29 Nisan 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

29 Nisan 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Dünya İktisad Haberleri Alman Piyasala- rında Türk Tiftik- leri Rakipsizdir lmanya istatistik daire- sinin verdiği malümata göre 1935 yılının ilk iki ayı içinde bu memlekete dı- şarı Ülkelerden — 24,687 kental tiftik gelmiştir. Bu miktarı 18.206 kentalı yalnız Türkiyeden ve ar- tanı Fransa Rusya ve Çinden it- hal olunmuştur. * Paris, 27 — Meksikadan bil- -| dirilen bir haberae M'k..'”“ gü göre, — hükümet, müş Para | tedavülde — bulu- toplugor | nan bütün gümüş paraları Meksika bankası ihtiya- tına ithal etmek için toplamağa karar vermiştir. Bu .karar, medeni para ihra- cını menetmekte ve biİr ay sonra kanuni kıymetten düşecek olan gümüş ufaklıklar yerine kalm o- mak Üzere banknot çıkarılmasını derpiş etmektedir. Yeni ufaklık- lar, daha az miktarda gümüşü ' ihtiva edecek şekilde basılacktır. * Londra, 27 — Gümüş piya- ümü sasının dünkü faa- deu! vük liyeti, öyle olmuş- seliyor tur. ki, saat 14, 15 te tesbit edilen resmi fiat, ancak saat 15,30 da ilân edile- bilmiştir. Yükseliş hareketi, devamda- dır. Külçe halinde gümüşün, pe- şin fiati 34 7/8 pens'ten, ons başına 36 1/2 pense çıkmıştır. * Nevyork, 27 (A.A.) — Ham gümüş fiati dün yeniden 4 sent tererfü ederek, ons başına 9 81 vente çıkmıştır. * Sofyadan yazıyorlar: Son gün- Bulgealstan | lerde yumurta ih- umurta | ttcati yeniden art- I'hı mıştır. Hemen her “:İ;:: gün on vağgon- yumurta orta Avru- pa istikametine| sevkolunmaktadır. Umumi kanaate göre bu yıl yu- murta İhracatı iyi olacaktır. Ihra- catın siklet merkezi Almanya, İsviçre ve daha zayif olarak Ingilteredir. Bir Doktorun Günlük Notlarından (*) Çocuklarda Kızamık Bulaşık döküntülü çocuk haatalık- Jarından biri olan kızamığı başka hastalıklardan nasıl ayırt edebiliriz. Kızamıkta döküntü yüzden baş- lar. Tane tane ve kırmızı renkte- dir. Halbuki kızılda bu döküntü- ler kızıl renkte ve bir gömlek gibl vücudu kaplamıştır. Çiçekte he kırmızı kabarcıklar su ile do- lar bilâhara cerahatlanır. Kızamık« ta böyle şeyler yoktur. Kızamık eyileştiği zaman pul pul düşer kızılda ise büyük deri parçaları balinde ayrılır. Kızamık ilk dev- rinde yani aksrık, öksürük dev- rinde en çok bulaşır. Kızılda ise aksidir. Hor devrinde bilhasan deriler döküldüğü saman çok sâridir. Kızamığın önü kızılın sonu der- ler ki doğrudur. Üİ Bu setları kesip saklayımız, yahut bir albüme yapıştııp hkolleksiyon yapır mıt. Sikinti. samanınızda bu notlar bir döktor gibi Imdadınıza yetişebilir. Pazartesi Bınıcılerımız Cıddı Bir Tekâmül Yolundadırlar Türk süvari zabitlerinin Niste yapılan Konkur Hippiklerdeki muvaf- fakiyetli,bilhassa Beynelmile müsa- bakanın likinde memleket mahsu- lümüz olan Karacabey harasın- da yetişen “ Kısmet,, isimli atile birinel mülâzim Bay Salimin 99 rakip arasinda beşinci geldiğini yazdık gelen yeni haberlere göre genç zabitimiz bu müsabakada muvaffakiyetli bir atlayış yapmış ve cüz'? bir sür'at farkile bu ne- ticeyi almıştir. Burada yalnız anlayış noktal narzarından değil, büyük bir ese- ritekâmül göstermiş olan Kara- cabey harasının yetiştirdiği hay- vanların, Avrupa haralarının kan- h, canlı, hayvanlarile boy ölçüş- mesi de bizi öğündürebilir. Diğer günlere ait birçok çetin müsaba- kalarda Türk ordusunun - değerli zabitleri 1,70 irtifama varan yük- sek atlayışlar yapmışlar, Avru- panın en kuvvetli ekipleri arasında dereceler almışlardır. Bu muvaf- fakiyetler muhakkak ki, biniciliğe bütün kuvvetlerile çalışan millet- lerin gözünden kaçmaz bir keyfi- yettir. Zabitlerimiz bilhassa ferdi müsabakalarda İtalyanlar, Fran- sızlar, Holandalılar, - İsviçreliler, Ispanyollar, Romenler ve Belçi- kalılar gibi binicilikte tanınmış milletlerin birçoğundan ileri de- receler kazanmışlar, Türk süvari- beşincilik, altıncılık, yedincilik gibi | SON POSTA Nis Konkur Hippiğinde Türk Süvari Zabitleri Birçok Iyi Binici Milletler Arasında Tü k Zabıtlerı Yüksek Derece Aldılar Bundan evvelki konkurlara Iştirak eden Türk ekipi Mülâzım Salmin güzel bir. atlayışı eiliğinin ne yaman bir kudret olduğunu bütün dünyaya göster- mişlerdir. Müsabakaların en çetini ev- velki günve dün Niste yapılmıştır. * Anadolu Ajansı husust mu- habiri de şunları bildiriyor: 27 nisan günü Niste yapılan ekip —müsabakalarında ekibimiz Üçünetilüğü almıştır. Bugünkü müsabakaya İştirak eden ulusların kazandıkları dere- celer şöyledir: Birinci Portekir, ikinci Alman üçünc Türk, dördüncü İtalya, beşinci Fransa, altıncı Holanda, yedinci Romanya, sekizinci İspan- â, dokuzuncu Belçika, onuncu viçre, on birinci Holanda o- muştur. Bundan başka bugüne kadar yapılan müteaddit müsabakalar- da &üvari sobaylarımız “zabitle- rimixz,, muhtelif dereceler kazan- mış ve bu derecelere mahsus mü- kâfatları almışlardır. Erkek Kıyafetile Gezen Bayan Melekzat Bayan Remziye Tarafından Niçin Dava lîdılıyormuş'P hayretle öğrendiği | bir hâdise vardır ve şudur: Herkısln Melekzat isminde bir kız her | nedense erkek elbisesi giymeye | alışmış. Kıyafet değiştirince adını da değiştirmiş. Kenan ismini almış. Bu arada Remziye adlı bir bayanla tanışmış ve evlenmiye talip olmuş. Remziye muvafa- kat etmiş.. Sonra öğrenmiş ki bay Kenan hakikatte bayan | Melekzattır. Nişan yüzüğünü geri vermiş. O da, bilmukabil, Iddia- sına göre senl öldüreceğim ceva» bını yollamış. Bayan Remziye, şimdi, bu yüzden eski nişanlısı bay Kenan veya bayan Melekzatı mahkemeye vermiş. Dün, bu mu- hakeme Üçüncü cezada yapıldı. Fakat celse gizli oldu. Daha evvelki celseler açık yapıldığı için halk merak etmişti. Bu se- beple koridorlar bir hayli kala- balıktı., Muhakeme — gizli olunca bu meraklılar kapıda bekledi, Ve lılllııdırlır çıkınca — kendilerini Bayan Melekzat, namıdiğer Bay Kenan takip elti. Davacı bayan Remziye kimse ile konuşmak istemiyordu. Hattâ görünmek bile. Maamafih biz, bayan Melekzatın arkadaşı Bayan Remziye (bayan Müberra Te görüştük. O, Bize arkadaşının erkeklik heves- lerini şöyle anlattı: — O, biz.im komşumuzdur.On “Gene Radyodan Şikâyet Radyomuzun Halile Kim Meşgul Olacak? Ankara okuyucularımızdan Bay Rüştü. Aytun bize bir mektup gönderdi. Her radyo sahibi gibi, oda İstanbul ve Ankara radyolar rından şikâyetçi. Diyor ki: Radyolarımızdan alaturka muş sikisi kaldırıldıktan sonra İngiliz; Fransız, Italyan, Rus ve sair mile letlere ait birçok gelişigüzel ve bir kaç müptedi kimsoler tarafın« dan çalınan alafranga dans ve salir parça ve plâkları dinleye dinleye artık her kese usanç geldi. Ulusal Türk Radyo Istasyoni larında herhangi bir ecnebiye yer vererek Türkiyeden dünyaya ken« di lisanlle opera çaldırılması ve bilhassa böyle ecnebi bir lisanla şarkı töylettirilmesi bilmem ne de- receye kadar doğru olabilir? Gönül öyle arzu eder ki; Türk radyosundan bir ecnebinin sesi ve müsikisi değil, ancak ve am cak Türk sesi ve Türk musikisi çıkmalı ve yükselmelidir. Okuyucumuz bilhassa Ankara radyo neşriyatının intizamsız ol« duğunu, bazı günler * allo allo, burası radyo Ankaral, ,, demeye bile lüzum görmediğini, An'tara palastaki cazı dinlemekten artık bıkıp usandığını söylüyor. Devlet Demiryollarının Yeni Barem Projesi Birkaç ay evvel Devlet demir- yolları teşkilâtı için İsviçreden blir mütehassıs getirtildi. Bu mütehas- sısın vazilesi memurlar için bir ba rem esası hazırlamaktı, Fakat mec« lise sevkedilmek Üzere hazırlanmış olan bu proje, yine küçük memur sınıfının hiç te lehine değildir. Bu kanunu tetkik edecek makamlar- dan, yüzleri bulan küçük memur- ların da. düşünülmesini — rica ediyorurz. Ankara Saman pazarı saat kulesi sokak No, 37 da Sadık Yasık Benizlide Kayalık — mahallesinden debbağ Abalı zade Halile: Mevzuubahs ettiğiniz anketimla bir defaya mahsustu fikirleriniz güzel ve değerlidir. Fakat bu yüzden neşredemediğimiz için bizl mazur görünüz. altı senelik de arkadaşımdır. Bu erkekliğin merakı kend sinde küçükdenberi mevcuttur. Tahsi- lini Kandilli lisesinin dokuzuncu sınıfında bırakdı, Akrabalarından Kenan isminde bir çocuğun mek-« tebden ayrılması Üzerine onun elbiselerini " giymiye başladı ve ismide artık Kenan kaldı. Ailesi onun bu hareketine çok muarızdı ve muarızdır. Fakat o - hırçındır; dinlemez. Bir bankada altı ay kadar erkek kıyafetile vazife gör dü; fakat bir gün kendisinden nüfus kâğadı istemeleri Üzerine bankadan ayrıldı. O bir erkek- den hiç fark edilmez. Senelerden beri erkek gibi yaşadığı — için kendi mah bile kızlığının Bayan Müberra gülerek ŞU hatırayı da ilâve etmiştir : “ — Yeni — nişanlıydım. Bir gün Melekzatla beraber sinemayâ gitmiştim. Mıınhmı. bir yabandi genç erkekle sinamaya - gilliği! hemen bi'dirmişler. Hakikati an” latmak epey güç oldu.. Bayan Me.ekzat yirmi bı yap larında zayıf, esmerce, yaluği bir kızdır.