8 Ocak 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

8 Ocak 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2. Saşfa Halkın Sesi Bayram Ve Halk Bugünkü anketimiz! halkın bay- ram intibalarına tahsis ettik, şu cevabları aldık: Bay Cemal (Fatih Atpazarı 22) — Benim işim © kadar ağır o kadar çok ki Ramazan bayramında bir, Kur- ban bayşramında iki gün tatili var. Senen'n 182 gününü yorucu meanl ile geçirir m. Dön bayremımı mutlâk bir istir. hat helinde geçirdim. Akşama kadar yattım. Bugün de işte iş ba- godeyim, * Sadeddin (Beyazıd Konka tram- Z) — Eski bayramların ailmamış. Yabud var da bizim yaşlır ierilediği için biz an'amıyoruz. Bizim gençliğimiz'e bayramlar yaza gelirdi. Yer yeladen oynardı. AHıka- rıincaler, — salıacaklar, aratalar — bizi eğleadirirdi. Hele Direk'lerarasındaki yağlı pehlivan güreş'eri pek hoşuma giderdi. Şimdi torunlarım bayramlık- Tarını ancak Oodanın dört duvarına gösterebiliyorlar. Zavallılar soğuk Hpiden sokağa bile çıkamadılar. Müm- kün olsa da bayramları Hicri sene besabile yapmasalar da Milâdi seneye gevirseler ve yaza getirseler çok - iyi olur, Bilmem fennen bu mümkün de- #il midir? Ba VAY Ca tatları * Bay Nuri Güngür (Beykor Yalıköy 81) — Ar'zim üç çocuğum var. Fab- rikada ameleyim, 7,5 lira haftalık aldım, bu para ile Üç çocuğa nö ka- dar boyram yaptırılabilirse işte oka- dar bayram yeptım. Yani çocukların boyunlrinı — bükülmüş — görmekten duyduğum azab bana bayramı kara bir gün yaptı. * Bayan Münevver Zeki ( Kumkapı Kadırga 71) — Dün hocalarımır ziyar retine gitiim. Bugünde Beyoğluna gçıkacağız, sinemaya gideceğiz. Hava- nn feaa oluşu bayramın zevkini kas çırdı. Yarın da evle kalacağım. Ar- kadaşlarım gelel , beraber eğle- neceğiz. Nöbetçi | Eczaneler 1 — Bugece nöbetci eczaneler şunlardırı | İsmail Hakkı ( Şehzadebayı ), M. | Fuad ( Hafızpaşa ), Şeref Celâl (Cor- rahpaşa ), A, Hamdi ( Şehremini ), Teofilce ( Sumatya , Hüsameddin Halk ( Balat ), Hikmet (Eyüb), Yorgi ( Unkapanı ), Cemil ( Beyazıd ), Eşe ref Neşet ( Sirkeci ), Ali Rıra ( Bah- gekapı ), İstefan Terziyan ( Bukırköy, İstanhul caddesi ), Sotiryadis ( Kadı- köy İskele caddesi ), Üçler ( Kudıköy, Yeldeğirmeni ), Ümer Kenan ( Üsrkü- dar, Çarşıboyu nasi Rıza ( Büyük- ada ), Kanzuk aksim ), Karakin Kürkeiyan ( Pangalu ), Güneş ( Tak- sini ), Hidayet ( Galata ), Necdet | Ekrem ( Kurtuluş ), Yenitaran ( Ka- ) sunpaşa ), Yenitürkiye ( Hahcıoğlu ). ——— DAHİLİ HABERLER Bir Haksız iş Daha.. SON POSTA tün abonelerine meccanen Eski Şirket Liman Şirketinin Alacak Ve Borçları Tesbit Edildi / Rıhtıim ve Liman umum mü- dürlüğüne bağlanan mefsuh Liman şirketinin tasfiyesine devam edi- mektedir. Şimdiye kadar şirketin borçları ve alacakları kalem kalem tesbit edilmiştir, Tasfiye komisyonu, en mühim olarak, Liman şirketi ile Rıhtim şirketi arasında uzun zamandan beri sürüb gelen birçok - pürüzlü anlaşamamazlıkları tetkike başla- miştır. Rihtim ve antrepo İşlerinde bu iki mücssese arasında mahke- meye kadar intikal eden ihtilâflar tekrar gözden geçirilecek ve her iki tarafın fedakâlık — yapması suretile halledileçektir, Tasfiye çalışmalarının hazirana kadar süreceği umulmaktadır. Iki 'Memur Bir kaçakçılık hâdisesi bak- kında hazırlanan bir dosyanın saklanması meselesinden iki güm- rük memuvru bakkında takibat yapılmasına başlanmış ve iki»l de bakanlık emrine alınmışlardır. Öğrendiğimize göre, bu iki memorun, kaçakçılık — dosyasını hıfzolunacak kaydile muameleden kardırdıkları — ve eksik — resim alınmasına sebep oldukları iddia edilmektedir. Bu işin tahkika- tına — gümrük — müfettişleri el koymuşlardır. Waden Resimleri Her yıl yeniden hazırlanmakta olan «maden resimlerini indiren kararname» bu sene de tatbik edilecektir. Bu yıl için çıkarılacak kararnamenin esasları çizilmiş ve Son Posta'nın Resimli Hikâyesi : — Tayramı nasıl geçirdin? — Göndüzleri el öpmeklet — Ya gecelerit — Ağız yıkamaklal — Bayramda hava nekadar bozuktu? — Bu aydaki bütçem kadar değil L Telefon Şirketi, mukavelenamesi mucibince bü- bir telefon makinesi vermek meçburiyetindedir, Şirket Üç sene evveline kadar bu meçburiyete riayet etmiştir. Fakat üç se- ne evvel şirket lüks makine namile beş bin kadar makine getirtmiş ve isteyenlere bunlardan vermiye başlamıştır. Yeni makine alanlardan da her sene dört lira kira ve ilk defaya mahsus olarak ta beş Hira bir fark almıştır. Bu beş bin makine tamamen satılmış ve şirket derhal fazladan kasasına (20) bin Hra koymuştur. Her sene yirmişer bin Hradan da | tahmin edilmektedir. almıştır. açıktan (85) bin liği bu lüks ma mesi lâzımgeldiği Dış İşleri Bakanımız Şehrimizde bulunan Dış İşleri Bakanı Tevfik Rüştü Aras, Millet- ler Cemiveti konseyinin görüşme- lerinde bulunmak üzere bugün Cenevreye gidecektir. Konseyin bu toplantısında Bay Tevfik Raştü reislik yapacaktır. * Kış Günleri Taze Meyva Yetiştirilecek Vilâyelin Büyükderedeki mey- va enstitüsünde büyük bir limonluk yapılmıştır. Enistitü burada kışın meyva yetiştirmek tecrübeleri ya- pacaktır. Ser denilen bu limonlu- ğun içine (70) kadar bodur - cin- sinden erik, şeftali, kayısı va armud dikilecektir. Enstitâ bu- rada Şubat ayızda şeftali erik Marttada armud yetiştirecektir. Teşrinevel ayında Serin Üst ve yan- larındaki cam kapaklar açılmak suretile sun'i bir kışla fidanların yaprakları döktürülecek, ondan sonrada Serin içinde yine sun'l olarak bir bahar havası temin edilecektir. Bu avretle ağaç lar tekrar — uyandırılacak — ve çiçeklendirilecektir. Bu — suretle Şubat ve Mart içinde her mey- vadan üÜçyüz, beşyüz kilo kadar istihsal edilebilecektir. Yalnız yapılan tahmine göre bir armud aşağı yukarı 1,5 iki liraya ancak mal olacaktır. bakanlar heyetine verilmiştir. Öğrendiğimize — göre, yeni kararname eskisinden farklı deği- dir. Yalmız zımpara ihracatı için bazı koruyucu kayıtlar vardır. — Hasan Beyl Bu bayram da eriyib gittil! — Tabii bir şyey, bayramıl. günkü şeker Telefon Şirketi Yok Yere Halktan 85 Bin Lira Almış Üç sene zarfında (60) bin lira kadar da bir kira Şu halde şirket hiç hakkı olmadan ve lira kazanmıştır. Şirket Komiser- kineleri tedkik etmiye başlamıştır. Şirket haksızlığını, ve paraların halka iade edik ini tahmin ettiği için bu sene kira istemiye yanaşamamıştır. Tedkikat neticesinde bu paraların iade edilmesi lâzimgeleceğine karar veri- Lrse bu parayı da abonelerin Belediyeye terkede- cekleri ve bununla bir hastane daha yaptırılacağı Keçiboynuzu Almanya Bizden Keçi- boynuzu Almak İştiyor Avrupada keçiboynuzu hayvan yemi olarak aramlan bir Üründür. İçinde yüzde 30 - 35 şeker bulu- nuşu bu maddenin iyi fiatla satılmasına —sebeb — olmaktadır. Akdeniz kıyılarında yetişen bu maddenin en büyük satıcıları Türkiye, Yunanistan ve İtalyadır. Türkofisten bildirlidiğine göre, Yunanistan ve İtalyada bu yıl pek az keçiboynuzu kalmiştır. Bundan ötürü acun alıcılarının bakışları en önce Türkiyeye çev- rilmiş bulunmaktadır. Bu ürünü en çok İsteyen A- manyadır. Oradak ticaret evleri Türkiyeden mal almıya isteklidir- ler. Fakat bizim tüccarımızın, bü- tün isteklerini karşılayacak kadar mal teklif etmediklerinden şikâ- | yet etmektedirler. |Zelgraflardaki İmzalar , Bam telgraflarda, — imzaların ayrıca makine ile açık olarak yazılı olmamasından memurların bunları okumakta çok — güçlük çektikleri anlaşılmış ve Posta, Telgraf ve Telefon Umum mü- dürlüğü tarafından alâkadarlara bir tamim gönderilmiştir. Bu tamimde bundan böyle imzalarla bilhassa — soyadlarının ayrıca makine ile yazılması lüzumu bildirilmiştir. Bu şeklin, hususi telgraflar için de teamül haline konu'ması düşünülmektedir. 8 Çocuk Sevindirildi Eakırköy İkkmekteblerin Ko- ruma ve Yardım Cemiyeti, bay- ram münasebetile bu semtteki 85 fakir çocuğa elbise ve giye- cek - dağıtmıştır. Eyüb Fıkara- perver Cemiyeti de bu cıvarın fakirlerine 26 bin kilo kışlık kö- mür duğıtmıştır. — Bu bayramda herkes biribirine şeker yerine, mendil hediye etti. — Neden? — Bu grib salgınında en makbüle göçen buudan başka ne olabiliri Günün Tarii | Kış Ve Kar £ Haberleri.. Kış kendini tamamile göst Düön sabah başlayan kar, bütün gül ax aralıklarla devam etmiştir. Düf #abah snat yedide sıcaklık derocesi tfırdan yukarı yarım derecede ikel Saat on dörtte sıfırdan aşağı yarıttl deröceye düşmüştür. Dün yağan karil mikdarı bir santimi — Lulmamışti! Fakat Rasaadhaneden aldığımız ü Iâmata göre, karın devamı ihtimali çoök kuvvetlidir. Diş denirlerde kuvvetli bir fırtına nın hüküm sürdüğü haberleri ge iyofı Dün rüzgür yıldızdan ve 13 metre sür'stle —esmiştir. Birçok yorlerde tipi yapmış ve deniz seferlerini aX çok aksaklığa uğratmıştır. Kapanan Yollar Çankırı, $ — Sabahtenberi y makta olan kar hâlâ devam elmek-< tedir. Yağan kar 20 santimi geçmiştir" Yükseklerde daha fazladır. Fazla ya«- gan kardan Çankırı - Kastamonü yolu kapanmıştır. Saat 20 de gelecel olan Ankara « Çankırı otorayı, kardatf Alibey - Tuney istasyonları arasındü kalarak Çankırıdan gönderilen mas kine ile ancak sabaha karşı gelebllr | miştir. Aldığımız haberlere göre kar, Ka tamonu, Tosyo, Ugar, Çerkeş kaza- larında da ayni şiddetle yağmak tadıfı Bafra, $ (AA.) — Dün — akşat başlıyan kar fasıla ile enbaha kadâf yağmıştır. Karın yüksek'iği 10 santimi bulmuştur, Kırzılırmağın — suları yağs mur ve kar sularından yükselmiştir. Bülün Yurdda Ziraat Vekâleti metoroloji enstitüe sünden alınan malümata göre yur! geçen 24 aaat içinde hava gidişi umumiyetle yağışlı geçmiştir. Yağıf orta ve doğu Anadolusunda kar, di ger yerlerde yağımur halinl almıştır. Orta Anadolu tamamen kerln örtülü: dür, en fazla kar irtifar 29 santimet- redir. Doğu Anadolusunda kar irtifal Karsda 33 santimetreyi bulmuştur. Akdeniz kaıyıları fazla yağmurlu geçmiştir. Adanada 23 Döryolda dolu ile karışık 36 milimetrelik yağmı düşmüştür. Gündüz sıcak'ıkları büt! Anadoluda sifirin Üstünde 1 ilâ derect etrafında oynamıştır. En fazlı sıcak yapan yer Dörtyol o'ub gündül sıcaklığı 14 derecedir. Goca sıcaklı Mse bütün mıtakalarda bazı yer harif tutalmak — gartile — okseriya — sifi altında 1 veya 3 derece etrafındâ değişiklik — göstermiştir. En — fazl soğuk yer Eskişehir olub gece sıcı bği nakız sekize kadar düşmüştür. 32 Kaçakçı Daha Tutuldu Ankara, 5 (A. A.) — Geçen bit hafta içerisinde muhafaza teşkilâli tarafında ikisl Glü ve ikisi yaralı 8 kaçakçı ile birisi yaralı 18 kaçaki hayvanı yakalanmış ve 444 kilo gü: zük kaçağı 365 kilo inbisar kaçı 9016 defter sigara kâğıdı 24 mecidi) ve 2661 madeni kuruş ele geçiril: Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: Sinir hekimi — İki üç gün içi gelen hastalarımın hepsi de kadınlı — Anladım, kimi manto yapustü kimi de mantosucu hüvamın -fen dun giyib herkese gösteremedil —