21 Şubat 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

21 Şubat 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Güzel Fıkralar | Her Halde Acemi yazıcı anlatlı: — Bir defter aldım, klıma gelen güzel cümleleri bir senedir © deftere yazıyorum. — Her halde daha birinel sayfayı dolduramamışsınızdır. Eski Günler Bayla, bayan kavga ettiler, biribirlerinin başlarında tabaklar kırdılar, kavga bitti, bayan İçini çekti: — Ah, dedi, o, eski günleri- mizi (o hatırlıyorum. OO zamanlar biribirimizin başında Sevr vazo- ları kırardık. Korkuyorum Yaşlı kadın küçük çocuğa sordu; — Ben güzelim değil mi ço- | cuğum? Çocuk cevab vermedi, yaşlı kadın tekrar sordu: — Ben güzelim değil mi ço- cuğum? — Doğrusunu söylersem döver- sin diye korkuyorum. Evvelden Mubarrir, o misafirlerine son yazdığı bir romanı okuyasaktı. — Başlamadan, dedi, size birer hediye yim! “Misafirlere birer mendil dağıttı. — Okuyacağım roman çok büzünlüdür de.. — Otomobili fazla hızlı itme, — Na olur? — Bir yere çarptırırsın diye korkuyorum | di Görünmedi Hasta çok zayıflamıştı; — Nen va? Dediler: — Açım, dedi, yemek yami- yorum, — Ne vakitten beri? a ben tekrar görüm- seye yemek yemeyin, dedi, geleli on baş gün oldu; o saman- dan beri bir daha görünmedi. Ismarlama Bir bay banyo satan mağazaya — Ismarlama mısın? — lemarlama mı? (Banyolar hazırdır. 1smarlaması olmaz. — Hazırı da benim işime gel mez, yüz elli kiloluk karım için bir tane lâzım! banyo yapar Nereden Kumaşçı ku- maşını medhedi- yordu: — Size öyle bir parça kumaş satacağım ki, yı kayın yıkayın, ne solar ne de bir şey olur. — Bu parça kumaş kullanıl miş... — Daha iyi ya, eğer kulla- nılmamış olsay- dı; solmiyacaği- nı nereden bile- cektim. SON POSTA — Bu otomobil meden durdu? — Neden yürüdüğünü biliyor mıydım da neden durduğunu bileyim! Puslası Bakkal, çıra- gına sordu: — Hesab pu sulasını — götür düğün zaman ne dediler; dılar mı? — Bilâkis mem- nün oldular.. Bir- kızma kaç gün sonra yine gel, diye davet bile etti- — Sevlldiğim zamanlarda hep kendimi mes'ud hissederim. — Sakın şimdi de kendini mes'ud hissettiğini söyleme | Yiyemedim Adam yalmız başına bir koyun budunu yemişti: — Bir koyun budunu nasıl yiyebildin? Diye sordular, verdi: — Yiyemedim, dedi, kemiklerini bıraktım. Söyliyemiye- ceğim Müşteri garsona sordu: — Bu balıklar taze mi? Garson boynunu büktü; — Bir şey söyliyemiye- ceğim, dedi, ben lokan- taya gireli ancak bir hafta oldu. Hayır Saçsız adam berbere gitmişti: berber sordu: — Sakalınızi mı tıraş edeceğim? — Hayır, saçlarımı on- cevab Yirmisi yok on sekis, Tahmin ettik doğru bis, Daha fazla demeyiz Çok küçük yaşın senin. Budur şimdi hep tasam, Olunca benim yasam İsterim artık olsam Bir &n yoldaşın senin! Gördün mü ne var işte, Olmaz benden elbette Kuvvetli değil işte Böyle tıraşın seniu! Mizahçı — Bir kadın hiçbir zaman hasis olmamalıymiş. — Bunu ahlâk hocalarindan mı öğrendin? — Hayir, tersilerimden ? düle yapacaksınız! M8 duruyorsun boyasa- na! — Boyayacağım amma ayak- kablarınızı bulamıyorum | TURNAYI VURDUM Bekledim aslan payi, Yan gelib biras durdum. Vurdum vurdum turnayı; Yine gözünden vurdum. Ben attım mi çengeli, Bulurum en güzeli; Halimden bile belli Bu işte eski kurdum. Hele bak guns şuna, Hem boyuna bosuna, Gelemez hiç oyuna; Kaçan deli olurdum. Mal meydanda iş böyle, Denilmez böyle şöyle; Ey okur sen de söyle Yine maval okurdum. Mizahçı İt kN İl mim — Ne o, kıskandın mı? — Kıskanılacak şey mi, oto- mobil “asrında da ata binilir Buhran Yok Iki tüccar arasında; — Bu sene buhran yok! — Nereden anladın? — Geçen sene yirmi bin lira zarar etmiştim, bu sene on bin lira za- | rar ettim. Öyle İse — Bir elektrik gesi İstemişsiniz. — Evet, getirdiz mi? — Getirdim. — Öyle ise hemen çalıştırıb gözüme yaklaş- tırın; gözümün içine bir çöp kaçtı dal, Soğuktan Konuşuyorlardı : — Soğuk okadar çoktu ki köpeğimin töyleri bem- beyaz olmuştu. — Bu bir şey değil be- mim diş fırçamın tüyleri bile simsiyah olmuştu. süpür- — Hasta değilmişsiniz de beni niçin çağırdınız ? — Doktor pişanlımdan gelen mektübu okuyamadım da size okutacaktım, Hoş Sözler Ne Bileyim Arkadaş, arkadaşa: — Ne o doğru mu? EV diye duydum. — Doğru; evlendim. end? — Nereden aklına geldi. — Ne bileyim, canım alar yordu, can sıkıntısından KW mak İçin evleniverdim. Gürültü Etme Habersiz odaya girmişti, eek uyandı: — Sus, dedi, gürültü ğ karım (uyanırsa; (o şimdi öldürür. Onun İçin Adam telefonu açtı, şey söylemedi. o Merak sordum: g — On dakikadır telefonu ye tutuyorsunuz? Bir kelime İ söylemediniz.. — Karımla konuşuyorum, o” için bana sıra gelmiyor. Kolay — İsminiz? Prmndaklflm, — Nasıl yazılır? — Söylendiği gibi, Olmazsa Bay hizmetciye tembib © — Beni arayan olursa mesini söylersin yarım saat€ dar döneceğim! pk etti? e 4 — Dişciden geldiğin iş” | bu kadar sevinclisin? | — Tabil, dişçiyi mus? nesinde bulamadım! yi Sümüklü Böce yy? Bir göl kenarında kabi kabuksuz iki çeşid my cekler yaşardı. Bir gün ka la müklü böceklerden biri, ri kabuksuz bir sümüklü gezerken gördü: — Gel bakayım buray” Sana kaç defa bu çıplak gezme, dedim. O böyle gezmekten utanmıyorsâ onunla gezmeye utanm” Pireler İki pire, küçük bir vücudünde geziyorlardi” Biri dedi ki: , — Bugün bizim yoller Se iğ sürede — Baksanâ, mosmur olmuş- yece annesinden olacakl. 7