21 Şubat 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

21 Şubat 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

—.eabasasema Fili Bruks : Üç Müsabakanın Şampiyonudur Holivudun yeni yetişen yıldız- alrından Pi Bruks, henüz yıldız olmadan önce, üç müsabakanın birinciliğini kazanmış ve bu si yede de sinema yıldızı olmuştur. Fakat daha evvel söyliyelim ki bu müsabakalar bayli garibdir. Birinci müsabaka şudur: Ça” buk ve düzgün söz söylemek, Yetmiş beş genc kızın İştirak ettiği bu müsabakayı hususi bir wekteb İdaresi tertib etmiş, mak- sad da kızları hatibliğe alıştır- mwakmış. Filli Bruks bu müsaba- kada “kadının erkek karşısındaki mevzuu Üzerinde, hiç tamam iki saat *öz söylemiş, bir tek kelime bile aksamamıştır. Bu suretle yetmiş beş kız arasında birinciliği ka- Zanmıştır. Konferansını önceden *zberlediğini sanmayımız. Çünkü mevzu, müsabaka yapıldığı daki- kada verilmiştir. İkinci müsabaka da şudur: Kadın yürüyüşü. Bir moda ma- ğözasının tertib ettiği bu müsa- bakada güzel Filli, şairane bir eda ile çok güzel yürümüş ve iki yüz genc kiz arasında birin- ciliği kazanmıştır. Üçüncü müsabaka da kahka- ha müsabakasıdır ve Filli Bruks bunda da birinciliği kazanmıya muvaffak olmuştur. .Sorgusuna Karşılık | | Hakikati aramak lâzımgelirse | bir artistin hem iyi konuşması, hem iyi yürümesi ve hem de iyi kahkaha atması icab eder. İşte bu üç vasfı nefsinde, bir tablat vergisi olark © toplayan bu güzel kız, Öçüncü müsabakadan sonra bir sinema umpanyasının (yaptığı (teklifi Memnuniyetle o kabul (etmiştir. Şimdi Holivudun — birinel sınıf Yudızları arasında iyi bir mevki sahibidir. Göri denilen dansçı kızların beyaz perdede ehemmigatleri günden güne büyüyer Bir Okuyucunun Aukarada Bayan 5.5. $. nin sorgusuna şu karşılığı veriyoruz: Bizim öğrendiğimize göre, hü- kümet Türk sinemacılığının yük- sek bir varlık derecesine yöksel- mesi İçin bazı tasavvurlara sahib- dir. Fakat bu düşüncelerin kat'i bir karar mahiyetini alması, za- man ve para İşidir. Öyle sanıyo- ruz ki Türkiyenin de yüksek bir sinema (sanayii varlığına sahib olması İçin ilk fırsatta harekete geçilecektir. Ancak bu fırsatın kolayca ele geçeceğini iddia ede- meyir, Marta Sleper Yeni yıldızlardan Marta Sle- per, çok çabuk meşhur olmuş- tur. Yalmız sesinin güzelliği değil, gülüşü de kendine mabsus bir hüviyet taşıyan bu yeni yetişme yıldız. biç durmadan filim çevi- riyor. Buvaye son çevirdiği “Saadet, filminde E Zarif kıyafetli üç dansöz “Hangi Film Daha Çok Beğenildi ? Fransız sinema o mecmuaların- dan biri, 1934 senesinde çevrilip beyaz perdede gösterilen filimler- den hangisinin daha iyi olduğunu okuyucularından sormuş, onların reylerini toplamıştır. Verilen o reylerin (neticeleri ledir: ME aşar Alimlerinden “* büyük sun,, filmi 679 reyle birinciliği Kazanmıştır, La Batay - harb ) filmi ise 312 rey, alabilmiş ve ikinci olmuştur. Bu iki filimden sonra “Sefiller,, filmi 290, “Anjel,, filmi 281 rey temin şepnin edebilmiştir. Bu arada k flimlerinden en ar ii “La Dam O Kamelya, ir ki ancak 40 seyirci buna rey tir. Ecnebi filmlere gelince; asında “ Küçük kadın ,, filim 291 rey temin adındaki etmek söretile birinciliği almıştır. Sekizinci Hanrinin husasi hayatı,, adındaki filime de 272 rey verik miştir. “ Een bir casustum,, ve “altın, | filimleri çok az rey teminede bilmiş lerdir, Halbuki çok eğlenceli sah» İ neleri ihtiva eden “Altın,, filminin (6. | de geçirmişlerdir. | Fransız sinema yılcızları, Ameri- | Yıldızlar Arasında Dolaşırken Fransız yıldızlarının oOhemen hepsi, sanat hayatlarının acem lik devrelerini tiyatro sahne.erin- Bu itibar ile kan yıldızlarına nisbetle daha artist sayılabilirier. Ve bu telâkki doğrudur. Hem san'atkâr, hem de gözel bir yıldız olan Lizet Lanven ladındaki genc Fransız kızı, arkadaşlı arasında “Gül suyu,, adile anılır. Boyu 1,66 metre sikleti 50 k'odur. koyu kumral saçlı ve yeşi: gözlüdür. Dişler'nin güzelliği, diğer yıldız arkadaşları arasında rekor kıracak gibidir. Heyacanlı dramatik rollerde bü- yük bir muvaffakiyet kazanan bu güzel kız, bazan seyircileri hüngür hüngür ağlatabilir. Hususi hayatında sporu çok sever ve bilhassa çok iyi bir süvarldir Lizet Lanven heniz bir yaşın- de iken babası büyük harbde maktul düştüğü için yetim kal mıştır. Bu yüzden annesi de fakir düşmüş ve buna rağmen kızını İyi yetiştirmek için çok sıkıntı çekmiştir. Küçük Lizet ilk tah- silini bitirdikten sonra bir müd- det orta tahsiline devam etmiş, fakat para kazanmak mecburiye- tinde olduğu için mektebini bıra- karak önce daktiloluk yapmış, sonra da bir müeessnin telefon santralında çalışmıştır. Lizet te- lefonculuk O yaparken bir tiyatro direktörünün nazazarıdikkatini celbetmiş ve bu suretle sahneye intisab etmiştir. Bu güzel kız bir müddet tiyatroda çalıştıktan sonra Sinemaya geçmiştir. Sine- madaki ilk rol aldığı filmin adi #niversiteliler otelidir. Rober Arno — Fransız erkek ıldızlarının şöhretlilerinden olan ober Arno 1899 yılında şimali Fransanın Lil şehriide doğmuştur. Demek ki bugün 36 yaşındadır. Boyu 1,72 metre, sikleti de 62 kilodur. Fakat şişmanlamıya çok müsald olduğu için bazan 75 kiloya kadar çıkar. Gözlerinin rengi koyu elâ, saçları da kum- raldır. Arkadaşları arasında samimk iğile sevilen Rober, iyilik etmeyi çok sever. Sinemaya nasıl intisab ettiğini şöyle anlatıyor: “ — Günün birinde sinema yıldızı olacağımı hatırımdan bile eçirmedim. Ben gazeteci olmak yordum. Fakat çok fakirdim. Para kazanmam lâzımdı. Bunun Üzerine önce bir otelde vestiyerlik yaptım. Bir gün, zamanın meşhur istlerinden biri (adını verme- m ) beni çok beğenmiş ve sinemaya intisab ettim. Önceleri ehemmiyetsiz roller veriyorlardı. Ben de buna İçerlik yordum ve büyük roller verilmes sini arzu ediyordum. Bir gün bir piyeste üzerime aldığım üçüncü derecede bir rolü çok iyi başar dığım için hemen yükseldim ve işte ogündenberi birinci derecedâ rollerde çalışıyorum. Sinemadaf çok memnunum. İyi kazandım ve yine de kazanıyorum. ,, müsabakadan Önce birinciliğ kazanacağı tahmin edilmişti. Bununla beraber yüz binlere yaran Fransız karilerinin bu mü- sabakaya pekaz nisbette iştirak etmiş olduklarını hesaba katmak lâzımdır. Diğer taraftan zevk me- selesinin de böyle müsabakalarda mühim roller oynadığı er Herkesin zevki ayrı olduğuna öre,. “ en yl hangisi? Sakine verilecek çevabların mans &ki tarafı, filmlerin teknik kısım? larına temas eden kısmıdır. Bu müsabakada ise sadece seyirci" lerin zevkine hitab edilmiştir.