7 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

7 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

F K , F : k ı ; & ; rabilirse - olacaktı. Cefrika No: 17 Binaenaleyh cesur ve pervasiz davranmanın daha emin olacığına karar vererek yanındaki tayyare- cinin kolundan tuttu ve biraz ile- ride duran zabite yaklaştı. Selâm verdi ve Bavyara leh- cesini mükemmel sürette taklit ederek dışarıda geçen vak'ayı ve tayyareciyi niçin getirdiğini kısaca anlattı. — * Belki de söyledikleri doğ- rudur ,, dedi “ Fakat kendisini tanımıyordum... Tayyarede de ba- z casuslar dolaşdığı için büsbü- tün şüphelendim.... ,, — “Casusları görebildin mi?,, “İki kişi gördüm, Koşarak kaçıyorlardı. Ateş ettik. Onlar da mukabele ettiler. Arkadaşlarım- dan ikisi öldü. Ben kaçanların peşine düştüm. Fakat projektör- ler yukarı kalkınca kayboldular. Bir tanesini yaraladım zanediyo- rum. ,, — " Aferin oğlum ,, Zabit derhal yanındakl neter- lerden birine — tayyareci Witzi götürüp büviyetini tesbit etmesi- ni emretti. Onca mesele kapan- — mişti ve yapacak — artık birşey yoktu, Fakat Steele tekrar selâm verdi : 'ı — “Yüzbaşım, avdet etmekli- O iğime müsaade eder — misiniz ? ,, dedi, Bu çok cesurane yapılmış bir hareketti. Gerçi kuyular kapan- miş ve tekrar açılmalarına ihtimal yoktu. Fakat Gumpert'in ünifor- masını taşıdıkça onun yapacağı gibi yapmak lâzımdı. Diğer taraf- — tan geceyi mağarada geçirmek Üzere resmen bir müsaade kopa- vaziyeti daha — emin Zabit kestirme cevap verdi; — *“Bu saatten sonra kimse dışarı çıkamaz.,, Fakat vazifesini hakkile ya- pan bu neferin gönlünü hoş et- mek istedi. Niçin kıt'asına uvdet etmediğinin aşağıdaki asker! ka- rargâha telefon edilmesini ve kendisine gece rahat edecek bir yer gösterilmesini emretti. XVI Ferdası gün sabah saat dokuz- buçukta Lavrence Norton Amba- sadör oteline geldi ve Mislis Lang- — ton ile Mis Wyattı sordu. Iki genç kadın henüz aşağı İnmemiş- lerdi, kendi kendine: * Caresse hâlâ - tenbellikten — vazgeçmemiş. ,, Diye mırıldandı ve uzun uzan — esnedi. bine döndü: — * Geldiğimi haber veriniz,, Otel kâti- — dedi. Sesinde hiç yorgunluk yoktu. Bu sırada Caresse yatağına —oturmuş hem kahvaltı ediyor, hem de gece olup biteni yağlan- dıra - ballandıra Perditaya anla- tıyordu: “ — Korkmadım mı? Tabli korktum. Aklım başımdan gitti, Seni bir türlü uyanmıyacak zan- ' nettim...,, Sözünü kesti. Yanı başındaki telefon çalmıştı. Ahizeyi aldı, dinledi, ve: — “Yükarı gelmesini söyleyi- miz.. Evet şimdi...,, dedi. Perditaya döndü: — "Niçin Ööyle şaşkın şaşkın bakıyorsun.. Lavrence — gelmiş.. Geç bile kaldı. Sen de ben de yııııı değiliz ya? Çekinecek ne Kıryolıılıı Atladı ve aynanın karşınna — geçerek — yüzünü ve üzerindeki — sabahlık — elbisesini wkün uzun tedkike köyüldü. Biraz sönrada Lâavrence Nor- tön odadan İçeri girdi. Caresso birdenbire döndü ve SON POSTA 745« 1935 Bişmiş buldu. Vücudu daha (- leğmiş, çehresine daha ciddi bir ifade gelmişti. O zaman © yirmi yaşında, kendisi da ancak on altısında idi. Pordita onun hatırasını yıl- larca kalbinde taşımış ve hâlâ da gizlice taşıyordu. Lavrence gülerek : —" Natil olur da ünütürum ?. Dünkü gibi hatırlıyorum.., dedi. Üzün üzün bakıştılar. Bu sırada Caresse birdenbire Lavrenece döndü: gayet neş'eli surette misafiri kar- şıladı: * Ool sen misin Lavrence? Şa- şırmış gibi duruyorsun!. Seni hâlâ aşağıda mı bekliyöceğiz zannedi- yordum?.. Hoş.. Aşağı da bek-« lemiş olsaydık belki daha korku- suz bir gece geçirirdik... Sizl takdiım edeyim mi? Perdita ile evvelce görüştünüz. amma belki de unutmuşsun!..,, Perdita bir adım (lerledi: —*“ Ool. Aradan bu kadar sene geçti. Her halde hatırlaya- maz.,, Hem Lavrence'in elini sıkıyor hem de yüzüne bakıyordu. Onu dört sene — evvel, — kendilerine misafir geldiği zamandan çok de- — “A., Lavrencel..., dedi. Ne tuhaf duruyorsun öyle! Seni gören bir hafta uykusuz kalmiş — zan- neder.. — “Evet, dün gece pek te uyumadım. Bir arkadaşla bir tarafa gittik te..,, (Arkası var) İrtihal Kırım — muharebesinde Gözlevede şehiden vefat öden Balıkesir beyi Mü- şir Mehmet Paşa Zade esbak Medine muhalızlarından — Şeybhislam — Yasint Zade Abdülvehhap efendinin Topkapı- daki — makberesinde — medfun Ferik Mustafa Rifat Paşanın oğlu yüsbaşı- lıktan mütekait Bay Ziya — Gülbane hastanesinde irtihal etmiştir. Cenazesi bugün hastaneden kaldırılacak, baba» gnn yanma defnedilecektir. | İstanbul Belediyesi İlânları | Büyükadada Yürük Ali Pilâjı Projesi Müsabakası : İstanbul'da Büyükadada Yürük Ali'de yapılacak pilâj ve gazino projeleri için bir müsabaka açılmıştır. Müsabaka müddeti Haziranın birinci Cumartesi gününe kadardır. Müsabakaya her Mimar ve mü- hendis girebilir. Istanbul'da bulunan müsabıklar bu tarihe kadar eserlerini postaya vermiş bulunmalıdır. Müsabaka Için iki derece tayin edilmiş olup birinciye 350 Iklaciye 100 lira verilecektir. Mü- sabakaya girmek İsteyenler müsabaka programile için Levazım Müdürlüğüne müracaat etmelidir. Harita almak £Bş *2337,, İnhisarlar İstanbul Baş Müdürlüğünden : İçki satıcılığı tezkerelerinin hükmü bu Mayıs nihayetinde biti- yor. Yenilemek gerektir. Haziranın birine kadar tezkeresini yenk lemiyerek içki satanlar kanunen ceza görürler. Kolaylık olmak için Beyoğlu satıcılarına Mayısın onundan Yirmi ikisine ve Istanbul ve diğer mahaller satıcılarına da Mayısın Yirmi ikisinden sonuna kadar gün tayin edilmiştir. Son günlere bırakıl- mıyarak vaktinde müracaat etmelerini rica ederiz. Gelecek bayiler nüfus tezkerelerile eski tezkerelerini ve İkişer adet fotografını beraber getirmelidir. 42228,, İ Mayıs 7 Karısını Kör Keserle Öldüren Katil — Osman, Karısını Kıskanan Bir Tenbel- Şimdi Yandım Dıye Ağlıyor Iımh 6 (Hutust) — Dolaplı- kuyuda, İkinci Aziziye inahalle- sinde hâazin bir aile faciâsı öldu. Bunun neticeslide Osman âdinda 45 yaşlarında bir âadam, karısı Bayan Hanifeyi kör bir " keserle başından ve vücudünün — imuhte'if yerlerinden ağır Gürette yarala- yarak öldürdü. Bayan Hanife bir tütün ame- lesidir. Üç buçük lira haftalıkla Geri Toöbakkö girketinde çalış- | maktadır. Kocası işsiz olduğu için arada mrada kazandığı para- nn bir. miktarini kocasına ver- mektedir. Içai Osman para kazanmadığı, allasini geçindiremediği gibl ka- rısını şiddetle kiskanmakta ve : — Çâlişimayacaksın.. Yabantı adamlara vücudunu göstermiye- ceksin!.. Demek suretile onu — işten Mmenetmiye — çalışmakta İdi: Kıs- kanç âdam, son zamanlarda ma- vazi bir âlâka ile bağlandığı ka- nami siki diki hirpalamakta İdi. Nihayet hâdise günü kendisinden para İstedi. Bayan Hansife bu pa- rayı vermeyince, Osman kiskaüç hislere uyarak kendisine bazı mü- mnasebetsiz sorgular sordu. Sonun- da da yanı başında duran keserle karısını beyninden ve vücudunun muhtelif yerlerinden ağır sorette yaralıyarak öldürdü. Katil, (Son Postajnım fatoğraf öbjektifi önünde durduğu zaman ağlıyor! NE KONUŞUYORLAR? 1 — Anna hen de kahve içemez miyim? 2 — Anne bana #üt verir misla? 8 — Kızım sen gevereliği birakıp yeme- ğini yesene, 4 — Anne ben mektebe ne vakit gidecer #im ? — Beni yaktılar, Hanife yaktıl. Diyordu. Katil Adliye huzurun- da hesap vermek Üzere yakala- narak ceza evine gönderilmiştir. Ad. Bile Bir başka cinayet daha İzmir, 6 (Hususi) — Urla Te caret Odası Başkanı Bay Hayri- nin bağında bir cinayet oldu, Bağda çalışan işçilerden Mehme- di iş zamanında uyurken gören işçi başı Hasan kendini tekdir etmiş; bundan müteessiren Meh- metde, ustabaşı Hasanın başına belle vürmak suretile öldürmüş- tür. Katil, jandarmalar tarafından yakalanmıştır. Japon Zabitleri Şehrimizde Japon zabitlerinden müteşekkil militerinin refakatinde Berlinden 6 kişilik bir heyet Japon ataşe- Istananbula gelmişlerdir. — Yarın Köstenceye gideceklerdir. Resimde Japon heyetinl Sirkeci istasyor nunda görüyorsunuz. —— —— ——— Haftanın en zengin programı, Birinci defa olarak î KANUN MUHAFIZI Hareket ve maceralarla dolu fılın. | Oynıyanı GEORGES O'BRİEN | Büyük ikramiyesi: Yarın matinelerden itibaren SÜMER SiNEMASINDA ÜYÜK TAYYARE PİYANCOSU Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmiştir. Yen!i Tertip plânını görünüz. 1, ci keşidesi 11 Mayıs 1935 dedir. 25.000 v 2 Fransız filmi birden başlıyor. Mevsimin en sevimli komedisi YATAKLI VAGON — GİLVELERİ Oynıyan : FLORELL