May 4, 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

May 4, 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Dünya İktisad Haberleri Japon Pamuk Mensucat Sanayii Tokyodan yazılıyor: 1934 - yılı Bir müddet-| 99 altı ay içinde tenberi hep Japoa — pamuılişi mensucat sanayi- artıyor | nin kârı 37 “mik- yon yendir. ( Takriben 14 milyon Türk Ulrası ) bu kârın elde edi- mesi için bu işte çalışan sermaye miktarı da 549 milyon. yeni bul- muştur. (203 milyon lira ) gerek kâr ve gerekse sermaye için verilen rakamlar bir yıl önceki- lere bakarak bir hayli artmıştır. Yalmz bu işe konulan sermâye miktarındaki çoğalış bir milyon- dan fazladır. * Yapılan İstatististiklere göre 1934 sonun- ge gekeri « ı d=ı stoku stoku 8,837,000 tondur. Bu miktar, dünya iktısat buhra- hınin başlangıcı — olan 1929 yılın- danberi aynı gündeki — dünya stoklarından noksan fakat ondan evvelki seneler için tesbit edilen rakamlardan fazladır. * Hamburgtan yazılıyor: Alman- Alman de- İıır yeni yaptıkları niz ticareti | ** bayük * posta vapurunu yakında .V"';_!Eİ“" denize indirecek- iyor lerdir. Bu gemi- lerin üçü de gayet lüks vapurlar- dir ve uzak Şark servisinde çalır Şacaklardır. Bu — münasebetle Almanların Asyada yapmış olduk- ları — ilânlar şimdiden — tesirini Röstermiştir. Bilhassa — Asyada yerleşmiş Almanlar arasuda bu Vapurlara büyük bir rağbet göz- terileceği anlaşılmaktadır. Mayısın Onunda Bremenden ilk defa ha- ket edecek olan Şarnhorst vapu- Tunun Asyadan avdeti için şimdi- den bütün kamaralar tutulmuşlur. * “Iskandinavya vapur İşleri,, Arstulusal | Sazetesinin — yaz- deniz tica- dığma göre Hazb Kets lli ran ayında Lom- drada toplanacak yansı olan — beynelmilel tdeniz ticareti konferansı bir ay kadar gecikecektir. Diğer taraftan her geçen gün tarfında konferansa — gidecekler Arasında anlaşmak - zihniyetinin trtmykta olduğunu ayni gazete Memnuniyetle kaydetmektedir. * Fil s'in ile Polonya arasında Filistin-Le- | doğru bir hava ? stası ihdası dü- histan hava :,lşnnlmoktodı'r. Bu yolu muntazam — hava Yoluna üç motörlü büyük tayya- İtler konulacaktır. Gidiş geliş Yolları tesbit edilmektedir. Yapı» n tetkikata göre en elverişli Yolun Varşova - Budapeşte Atina Ve Gara ile Varşova « Bükreş - cilinı - Rodos - Gaza yollarından | İti olacağı anlaşılmaktadır. Şim- Ülik seyahat müddeti gecelemek Üle 16 saattir. Fakat daha ivvetli makinelerle bunun 12 hate indirilebileceği Ümit edik Tektedir. * İran petrol kaynaklarından temin edilen gelir son yıllarda art- mıştır. Ba - artış "lı_ bütçesinin varidatını masra- (ar yukarı çıkarmıştır. Bu gü- neticeden İran bhükümeti yol İ 5: Şimendifer yolu yaplırmak için ifadeye karar vermiştir. Bugün qdı işliyen demiryolu uzun!luğu kilometreye varmıştır. İran petrolları Akustık (aka savt) imamnin möücsesi olan Framsalı Je- #eph Sauveur asadan doğ- ma sağır ve dilsizdi. Amerlka a Con. son adlı bir. bah- Çıvan çifte — turp yeliştirm'ştire Amerikada Yordan İsminde birinin malı olan bu ökürün kalbi boymundadır. SON POSTA İnanılmıyacak Şeyler | | Kapiten Savain leminde bir - FPram- ».x xabiti Napo yonun Rusya — sıferi sannamda Reslar Larafından — esir eöllmiş ve tamı 100 sone esarette kal nıştar ve nihayet 166 yaşında Rusyada — Saratov — hapishaneslade || Lütfen Bana Yol Gösteriniz ! Almanyada Yahudilerin Nazi partisine mahsus Gamalı salip bayrağı kullanmaları yasak edil- di, bu yasak karşısında bir Alman Yahudisinin duyduğu tessürleri din- leyiniz ! — Laypçıg'de bir. dükkâvım, BÖYLE LÂSTİK GİBİ BÜKÜLEBİLİR MİSİNİZ ? 1 — Ellerinizi — kalçalarınıza koyunuz ve derin bir nefes alınız. Sonra ciğerlerinizl tekrar yavaş yavaş boşaltınız. Bu hareketi baş- langıçta günde on iki defa yapıs nız ve tedricen günde 60 defaya kadar çıkarınız, 2 — Yüzüstü yere yatınız, kol- larınızla kabil olduğu kadar arka- ya uzanıp ayaklarınızı tutunuz va bir karım ve Üç çocuğum var, şimdiye kadar, her şenlikte mun- tazaman bayrak çekerdim, balb- buki bundan sonra iki ihtimal karşısındayım. Ya bayrağı çek- mekte devam edeceğim, bu tak- çekiniz. Sonra bırakınız ve vücu- dunuzu tamamile gevşetiniz. 3 — Arkalistü uzanınız, kok larınızı ve bacaklarınızı ayni za- manda kaldırınız. Ellerinizle ayak- larınızın ucuna dokunmağa gayret ediniz. Bu hareketi yaparken gerek kollarınızın, gerek bacakla» rınızın biribirine muvazi olmasına dikkat ediniz. dirde kanuna karşı geldiğin için hapse gireceğim, yahut ta bayrağı çekmiyeceğim, Yahudi olduğum anlaşılacak dükkânım yağma edi- lecek, edilmese bile müşterisiz kalacak. Lütfen bana bir akıl öğretiniz, ne yapayım ? 4 — Resimde gördüğünüz gibi | çakı gibi bükülmeğe muvaffak oldağunuz zaman. kendinizi tebrik edebilirsiniz. Bu hareket bidayette | biraz güç gelirse de, biraz idman- dan sonra kolayca yapılabilir. Bunun bütün vücuda ve bilhassa hazım cihazına büyük faydasi vardır. Galata Rıhtımın- daki Saç Perdeler Çirkin'iği Gidermek İçin Saç Levhalar Temamen Kaldırılmalıdır Galata rıhtımının Mumhane kapısından köprüye kadar olan kısmı üzerindekt demir parmak- lıklar evvelce &aç levhalarla kapa- tılırış ve bu vaziyet orada çok çirkin bir manzara ihdas etmiştir. Mütareke senelerinde buraya ya- pılmış ve rıhtim Üzerini çok da- raltmış — olan saç ambar 1lü- zumsuz luğundan dolayı kaldırı larak parmaklıklariın — ambar arkasına — düşen — kısını — açı- dığından buradaki çirklalik tama- men zail olmuş ise de, köprüye kadar olan mütebaki kısımdaki parmaklıkların saçları hâlâ yerin- de durmaktadır. Mumhana ile köprü arasındaki rıblımlara yerli limanlar arasında işleyen vapurlar yanaştığından bu levhaların — kalmasına ciddi bir lüzum — olmadığı — kanaatindeyir. Bunlar da kaldırılarak mevcut çir- kinlik tamamen bertaraf edilirse alâkadar idareler çok iyi bir iş yapmış olurlar. Esasen seneler- den beri mevcut bulunan bu çirkin manzaralı saç perdelerin kaçak- çılığı men ve takip itibarile her- hangi bir fayda temin etmiş olduğuna inanmak ta çok güçtür. Hususile oralara yerli vapurlar yanaşlığına —göre meseleyi bu şekilde mütalea etmek te doğru değildir. zannındayız. Tokutta mütekait yüzbaşı Bay E. Ünlüsüye: ! — Kanunlardan birçoklarını tatbik sahasına geçmeden evvel neşrediyoraz Diğer kanunların neşir hususunda sizi tatmine çalı- şacağız. 2 — Mevzuubahs ettiğiniz tef- rikamız henüz kitap halinde çık- mamıştır. Çıktığı gün gazetemizde ilân edilecektir. 3 — General Hamiltonun umumi harp ve Çanakkaleden bahseden Litabı da henüz kitap halinde çıkmamıştır. Denizyolları İŞLETMESİ Acenteleri © Karaki Köprübaşı Tel 42362 - Sirkeel Mühürdarza a Han Tel. 22740 Ayvalık Yolu MERSİN vapuru 4 Mayıs CUMARTESIİ saat 17 de Sir- keciden kalkacak gidişte Ça- nakkale, Edremit, Ayvalık, Di- kiliye, Dönüşte ilâveten Bozca- ada ve Geliboluya uğrayacaktır. NOT : Evvelce İzmir'e ka- dar giden bü postalar Mayıs başından Eylül sonuna kadar Gidiş ve dönüşte yukarda ya- zılı iskelelere uğrayarak Diki- liden dönecektir. “2354,, Mersin Yolu ÇANAKKALE vapuru 5 Ma- yıs PAZAR günü saat Onda Mersin'e kadar, *2355,, Trabzon Yolu ERZURUM vapuru 5 Mayıs PAZAR günü saat 20 de Rize- ye kadar. "2356,, / SENDARARARALAZ I VO DAG DR AA Li