8 Nisan 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

8 Nisan 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi İstihlâk Vergisinin Alınma Tarzından Şikâyetçi Misiniz? Sultanhamam, Alemdar so- kağı, 23 numaralı tuhatiye dük- kâünı sahibi Bay SalâhaddiIn : — Bu sene, canımıza okudu bu vergi Bayımı, Biliyorsunuz ki bu kanun sadece toptancılar hakkımdadır. Biz- den, mallarımızı şubelere bildirmemizi istedikleri zaman bunu ileriye sürdük ve: * Biz perakendeciyiz ! Fakat si karşılaşınca, mal beyan öttik. Tabil, korktuğumuz başımıza kâğıdı dayattıl tutan vergiyi, itirar bile « vermeye mecbur kaldık. Zi bize itiraz hakkı bile verm * Çakmakçılar, Urgancı sokağı 27 numaralı dükkân sahibi B. Esat Tanurı — İstihlâk vergisi, hem toptancılar içindi, hem de yerli mal şümulü yoktu. Halbuki, kanunda kâfi derecede sarahat bulamıyın memurlar, malları mizi hacze kalkıştılar. Ve itiraz bile kabul eti Bu vaziyet karşısında kalınce; teminat vermiye, ve dava aç- miya meebur kaldık. Şimdi, iş'erin bu durğun zamanınde, yegine Ümldimiz adaletin tecellisine kalmıştır. Yoksa hepimiz sapır sapır döküleceğiz! » Alacahamam, Uzunall sokağı 72 numara Bay Vahdet Cemalı — Ben, bu kanunun biraz aceleye geldiğine kanlim, Zira, memurlır, top- tancı ile perakendeciyi bir türlü ayırt edemiyorlar. Ve Içtihatlarına gidiş uy- duruyorlar. Halbuki, teptaneılar esasen tcaret odasına bayıtlıdırlar. Bu itibarla, bu vergiyi vermekle mükellef olanlar, oradan tahkik edilebilirdi. Ve, verginia cibayetinde, tücearları sıkıntiıya - sok- mıyacak kolaylıklar da düşünülebilirdi. Bereket ki, memurlar vzziyeti mehe maecmken hüsnü idare ederek muhak- kak iflâsların önünü alabildiler. * Mahmutpaşa, Simsar sokağı 1 numara, Galip Ergün: — Hükümetin münasip gördüğü kaunu tenkit bize düşmez. Devlej birçok mmasraflar yapmak mecburiye- tindedir. Binasnaleyh, ben kendi pa- yıma hepimlzin menfastimiz uğrunda sarfedilecek o'/n bu poraları, İtirazı düşünmeden ödedim! Bir Kadın Mangala Düştü Dün bir yanma vak'ası daha olmuştur: Ki sandalcı Mehmed'in karısı Ziüha, hasta- dır ve mangal başında oturmak- tadır. Dün odasında yalnızken bir aralık ayağa kalkmak - iste- miş, fakat muvazenesini bulamı- yarak mangala kapak'anmıştır. Kadın bu şekilde vücudünden Veremliler — Hasan B. Ah, belediye DARİL SON POSTA HABERLER Kadınlarda Yeni Bir Meyil Yaşlarını Küçültmek Için Beşinci Hukuku Hergün Dolduruyorlar Pazar Beşinci Hukuk mahkemesinin yaş davala- rına bakma günüdür. O gün mahkeme kapısında en az öelli kişinin adı yazılıdır. ve bun- lardan yime en az 45 ad, kadın adıdır. Fakat mev- cut kanaat hilâfına mahkemeden istenilen kararların en çoğu yaş büyütme kararıdır. Kadınların büyük gözükmemak için yaşlarını saklama adetlerinin ter- sine olarak böyle büyümeye savaşmaları biraz evlenme yaşına yükselme gibi önüne geçilmez bir arzu olursa bu asılı İiste hayret verir amma, İşin altında hayret ortadan kalkar, Beşinci hukuk mahkemesinde yaş büyültenlerin ekserisi iki, üç şahit getirip ( 333 ) de doğdukları halde yalnışlıkla ( 335 ) doğumlu yazıldıklarını ileri türmekte, ve şahitlerin yeminli şahadeti karşısında Bir Dolandır;;ılık Meselesi 18 Balya Kösele Yok Olmuş Dün Müddeiumumtliğe dolam- dırıcılıktan suçla Murat, Nikola ve Ibrahim Adlı üç kişi getirik miştir. Bunlar Niko isminde bir kösele tüccarının 18 balye köse- lesini dolandırmaktan suçludurlar, Fakat Ibrahim de Muratla Niko tarafından dolandırıldığını iddia etmektedir. Tbahimin Iddiasına göre bir gün Muratla Niko ken- disine gelmişler: — Maruf bir kösele tüccarı var, elindeki malı satamamış, pa- raya da İhtiyacı varmış, gayet ucuz satıyor, ga köseleleri alalım, ileride kösele çok para edecek demişler ve kendisinden bin lira abp (18) balye köseleyi getirip bırakmışlardır. Közele tüccarı Nikolaya göre de Muratla Ibrahim kendi dük- kânına gelmişler: — Aman yağlı bir müşteri bulduk, kaçırmayalım, 100, 150 balye közele nlacaklar demişler, 18 balye köseleyi 2500 liraya pazarlık etmişler, parasını sonra getirmek Üzere alıp savuşmuşlar, fakat ne para getirmişler, ne de pul. Suçlular istintak dalresine ve- rilmişlerdir. ateş alınca, ıstıraptan bağırmaya başlamış, yetişenler — tarafından muhtelif yerlerinden yandığı hal- de kurtarılmış, vak'adan haber- dar edilen poliste, — kendisini tedavi altına almıştır. hâkimi iki sene fazla yaşadıklarına inandırarak Iki yaş birden büyüme kararı almaktadırlar. Bazan da yaş küçültme davalarına rastlanmak- tadır.Bu davaların çok gülünç safhaları oluyor. Dün mahkemeye Memduha adlı bir kadın gelmiş, otuzu ferah ferah geçmiş olmasına rağımen hâkime: — Bay reis. Ben 327 de doğmuşum amma yan-” hışlıkla nüfus kâğıdına 320 yazmışlar. Beni lütfen yadi yaş küçültünüz demiştir. Hâkim böyle yedi yaş birden gençleşmek İsteyen kadını baştan aşağı süzmüş, sonra: — Akızım. Ne aceleci anan -baban varmış. Seni doğmadan yedi sene evvel nüfusa yazdırmışlar, demiş. Bayan bu cevap Üzerine, emeline muvaffak olamadan mahkemeden çıkmıştır. Yaralı Memur.. Kendine Gelince Kendisini Yine Dü- şerken Kendisinin Yaraladığını Söyledi Bundan üç gün evvel, Samat- yada olturan Şark şimendiferleri memurlarından Bay Hüseyia evi- nin bahçesinde ağır yaralı olarak bulunmuş ve polis memurlarının ilk suallerine: — Beni iki kişi sokakta ya- raladilar, Sonra da kanlar iç'nde evimin bahçesine getirip bıraktılar. Deye cevap vermişti. Memurlar, yaraları - tehlikeli olan Bay Hüseyini — derhal Cer- rahpaşa — hastanesine kaldırarak tedavi altına almışlardı. Polis, Bay Hüseyinin iddiası Üzerine kimiden — şüphelendiğini sormuş, o da kasap — Hakkı ve Hidayet isimlerinde —iki kişiyi göstermişti. Samatya rzabıtası bu şekildeki şüpbeler üzerine bu iki adamı yâkalamış, sorguya çekmiş, fakat her ikisl de böyle bir vak'adan — katiyen haberdar olmadıklarını israrla beyan et- Gümüşliraları taklit Kalpazanlar Mahküm Oldular Yeni gümüş yüz kuruşlukları taklit ederek sürmekten suçlu Hakkı, Hacı Mehmet, Hamdi, Mustafa Celâl ve Mehmedin du- ruşmaları dün Ağırceza mahke- mesinde bitirilmiştir. Dünkü cek sede İiddia makamı suçluların cezalandırılması 1 istemiş, Hâkim- ler uzun bir müzakereden sonra kararlarını bildirmişlerdir. Bu karara göre Hakkı 3 sene hapis yatacak, bin Tira para cezası verecektir. Hacı Mehmet te İkl sene altı ay hapis yatacak ve mişlerdir. Bay Hüseyin, hastanede biraz kendine gelince, iş değişmlştir. Bay Hüseyin dün kendisine tekrar bazı sualler — soran polis memorlarına: — “Size ilk söylediğim söz- sap Hakkı ile Hidayetin de suç- ları yoktur. Biraz keyif olarak bahçede dolaşmakta — olduğum bir sırada sendeleyerek düştüm,, Cebimde açık olarak duran biçak ta vücuduma saplandı. Ve beni yaraladı.,. Demiştir. Zabıta, Bay Hüseyinin son ifadesini bu şekilde tesbit edince suçlu olarak zan altına alınan iki kişi serbest bırakılmışlardır. Ma- mafih, bu son sözlerin de hakikat olup olmadığı araştırılmaktadır. Kazalar Dün Üç Çocuk Yaralandı Dün ikl araba kazası olmuş, biri erkek, biri de kız olmak Özere iki çocuk tehlikell surette yaralanmıştır. Kız Silivrikapıda yaralanmıştır. Adı — Naziredir. Hatsköyde - yaralananın adı - ise Gavrildir.Bu kazalardan başka Ka- sımpaşada Tacettin leminde. bir çocuk, dün bisikletle dolaşmakta iken Muhiddin isminde bir arka- daşına çarpmış, karnından tehlikeli suürette yaralanmasına sebebiyet vermiştir. Tacettin yakalanmıştır. 833 lira para cezası verecektir. Diğer suçlular beraet etmişlerdir. Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki: ü » Şu konservatuvar binası da hemen şehir için yaplıracağı Üyatroyu bir yap- | meydana — getirise ne kadar momnun | bineası, NT MA İN Hasan B. — köhservatuyar binası sirin vere- minize devamdır? Peki amma tiyatro Döviz Kaçakçılığ Dün yazdığımız son y koçakçılığı hakkında, müdürlüğü — kaçakçılık rına müracaat edilmiştir. * * * Belediye Matbaa Müdürü- nün Tekaütlüğü Belediye matbaası — müdürlü Bay Hakkı — tekaütlüğünü ister Mmiştir. * * * Yeni Elll Ve Yirmi Beşlikl Yakında elli ve yirmibeş kus ruşluk gümüş paralarında basıls | masına başlanacaktır. Darphane yirmibeş kuruşluk gümüş paras ların da kenarına yazı basmaya muvaffak olmuştur. * * * Kitapların Tasnlifi Kültür. Bakanlığnın kararile ve mütehassıs Prolesör — Riterim — başkanlığı altında İstanbul küe tüphanelerindeki kitapların tasnis fine Damat Ibrahimpaşa kütüp- hanesinden — başlanmıştır. — Iik evvel Türk tarihine ait eserler elden geçirilecektir. * * » Beliren Bir Ada Şarköyde tuhaf bir tabil hâ- dise olmuş, deniz kenarındaki! sırtlar denize çökmüş, buna karşi — denizde de 300 metre kadar uzunluğunda bir adacık belirmiştir. * * * Fotoğrafçı Dükkâünt Yandı! Dün Cağaloğlu hamamı yanmme daki küçük fotoğrafçı dükkânm: dan ateş çıkmış, dükkân kısmen - eşyası tamamen yanmıştır. Dük« kân fotoğrafçı Bay Tahsine sittir. * * * Şehrimizdeki Almanlar — Alman konsoloshanesi, şehri- mizdeki Almanların — adreslerini toplamaktadır. * * * Belediye Zabıtası Noksan 34 nahiyeye ayrılan İstanbulda âmirleri de dahil olmak Üzere 269 belediye zabıta memuru var« dır. Bu miktar, iddlaya nazaran şehrin ancak onda bir Ihtiyacını dahi karşılamamaktadır. bu kadros — nun genişletilmesi çareleri düşüe nülüyor. ae b D Roma Sefirimiz Geldi Roma sefiri Bay Hasan Ragıp dün Tevere vapurile ve izinle şebrimize gelmiştir. - Blr iki gnııı" kadar Ankaraya gidecektir. * * * Okçuluk Sporu Asker! müze idaresi İstanbulda bir. ok sporu sahası hazırlamak tasavvurundadır. Burada eski ok- çulardan mütehassıs bir zat yay kurmasını ve ok atmasını öğrete- cektir. Turing kulub şimdiden bu işle alâkadar olmmya başlamıştır. Veremliler — Deoğildir. ammea, Ha n B., belki önlar yapıldıktan sonra bizim hastaneye de era gelir!