21 Şubat 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

21 Şubat 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

ee VR p Muhariri: A.R, Tefrka Nu.: 25 Yeni Bir Macera.. Esmer Gülle Amber Lala Başbaşa Kaldıkları Zaman Lala, Yaptığı İyilikleri Anlatıyordu.. kelimeler, boğazında düğümlene- rek mirıldandı. — Mâbi, ağa.. Oncileyin yiğit bir dilber, bencileyin bir kara- koncolozu neylesin? sarayda bunca — Bundan sonra, sen de ha mımlar gibi yaşıyacaksın. elini sıcak sudan, soğuk suya sokmı- yacaksın.. hovardaların elinden kur'ulacaksın... Velhasıl, dünya seadetine nail olacaksın. geşid o kızlar, etek (o sürüyüb — Aman ağam.. hay ağzını | gezerler. Onun dengi, bu akcacık seycyim. kızlardır. (Arkası var ) — Seversin, ya.. “seni köfte- kor, seni... Sorsana sana bünları kim yapıyor Yunan Borcları — ii m. z pin meyen e | İngiliz Hâmilleri Yapılan — Hay Allsh senden razı Tek'ifi Beğenmeci'er olsun, ağam. Lendra, 20 (A. A.) — Yunan — Ammaa.. İşin, amması var.” — Ne gibi, ağam. — Beni unutmıyacaksın. — Hiç, eyilik unutulur mu, ağam?. — Unutuluur.. meselâ, karş na birisi çıksa. şöyle, bembeyaz derili.. gözel mi, güzel.. yakışıklı mı yakışıklı. o, seni sevse. senin için deli divane olsa.. o zaman başını çevirir de bana (bakar musın?. — lâhi ağam., ben cilebin bir çengi kızına, kim meyleder. Meğer ki, gözü bulanık bir ho- varda olsun. — Ya, böyle birisi varsa. — Hiç ummam. Maliye Bakani B. Pesmazoğlu, Londradan Parise hareket etmiştir. Bakanın borçlar için faizin yüzde 35 inl vermek hususundaki teklifi logiliz hamilleri tarafından kabul edilmemiştir. Bakan, Fransız hü- kümeti ile ticaret mukavelesine dair olan meselelerle eski Osmanlı borclarından Yunanistana düşen hisse hakkında görüşecetir, Adanada Adana, 20(A. A.) — CHF. Vilâyet kongresi toplanmış, semt ocakları hakkında encümenin ra- poru okunmuş, bu hususta vilâyet heyetine selâhiyet verilmiştir. Bunlardan sonra fırka vilâyet — Var. heyeti ve büyük kongreye gide- — Kim?. cek mümessiller seçilmiştir. — Osman bey. Akşam kongre Üyelerine yeni Osman bey mi. buda | ot-ide bir yemek verilmiştir. Askere Çağırılanlar Üsküdar askerlik şubesin- — Canım.. hani akşam, efen- dimizin önünde birçok müârifetler # Şabemizden olaa yerli ve yabancı T i kaydında mukayyed bulunan muhs- nra vi bere, İstihkâm sınılina mensup bilü Esmer O lün, birdenbire göz” İİ mum 316. 328 doğumlu bakaye efra leri karor. o Kulaklarında sanki || dile 329 doğamlı neferlerin 24 Şubat bir aşk ç sanı uğuldadı. Der- (| günü mat ba kadar mutlaka şubeye hal gözler .: kapadı. Bir anda || gelmeleri, Bu tarihten sonra gelenler kanun? oezaya tabidir. Bu doğumlu- ların nskdi bedel muameleleri de 23 Şubat günü hiteam bulacaktır. » 23 Şubattan 15 Mayısa kadar şö- Osmanın gürbüz ve levend hayali canlandı. Baş Kaplan Ağası Esmer Gülün bu vaziyetinden (o derhal huylandı. hoda, aytam ve malüllerin tütün ikra- — Seni kâfir, sevili.. Pak, | > nin PR edeli yapılacaktır. dısını duyar (odu |) Bunların şubeye berant, maaş ve nü- mr) Me 2 YARİ #üs vüzdnülarile © birlikte © gelmeleri fenalaştın: lâzımdır. Diye homurdandı. Esmer (Gül, derhal kendini topladı. Bütün (o saadetinin, bu adamın elinde olduğunu avladı. İstanbul 4 üncü Icra memur- luğundan; Tamamına (o yeminli ehli vukuf tarafından 2292 lira kıymet biçi- len Kasıripaşa Sütlüce o Mahi: Onu kıskandırmamak (için zeki | mabellesimu Hamam sokak ve davrandı. yeni 46/1 numazah içinde bahçesi olan — Hayır, ağam.. Günahımı iki katlı İewmen kürgir ev, — 25-3-035 günlemecine rastlıyan pazartesi günü saat 14 den 16 ya kadur dairemiz tara fından açık arttırma ile salılacı şertaamesi o 123-085 günlemeci itibaren dairemiz divanhanesine asıle caktır. Artırmaya gireceklerden 9; 7,5 teminat akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubu alınır. Birikeniş vergi vakıf icaresi belediye resimleri müşte riye aidüir, Arttırma bedeli gayri men- alma.,: Geceki yorgunluk, canıma kâr etmiş de onun için humma çekerim, vakit vakit böyle titre- rim.. Yoksa, sen beni böyle gör- dün de toy bir kızcağız mi zanne- dersin?.. Bizlere gönül verenlerin nice bin dil dökenlerin ahvalin biliriz. * Bunlar, buz Üstüne yazı yazmıya benzer. kule biçilen kıymetin *4 75 ini pl — Ha, şöyle... Sel gider, kum | dığı takdirde eu son artıranın tanlıhü- — benim z dü baki kalmak üzere arttırma 15 gün La em günlerimi, dalın uzatılacak 9-4-985 günlemecine rastlıyan sah günü aym sastta en çok artlranın üstünde birakılacaktır. 2004 numaralı kanunun 126 wmcı maddesine tevfikan ipotek sahibi alacaklılarla irti- fak hinkkı sahiblerinin ve diğer alâka- darların gayri menkul üzerindeki bak- Varmi hüsüsile fniz ve mesarile dair olan iddinlarım. evrakı müsbitelerile birlikle 20 gün içinde icra | dairesine bildirmeleri İâztrmdır. Aksi halde hakları tapu sicületile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalır- lar. Daha fazla malümat edinmek iste yenlerin 34-4104 numaralı — dairemize müracaat etmeleri ilân olunur. (8524) Esmer Gül, sabırsızlıktan çı dırıyor, biran evvel sözü netice- lendirmek istiyordu. Amber Ağayı şöbhelendirmemek için büyük bir kayıdsızlıkla sordu. — Eh bu Osman Beymidir, nedir.. Benden ne ister?. Amber Ağa, çatlak bir kah- kaha ile gülerek cevab verdi: — Ne istiyecek, ayol. Senl ister... Esmer Gül, bir daha sarsıldı. Biber Ve Kalay İhtikârı Londra, 20 (A.A.) — Biber, kala daha Avam y ve dai birçok birinci de- amarasında vecile ihtiyaç görüşülüyor | maddeleri üzerine yapılan spekülasyon, avam kama- rasında sualler sorulmasına sebeb olmuştur. Birçok mebuslar ve bilhassa (muhalefet Omebusları, birinci derecede ihtiyaç madde- leri üzerine spekülasyon sendika- ları yapılmasına müsaade eden “ Kornering ,, prensibini protesto etmişlerdir. aş Mürsiye (Ispanyada) 20 — 4000 | kental limon s0 | guktan o mabvok muştur. Zarar iki milyon peçetadır. Limon ağaçları iki yıldan önce i veremiyecektir. ispanyada makvolan limânlar Arsen Lüpenliğe | Özeren Bir Delikanlı ( Baştasrfı 1 inci yüzde ) bitirdikten sonra işsiz ve boş kal- | dım, Arada sırada anlıyabileceğim romanları okumakla vakit geçiri- yordum. Po'is romanları, Arsen Lüpen maceraları, Nat Pinkerton ve Nikkarter kitablarını sevse oku- yordum. İzmire geldikten sonra İşsiz ve aç kaldım. Bana iş ve ekmek verecek biri yoktu. Kemeraltında beş kuruşa sa“ tılan - “Arsen Lüpen'in aşkı,, ki- tabını satın aldım. Hiç kimseye izini belli etmeden kasaları soyan Arsen Lüpeni taklid etmek iste- dim, Evvelâ bir maymuncuk temin ettim. Gündüz arastadan geçerken bir sarraf dükkânmın camekâ- nındaki altınlar hoşuma gitti. Ge- ce vakti orasını soymak İstedim. Kolaylıkla kepengi açarak içeri girdim. Polisler beni yakaladılar. Ben hırsız değilim. Okudullarımı tatbik etmek merakına düştüm. Şimdiye kadar kimsenin on para- sına el uzatmadım,,. * Kasa hırsızlığından omaznun olan Malatyalı Mehmed oğla Ib- rahimin Üzerinde birkaç polis ro- manı bir de “Arsen Lüpenin aşkı,, kitabı bulunarak alınmıştır. OK disi asliye cezada muhakeme leci ilget ilzce Icra memurluğundan; Bir borçtan dolayı mahcuz ve satılma- sma karar verilen bir adet 50000 kı rug kıymetli valif lokomobil açık arttır. ma ve peşin para ile 5 Mert 1935 ta. rihine müsadif Salı günü saat lide Düzce icra dairesinde satılacaktır. Ta- Üplerinin mezkür gün ve saatte İcra dairesinde o hazır o bulunmaları İlân olunur. Nöbetci Eczaneler Bu geve nöbetci eezaneler şunlardır: İstanbul taraf: o Şehndebaşında (İbrahim Halil), Yenikapıda (Sarım), Hatizpaşada (M. Fuad), Şehremininde (A. Hamdi), Unkapanında o (Yergi), Samatyada (Erofilo), Beyazıdda (Ce- mil), Balatta (Hüsameddin), Eyübde (Hikmet), Sirkecide | (Eşref Neşet), Bahçekapıda (Mehmed Küzim). Bey- oğlu tarafı Taksimde Kumbaracıda (Garih), Mis sokağında (Limonouyan), Galatada (Asri İtühnd), o Kurtuluşta (Kurtuluş), Kasımpaşada — (Merkez), Haheloğlunda (Hulk). Kadıköy taraf İskele caddesinde (Sotiryadis), Yelde- ğirmeninde (Üçler), Büyükadada (Şi- nasi Kıza) eczaneleri, Taşköprü Belediyesindeği “4 — Muvakkat teminat her kısım için muhammen bedelin maları lâzımdır. ANKARA MEMURLAR Kooperatif Şirketi İSTANBUL'da KOK SATIŞINA | BAŞLADI Soba ve Kalorifer için üç boyda kırılmış tozsuz en iyi Alman koku EEŞ PE PEŞ O FEFEE ZE O ESE Kurşun mbhürlü çuvallar içinde evlere teslim TONU 23 5 ie Müracaat yeri: Ankara Memurlar Kooperatif Şirketi İstanbul irtibat bürosu : Sirkeci Liman Hanı karşısında Mühürdar zade hanı No. 32, Telefon: 23074 DEPOSU: Kööpemmii ebelik Depo. Telefon: 40456 Arıntı ve Kazıntı Satışı Beykoz Deri Fabrikasında bir sene içinde birikecek arıntı ve kazıntılar satılacaklır. İsteklilerin 2 Mart Cumartesi saat 15 te Beykozda Fabrikaya müracaatları, A A, ik er oral a mM < gi FESLELEİİS SÖ FEFES SEE LEZESİEEEE MİZE Üy id KAŞE NEDKALMINA 1 — Taşköprü kas kasında yapılacak elektrik tesisatına toptan talip çıkmaması üzerine eksiltme şartnamelerinde izah edildiği ş#X kilde inşaat ve tesisat aşağıda yazili üç kısma bölünerek hr palı zarf uşulile eksiltmeğe konulmuştur. Birinel kısım profil mucibince hark harfiyat sautıral binası makine temelleri su köşe- leri, bilcümle teferruat Ikinci kısım : Şehir elektrik şebekesi te- sisatı ve bileümle montajları Üçüncü kısım : Makine aksamı olup cebri borular dürbin Altermatör tablular ve bun- ad ların teferruatı montajlari" “5650,, Liradır..” 2 — Eksiltme 28 Şubat 935 Perşembe günü saat on beşte Ti ii rüde Belediye Encümeninde yapılacaktır. 3 — Teklif mektupları saat on dörde kadar Belediye Encümenl0* verilmiş olacaktır. .. Taksimde İstiklâl apartımanında Mühendis Bay Hasan Hali müracaat ederek alacaklardır. Yalnız eksiltme şartnamesi İl yenler Taşköprü Belediyesinden isteyeceklerdir. dell 6 — stekliler teklifnameye mukayyet oldukları Ticaret Odasi a numara ve ves'kalarını İnşaatın mes'uliyetini deruhde Me ehliyeti Nafıa Dairelerinden musaddak Mühendis ve ei murunun taahhütnamesini şirketler namına da teklif derecsi selâhiyetlerinl gösterir resmi vekâletnamelerini “fi. Muhammen bedel “6050,, altı bi “6200, Liradır. 7,50 buçuğudur. 5 — Şartname ve proje örneklerini evvelce alımıyan talipler EE ZER Keçi Kılı Satı bet Takriben 2500 kg. keçi kılı satılacaktır. İsteklilerin 26 Şn Sak günü saat 15 5 Bejkonda Deri Falrikasına müracaatla