bir ’ yük kuleli sokakta (55) numaralı ölüm hâdisesi olmuştur. Bu ev Üç katlıdır. Üçüncü katta Andon Yorgi ism'nde altmışlık dinc bir ihtiyar oturur. Yanında da (27) yaşında bir oğlu vardır. Bu baba oğul üçüncü katta sokağa iki penceresi açılan küçük bir odayı işgal ediyorl. evin sahibi Samatya komiserliğine müracaat ederek, kiracısı haber Andon Yorgininin gece vermiştir. Samatya birinci polis memuru, bu haber lüzerine eve gitmişler ve Andon Yorginin odasına girmişlerdir. Odada tek bir karyola, yanında bir hasır is- iskemlenin kemle, bir ot minder, altında da altı aded boş rakı sişesi ada Antdon Yorginin cesedi nzatılmış ölüm uykusunda yatıyor. Oğlu da ot mindere otur ğında düşünüyor. Komiser bu lâkayd Plâklar Pahalı Ve Bu Kararı Verdi Plâk sanayilmiz ve yerli plâk- ların ihtiyacı karşılayıp karş'ıya- mıyâcağı hakkında alâkadar bir heyetçe yapılan tetkikat bitmiştir. Heyet, plâk idhalâtının azaltılma- sında mabzur olmadığı neticesine varımıştır. Yalnız, bu tetkikat sırasında plâk fiatlerinin pahalılığı dikkati çelmiştir. Şehrimizdeki plâk fab- rikalarına sipariş veren müesse- seler dolu plâkları perakendeci- lere 125 kuruştan satmaktadırlar. Birçok yerlerde yerli plâkların 200-250 kuruş arasında satıldığı dikkati çelmiştir. Bunun için ted- birler alınması Tüzumlu görük müştür. Kadınlar Birliği Relsi Bayan Lâtife Bekirin bugün Ankaradan | şehrimize gelmesi beklenmektedir. Lâtife Bekir Ankarada, birliğin vaziyeti etrafında alâkadar ma- kamlarla temaslarda bulunmuştur. Kadın Birliği azasından bazıları, Birliğin kendi kendini feshetmesi lözimgeldiğini, artık vaktin tamam bulunduğunu İleri sürmektedirler. | Tramvaydan Düştü Beyoğlunda Lambro adlı biri Mehmedin idaresindeki teamvaydan — atlamak — isterken düşerek yaralanmıştır. yatman — Gel Bayın bende de | l muşmula var |.. || yükada), Taksim ar. Dün sabah ne; ölmüş olduğunu komiserile - iki Üstünde ve vardır. Karyo- Salim şübheli muş elleri şaka- evlâda soruyor: Nöbetçi Eczaneler Bu akşam nöbetçi olan şanlardır: Aziz Hüseyin ecozanesi (Şehzade- başı), Mehmod Arif ecaanesi (Edirne kapı), Hamdi eczanesi (Şehremini), Emilyadi Desi (Balat), — Hikmet sozanesi (Eyüp), Hikmet — eezanesi (Küçükpaza Teofidon — eczanesi (Yedikule), Sıdkı ecaanesi — (Lileli), Übeyd eczanesi (Cağaloğlu), Bensa- son eczanesi (Yemiş), Zaya Nuri ece zanesi (Aksaray), Faik İ5 er ecza- nesi (Mods), Namık Behçet Merkez sczanesi (Pazaryolu), İstefan Terzi- yan eczanesi (Bakırköy İstanbul cad- desi), Ümer Kenan eczanesi (Üskü- dar Çargıyoluj), Halk - cozanesi (Bü- tozanesi (Taksim), Beyoğlu eczanesi (Kalyoncukulluk), el Sufronyadis eczanesi (Karaköy ahmudiye caddesi), Halk eczanesi işlihamam), Merkez eczanesi (Ka- ( Ilımpuı). Halk eczanesi (Huaköy). eczaneler K g ASN OT A Tei Bahtı Kara Yurddaş İçin.. Mütareke senelerinde — öldürülen bir Fransız neferinin katilini söylemediği için Fransız Divanıhar» bince (20) sene hapsa mahküm edilip ( m zmaodanına gönderilen ve umumi afla uğramasına rağmen memleketine dönemiyen posta müvezzü Bay Hilmi- nin haline #actyarak idaremize hayır seven mühtelif kimseler (5425) kuruş göndermişlerdi. Dün de İdaremize adını bildirmiyen bir fabrika iş, (1200) kuruş ve modada bir amiral zevcesi (100) kuruş teslim etmişlerdir. Bu bahtı kara yurddaş için toplanan para bu süretle (9725) kuruş olmuştur. — Beğen beğendiğini al be | babam !.. — Babana ne oldu? — Efendim.. Ben babamla hergün bir yatakta yatardım. Bu gece de öyle yattık. Babam gece kalkmış. Şuraya düşerek ölmüş. dan sonra uyandım. Babamın yere uzanarak - öldü- ğünü gördüm, Hemen kendisini karyolaya yatırdım. — Peki © vakit merkeze ve yahud komşulara heber vermedin? — Efendim babam nasıl olsa öldü. Gece vakti konukomşunun rahatsız olduğunu İstemedim. Onun için de haber vermedim. Polis vaziyeti tesbit ettikten sonra müddelumu- miliği hadiseden tahkikata el koymuştur. Enver de cesedi bulduğu lâkayd evlâdı mevcuden müddeivmumiliğe vermiştir. Morgon raporundan sonra vıııyet nydınlınacaklır. Ben gece yarısın- heberdar etmiş ve muavin bay Tabibi adli bay muayene ettikten sonra ölümü için Morga kaldırtmıştır. -Polis Kötü İş Bir Çocuk Bir Otobüsün Camını Taşladı Evvelki akşam 3338 numaralı otobüs — Kerestecilerden — aldığı müşterilerle Eyübe doğru gider- ken meçbul biri tarafından atılan bir taşla büyük bir camı kırılmış ve kırılan cam parçalarile yolcu-« larından Tramvay Şirketi me- murlarından Bay Hüşeyin Hüsnü gözünden tehlikell surette yara- lanmıştır. Taşı atanın Mustafa adlı bir çocuk olduğu anlaşılarak yakalanmıştır. 24 Saatin Haâdiseleri Ihsan adlı birisi Haliçte bir romorkörde çalışmakta iken ka- zaen eli yanmıştır. * Vatman Şakirin idaresin- deki tramvay arabası Beyoğlunda Mehmed adli birine çarparak yaralamıştır. * Ali adlı birisi Cehangirde bir apartımanda oturan Bayan Maryanın — öteberisini — çalarken cürmümeşhud halinde yakalar- mığştır. 3- Hüseyin adlı birisi Beya- zıtta manav Hasanın dükkânının tahta kepenklerini çalarken tulmuştur. * Birkaç gün” evvel Rumeli- bisarında Andirikonun dükkânını soyan Rıza ile Ankaralı Mehmed yakalanarak Adliyeye teslim edil- mışlcrd r. tu- — Eskiler al.yorum L. | Pamuk Balyaların" dan Çıkan Barut Zabıta İki İşçiyi Nezaret Altına Aldı Yedikulede bir fabrikada pamil balyalarının içinde barut paketlerinlit bulunmamı Üüzerine polisin ehemmie yetle tahkikat yapmıya baş'adığıtl dün yazmıştık. grendiğimize göre, zabıta fabri* kanın hallaçhane kısmında — çalışaf bir amele ile bu amelenin kardeşi ve 16 gün evvel görülen lüzum üz fabrikadan çıkar len cCiğer bir ameleyl nezaret altına almıştır. İçinde barut bulunan balyanın, iki ay kadar evvel girketin Me: ki mümessili tara* fından fabrika için alınan yüz balyas dan biri olduğu anlaşılmıştır. Bunun için Mersin — zabıtası dü meseleden haberdar edilm'ş ve orada da tahkikata başlanmıştır. Bulunan bu madde ha'laçhanede — meydana çıkmadan makine kısmıma geçmiş olsa idi Önü alınmıyacak kadar tehe likeli bir yangının çıkacağı — söylen« mektedir. Romanyadaki Türk Mektebleri Bükreş, 20 (A.A.) — Türkiye elçisi Bay Suphi Tanr:Ser, Romanya Kültür Bakanı Dr. Ancelesko ile Romanya- daki Türk mektebleri işin! görüş- müştür. Fırka Kongreleri Cümhuriyet Halk Fiırkası — kaza kongreleri bu ay sonuna kadar bit- miş olacaktır. İkinel Kânun başında fırka vilâyet kongresi yapılacaktır. Üniversitede Bir Tayin Ü: © tedrisat şubesi müdürü bay Hicabi Konya kaza'arından birl- ne müddelumum? teyin edilmiştir. Üniversite tedrisat şubesi müdürlü- güne, 55 lira aâli maaşla yeni bir zat tayin edilecektir. Ticaret Odası Büdçesi Evvelki gün Oda Meplisinde görü- yü'en Ticaret ve Saniyi Od yıllık bütçesi, tasdik Bakanlığa gönderilmiştir. Belediyeye Bir Bina Belediye binrsanın, bütün şubeleri almadığı göz önünde tutularak, şimdi İktisad — müdürlüğünün işgal ettiği eski binamın yerine, bir ilâve yapıl- ması kararlaşdırılmıştır. Seyrüsefer Müdürü Belediye seyrüsefer müdürü bay Faik Viyanadaki tedkikatını bitirerek İstanbula dönmüştür. Bay Faik ted- kikatı hakkında bir rapor hazırla- maktadır. İnkılâb Dersleri Cümhuriyet — Halk — Fırkamı Umumi! Kâtibi Bay Recep Peker dün akşam Üniversite İnkılâb kürsüsünde — derslerine — davam etmiştir. Bay Recep Peker şu günlerde İzmir yo'ile Kütahyaya giderek saylav seçimi hakkında bır ıöylev venteklr 1 bağır nalâtı yazak edildi anima, “banları: Hörüp de adamcağızların tahammülü kalmadığına hak verinsinek elaen gelmiyor ki... — Satıcıların