21 Şubat 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

21 Şubat 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

- Dikkate Değer Maçlar Italyanlar Fransızları 1-2 Yenebildiler Paris Takımı Prag Muhtelitini 1 - 0 Kazandı Son seneler içinde Avrupanın en kuvvetli milli takımım çıkar dığma hükmedilen (o Italyanların Fransız milli takım ile Romada 40,000 seyirci önünde yaptıkları milli maçın tafsilâte: Hakem Belçikalı (OM. Baert Italya - Fransa maçınm ilk düdü- ünü Bttürdüğü saniye hava fev- kalâde güzeldi. Pınil piril bir gü- neş altında teribünlerden taşan 40,000 kişinin helecanı oğultularla duyuluyordu. Birkaç dakikalık karışık bir oyundan sonra Fransız müdafinin hatalı bir vuruşile Korner'e çi kardığı topu Italyanlar içeri sok- tular, Fakat hakem bo golü ofsayt addederek kabul etmedi. Fakat hu kabul edilmeyen golden bir saniye sonra İtalyan orta akıncısı Meazza'nın yakım- dan çektiği yıldırım bir şutla Italya müli takamı ilk sayıyı yaptı. Bu sıralarda Fransız müda- faası kendini toparlayamamış bir #ransızlarin yandiği Çek fatbolculerma ın kuvvatli zamanlarında buraya gelen Slavya takımının kaptanı Şispel cum hattı çok güzel çalıştı, Fa- halde oymayor o onların yükünü | kat gel adedini fazlalaştıramadan | hafifletecek mühacimler de ağır | birinci devre 1-2 İtalyanların görünüyorlardı, Vaziyet İtalyanın | lehine bitti. Ikinci devrede Fransız takımı teknik faikiyet göstermeye mu vaffak olmuştur. İki tarafın fev- kalâde hararetli ve seri hücum- larma rağmen netice değişmiye- rek oyunu 1-2 Italyanlar kazan mışlardır. çok lehine göründüğü için neti- cenin çok ağır bir mağlübiyetle kapanacağı zannı kuvvetleniyor du. Biraz sonra İtalyanlar fkinci golü de attılar. Yavaş yavaş frasnız oyunu tem- posunu bularak açılan fransız oyunu, umumi muvazeneyi temin ettiği bir dakikada yandan gelen bir pas çok mahirane bir kafa vuru- gile İlalyan kalesine sokan Fran- sız Keller takımının İ - Z vaziyete gelmesine sebeb oldu. * Paris - Prag Maçı Çekoslovakyanın en usta ve ve birkaç kere milli takıma alır- mış oyuncularından teşkil edilen Prag mubhteliti, Paris mutelitine karşı Pariste oynadığı bir maçı Bu golden sonra Fransız hü- İ 0-1 kaybetmiştir. MER SE vE ie ai? İngilizlerden biri büyük bir balığı ince Jatırken alınmış mükemmel bir resim Balıkçılığı #por maçı haline getiren Yumışlı bir olta ile sudan havaya fari Yarınki Fudbol Maçları Yarın yapılacak olan maçları ye gıyoruz: 1 — Taksim «lanında: Saat 13,30 dn Kasımpaşa - Eyüb, 16,15 de Beşik- taş « Süleymaniye. »— Şi alanında: Sasi 10,45de Vefa - İstanbulspor gene takımları, 19 de Vefa - İstanbulspor B, takımları, 13,45 de Filal - Beylerbeyi A, te- kımları, 15.30 da Vefa - İstanbulspor A. takımları, 3 — Feneralanında: Saat 11.15 de Töpkapı - Anadolu A, takımları, 15 de Galatasaray - Beykoz B. takım- lar, 14.45 de (o Gnlatasaray - Beykoz A. takımları, Voleybol Voleybol, basketbol ve tenis he- yetindenı 17-2.035 cuma günü Galatasaray lokalinde yapılacak resmi (o veleybol maçı Galaimanray - İstanbülepor saat Kayak Sporiarının Güzellik Yarışı Kayak sporları Avru kibar Lam celbeden ğe lerden biri olmuştur, Büyük siya- ! i | | b Karüstü kızakelları içinde güzelliği ve şıklığı ile göze çarpanlardan Düşer Ludı set adamları silelerile beraber Avrupanın kızakcılık yapılan yer- lerinde sık sık görünüyorlar. Yaz gelince bu kibar ve zen- gin tabaka golf oynamıya başlıyor. Bol param vlan sınıf içinde çok yapılan kızak sporlarında güzellik ve şıklık yarışının kızak yarışları kadar ehemmiyeti vardır. Gazeteler maçları kazananlar ks- dar İyi giyinenlerle de meşgul oluyorlar. Remini basdığımız Duşes gir zellik ve şıklık müsabakalarında birincilikleri almiya muvaffak ok muş kadınlardan biridir. Tenis İçin Tarihi Merasim Londra, 20 (A.A) — Kıralın yıldönümü ile ayni güne tesadüf eden tenis oyununun yi Hn kutlulyacak olan sporcular, 175 tarihinde, ilk tens maçlarının oynandığı Voetpierooddaki kortun kapısma bir hâtıra levhası asmak Için para toplemıya başlamışlardır. Tayyare Kupası Balıkesir, (Hususi) — Tayyare kupasının en heyecanlısı olan Birlik- Yurd maçı bu hafta yapılan say- lâv geçimi münasebetile arda | kaldı. Bahkesir spor mevsiminin bu en mühim maçı şimdiden de dikodulara yol açmıştır. Bakalım İ kupayı hangi takım elacak. Memlekette Spor | Ankara Güreşçilerinin Vaziyeti İstanbul Ve İzmir Spor Dedikodu- , larının Anadoludaki Akisleri Üçüncü Balkan olimpiyadında şampiyo: Uşak, (Hususi) — Istanbul ve Izmirde spor dedikodu ve hâdi- seleri daima yaşarken Uşakta spor ve genclik temelleri sağlam- laştırılmaktadır. Burada spor dedikoduları ye- rine Genclik çalışmaları, kol, bacak kırma muharebeli maçları yerine gencliğin kardeş ve birlilik sev- gisi var. Birkaç yazıcıların gazete #ay- falarını olduran ve kiymetli oyuncularımızın O sakatlanmasile neticelenen maçın yanlarını oku- duk. Ve ndtice itibarile acı duy- duk. Bence Türk sporcusunun 'İler- lemesi, Atatürk neslinin biribirine bağlanması İle kabildir. Bacak kırmak, kafa yarmak Türk gendiiğine yaraşmiyan ve Türk sporunu uçuruma yuvarlıyan bir boradır. Türk sporu masa ve saha kav- galarile yükselemez. Kulüblerimiz- de çıkan münakaşa ve hattâ yam- ruklu, tekmeli sevişmeler hep idare heyeti işinden doğar. İdare heyetlerinin birliği ve tecrübeli olması kulübçülere zevk, gencliğe çalışma yolu açar. Bu yazımla Türk sporu hak- kında mütalea yürütecek degilim. Yalnız Istanbul ve İzmirdeki acı e hareketlerinin Anadoludaki yazacağım. Uşak Anadolunun sanayide, gençlik hareketlerinde en ileri . kazalarından biridir. u küçük zannettiğiniz kente syak o bastığınız gün semalara meydan okuyan fabrika bacala- Çanakkale Ç. K. T.G. 1 K. idare beyeti ğu kazanan Ankarlı güreşçi Hüseyis ve Türk aporcularının Üstadı olan Istanbul ve İzmir sporcularının gürültüleri Uşakta değil Anado” lunun her köşesinde çabuk sirâ“ yet eden bir acı. gibi belirmiştir. Istanbul, o İzmir sporcularıl. Geliniz.. Uşaktaki spor ve genç“ lik hareketlerini sevinçle seyredi- niz. Kıymetli İdareclerin idare ettiği kulüblere bakınız. umu da kaydetmeden geçe” miyeceğim ki,. Maddi ihtiyaçlar olmasa, Uşak bugün Türkiyenin. spor nazımı ve şampiyonu olabilirdi Nitekim acunun en buhranlı a larında Uşak gençligmin ve sa)“ gılı idarecilerinin hiç yoktan ver ettikleri koca bir saba ve stad bunu isbata kâfidir. Uşak sporcularından Istanbullu ağabeylerine selâmlar yetlarım. “ Ankara Güreşçileri Antrenör İstiyorlar Ankara güreşcileri namına g3” zetemize gönderilen bir mektubda Türkiye göreş birinciliklerinde mühim bir varlık göstermiş olen Ankara güreşcilerinin öğreticisizlik ve müsabakasızlık yüzünden hare“ ketsiz kaldıkları bildirilmektedir. Ankare güreşcilerinin mensub oldukları kulübler evvelden, kendi şampiyonlarına karşı mıntaka hey” etinden evvel bir çare düşünme” leri ayni mektubda istenmektedir. © Gayretleri ve farla hevesleri yüzünden bugün kavuşdukları de” Ankara güreşcilerinin art” een içla Mireclerin yardı larını bekleriz.