21 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

21 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Ti L İ D Yazan : Sormet Muhtar Alus — Vehbi Her Y_erde Allı'yı_Arıydrdu.. Vehbi, pamb başını zâri züri ağlamıya başlamıştı: — Bay amcacığım, bâri derdime derman ol. sından kurtar... Zira göreceksin. sam gebereceğiml.. Çerkesteki biraz evvelki hid- det ve şiddet, şimdikine nispetle devede kulak olamaz, Vehbinin — dizlerine kapanıb çocuk gibi ağlayışı ona okadar dokunmuş, merhamet damarlarını Böyle kız gibi güzel bir genci bırakıb kaçan soysuz karıya da okadar kızmıştı ki şimdi de bıyıklarımı ısıra ısıra, dişlerini gıcırdata ge cırdata © sürtüğe küfür savuru- okadar kabartmıştı ki... yordu, Tombul Allının Derdinden yyah Küçük Allının bu hatır ve hayale gelmiyen İşi yapışı, hiç apansızın kaçışı, Vehbiyi Dıral dedenin dü- düğü gibi bırakışı, Tombulcuğu sızdırmıyarak — böyle Çilgina döndürmüştü.. Zavalşının bir dakika rahatı, huzuru oturamıyor, hemen yerinden fır« hyor, kalkıp dolaşayım derken çöküveriyor, gökerken — sanki altına çuvaldız. veya kızgın demir konmuş — gibi, —birden havaya sıçrayıveriyordu. “Evin içi, odalar, sofalar ona dar geliyordu. Hulâsası tam tamamına mec- nun; yani Leylânın üşıkı, Kays » adlı şa meşhur mecnun. Hali, kıyafeti de stipkı onun Saçlar uzamış, karışmış, biri- birine dolaşmış; alnından, kulak- larından, — ensesesinden aşağıya sarkmış. Horhordaki evden geldi geleli tarak, fırça yüzü görmediği gibi su, sabun yüzü de görmemiş. Kir- den, yağdan, kepekten her bir teli biriblrine yapışık. - Tıraşı iki parmak. Gören, yarın öbür gün sakal duasına hazırla- — miyor zannedecek. O yusyuvarlak, ebru ebru ya- , adeta porsumuş ve sok- muş. O dişarı taşkın gabgabi enikonu — sarkmış; ( şişman idin banl senin sarkanın?) haline gelmiş. Sanki bağırsak — humması, satlıcan, yahut kanlı basur gibl ağır bir hastalıktan kalkmış da — yeni yeni dolaşıyor. Kıyafete, giyime kuşama olan Itinasından de eser arama. — Kendine mahsus dikdirdiği, omuzdaşlarınınkinin — biçiminde, Gnü büzmeli, omuzdan düğmeli ipek mintan, kirden kahverengi... Yakası bir tarafta, göğsü bir a _Dıllı kadife yelek, kısa ceket buruşuk mu — bürüşük; — baştan lekeler $ içinde... Pantalon ııııııııv Büyü ı;_ Milit n TOMBUL MİRASYEDİ Şabini küçük oda- ya götürüb oturtmuş, önüne ka- dizlerine koymuş, sen Beni ölüm- den, bir anacığımı da evlâd acı- Bu acıya dayanamıyacağım. “Ya kendimi bıçaklıyacağım, ya da kalbime kurşnu - sıkacağım... Kâfir karı benl atlattı; mantepsiye hastırdı; tüydü gitti.. Amma hak ver anr gacığım, ayıb mı? Bir kere tutuk muşum, sevmişim; kabahat mi? Yanıyorum, tutuşuyorum... Onsuz yaşayamıyacağım, onsuz yaşars yoktu. Otkuracak olsa P a Te 21-12- 94 çuvala dönmüş; Annesi ve yardak banımlar: — Yavrucuğum nedir bu kirli halin? Sırtıadaki şu İeşeri at, Gümüşü, fındiki, tirşe, leylâki elbise'erin- den birlini giy de arkandaki lâci- vertleri bir temizliyelim, ütüleye- Hml. diye istedikleri kadar çene çamaşırcığını — değiş.. yorsunlar.. — Evladcığım, ayağından at; lar, kim umursayor ? Hatunlar, ağın açarlarken de- köpürmede : likanlı hemen — Hülâ anlamı musunuz be mübarekler ?.. yanıyor, cayır cayır yanıyor ; Alevi han- diyte ağzımdan çıkacak, şimdi paçavra düşünmenin, çul, postal değiştirmenin sırası mı ? Ellerile basıyordu : — Benl rahat bırakın be kaz kafalılar 1.. Allıcığımı görmiyecek olduktan sonra süsün, tuvaletin Daha şimdi — kafamdan aşağı bir kova su Bboca edip kömürlükte soluğu alırım ; yuvar- lanıp yavarlanıp palyaço — gibi bana ne lüzumu var?.. kızdırırsanız sokağı boylarım. Tombulun bu İçler acısı hall evin içint bir. matemhaneye çe- virmişti. Melek Hanımın Üzüntüsü iki cihettendi. Bir defa, eğlunun bu yürek dayanmaz hali, saniyen rahatının kaçışı.. Ustacığı karşısında, 'çalıp çe ğarıyor, avunup eğleniyor, İstedi- ğginden âlâ vaktini hoş geçiri- yörken — Vehbinin bu — halde eve düşüşü keyfini kaçırmıştı. Üzüntü, —neş'osizlik, herkese sirayet etmişti. Perver ve Mahmure Hanımlar ellerinde (kordiyal) ve nane ruhu şişeleri, avuçlarile kalplerini bas- tırarak, geyirti geyirti — üstüne, ( Allahim sen — şu tazeciğe acı, evlâtçığına şifalar veri) diye dua- lar ede ede, Meleğin etrafımı alıyorlar, ağızları açıyorlardı: — Hiç üzülme, tasa etme kadımım, işin içyüzü meydanda, Vallabi de büyü, billahi do büyü.. o Allı şıllığı mutlaka yavrucuğu büyüledi, Kimbilir bum büyüsü mü, çıfıt büyüsü mü ne yaptı da bu hâle getirdi Bozduruveririz, piripak olub çıkar. — Benden çok yaşayacaksın Perverciğim, dilimin ucunda iken banden evvel söyledin. İmansız karı mutlaka çıfıt büyüsü yaptı. Çünkü gözümle gördüm de bilirim. Kuzguncakdaki Hüdal Paşaların ortanca — oğulları yok mu? Bir eskicinin kızmı mı ne sevmişti. Çıfıt büyülerinden tıpla bu hale gelmiş, iğne ipliklere dönmüştü. Ayıb mı, gidib sorarım; kime boz- durduklarını şıppadak öğreniriml. ( Arkası var ) diz. - kapakları | yumru yumru çıkmış; kemorine I kadar toz toprak, çamur. dost — başa, düşman ayağa bakar. Bari bu kanaryasarısı iskarpin'erini olsun kaz tersine bat- mıştan farkları kalmamış. Baksa- na çorapların da — muşambaya dönmüş ! Diye yalvarıp yakarsın- kapının kanatlarına asılıp döşeme tahtalarına tekme- ler indiriyor, evi sarsıyor, bağırtıyı evsimin en — rs eee aa —e Knbul Beletişmi — Tepebaşı Şehir Ş(hir.nqaîpıw Tiyatrosunda panlı ee | HAMLET 5 perde Yazanı Şekspoar Mütercimi: Muhsin Eski Fransız tiyatrosunda Bugün matine, 14.30 Alışam unat 20 de DELİ DOLU Öperet 3 perda Yazanı İstenbul Asliye Mahkomeleri birinci yenileme bürosundan: Gözem Şayo ve Şemma şirketi ile Kaymak zade biraderler şirketi ara- sıudaki davanın yenilenmesi esasında 4/Küsunuevvel 933 tarihindön evvel ikame olunup İstanbul asliye birinci ticaret mahkemesinde derzdesti rüyet ve Gözem Şayo ve Şemma şizketi ile Ozman, Ralf, Ali efendiler arasında- ki mütekevvlin dava dosyasının yeni- lenmesi için verilen beyanname ve gönderilen davetiyenin muhatapları OCuman, Raif, Ali efendilerin ikamet- gühlarınin meçhul olduğu beyanile mübaşiri tarafından bilâ tebliğ iade edilmiş ve yirmi gün müddetle ilânen tebliyat ifasına 13/3/985 tarihine mü- sadif Çarşamba günü saat 15 do Yenipostane binamında küin birirci yenileme bürosuna gelmedikleri tak- dirde 2367 Numaralı kanun ahkâmına tevfikan yönilemenin gıyabında yapı- lacağı ilân olunur. (€077) | İst. 1 Inci Hös Memurluğun- “danı Müflia Arılan Fresko mahdum- lazı girketi ile Şürekâya ait yanmış iflâs dosyası ve muamelesi İllâs idara azaları Avukat Hilmi Rıza ve Leon Ziver farafından ihzar olanmuştur. Alacaklıların İflâs idare heyetince bazırlanmış olan muamöle ve raporu tetkik ve tasdik etmeleri ile dosya yenilenmiş olacaktır. Bu — zebeple bu ayın 24 üacü Pazartesi günü saat 14 de memuriyetim önünde toplanmaya çağırıyorum. Şuna dikkat etmeli ki bu işte vekil olanlar vekâ- letnamelerini beraber getirmelidirler. tirilmiş, öz türkçe olarak “Boğaz- içi lizesi,, adı verilmiştir. “Fayzi- ati,, eski ismi altında çalışırken memlekete çok hizmet — etti ve faydalı unsurlar yetiştirdi. Yeni adile daha hayırlı ve geniş hiz- metler görmesini - dileriz. Eskişahirde Elektrik İşi Eskişehir (Hususi) — Eskişe- hirde elektrik fiatları çok paha- lıdır. Birçok sokak ve mahallele- rimizde de elektrik yoktur. Bu haftaki sayısı hakikaton nefis bir kapak içinde çok zengin bir mün. derecatla çıktı. Peyami Safa “Bir işkile kargı,, başlığı altında edebi bir müna- kaşaya cevap veriyor. Bir Japon âli- mizin “Japonlar neden Allahı tanı- mazlar?,, sualine verdiği cevab çok den putperestür, neden — mütalüman, musevi, hıristiyan din âlimlerinin tel- kinlerine aldırış etmemişlerdir? gönei W arün, GLAÜDETTE GOLBERT - GLARK GABLE İKİ GÖNÜL BİR OLUNCA koömedisi ve en mükemmel temsili olan Yarzammam> İlâveten: EKLER JURNAL * FLDEĞZ S TÜRK Sinemasında eşi bulunmaz bir filmde : (NEW - YORK MİAMİ) Franstzca sözlü bu filmi mutlaka görünüz |... dünya _hıberkıl. Bugün saat 11 de tenzilâtk matine Bugün - Bu gece Şohzadebaşı HİLÂL Sinomasında Tekmili Türkçe sözlü ve şarkılr aşk ve heyecan filmi AŞK FIRTINALARI İlâveten: Büyük Amerikin Sergüzeşt ve macera fılmi VAHŞİLER HÜCUM EDiYOR Bugün saat 11 den itibaren devami matincler Emlâk ve Eytam Bankası ilânları Taksitle Satılık Arsa Mevkil ve Nev'l Deporzito No. Lira 458 Tarabyada Tarabya caddesinde 288 No. 1020 3957,50 metre murabbaı arsa (arsanın 2717,50 metre murabbaı ağaçlı va setlidir). Yukarda yazılı arsa ilki peşin olmak üzere sekiz taksitle ve açık arttırma İle satılacaktır. Xlıcı!ınıı izahat almak için her gün, artırmağa girmek için de 29/1./934 Cumartesi günü saat onda Şabemize gelmeleri, - (622) * * İstanbul Altıncı İcra Memurluğundan Emlâk ve Eytam bankasına birinci derecede ipotekli olup Tamamına üç yeminli ehlivukuf marifetile (63469) altmış üç bin dört yüz altmış dokuz lira kıymet takdir edilen Meşru- tiyet mahallesinde codit Mehtab sokak atik ve cedid 62, 64, 66 No:lı Refik bey apaatımanının tamamı açık arttırmaya vex edilmiş olup 19/11/934 tarihinde şartnamesi divanhaneye talik adilerek 26/1/935 tarihine müsadif Cumartesi günü saat 14 dou 16 ya kadar Kstanbul Altıncı İcra dalresinde açık arttırma suretile satılacaktır. Mezkür hane Emlâk bankası kanununun maddei mahsusasına tevfis kan birinci arttırmada en ziyade arttıranın üzerinde bırakılır. Art« - tırmaya iştirak İçin 367,5 teminnnt akçesi alınır. Müterakim vergi belediye vakıf İcaresi müşteriye aiddir. İcra Hlâs kanununun 126 net maddesine tevfikan hakları tapu - sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklılarla diğer alâkadaranın ve İrtifak hakkı sahiblerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan İddlalarını ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile bildirmeleri Tâzımdır. Aksi halde satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Alâkadarların işbu maddei kanuniye ahkâmına göre hareket etme- leri ve daha fazla malümat almak isteyenlerin 934/878 No.l1 doz- yasile memuriyetimize müracaat etmeleri ilân olunur, (631) Taksitle ğath_ık Arazi Lira 568 — Çırpıcı ve Vellefendide Davatpaşa kışlasıyolunda — 230 ve Fırın karşısında 1 harita No.lı 2 hektar 3423 metre murabbar arazi. Yukarda yazılı arazi sekiz taksitle ve pazarlıkla satılacaktır. Alıcıların 24/12/1934 Pazartesi günü esat onda Şubemizo gel- meleri, (627) * * İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan: Evvelce Kadıköy Hacıştikrü sokak 11 sayılh hanede mukim iken elyevm ikametgâhı meçhul Cıngıllı zade Ömere Emlâk ve Eytam Bankasından borç aldığınız paraya mukabil birinci derece ve sırada ipotek gösterdiğiniz ve tamamına Üç ehli vukuf marifetile 13.275 lira kıymet takdir edilen Kasımpaşa Emin cami mahallesi Şerbethane sokak 61 sayılı apartımanmıza alacaklı Emlâk ve Eytam Bankasının talebi ile Datremizde (34/1221 ) sayılı dosya açılmış ve gayri menkulün paraya çevrilmesi talep oıdı 844 sayılı kanunum 15 inci maddesi hükmüne tevfikan satışına kaı ü verilmiş olduğundan 5-1-934 tarihine müsadif Cumartesi Şilüti, — — 16-14 do kadar satışt yapılacak ve ikinci arttırmıya hı—ıyırıh yevmi mezkürde gayri menkul en fazla arttıranın üzerinde bırakıla- cağı iİkametgâbınızın meçbul olmasına mebni satış İlânı makamına kaim olmak Üzere ilân olunur. (630) —— Yeniden açılan BÜYÜK EMPERYAL OTELİ Beyoğlu, İngiliz sefareti yanında 6 - 8 No. Temiz ve Haliç'e bakan odalar - Süslill salonlar - Banyo daireleri * Teshinat - Mutedil fiyatlar. (5028)