7 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

7 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

İstersen 13 defa 13 fil heykeli topla, fakat para vermeden topla, demişti. Onun mesele bundan Nöbetçi Eczaneler Bu geoe nöbetçi ecraneler yun- lardır: İstanbul tarafı — Şehzadebaşında Kuç Büyükadada (Halk). Bir Doktorun Günlük Notlarından | | —— SON POSTA Tarihi Müsahabe -— | Tarihte Din Ve Onun Namına Yahudi Kırımları, Hırıstiyan Katli- amları, Endülüs Ve İspanya Fa- ciaları Hep Bu Uğurda İşlenmiş Cinayetlerdir Amerikada çıkan bir gazete, okuyucularına tariht bir musahabe sunuyor. — Almayı ve — üzerinde durmayı — faydalı lemişti. Hiçbir - felesof üverrih şimdiye kadar bu derece doğru bir söz söyleme: miştir .. Hiç şüphe yok ki — İsa dininin iİlk asırlarda kurvet bul- Neron ve yesindedir. Ölümün nevi korkunç olursa / olsun ve karşılayacak hiris- ima bulunmuştur. İşte bu fedakârlıktır. ki hirstiyanlığa İmparatorların kuvvetinden daha büyük bir kuvvet bulunduğuna bi dini temsil eden tunç bir heykel yaptırmış, herkesin bu heykel önünde yere kapanmasını istemişti. Yahudilerden birkaçı bu emre İtaat etmediğinden kendileri fırına atıldı, Lâkin ateş, Musanın sadık çocuklarını yakmadı ve Babil hü- kümdarı bu manzara karşısında gaşırarak onları okgamak meebur riyetinde kaldı! Suriyenin müstebit kıralların- dan Antiochus da tanidıkları al- lahtan vaz geçip Yunan ilâh ve ilâhelerine tapmak için Yahudileri Apollona seede leri öldürttü. Fakat geri yine bildiklerinden şaşma- cinayeti rin — Üstüne attı ve yüz binlercesini Arenenade bir kısmını da sırıklarda lara yem yaptı. yakılanların sayısı da idu. Caligula, C: öldürdüler. Onlar bu ehlinin büyük bir tebli- ke teşkll ettiğine — inanırlardı. Puta tapan Roma halkı ise Hr rstiyanların — büyücü — olduğuna Yapılan Imparatorların Hiristiy: küme öldürmelerinde bu r- erin de büyük tesiri vardır. kadar gülünçtür?, Italya şehirlerindeki halk; — milli şenlik- lerde — bulunmiyan, — tiyatrolara gitmiyen, sirklerde heyecanlanıp el çırpmayan hirstiyanların mem- leket için uğursuzluk getirdiğine inan besliyorlardı. Ondan ötürü de bir kıtlık, bir zelzele, bir yan- gin olsa veya salgın bir hastalık yüz gösterse ma- butlerin hırstiyan- lara — kızdıkları na hükmederlerdi ve onları parça: lamıya koşarlardı: Böyle mânasız bir suç — yüzünden koca bir şehir hal- ki toptan - öldü- rülmüştü. O İşi yapan da Dioele- Hen'di ve kilise- yi kökünden yık- miya — azmetmiş bulunuyordu. Lâ- kin o öldü ve h rstiyanlık yaşadı! Bununla bera ber yer yüzünde en çok — inciti- 'en, hakaret gören, eza çeken ümmet Yahudilerdir. Onları - Asurilerden Alamanlara kadar her devlet, hırpalamıştır. Orta çağda İsanın AA lar zülümleri anladır! nin — cinayetlerini ediyor: Yahudi mahallesine hücum etti, para istedi. Kendine 400 Jlira verildi, azınsadı, — yine — İstedi. Verilmeyince emir verdi, yahudi- ler taşa tutuldu, ı—__.ıı::—ıı ok yağmuru altına alındı ve nihayet kılıçtan geçirildi. Erkeklerin doğe randığını gören — kadınlar, Çarlık Rusya samanında Kiyefte öldürülen Yahüudiler kendilerine — geleceğini — anladr lar, ilkin — çocuklarını, — sonra kendilerini öldürdüler. O mahal- lede ölen yahudilerin sayısı bin yüzdür,,, Yirminci asırda da yahudiler kı- rımdan kurtulmuş değillerdi. Çar- hk Rusyasında “Kara yüzler, adile kurulan çeteler, — zaman zaman — pogrumlar tertip ede- rek yahudileri — korkutmak - ve Rusyadan — kaçırmak Ülküsünü güdüyorlardı. 1903 te — yüzlerce öldürüldü, binlerce alle Kişnef, Kiyef, Odesa bu Kırımların merkezleri idi. Al- manyada Yabudilik bir suç teşkil etmekte devam fırkası, otuz asırı yemiyi hlar gibi iğrenç buluyor. Lükin Mayıs 7 A Kari Mektubları Mısırdaki Sigara Fabrikamız 27 tarihli nüshamızda muzün Kahire'de inhisar umüm — müdürlüğü buna veriyor Mısir fabrikası piyasaya çıkartılı şimdilik en az fiyatı 3, çok fiatı 8 Mısır koruşudur. z sahibi tarafından gibi vcuz olmadı; arasında (10) ve hı la Misir kurüşlük sigi duğu anlanlnıştır. İdaremiz sigaralarını: rına tekabil etmeyen olduğu verdiği bir neticedir. Bu (l algaralarımızın — pahalı hakkındaki Iddia mevzubahs ole” maz. Idaremizin reklâm yolu sokak” Jara afiş bastırmaktan — ibaret değildir. Reklâm işlerinin en derlt incelikleri tamamen temin edilmit reklâm nakil vasıtalarından istifi de olunmuş ve bu istihsal rağbet ve muvaffakiyetin rinden en mühimi Olmuş, hati elektrikli Neon ilânlarımız bütüf Muurda birinciliği kazanmıştır. Fabrikanın açıldığı ilk günd | bütün — bayilerde Türk — İnhistf algaraları hep birden — satılıği çıkarılmıştır. Satış teşkilâtımız çok geniş ve esanlı sürette aylar? devam eden çalışmalar de tanzim edilmiştir. Yahudiliğin yer yüzünden kalkf cağını gösteren hiçbir delil yf tur. Onlar, yine eskisi gibi yet” yorlar ve yaşayacaklardır. ,, * Amerikalı gazetenin besi burada — bitiyor. mabut, ticaretin din, mabet tanıldığı — bir m te böyle müsahabeleri kim CUU Hirstiyanların, yahudilerin biçilmelerini uzun —uzun Amerikalı meslektaş nede! yonları ve benzerleri ol A KARA ateşe atılması sevap mı Ga! Bence en doğru yol, günlerin bu çirkin işler mamak, tarih uçurumlarınde mülü bırakmaktır.