22 Mart 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

22 Mart 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa Halkın Sesi Harp Tehlikesi Karşısında Yurt- taş Düşünceleri Gün geçmiyor ki gazeteler, muh- temel bir barpten, atlatılan bir savaş tehlikesinden Dahsetmesin- ler. Siyasetle uğraşan muharrir- ler, bu ihtimalleri nazarı itibara alarak temenoller, kehanetler yü- rütüp duruyorlar. Biz bugün de, bu sütuna muh- Çemel bir harp karşısında, muh- telif meslek — ve mevki — eabibi vatandaşlarımızın — düşüncelerini sığdırdık: Tıbbiadli müdür muavini doktor Bay Fahri Can: — Vellahi, harp çıkımca me yapa- cağımı geçen on harp yılında - bilfül ispat ettim ben. Doktorluk ettim, kumandanlık ettim, hattâ komitecilik ettim, bugün de bana verilecek vari- feyi bilâ kaydüşart he gi bir emir dairesinde hizmet ederim tabit! * 'Tıbbiı Adli müdüriyeti odacılarından Bay Cabirt — Asker oluruz tabil. Vatan için değil mi bu İş, elimiz ayağımız tut- tukça gideriz cepheye elbet. elimizi kolumuzu bağlayıp oturacak halimiz yok a? 4 Münekkit ve muharrir Bay Nurullah Ataç: — Askere — çağırırlarsa Başka ne yapalım birader ? ö Alayköşkü caddesinde, Öztürk bak- kaliyesi Mehmet Şükrü: —Hemen... Hem de gönüllü gidere gideriz. dim billâki.. Ne kiz kardeşim, ne anam, ne babam, me de sevgilim gözükür gözüme. * 'Türbede — Turan — kıraathanesinde komisyoucu Bay Murtaza Akarı — Geç ba birader. Başka, uğurlu bir lâfın yok mu senin? Ne yapacağız, herkes gibi biz de askere gideriz tabil. İstanbul Maliyesinde Istanbul mıntakası maliye teş- kilâtına mensup memurların İşti- rakile bir arttırma ve yardım sandığı teşkil olunmuştur. Sandık nizamnamesine göre, aza olmak isteyen her memur ayda en az bir lira verecektir. Geçen gün toplanan umumi! heyet, nizamna- meyi habul oderek Idare heyetini intihap etmiştir. Reisliğe Istanbul tahsil —müfettişi Bay Hikmet Türker, Muhasebeciliğe Vilâyet Muhasebesi Mümeyyizi Bay Tahsin azalıklara Bay Nefiz, Ismail ve Talât seçilmişlerdir. Bay Galip ve Server de mürakıpliğe ayrıl- mışlardır. Sandık Mart başında faaliyete geçecektir. l Iki Kuruşluk Ceviz İçin Bir Adam Bir Satıcıyı 'Sol Böğrü Recep adında birisi dün Adliyede tevkif edildi. Beyoğlunda Yenişehirde Bu adamın suçu şudür: Mehmet oğlu Ali adında birisindı ceviz almak istemiş. Fakat satıcı aralarında kavga çıkmış ve Recep satıcı Mehmet Aliyi sol büğründen yaralamıştır. Ya- ralı şimdi Cerrahpaşa hastanesinde Bundan başka son yirmi dört kanlı kavgalar da kaydedilmiştir: Yeni Gemiler Hükümete Şimdiden Bazı Müracaatlar Yapıldı Denizyolları İşlemesi müdürü Bay Sadettin aybaşında Ankaraya gidecektir. Bay Sadettin, Anka- rada Denizyollarına verilecek 10 milyon İiralık tahsisat meselesi etrafında temaslarda bulunacaktır. Öğrındlğimlıo göre, — bazı kumpanyalar ve inşaat tezgâhları mümessilleri şimdiden müracaatta bulunmuşlar, gemilerin inşası işinl üzerlerine almak İstediklerini bil- dirmişlerdir. 12 geminin yaptırıl- ması İçin verilecek tahsisat hak- kındaki kanun projesi henüz mec- listen geçmediği için bu müraca- atlarla bir neticeye varılamamak- tadır. Proje, iktısat ve bütçe encümenlerinden geçmiş, kamu- taya gelmiştir.. Kamutayın önü- müzdeki toplantılarında görüşül- mesi kuvvetle muhtemeldir. 24 Saatin Hâdiseleri Liman — amelesinden — Şakir, sevk memuru bay İhsanı ölümle tehdit ettiğinden — yakalanmıştır. * Hakkı adında birisi, Ka- ragümrükte bir kadının para çantasını elinden kaparak kaçar- ken — tutulmuştur. — Çarşıkapıda Şevki adında bir adam, Haydar adında birisinin saatini kapmış, savüşürken yakalanmıştır. * Evvelki —akşam Taksim kışlası geçitinde terkedilmiş bir aylık bir kız çocuğu bulunmuş, Cemlile adı konularak darülâce- zeye gönderllmiştir. * Sultana adlı sabıkalı bir kadın — küçükçamlıcada - postacı || Nöbetçi en İki kuruşluk az verdiği için bıçağını - çekip ğ * Lüngada tedavi ediliyor. saat içinde şu yaralamıştır. Ayasofya Kaymıyor 1400 Senelik Bina Sapa- sağlam Yerindedir Bir gazete, Ayasofya müze- sinin şimal tarafında yıkılma ve çökme eserleri görüldüğünü yazı- yordu. Bu haber doînı değildir. Müze bahçesinde hafriyat yapan Alman mütehassıslar gibi, müze idaresi de, bu haberin inanılacak tarafı olmadığını söylüyor. Üç yıl önce yene — böyle bir şayia çıkmıştı. Fakat diyorlar ki: “— 1400 yıldanberi ayakta duran bu tarihi mabet için kayma ihtimali olamaz ve yoktur.,, Adliyede İki Kadın Arasında Bir Kavga Bayan Ayşe adında bir kadın kocası Ahmet İle ebe Fatma aleyhine bir dava açmıştır. Dün | davaları görüldükten sonra Fatma, Ayşenin Üzerine bücum etmiştir, Adliye polisi Bayan Ayşeyi, bir tecavüze uğramamak için Adliye- kadar den — tramvay durağına götürmüştür. Eczaneler Bu gece nöbetci eczaneler şunlardır: Tstanbul tarafı: — Şehzadebaşında (Hamdi), Aksarayda (Eihem Pertev), Karagümrükte — (Suat), Samatyada (Erolilos), Zeyrekte (Hasan Hulüsi), Eyüpte - (İlikmet), Balatta — (Tolidi), Kumkapıda — (Belks), Divanyolunda (Esat), Bahçekapıda (Agop Minas- yan), Bakırköyünde (İstefan Terziyan), Bayoğlu - tarafır Kalyoncukulluğunda (Beyoğlu), Taksimde (Taksim), Ga- Tatada (Mişel Sofronyadis), — Şişlide (Halk), — Kasımpaşada — (Yenituran), Harköyde — (Yenitürkiye), — Kadıköy tarafı: Modada (Alâeddin), Pazaryo- Halidin evine girerek öteberl çalarken cürmümeşhut — halinde yakalanmıştır. lunda (Rıfat Muhtar), Büyükadada (Şinasi Rıza) eczaneleri. —TDLARTLŞEERAREE Son Posta'nın Resimli Hikâyesi : den Yaraladı Beyoğlunda Vahram adlı bir bakkal bir alacak yüzünden Jirayir isminde birini tuğlu ile başından ağır surette yaralamıştır. * Bakırköyde İsmail ve Halil adlı iki amele bir para meselesinden çıkan kavga neticesinde bir- birlerini taşla yaralamışlardır. oturan Kalyopi İsminde bir kadın bir dedikodu yüzünden çıkan kavga neticesinde aynl evde oturan Eleni adlı bir kadını maşa ile başından D 145 Kuruş Sığır Eti Mezbahada Bu Fiatten Satılıyor Son günlerde şehrimize Karı- tan mübim miktarda sığır gelmi- ye başlamıştır. 400 kiloyu geçen bu sığırlar mezbahada kilosu kan- tarda 14,5 kuruştan — satılmıştır. Piyasa satışları da 35-40 — kuruş arasındadır. Bayram münasebetile — şehri- mizde 30 bin hayvan satıldığı tesbit edilmiştir. Koyun eti fiat- leri 4 gündenberi 5 kuruş paha- hlaşmıştır. Bunun sebebi, İzmir ve havalisinden yeni mal gelme- mesidir. Bununla beraber hayvan piyasası çok istekli ve fiatler düşmiye — mütemayildir. Hayvan borsasında satışlar, bayram do« layısile biraz azalmış vaziyettedir. Zehirlendi Ve Öldü Osmanbeyde Vildan apartı- manında oturan Bolulu Osman adlı birl odasında Blü olarak bu- Tonmuştur. Yapılan muayene ne-« ticesinde Osmanın, odasına koy- duğu mangaldaki kömürden ze- hirlenerek öldüğü anlaşılmıştır. Apartıman Dolandırıcılığı Suçluları Dün — Asliye Üçüncü Ceza Mahkemesinde apartıman dolan- dırıcılığı davasına devam edildi. | Mahkemede suçlu olarak Celâl, Fikri, Behiye ve Fevziye vardı. Reis tahkikatın bittiğini söyledi. Bun- dan sonra Müddeiumumt Bay Ekrem iddiassını serdettl ve suç- kuların — cezzlandırılmasını - istedi. Muhakeme müdafaa için başka bir güne talik edildi. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: l Kültür Bakanlığın- da Yeni Tayinler Kü'tür Bakanlığı umum! müfetil$* lerinden Bay Hikmet, İzmir — Kültüf müdürlüğüne, Bay İbrahim — Alâeddiü de Başmüfettişliğe tayin edilmiştir. Kırkağaçlıların Tayyare Cemiyetine Yardımları Kırkağaç, 20 ( Hususi) «* Kırkağaç halkı bu bayram kul* ban — kesmiyerek aralarındâ topladıkları (885 ) lirayı Tayyarö Cemiyetine vermişlerdir. İstanbul Fırka Relsliği Eski İstanbul Müddelumumisi nisa saylavı Bay Kenan Or H. F. İstanbul idare heyeti n getirileceği söyleniyor. İstanbul Bütçesi Şehir meclisi dün yeni yıl bütçet zinin müzakeresine devam eti ve bütçeyi tamamlamıştır. Bay Haydar Ankarada Başvekâlet muamelât amı müdürlüğüne tayin edilen İstan! Maarif müdürü bay Ali Haydar Cut martesi günü Ankaraya gidecektir. Mimar Sinan İçin Büyük Türk mimarı koca için 31 Martta Halkevi tarafından bi ihtifal yapılacaktır. Yedi Ev Ve Dükkân Soymuşlaf İki Kafadar Bin Liralık Eşya Çalmış Osman ve Akif adlı Iki suçlu dün adliyeyo verilmiştir. Bunlaf yedi ev ve dükkân soymaktali suçludurlar. Iddia edildiğine görü bu İki kafadar, bir göce rayda kör Ibrahimin dükkânınâ girmişler, bin lira kıymetinde e$Yâ aşırmışlardır. Çalınan eşyadak bir kısmı da evlerinde bulunmuş* tur. Müddelumumilik polisin tahki* katını noksan bulduğu için suş' — luları tekrar polise göndermiştii. Yazmacılar, Dokumacılâf Yazma ve dokumacılar kooj Hf senelik toplantısını dün yâP' mıştır. 4 Vapur Navlunları Yolcu ve navlun ücretlerini tesbill edecek komisyon dün de toplan! $ görüşmelerine devam etmiştir. " Kok Kömürü İhtikârı Şebrimizde yina kok kömürü Ibif kârı yapıldığı şikâyetleri üzerine Pfl lediye işe el koymuştur. Moskova Sefirimiz Moskova sefirlmiz Bay Vasıf Ankaradan mize gelmiştir. günü Moskovaya dönecektir. Şi