4 Ocak 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

4 Ocak 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Yunanistanda Sıyasal Didişmeler Atina, 2 ( Hususi ) — Çaldaris kebinesinden istifa ederek ayrılan Zıraat Nazırı Bay...
 ?___' Öz Türkçe Akropolis'ten Yükselen Bed Bir Ses Atinnda çıkan — Hestin elindeki paslanmış  baltasile, masına saldırdı...

HALKIN HATMEN , 1590 — Sen Po sia — CUMA — 4 İKİNCİ KANUN ingilterede Mecburi Askerlik İngiliz Lei Avustralya kıt'alarının bir geçidi Ni Son siyasal vaziyet Üzerine giliz imparatorluğunun emniyeti, hükümetini ciddiyetle meş- S eden bir meseledir. Bir taraf- di vatan kuvvetleri tensik edilib o bava fi olarının kuvveti arttırırken diğer taraftan impa- patorluğun bütün parçaları ara- sındaki askerlik bağları sağlam- loşırılmaktadır. di dok j Ş.m ide, bazı usulünün kabulü düşünülmektedir. Şimdiye kadar ordu vaziyetini gö- nüllülük esasına göre tanzim et- miş olan İngilterenin bu yola gir- mesi büyük bir hâdisedir ve acun daki silâh yarışının vahimleşme- sine en büyük delildir. İngiliz dominyomlarının bu meylini gelen aşağıki telgraf gösterdiği gibi bu ki > yarışın nerede duracağını keslir- Tramvayda Bir Torbada Unutulan 5 Bin Lira Paranın Bir Polis Merkezi Maaşı Evve'ai Ortaköy - Aksa- Tay hattında işle- yen bir tramvay srabasında,- bir tığımız tahkikep, ği Zan diği gibi (2 6.532) lira ok duğunu göster. miştir, Zabıta, (5592) iirayı tramvayda uny- tan yolcunun kim olduğunu bulmuş VS Para kendi. sine teslim eçii. miştir, Bu kat ay iyizü şöyledir. numaralı tramvay arabası Zün altıncı seferini yapar- letçi 1188 numaralı Bay evveligi ken bil Sivas ( Hususi Şekli şudur: ME cenazesinde “Cemaat d i" kabrin içine inmiş, tabutu yerleştirmeye başlamıştır. çıkacağı sirada mezarın içine | yuvarlanmış ve olduğu Yapılan muayenede de Bekirin öldüğü Olduğu Anlaşıldı Para Eminönü merkezine teslim edildi Sabri, sıraların birisinde unuduk muş bir çıkın görmüştür. Bu çıkın diğer yolcuların müdahalelerile, ( Devamı İl inci yüzde) Mozar Başında Ölen Adam Burada garib bir ölüm: hâdisesi olmuştur. saatçilik yapan Bekir adında biri, bir ölünün larak bulunmuş, tabut mezara konulurken Fakat - Yüksek Müdafaa Komitesi Çok Mühim Kararlar Almak Üzere Yunanistanda Sıyasal Didişmeler Atina, 2 ( Hususi ) — Çaldaris kabinesinden istifa ederek ayrılan Ziraat Nazırı Bay Teotokis'in yeni bir Grka kurscağı ve bu fırkanın, Bay Metaksasın başksn'ığı altındaki Hür Fikir fırkasile birlikte bareket edeceği söyleniyor. . Bay Teotok's düne kadar Çallaris pertis'nin ileri gelenlerindendi. Şimdiki halde yeni bir firka Okurmıya uğraşıyor ve hükümete kırgın ölem bazı meb'us- larla birleşeceği anlaşılıyor. Söylen. “lğine göre, yeni fırka, meb'aalar meclisi açınca Bışbakan Bay Çal. darisin siyasetine karşı tenkidlerde bulunacak ve itimad reyi vermiye- cektir. Bu suretle kabineyi müşkül veziyete düşürmek ölyaseti | göd İesektir. az ve Mi Bay Metaksas iç siyasada giddetli tedbirler alınmasına ve hattâ dikta tör'ük kurulmasına taraftar o'duğu işi aldarin Kabikhsi bir anrsmlı m rad mm muhalif fırkalardan birisinin bükü- mi gir olarak kabinenin mev- nde kalmasını temi i söylemini © Ey ak Bir Arab Kongresi İçin Beyrut 2 — Şam'dan gelen haberlere göre, Arab işlerile uğraşanlar, büyük bir Arab kır rultayı kurmak için teşebbüslerine devam etmektedirler. Müteşeb- bisler kurultayın Mekke'de ve önlimüzdeki (Obac (mevsiminde Arafat'ta toplanmasını kararlaş- tarmışlar ve bu kararı Hicaz kralı İbnissuud'a bildirmişlerdir. Kurul taya Surye, Irak, Mısır ve Filis- tin Arab vatanileri namına mu- rahhaslar iştirak edeceklermiş. Arnavudluk İsyanı Meselenin Esası Ne İmiş? Tiran, 3 (A.A) — Arnavudluktaki kanşıklık şayialarının tamamen uy- durma olduğu kurada beyan ediliyor. Kar şıklık | şayiaları o Bayrsktari namında birisinin, polisçe Aranılan bazı şahısları Ulmişte köyünde sakla» yıp, hükümete teslimden | İmtinn etmesinden İleri gelmiştir. Hükümet, ortaya çıkmıyan bay» raktariye kargı tedbir almak mecbu- riyetinde kalasiştir. Hindistanda Bomba Patladı Kalküta, 3 (A. A.) — Bir evin böhçesinde bomba patlamı zabıta biz zorba teşkilâl çıkamrış ve iki kişi yakalanmıştır. Hava Vaziyeti Eskişehir, H Kütahya, Kay- seri Ve Uşak Kar İçinde Ankara, 3 (Hususi) — Kay- geride ilk kar yağmıştır. Orta ve a Anadoluda kar, Kars deniz kıyılarında. yağmur yağmak- tadır. Eskişehir, Kütabya, Uşak; Isparta ve civarı temamen kar İle | örtülüdür. 1935 İdare işleri telefonu: 20203 Fintı 5 kuru Küçük Lindberg'i Kaçıran Adam Suçlu İle Lindberg Mah- kemede Karşılaştılar Bayan Lindberg Hatırlıyacak- sınız: o Bundan birkaç sene evvel değil, bütün dünya efkârını heye- cana düşüren bir hâdise oldu: Meşhur Atlas Okyanosunun galibi tayyareci Lindbergin küçük ço- cuğu, esrarengiz şartlar içinde, bir gece babasının evinden kaçı" rıldı. Amerika zabıtasının gerek Öz Türkçe Atinnda çikan Hestia gezetesl, elindeki paslanmış baltasile, Türk » Yunan undlaşmasına saldırdı: “Türkler, kizim kendileri için kan dökeceğim'zi umuyorlarsa aldanıyor- lar! , diyor. Yalçın Ankara, Atinadan yükselen bu sese kulakla; tıkamak ister. Çünkü, bir gazete saldırışımın, bir ulusun düşünüğü (fikir) olabileceğine inanmaz. Biz Türkler, içi dışı bir olan w. Özümüz de, sözümüz gibi ır. . Bağlandığımız kimselere ndan bağlanırır. Bağları çözdüğü- müz gün de, birleşiklikten, aramızda su #zmadığından söz açmayız. Yunanlı komgularimız o arasında bizim gibi düşünenlerin az olmadığına inanıyoruz. Faket, son günlerde orta» ya çıkan bu 'kekrimisi söz'er, yakin» Tığımızın, o karşılık o güvencimizin tadımı bozuyor. Yunanistanın Otörü (hükümet) adamları, Hestia gibilerin, bu ara Lozuculuğunu, iyi karşılamamışlardır. yalnız Amerikayı (Kaçırılan ve öldürülen yavru Küçük Bir Şehir, Muhakeme Yüzün- w den Büyük Bir Akına Uğradı çocuğu, gö rek suçlu Seçlu Havptman ları bulmak için yaptığı gayretler boşa gitti, Bu arada, belki asıl suçlular, belki başkaları, Lindbergin 50 ( Devamı 11 inci yüzde ) Akropolis'ten Yükselen Bed Bir Ses Biliyoruz ki Yunanistan parti kavga» ları İçinde bocalıyor. Şu veya bu gazetenin falan ve falanca komşu için yazdığı bir yaz, törünün güttüğü #ıyasayı değiştiremez. Ancak, biz istiyoruz ki, komşumuzla olan bağlı lığımız osürüb o giderken, (oarayere buna benzer, diş gıcırtıları karışmasın, Eski günleri unuttuğumuzu yer yüzünde örnek olacak kavrayıcı bir üşle her yana yaydık. BİTTİ ve ann, birliği, Avrupanın Uluslar aras Ma — ile anılan bir görenek ol. biriği, kurduğumuz La yaşatmak da istiyoruz, bu göreneği, çocuklarımıza anak (yadigâr, hatra) olarak Deri düşünüyoruz. Ancak dileğim yağa Birde kalırsa, o kurduğumuz çatının, çok geçmeden yıkılmasından korkarız. Uzığı gören Yunan törü adamları, Akropol's y:kıntılarından yükselen bu uğursuz baykuşların sesini, vakit ge- çirmeden susturmalıdırlar. *” — Bayrama bazırlık yapıyor musunuz — Hayır, şimdilik ancak kavgasını yapı